Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vein aamulla lapsen hoitoon ja antibiottipullon ja ruiskun.

Vierailija
04.02.2008 |

Hoitaja sanoi, ettei saa annostella lääkettä ja minun piti mitata se ruiskuun valmiiksi. Lääke pitäisi ravistella ennen ottoa, mites hän sitä ravistelee kun lääke on jo ruiskussa? Tuo oli minulle ihan uutta tietoa, onko normaali käytäntö vai hoitajan keksintö?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lääkärin ohjeistus on, että päiväkotiin saa mennä, kun on yksi märkimätön päivä välissä. Eli siis n. 3päivää syötyämme kuurista.

Eikä meillä joka tulehdukseen syödä, mutta minkäs teet jos ei muuten mene ohi?

T. toinen korvatulehdus tänä vuonna

Vierailija
22/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen mielen vuoksi oli tärkeää mennä mahd nopeasti hoitoon takaisin, asiaa sen enempää kertomatta.

Siksi olisi hoitajien pitänyt sitä särkylääkettä antaa. Sama se missä särkee kun särkee joka tapauksessa. Lapsen suupieletkin vaihtoivat suuntaa kun pääsi eskariin ja näki kavereitaan.

Se kenen lapsi leikkauksessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä auta aina kotihoitokaan. Meidän korvakierrelapsen kierre alkoi 8kk iässä ja hoitoon meni 1,5-vuotiaana. Aika monta tulehdusta ehti sairastaa kotihoidettuna ja itse asiassa vähemmän päiväkotiaikana.

Ja meille on päiväkodista muuten annettu Duodecimin terveyskirjastosta printatut " sairastusohjeet" jossa mm. sanotaan että korvatulehdus ei aiheuta eristämistarvetta, silmätulehduksesta kärsivän voi tuoda hoitoon kun antibioottitippojen aloittamisesta on kulunut vuorokausi, streptokokki-angiinan kanssa sama eristämisaika (24h) antibioottihoidon alusta. Eli se siitä " jos lapsi tarvitsee lääkettä niin kotihoitoon" -suosituksesta.

Itse pyrin kyllä antamaan aamun antibiootin jo kotona ennen päiväkotiin lähtemistä ELLEI kyse ole nimenomaan ruuan kanssa annettavasta lääkkeestä, lapsi kun menee aamupalalle hoitoon.

Vierailija
24/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan hänelle antaa jo kotona esim. banaanin tai pienen voileivän ja ottaa lääkkeen sen kanssa, jos lääkkeen antaminen päiväkodissa on hankalaa.

" Otetaan ruokailun yhteydessä" ei tarkoita, että pitäisi syödä kokonainen ateria.

Vierailija
25/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mun yh:n elämästä ei olisi tullut mitään. Lapsi sairasti jatkuvasti pitkittynyttä flunssaa ja infektioastmaa. Onneksi pk teki yhteistyötä. Tällä seudulla kun ei ollut astmaystävällistä pph:ta. Lääkärinlausunto pph:lle kyllä oli, mutta se ei auttanut. Onneksi kierre loppui 5veenä!

Vierailija
26/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Diabeetikko saa henkilökohtaisen avustajan päivähoitoon ja hänet opastetaan hoitoon enen hoidon alkua.

Henkilökunta, ne joilla on pistämislupa, hoitavat lääkkeen antamisen. Lähihoitajilla se kuuluu koulutukseen, muut voivat halutessaan käytä kurssin ja suorittaa näyttökokeen. Tietty koko henkilökunnalla pitää olla valmius seurata lapsen vointia. Opastusvastuu on vanhemmilla. Onneksi meidän pk:ssa kaikki olivat innokkaita oppimaan ja hoito sujuu todella hyvin!

Vierailija
27/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Putkita lapsesi korvat niin ei tarvitse noita kuureja lapsellesi syöttää!

nyt on meidän 3-vuotiaan elämän ENSIMMÄINEN lääkekuuri ja korvatulehdus, joten enpä putkita korvia!

Ihme kun joidenkin heti pitää huudella jotakin....

t. 23

Vierailija
28/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lääkekuurit ja silmätipat. Minulla on ollut hoidossa lapsi joka edellisenä päivänä oli saanut antibiotin ja silmätipat. Mielestäni en ole sairaanhoitaja joka 4 kertaa päivässä lääkitsee lasta.

Vierailija
29/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravistelusta: lääke pitää ravistella ennen annostelua, että lääkeainetta tulee sopiva annos per ruisku. Eli riittää ihan hyvin, että olet ravistellut ennen ruiskuun vetoa.

Vierailija
30/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten päiväkotihoitoa vai?

Vierailija
31/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella migreeni, johon oikeasti auttaa Panadol oikealla hetkellä annettuna. Lääkärin kanssa ollaan neuvoteltu ja hoitopaikassa sovittu, että kohtauksen ilmoittaessa itsestään, lapselle annetaan viivyttelemättä lääkettä. Jos kipu ei poistu niin vasta sitten lapsi haetaan pois päiväkodista. Lapsi tunnistaa itse esioireet ja osaa pyytää lääkkeen oikealla hetkellä niin, että siitä on apua.

Vierailija
32/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksessä tavalliset tarttuvat ja lääkitystä vaativat sairastelut! Onko lapsi terve jos eilen on saanut lääkekuurin korvatulehdukseen? Vanhemmat ovat julmia kun eivät anna lapsen sairastaa kotona (vaikka hoitajan kanssa)!

Vierailija
33/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat julmia kun eivät anna lapsen sairastaa kotona (vaikka hoitajan kanssa)!

Yleensä tätä mieltä ovat sellaiset ihmiset, joilla ei todellisia ongelmia ole tullut lastenhoitoasioissa eteen. Itse olen " onneksi" :-/ joutunut seuraamaan yhden työkaverini tilannetta avuttomana sivusta, ja voin kyllä sanoa, että aina " lapsen parhaan" toteuttaminen ei ole helppoa. Etenkään yksinhuoltajille. Jos raha ei meinaa riittää edes ruokaan, mistä ihmeestä sitä voi repiä yksityiseen lastenhoitajaan tai jatkuviin palkattomiin poissaolopäiviin töistä?

Meillä onneksi on molemmilla mieheni kanssa joustavat työajat ja mahdollisuus tarvittaessa etätöihinkin, eikä sairauslomatodistuksen peräänkään kysele kukaan. Riittää, että hommat hoituvat. Lisäksi molempien vanhemmat (lasten isovanhemmat) asuvat lähellä, ovat hyväkuntoisia eläkeläisiä ja hoitavat lapsiamme mielellään. Kaikilla ei asiat ole näin hyvin, varmasti jokainen yrittää silti parhaansa.

Töistä voi lähtökohtaisesti olla tasan niin kauan poissa kuin onnistuu saamaan lapselleen lääkäriltä sairaslomaa. Antibioottikuurin aloituksen jälkeen sitä saa yleensä vain 1-2 päiväksi, ellei lapsen kuume tai muu selkeä oireilu jatku pidempään. Ikävä kyllä.

Vierailija
34/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko lapsi terve jos eilen on saanut lääkekuurin korvatulehdukseen? Vanhemmat ovat julmia kun eivät anna lapsen sairastaa kotona (vaikka hoitajan kanssa)!

Tiedätkö että meidän tytöllä korvatulehduksen on usein tiennyt siitä että on heräillyt normaalia useammin (lue: 2-3 krt) yöllä, valittamatta mitään (joku intuitio kertoo vain että ei ole ihan normaalia). Tai siitä että sanoo kerran että korva on vähän kipeä (eikä valita sen koommin vaan sanoo vain kerran). Meillä ei korvatulehdus ole kuin kerran ollut niin kipeä että tyttö on sitä valittanut. Näin ollen kukaan lääkäri ei sairaslomaa anna korvatulehduksen yhteydessä, kun vointi on kuitenkin muuten hyvä.

Vierailija
35/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei siellä ole joku , jolla on riittävä määrä lääkekoulutusta ja talokohtainen lääkkeenjakolupa.

Vierailija
36/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monen lapsen äiti. Yhteensä 7 putkitusta takana ja kaikenlaista muuta sairautta. Yksinhuoltajakin olen ollut joskus. Olen myös pph, enkä käsitä kun sairas lapsi tuodaan hoitoon. Vanhemmat pitävät vasta kuumetta kriteerinä jäädä kotiin (on myös niitä jotka laittavat aamulla supon ja tuovat " kuumeettoman" lapsen hoitoon). Sairas lapsi ei kuulu päivähoitoon!

Vierailija
37/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastaan, jos ei kerran ole vähintään lähärin opinnot takana...

Vierailija
38/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoksissa on eri juttu.

Vierailija
39/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kysymyksessä tavalliset tarttuvat ja lääkitystä vaativat sairastelut! Onko lapsi terve jos eilen on saanut lääkekuurin korvatulehdukseen? Vanhemmat ovat julmia kun eivät anna lapsen sairastaa kotona (vaikka hoitajan kanssa)!

On ihan terve, meillä ainakin (olinkohan nro 23). Poika oli viime viikolla kuumeessa muutaman päivän (ti,ke). Sitten kaksi kuumeetonta päivää (to, pe). Kaikki nämä päivät kotona. Sitten valitti myöhään la-iltana että korvaan sattuu, annettiin särkylääke, nukkui yönsä hyvin. Heräsi pirteänä, mutta käytiin kuitenkin su lastenklinikalla. JA oli tulehdus, saatiin kuuri. Poika ollut pirteä ja normaali koko ajan. Meni tänään päiväkotiin.

Vierailija
40/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä niitä lääkkeitä ei voi antaa aamulla ja illalla? Yleensä antibiootit otetaan juuri 2 kertaa päivässä, ja tästä muuten voi esittää lääkärille toivomuksenkin, jos tarpeen on. Hyvin harvoin näissä " normaaleissa" lastentaudeissa tarvitaan lääkitystä esim. päivällä (krooniset sairaudet jne. eri juttu).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi