Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vein aamulla lapsen hoitoon ja antibiottipullon ja ruiskun.

Vierailija
04.02.2008 |

Hoitaja sanoi, ettei saa annostella lääkettä ja minun piti mitata se ruiskuun valmiiksi. Lääke pitäisi ravistella ennen ottoa, mites hän sitä ravistelee kun lääke on jo ruiskussa? Tuo oli minulle ihan uutta tietoa, onko normaali käytäntö vai hoitajan keksintö?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jaksat aina hoitaa 10 päivää tervettä lasta kotona

Vierailija
62/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti lääkitys hoidetaan kotona, jos se on mahdollista (esim. lääkekuureissa aamuin illoin kotona). Jos lapsi tarvitsee lääkitystä päivähoidossa, siitä on toimitettava kopio reseptistä sekä kerta-annos. Tämä sen vuoksi, ettei hoitajaa voi syyttää annosteluvirheestä. ja myös sen takia, että jos lapsi saa allergisen reaktion tms. läkkeestä, tiedetään, mitä lääkettä on annettu! Kolmas seikka on se, että näin suojellaan päivähoidossa olevia muita lapsia mahdollisilta myrkytyksiltä...

Ihan järkevää minun mielestäni!

T. LTO, jonka oman pojan astmapiippu on tietysti päivittäin tarhassa siltä varalta, että läääkettä tarvitsee! maalaisjärki pitää säilyttää mukana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka lääkäri olisi sanonut, että lapsi on esim. seuraavana päivänä leikkauksesta hoitokkuntoinen, ei sekään aina pidä paikkaansa. meille kävi niin, että lapsi olikin vasta 2 vkoa leikkauksen jälkeen päivähoitokuntoinen - välttämättä lääkärilläkään EI ole tajua, missä kunnossa lapsi voi olla päiväkodissa....Jos siis näyttää siltä, etti lapsi ookkaan kunnossa vaikka pitäis, niin ihan varmaan menen lapsen kanssa uudestaan lääkäriin...kamalaa kidutusta olla hoidossa sairaana - en itsekään olisi töissä!

Vierailija
64/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat yleensä valmiissa kertakäyttömuovipipeteissä.

Meilläkään ei anna lääkettä lapsille. Meillä ainakin on ab-kuuri aamuin illoin 12 tunnin välein, niin ollaan annettu aamulla esim. klo 7 ja seuraava illalla klo 19.

Vierailija
65/65 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koithoidossa olevalla 1,5 vuotiaalla on ollut korvatulehdus lokakuusta lähtien. On syönyt jo 4 antibioottikuuria, mutta tulehdus ei lähde kokonaan pois. Seuraavaksi varmaan tulee putket.

Tästä lapsesta ei huomaa millään tavalla, että hänellä on korvatulehdus. Ei haro korviaan eikä itke. Ei heräile öisin eikä hänelle ole annettu mitään kipulääkkeitä. Pitäisikö tällaisenkin lapsen todellakin olla kotona lääkekuurin ajan?

Tietysti olen nyt jonkun mielestä vain huono äiti, koska en ole huomannut lapseni korvatulehdusta. Joskus vaan on niin, ettei lapsi oikeesti oireile!

Tää palsta taitaa olla joku fanaatikkojen fantasy land...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän