Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤ Suurperheelliset viikkoon 6 ¤¤¤

04.02.2008 |

ALOITETAAMPAS UUSI VIIKKO! :)

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kommentoin jotain juuri lukemaani..

Eli Pikkis - peukkuja sinulle että huominen todella on SE PÄIVÄ!

ja Neronja - samoin sinulle, suppareita rutkasti ja tositoimituulia täältä lähettelen!

Nyt esikoista täytyy lähteä hakemaan harkoista.

Ps. omassa navassa ei mitään uutta. Ihanaa kun on alkanut tuntea vauvan hentoja liikkeita joka ilta..

Hassua, viime perj aamuhan menin hätäiselle käynnille sydänääniä kuunteluttamaan ja sitten jo illalla tunsin selkeitä liikkeitä masusta.

ja sitä kommentoin myös - mies päättikin hakea neitin, voin kirjoittaa hieman pidenpään nyt:) - lääkärillä käynnistä, kun tehdään alapäätutkimusta. Koetan ottaa asian juuri niin, että tutkitaan vauvan tilanne, eikä mun alapäätä. Esikoista odotellessa ja myöhemminkin taisi olla kyllä aika vaikeeta aina kun tiesi olevan lääkärineuvola, mutta muistan selkeästi nyt kuopusta odottaessani suhtautuvani asiaan toisin kuin aiemmin, eli nyt tutkitaan ja seurataan vauvan parasta. Ja se on helpottanut noihin tutkimuksiin menoa..Mutta jokatapauksessa, kun tulee silloin tällöin siistittyä sääret ja bikiniraja, niin jostain kumman syystä tulee se hoidettua ennen noihin tutkimuksiin menoa..

Jeps, kohta on nälkäisiä lapsukaisia ympärillä, täytyy mennä valmistelemaan ruokahetkeä..

Muuten, uusin tänään uuden muovikangasliinan ruokapöydälle. Ajattelin että ostan oikein kauniin ja harmonisen... joka sopisi sisustukseen ym.. Arvatkaa millainen liina tuli kotiin, kelta-oranssi jossa on nalle puh hahmoja!!! Mutta on hauskan näköinen. JA maksoi 12 euroa, eli ei ollut hinnalla pilattu. Edellinen liina oli sellainen, kevyesti muovitettu, johon jäi kaikki ruoka ja murut kuitenkin kiinni, vaikka kuinka yritti hyvin pyyhkiä, tämän pitäis saada puhtaaksi sekä lapset että mieskin:) jos vain luutuun tarttuvat.

Huomaatte, ettei just yhtään huvittasi nuo ruokapuuhat, olisin täällä mielelläni teidän seurassanne, mutta ei autan, nyt menen.

sinuvi 15+3

Vierailija
22/66 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että josko pikkis tai neronja ois päässyt jo lähtemään! Eikä taida olla kaukana enää kummallakaan!! Ja pikkis, älä tule huomenna pois sieltä!!! sano, että on huoli kun vauva on jo reilunkokoinen ja teiltä on matkaakin sairaalaan jne... JÄÄ SINNE! :)) Mihinkä aikaan menet? ..Että tiedetään jännäillä.. :) TSEMPPIÄ!!!!

Ja neronjalle kans yöksi taas rutkasti suppareita. Menehän ajoissa nukkumaan jos vaikka lähtö sitten yöllä tulee! :))

Jänniä aikoja...

Hykertelee, Omppis

ps:Tosi hienoa, että sinuvikin saa jo nauttia vauvan liikkeistä!!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä suppari tuulia neronjalle ja pikkikselle ! ties vaikka samana päivänä nyytin saisitte :o) On se aina niin jännää tuo ihan viimeinen rutistus.

puhelin soi moi!

Vierailija
24/66 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronjalle kovasti supparituulia!!! Olen jostain kuullut, että yleisimmin vauva syntyy 1-3 päivää limatulpan irtoamisesta. Että hyvältä näyttää :)

Ja ihanaa, Pikkiskin pääsee huomenna polille! Ja olen täysin samaa mieltä Omppiksen kanssa, ÄLÄ enää suostu lähtemään pois ilman vauvaa!!! Kyllä noilla viikoilla ja kun vauva on jo hyvän kokoinen ei pitäisi olla mitään esteitä käynnistykseen! Tsemppiä!!!

( . ) Tänään " pyörähdin" taas neuvolassa, kaikki oli taas ihan ok. Painoa vaan oli tullut viikossa huimat 2,5 kg!!! Sen kyllä huomaa, että nestettä kertyy kun turvottaa niin maan penteleesti! Mutta paineet oli kuitenkin ok ja pissa puhdas, joten ei se terkka siihen tuumannut mitään.

Sain naapurilta jonkun hyvän vyöhyketerapeutin numeron, ja ajattelin tilata häneltä ajan noiden turvotusten vuoksi. Hän on kuulemma toiselta ammatiltaan myös kätilö, joten voisipa samalla kysellä vinkkejä mitä kohtaa itsekin hieroskeleisi että tähän hommaan saisi hieman vauhtia ;)

Tänään on kyllä taas tuo alaselkä ollut välillä melkein kuin tulessa ja lonkat ovat myös kipeät. Mutta eihän se tästä etene, ei :(

Nyt kuuluu taas tarvittavan erotuomaria, täytyy rientää.

n@nne 38+5

Vierailija
25/66 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

;) Lurkin ja samalla suljen koneen tältä päivältä... Huomenna kenties on jo uutisia.. :) ja vaikkei olekaan niin ylihuomenna sitten! Tai ainakin tällä viikolla! :))

Unikuvia! Aamulla herään ja viikot on tasan 34. :)

Vierailija
26/66 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkiksellä onkin huomenna jännät paikat. Vois hyvinkin olla, että käynnistäisivät... bd bd bd Tsemppiä ja peukutuksia!!!

Omppishan se taisi olla, joka suositteli varhaista nukkumaan menoa. Mulla oli kyllä tarkoitus ohjetta noudattaa, mutta tässä sitä vielä ollaan. Täytyy levitellä vaippapyykki vielä ja katella kaiken varalta koululaisille aamuksi vaatteet valmiiksi. Vähän jännittää ruveta nukkumaan, että jos sitä taas herää supistuksiin. Toisaalta mulla ei kyllä yleensä ole peräkkäisinä öinä ollut supistelua, joten voi olla, että herään aamulla ilman yhden yhtä supparia ;-).

No, täytyy touhuilla nuo hommelit loppuun ja mennä sitten vaan rohkeasti petiin katsomaan, että alkaako supistella vai ei. Toisaalta olis valmis synnyttämään, mutta toisaalta se kaikki jännittää...

Hyvät yöt kaikille!

neronja rv 40+2 (anteeksi taas omanapaisuus)

Vierailija
27/66 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pitänyt kiirusta illan, etten sitten oo koneelle ehtinyt.

Neronja, et varmaan tätä enää tänään lue, mutta toivottavasti nyt pääsisit tositoimiin, vaikka kuinka jännittääkin. Niin jännittää täälläkin. Mutta aina kai se tuo synnytys on vähän jännittävä juttu, kun ei tiedä miten kaikki menee. Pidän sullekin kovasti peukkuja! Eihän tosiaan tiedä, vaikka pian saatais nyyttimme lähes yhtä aikaa, kuten Niiloakseli puheli.

N@nne: Voi, kuulostaa ihanalta tuo vyöhyketerapia. Toivottavasti siitä on apua niin turvotuksiin kuin käynnistymiseenkin =)

Kiitos kaunis kaikille ihanista tsemppauksistanne. Koitan pitää ne mielessä ja olla kovana =) Saisivat kyllä jo käynnistää, jos painoarvio sielläkin näyttää samalta. Vähän suorastaan hirvittää, mikä jätti sieltä tulee... Tieto lisää tuskaa, mutta itepähän kerjäsin ;D Juu, ja arviohan tuo toki on.

Kyytiasiakin järjestyi kuin itsestään, kun veljeni lähtee yöllä keikalle Saksaan ja toi auton tähän meille " hoitoon" siksi aikaa =) Että näin niillä asioilla on taipumus järjestyä ;) Hassu juttu vain, että suku leviää nyt ympäri maapalloa, juuri kun mun pitäis synnyttää...

Nyt on pakko kömpiä petiin. Aamulla on varhainen nousu. Siitäpä tuli vielä mieleen, Omppis kyseli mihin aikaan menen. Mulla on aika 9.30, mutta sitähän ei sitten tiedä, miten paljon myöhässä ovat. Tulen kyllä sitten illalla kertomaan kuulumiset, mikäli pistävät kotiin kasvamaan.

Pikkis ja huomenna tasan 41

Vierailija
28/66 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten vähän epäilinkin, mulla ei yleensä peräkkäisinä öinä supistele, joten takana on tosiaan makoisasti nukuttu yö ;-). Korkeintaan yhden kerran kävin vessassa eikä kuopuskaan tai kukaan muukaan herätellyt, joten aamulla sain herätä tosi hyvin nukutun yön jälkeen. Nyt olis kyllä mahtava lähteä päivänvalossa synnyttämään, mutta pöh ja pah, ei varmasti toive toteudu. Niin se sitten vaan vähän harmittaa, jos ei olekaan yöllä tapahtunut mitään, vaikka sitä toisaalta sit aina jännittää (ja tietty vähän jännittää, tapahtuipa sit jotain yöllä tai päivällä). Tuntuu, että pitkäveteinen päivä edessä. Illalla laittelin koululaisten vaatteet valmiiksi ja järjestelin huushollia, kun ajattelin, että jos anopin joutuu hälyttämään, niin ei oo kauheen sotkusta. Nyt ei taas huushollin järjestely kiinnosta kyllä yhtään...

Pikkikselle vielä tsempitykset, vaikka olet varmasti kyllä jo matkalla sairaalalle! Toivottavasti eivät lähetä sinua enää kotiin ilman masun ulkopuolista vauvaa!!!

neronja rv 40+3

Vierailija
29/66 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronjalle moi! Olet vielä siellä.. ;) Mutta tulee se vielä sekin päivä kun aavistellaan sun lähteneen.. :))

Pikkis on varmasti nyt kokoarvion saanut ja kenties päässyt jo toimiinkin- TOIVOTAAN NÄIN! :)) Saataisiin kuulla taas yksi synnytystarina lisää ja odottaa (ja pelätä) omaamme...

Minä valvoin eilen pitkään sängyssä ja mietin tulevaa koitosta... Se tulee tekemään taas niin kipeää.. :( Tämä loppuaika onkin varmasti yhtä synnytyksen mielessä pyörittelyä. Mutta parempi vain olla taas avoimin mielin ja nitistää pelko taka-alalle. :) Ja nyt siihen laskettuun aikaan on enää tasan 6 viikkoa! Huh huh... Lähellä ollaan..

Täytyy palata taas illalla. Ellei pikkis kirjoittele mitään koko päivänä niin tiedetään kyllä miksei!! :))

Omppis 34 rv TASAN! :)

Vierailija
30/66 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin just kauppa reissulta ja kun pulkassa vedin 15 kiloista kuopusta ja kauppakassia niin kyllä nyt taas sattuu joka paikkaan :o/ maha on koko ajan kivikova ja kipeä ja olo on kun auton alle jääneellä :o( kyllä pitää vissiin myöntää jo itelle ette minusta enää ole rehkimään tuolla lasten kanssa. Pitää tyytyä vaan rauhassa odotteleman sitä tulevaa koitosta.

Minulla kans omppis on joka päivä mielessä synnytys ja miten se menee ja kuinka kipeää se taas sattuu :o( mutta tiedän että siitäkin selviää vaikka miten menisi. Kunhan vauva on kunnossa niin kyllä itse kestää melkein mitä vain.

Rinnat on taas tullut kipeiksi ja mulla haluttaisi ostaa jotkut tosi pehmeät ja mukavat imetysliivit itselleni.

pikkikselle ja neronjalle vielä tsempitykset loppu rutistukseen!

niiloakseli rv 35+2

Vierailija
31/66 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei se neronja päässyt vielä lähtemään :)

Kirjoitan taas pikaisesti pari riviä, on taas niin kiire!

Kävin neuvolassa ja maha on kyllä kasvanut ihan hyvin. Hb kuitenkin vain 108 joten joutuu nyt enemmän popsia rautapillereitä. Koko ajan olen yrittänyt lisärautaa ottaa mutta en näemmä sitten tarpeeksi. Vauva oli nyt poikittain mahassa. Neuvolatäti kuitenkin rauhoitteli että kyllä se vielä kerkeää kääntyä. Mutta jos ei käänny niin ei kuulemma kääntöä edes yritetä edellisen raskauden sektion takia! Voi samperi, sitten mennään kuulemma suoraan vaan leikkaukseen. Noh. Uskon kyllä että vauva kääntyy. Johan se on perätilasta päässyt poikkitilaan :)

Nyt jatkan hommia. (töissä taas istun ja lusmuilen...)

Vierailija
32/66 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Niiloakseli, mullakin on supistellut tänään pitkin päivää. Pieniä, lyhyitä suppareita, mutta kyllä niissä jo terävyyttä on.. En tiiä pitäiskö olla huolissaan, ei kai..näillä viikoilla. Ajatteles, kun pikkis, neronja ja n@nne saavat vauvat, me taidetaan olla seuraavat??!! :))

Ja toistaiseksi hyvältä näyttää, pikkis ei ole kirjoitellut!! Ei silläkö ettei häntä jo kaivattaisi, mutta jokainen tietää mitä tarkoitan! Joten peukut edelleen pystyyn! :))

Tänään en enää koneelle ehdi, mutta huomenna avaan taas innolla ja tulen lukemaan uusimmat!

Moit!

O (ps:Kuulin tänään, että tuttavan tuttava oli synnyttänyt juuri viikolla 34 ja vauva oli ollut 2700 g ja 46 cm! Mielestäni jo hyvänkokoinen. Koko ajan olen ajatellut, että masuvaavini on nyt reilu parikiloinen, mutta että noinkin iso voi jo olla! :) )

Vierailija
33/66 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka äkkiä aika on kuitenkin mennyt! Vasta tuolla vauvakuume puolella kuumeiltiin ja minä tuskastelin kun raskaaksi tulo kesti ja kesti :o) nyt ollaan jo loppusuoralla kumpikin! ihanaa :o) ja surullistakin :o(

mulla supistuksilla oli jo kestoakin 1min per suppari ja vähän jo hirvitti että joko tässä nyt sairaalaan päädytään mutta onneksi ne sitten loppui kuitenkin kun nousin ylös kokkaamaan ja join paljon vettä. En millään haluaisi luopua tästä vauva masusta :o)

Perjantaina olisi tämän raskauden toinen lääkärinneuvola. Ihan kiva saada tietää vähän kohdunsuun tilannetta ja muutenkin. Ajattelin kysyä josko vielä uskaltaisi ikean reissua tehdä. Meiltä kun on reilun tunnin ajomatka tuonne ikeaan ja tietty siellä jalkojen päällä koko ajan niin ihan varulta haluan lääkärin kommentin vieläkö uskaltaa lähteä.

Pitäisi loput keittiö kamat hakea jotta saadaan remontti loppuun ennen vauvan syntymää :o) Eilen laatoitettiin kaapistojen välitilaa ja mojova riita saatiin aikaiseksi kun mies on millin tarkka tyyppi ja minä vähän suurpiirteisempi niin johan luonteet kolahti yhteen :o) mutta onneksi ilman isompaa tappelua selvittiin.

Hiukan mietityttää tuo lapsiveden määrä kun välillä vauvan potkut käy todella kipeää ja tuntuu niin ku vauva kuiviltaan masussa olisi :o/ masu on niin pienikin vaikka vy on 105cm! Pystyyköhän ne testaamaan tk:ssa tihkuuko lapsivesi? hiukan itseäni epäilyttää kun pikkuhousunsuoja on välillä ihan läpi märkä....

Pistin miehen kauppaan juustonaksujen ostoon kun alkoi haluttaa ihan hirveästi :o)

Taitaa pikkis olla vauvan haku reissulla :o)

Niiloakseli rv 35+2

Vierailija
34/66 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset unilla ja isukki lähti yövuoroon. Tässä kattelen Greyn anatomiaa ja kaksi nelijalkaista (toinen kissa ja koira) pitää miulle seuraa - Lue: vetävät hirsiä, että tuhina kuuluu...

Tänään on ollut aikasta mitään sanomaton päivä - toki sain luettua tenttiin ja tehtyä vanhempieni luona lumitöitä (ovat matkoilla) ja toki kotonakin jotain, mut silti tuntuu ettei ole osannut tarttua mihinkään... ehkä sitä joskus saa vain illakin.....

Selkä alkaa olla jo varsin kipeä ajoittain. Istualtaan lukeminen ei kauan onnistu, en tiedä kuinka jaksais olla luennoilla loppuviikosta ja pitää siis vielä ajaakin sinne Kuopioon.... Ehkä sitä tekee sen ihan mielellään ja pikku-tuskista välittämättä, kun saa sitä omaa laatuaikaa!!!

Liitoksetkin alkavat ihan selvästi löystyä, kun varsinkin aamulla ensimmäiset askeleet on aika kipeitä. Mut onneksi ei enää niin kauaa tarvi " kärsiä" - ja toisaalta kun jaksais muistaa aina sen, että tää on viimeinen kerta kun masussani joku pieni myllertää....

Toivottavasti yliaikaiset saisivat jotain aikaiseksi - vaikka niitä supistuksia *hih*!! Noita aikoja toisaalta kaipaa, toisaalta ei - tulee kehoa kuunneltua vähän turhan tarkkaan.

Nyt taidan mennä hakemaan taas en ihanan Grishamin kirjan ja asetun sohvalle lepäämään, otan siis kaiken ilon irti, kun ei tarvi olla ketään varten vaan voi nauttia liikkuvasta myllääjästä masussa ja ehkä vähän namipussin sisällöstäkin...

Palailemisiin, Mirpa ja masukki rv 30+6--

Vierailija
35/66 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää vaan tämä odottelu. Jotenkin sitä lasketun ajan lähestyessä elätteli toiveita, että mulle määrättäis käynnistyspäivä tukostaipumuksen takia, vaikka olo onkin mitä mainioin. Mutta kun ei määrätty, niin nyt saa sitten tottua tähän, että jonkunlaisessa valmiustilassa on koko ajan oltava ja sit tietty kuitenkin mennään käynnistykseen, kun on 2 vk mennyt yli :-/.

Nää illatkin ärsyttää, kun aina saa laitella asiat sille mallille, että jos joudutaankin yöllä lähtemään, niin anoppi saa koululaiset laitettua kouluun. Eli vaatteet pitäis olla valmiina, reput pakkailtuna valmiiksi, huomiseks pitäis yhdelle olla eväätkin jne. Tänä iltana poika vielä lusmuili läksyjen kanssa ja niitä jäi huomisaamuksi. Tuleekohan niittenkään teosta mitään, jos olen joutunut synnärille lähtemään (höh ja pöh, minäkö muka synnärille...). No just tuokin vielä, että kun itestä tuntuu, että ei varmaan tule tänäkään yönä synnärille lähtöä, niin siitä huolimatta pitää laitella asioita valmiiksi, JOS sitten kuitenkin. Ärsyttävää (vai jokos minä kerkesin kirjoittaa, että ärsyttää... ;-).

Just nyt tuntuu pieni supistus, mutta ne on vaan tuollaisia satunnaisia. Välillä kyllä vauva tuntuu kovasti puskevan alaspäin, mutta tuskinpa silläkään on vaikutusta. Silloin limatulpan irtoilun aikoihin oli paljon menkkajomotusta ja kohtu tuntui siltä, että milloin vaan vois ruveta supistelemaan, mutta tällä hetkellä ei oo yhtään sellainen tunne. Täytyis kai tästä selvitä taas nukkumaan ja herätä aamulla makoisten yöunien jälkeen...

Taidan lopetella purnaukseni tältä erää tähän... Pikkiksellä on varmaan jo nyytti kainalossa, oih ja voih :-).

neronja kohta rv 40+4 ja TAAS niin omanapaisena, suokaa anteeksi

Vierailija
36/66 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih Neronjan mietteet ja purnaukset on niin hyvin omassa muistissa.Supisteli ja supisteli mutta ei kuitenkaan riittävästi ja sitä tuijotti kuudetta(!)kertaa laskettua aikaa(tokihan tiesi että on vain viitteellinen mutta jotenkin ne odotukset ja toiveet nivoutuivat siihen päivään)

Paljon tsemppiä muutamille viimepäiville ja pian on sullakin se ihanaakin ihanampi nyytti kainalossa(minäkö vihreä???)

Nyt oma haisuli kiipeää jalkaa pitkin ja taitaapi olla paikallaan kakkapyykkiä...

Pian kuullaan vauvauutisia,käyn täällä kurkkimassa,valmiina onnittelemaan!!!

leanna kera kuuden nuppusen

Vierailija
37/66 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi makoisasti nukuttu yö takana. Mulla ei turhan tiheään ole noita supistusöitä - n. parin viikon välein... Eli kun mulla supisteli ma-ti välisenä yönä, niin mullahan keretään jo käynnistää ennen kuin seuraavan kerran olis luvassa supistuksia ;-DD.

Ja sit siihen mistä eilisessä pinossa iltamyöhällä purnasin. Eli kun pitää illalla laitella aina hommelit sille mallille, että täällä anoppikin pärjäisi, jos ite oon joutunut synnärille lähtemään. Pojalla (9v.) jäi tosiaan eilen yksi äidinkielen kirjoitustehtävä tekemättä, joten sen asettelin illalla keittiön pöydälle, että pääsee heti herättyään sitä tekemään. No, kun minä herään klo 7.10, niin mitä tekee poika. Istuu tietokoneella pelaamassa ja kun sanon, että sinunhan piti vielä läksyjä tehdä, niin suuttuu ja kiukuttelee. Tosi kiukkuinen oli koko sen tunnin, mitä kerettiin yhtä aikaa hereillä olla eikä saanut sitä tehtävääkään tehtyä valmiiksi, mistä oli tietysti vielä enemmän hermona. Että tosi " kiitollista" hommaa laitella illalla jutskia valmiiksi, että aamulla asiat sujuisi. Olis täällä anoppikin ollut ihmeissään tuon kiukuttelevan pojan kanssa ja poika taas olis vielä enemmän ärsyyntynyt anopin hössötyksestä. Mutta kyllä minä ajattelin, että VOI kun pääsis jo pariks kolmeks päiväks sinne sairaalalle lepäilemään (no, onhan se lepoa, kun ei tarvii keskittyä kuin vauvaan ja itseensä) ja ottamaan vähän etäisyyttä näihin kotihommiin. Siinäpähän nuo koululaisetkin huomais mitä on lähteä kouluun ilman äitiä ja miten sujuu läksyjen teko ilman äitiä (minun moka oli kyllä loppupeleissä tuo, että pojalla ei eilen tullut kaikki läksyt tehtyä eli en ole mikään mestari minäkään).

No, nyt on koululaiset jo koulussa ja nyt saa sitten keskittyä tuon kuopuksen vahtimiseen. Tällä hetkellä katsoo isosiskon kanssa teletappeja, mutta kyllä se kohta alkaa se mahdoton touhotus. Anoppi on ollut hirveän vähän meidän kuopuksen kanssa eikä tiedä sen touhukkuudesta mitään. Kysyin eilen mieheltä, että tietääkö se äitis, miten paljon tuota tyttöä saa vahtia, että se syö kissanruuat jos vaan mahdollista, kaivelee lattiakaivot, kiipeää pöydälle, kurkottelee pöydiltä sakset ja veitset, syö kyniä/vahavärejä jne. jne. jne. Ei kuulemma tiedä. Anopin ei kylläkään tarvitsis täällä kuin hetken aikaa pärjätä, kun minun äiti tulee sitten hätiin heti kun vaan sieltä 75 km päästä tänne ehtii. Se on usein meillä yötä, joten tietää tosi hyvin, mitä arki näitten kanssa on.

Juu, mutta nyt taitais olla jo aamupalan aika. Tää viesti on sama, jonka laitoin tuonne helmikuisten pinoon, että jos tuntuu jotenkin " hassulta" , niin voi johtua siitä ;-).

neronja rv 40+4

Vierailija
38/66 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä lasketun ajan jälkeen vaavin syntymää. Itselläni kaikki kolme ovat syntyneet pari viikkoa ennen laskettua aikaa ja lähinnä olen joutunut makoilee etteivät syntyisi liian aikaisin. Kuopuksenkin syntymän riitti käynnistämään se, kun lääkäri sanoi että nyt saa jo syntyä...ja kävin kiertää meidän rivitalon ja seuraavana yönä lähti. Et vähästä ollut aina kiinni. Mutta ei sekään ole mukavaa kun joutuu useita viikkoja vaan makoilee.

Viime kirjoituksessa valittelin pahaa oloa, ja nyt en kyl uskalla kovin valittaa. Mulla kävi nimittäin niin et muutama päivä siten alkoi vähän vuotoa tulemaan, lähinnä ruskeaa mutta myös punaista joukossa. Samalla hävisi paha olo kokonaan. Mulla ei ole aikaisemmissa raskauksissa (paitsi tuulimuna) ollut yhtään vuotoa ja sitten säikähdin ihan kunnolla. Eka ajattelin että odotan ja katselen tuleeko vuotoa enemmän, mutta sitten kahden kokonaan valvotun yön jälkeen päätin et pakko mennä tarkistuttaa. Melkein jo luovuin toivosta. Mutta niin vain näkyi ultrassa pieni ihmisen alku ja sydän löi vimmatusti. :) Lääkärikin sanoi, että olin ollut niin varma keskenmenosta et hävitin raskausoireetkin. Ihmeellistä tämä ihmisen psyyke. Ja niin paha olokin tuli takas ;)

Mietin tuota niskapussi ultraa...Olen käynyt aikaisemmin kaikilta siinä, tosin verikoetta ei ole otettu. Nyt olen vähän sitä mieltä, että jätän sen väliin. Miten te olette tehneet ja minkä takia? Olisi mielenkiintoista kuulla.

Äippä viikoilla 7+0

Vierailija
39/66 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3_x_äippä:

Mietin tuota niskapussi ultraa...Olen käynyt aikaisemmin kaikilta siinä, tosin verikoetta ei ole otettu. Nyt olen vähän sitä mieltä, että jätän sen väliin. Miten te olette tehneet ja minkä takia? Olisi mielenkiintoista kuulla.

Äippä viikoilla 7+0

Hienoa, että masussa oli vuodosta huolimatta kaikki kunnossa!!!

Minä olen käynyt joka kerta np-ultrassa eikä minultakaan ole koskaan verikoetta otettu. Koskaan ei olla onneksi jouduttu siihen tilanteeseen, että olis jouduttu raskauden jatkamista miettimään tai että olis edes mihinkään lisätutkimuksiin jouduttu. Kaksi kertaa olen kyllä silleen ollut np-ultrassa, että niissä on raskauden todettu päättyneen, mutta siinäpä ei sitten sen kummempaa miettimistä ole enää ollut. Tapahtunut mikä tapahtunut, pääasia että tuli joskus todettua. Mutta siis olen kyllä sen verran utelias luonne, että käytän mielelläni kaikki ultrausmahdollisuudet hyväksi ;-).

neronja rv 40+4 edelleen

Vierailija
40/66 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se piti vielä 3_x_äipän viestiin kommentoida, että ei varmasti ole kiva loppuraskaudesta monta viikkoa vaan maata, ettei vauva tulis liian aikaisin ulos. Mieluummin näin, että yli menee kuin makoilla useita viikkoja. Ei ole varmasti sitä helpointa hommaa, varsinkin jos lapsia jo ennestään.

n