+++ENSKAT marraskuun loppuun+++
Voi kun nyt enskat sairastaa monessa perheessä =( surkeeta. Paranemisia hirmuisesti kaikille!!!
Eetulla oli aamulla lämpö 37.0 eikä oo nyt tarvinnut lääkitä koko päivänä. Edellisen supon sai eilen illalla. Nukkuu kyllä tosi pitkiä unia, aamulla nukku 2,5h ja nyt on nukkunut yli tunnin. Mä yritän siivoilla tässä ettei illaksi jää. Eetu siis hoidossa pärjää yksillä unilla mut näin kotona (ja varsinkin sairaana) menee vielä kahdet. Eilen kyllä kuumetokkurassa nukkui kolmet unet. Yöt on onneks menneet suht ok, mä tein petin itselle Eetun huoneen lattialle että oon siinä lähellä hoitamassa jos tarvii. Viime yö meni jo parilla tutin annolla ja veden juotolla mut se edellinen yö oli tosi katkonainen. Mäkin olen yrittänyt nukkua aina kun Eetu nukkuu, hyvällä menestyksellä =)
Biancon kuulumisia oli mukava lukea, myöhästyneet 1v- onnittelut Kallelle!! Mä silloin Kallen virallisena synttäripäivänä lähetin teille onnittelu-ajatuksia mut eihän ne perille tule =) oltiin reissussa silloin niin en päässyt koneelle.
Viivioskari ja Sara-mariakin olivat löytäneet tiensä tänne, kiva juttu. Viivioskarille jaksamisia sinne alkuraskauteen!!
Mamalle ja Justukselle ja iskälle mukavaa reissua!!
Vilkutuksia kaikille ihanille enskoille!!
hermione ja Eetu 1v ja Eero rv 18+6
Kommentit (37)
Ensinnäkin kiitokset kaikille, jotka antoivat vinkkiä karkeammista ruuista. Oon antanu jonkin verran sormiruokaa pojille. Leeville menee ihan ok, mutta nyt on sitten keksinyt että sitä ruokaa on kiva syöttää koirille:) Lauri syö vähän ruisleipää, mutta muut ei kelpaa. Oon vissiin ottanu asiasta stressiä, koska anoppi aina jankkaa että pitää varhasessa vaiheessa opettaa lapsi syömään karkeaa ruokaa. Hän on töissä päiväkodissa ja sinne tulee kuulemma usein yli vuoden ikäisiä lapsia, jotka eivät suostu syömään mitään, koska ovat tottuneet soseisiin. No on meidän pojilla vielä reilusti yli puoli vuotta aikaa harjoitella:)
Dajmille suuren suuret onnittelut työpaikasta:)
Hermione: Joko on matalapaine helpottanut? Mulla autto se kun sato lunta:)
Heltsy: Toivottavasti Kiia on jo kunnossa ja korvat ovat terveet! Meillä pojat eivät syö juuri mitään sairaana ollessaan ja Leevi yllättikin mut tällä kertaa ja söi tosi reippaasti (paremmin ku yleensä). Pojathan on ollu pari kertaa tiputuksessakin syömättömyyden takia.
Leevi on muuten jo kunnossa, kiitos kysymästä:)
Hannah: G1: Mä säästän meillä kaikista ihanimmat vaatteet tonskaa (tai siis kolmosta)varten. Yhden ison säkillisen vein jo unisefin keräykseen. Isommat tavarat myydään kaikki ja osa annetaan miehen serkun perheelle ku heille syntyy vauva tammikuussa. Meillä kun kaikkea on kaksin kappalein ni ei ole tilaa säilyttää ja toiveissa ois että ens kerralla tulis vaan yks vauva:) (vaikka iloisin mielin vastaaottaisimme myös toiset kaksoset).
G2: Me ei varmaan itse osteta pojille mitään. Appivanhemmat osti pojille jo joululahjaksi turvaistuimet ja muita toiveita meillä on ollut kirjat, musiikki, vauvapulkat , potat ja taaperokärryt:)
Buuffa: Me ostettiin Leeville just Reimatecin kosteussuojattu puku. Laurille hankitaan vasta sitten ku näkyy et minkä kokonen mahtaa keväällä olla (kun eivät siis vielä tuolla maassa möyri). Laurilla on vielä käytössä äp:n kevyttoppapuku ja Leeville ostin uuden 80 centtisen puvun. Nyt heillä on käytössä äp: n toppapuvut ja molemmilla on mysö toiset toppapuvut varalla (anoppi vähän shoppaillu...)
Odottelija: Toivottavasti Eemil on jo terveenä!:)
Pia: Kuulostaa ihanalle tuo teidän yhteinen ilta miehen kanssa:) Toivottavasti pääsette tällä viikolla muutto hommiin.
Bianco: Kiva kuulla sustakin ja TODELLA myöhästyneet synttärionnittelut Kallelle:) Mäkin oon nauttinu jolufiiliksistä nyt jos ei jouluna vaikka olekaan sitä lunta...
Sara-Maria: Poitsulle 9kk onnittelut:) Niin se aika vaan rientää...Toivottavasti saat selän pian kuntoon:)
Omaa napaa sitten: Me oltii eilen poikien pikkuserkun synttäreillä Kotkassa. Hauskaa oli, mutta kotimatka ei ollutkaan ihan yhtä hauska. Ajoin koko matkan 40-60 kilsan tuntivauhtia ja näkyvys oli jotakuinkin 5 metriä eteenpäin ja aina ei sitäkään. Mä puristin rystyset valkosina rattia ja rukoilin että mitään ei tuu meiän eteen. Pojat oli ihan kuumissaan, ku piti pitää lämpöjä täysillä ettei tuulilasi jäätynyt. Huusivat sitten viimeisen tunnin matkasta. Matkaan meni kaks ja puol tuntia ku yleensä selvitään tunnin nopeemmin perille. Olinpa onnellinen ku oltiin kotipihassa. Mä en ehtiny matkalla hirveesti jännittää ku piti keskittyä ajamiseen, joten kotona puhkesin hirveeseen itkuun, joka ei meinannu loppua millään. Stressi purkautu sit silleen...
Päätetttin miehen kaa että ikinä ei lähetä enää tollaseen keliin ajamaan.
Jep mutta nyt tekemään kotitöitä (joita riittää...) Hauskaa viikkoa kaikille:)
Terkuin Butterfly & pojat (n. 9kk 3vko)
Ei ollu Hermione vielä ehtinyt uutta pinoa pystyttämään joten jatkan tänne... Ensi yöksi uuteen omaan kotiin!!! Jiiha!! Tosin suurin osa tavaroista on edelleen pakattuna autotallissa, mutta niitä voi sitten purkaa pikkuhiljaa. Pääasia että pääsee muuttaan jo.
Mamalle ja koko perheelle mukavaa reissua!
Bianco, huomena tärähtää 11 kk mittariin, kauheeta... Mäkin oon jotenkin pitäny Kallea tosi isona poikana, mutta nyt alkaa tuntuun siltä että olisivat jopa saman ikäisiä. :) Ja vaikka teille ei tonskaa tuliskaan, niin onhan se mukava säästää edes jotain vauva-tavaraa mitä voi sitten vanhana hypistellä.
Butterfly, en oon kyllä yhtään kateellinen sulle kun jouduit eilen ajeleen siinä lumimyräkässä! Onneks pääsitte kotiin ehjin nahoin!
Sara-Marian Poitsulle myöhästyneet 9 kk onnittelut!
Mä en tajua noita pienten nukkumattomuuksia! Pötkö seiso ja karju eilen illalla ysistä puoleen yöhön koko ajan. Mikään ei ollu hyvä. Kun vein sillon ysin aikaan pinnikseen, olin ihan varma että nukahtaa melkein heti kun näytti niin väsyltä. Mut ei voinu luovuttaa, väänsi väkisin vaan ylös koko ajan. Kyllä kävi jo mielessä jotku lepositeetkin vaikka kamalalta kuulostaa ajatuskin. Aina kun kävin kippaamassa vaakatasoon, en saanu ees selkääni suoristettua kun oli jo seisomassa. Ei kyllä mitkään tassuttelut auta tohon poikaan, sais ihan väkisin pitää makuulla. Toivottavasti tänään helpompi ilta, sais itekin tehtyä jotain ja pääsis ajoissa nukkuun...
Pia ja Pötkö huomena 11 kk
Terveenä taas! Flunssat on tällä hetkellä voitettu ja ruoka maistuu Kiialle vanhaan malliin. Ihanaa! Tänään päästiin sitten ekan kerran ihmetteleen luntakin oikein kunnolla, sitä sitten piisaskin eilisen myräkän jäljiltä. Harmi vaan että Kiian pulkka jäi autoon ja mies meni sillä töihin. Onneksi monella oli pulkka puistossa ja päästiin testaamaan mäenlaskua. Kovasti näytti tykkäävän.
Jos vaikka alkuun vastailis noihin galluppeihin, mitkä oli muuten hyvät ja mielenkiintoiset, kiitos vaan hannnahille niistä.
G1: suurin osa Kiian vaatteista säilytetään mahdollista kakkosta varten, tosin näistä suuri osa on lainassa tällä hetkellä ja kierto senkun jatkuu kun sukuun tulee vauvoja koko ajan:) Paljon ollaan saatu myös lainaan ja ne menee tietysti takasin paitsi joidenkin kanssa on sovittu että saa laittaa edelleen kiertoon ja niin on sitten tehtykin.
G2: sovittiin että mahdollisimman pienellä lelumäärällä koitetaan päästä joulu ohi, duplot on ainoo mitä ollaan toivottu niistä ja sitten lisäksi esim. kirjoja ja käyttötavaraa.
Buuffa: kiitos tosta vinkistä syömättömyyteen. Mä aloin itsekin ajatteleen samaa että jos koittais tarjota sileempää ruokaa ja se auttokin hyvin! Ens kerralla teen noin kyllä heti alusta alkaen, nyt ei apua tarvittu enää kun päiväksi.
Niin ja Buuffa kyseli vielä noista haalareista. Hyvä galluppi tääkin. Mä pähkäilin samaa pitkään ja oon nyt päätynyt siihen, että joulun jälkeisestä alesta hommaan kunnon kosteussujatun haalarin reimatecin tms. Toivon löytäväni sen oikeesti halvalla eli reilusti alle satasella. Laittakaas samalla vähän listaa kuinka monta asua löytyy ulkoavaatteita kaapista. Kiialla tällä hetkellä lainassa jo useemman vuoden vanha 80cm reimatecin toppahaalari (joka siis hiekkalaatikko käytössä)ja 2kpl vaunuhaalareita (äp ja toinen ei kosteussuojattu haalari). Näitten lisäksi toppahousut mutta hakusessa olisi tähän takki ns. kaupunkivaatteiksi. Välikautta on sellanen takki-housuyhdistelmä ja 86cm haalari odottamassa kevättä.
Odottelija: hyvä että Eemilin korvat ja kehkot oli kunnossa. Joko nyt ootte voiton puolella taudissa?
Pia_maria: mukavalta kuulosti tuo teidän keikkailta. Mutta Pötkön iltahuudot sitten ei kuulostakaan, toivotaan että oli vaan väliaikaista.
MamajaJustus perheineen on jo varmaan matkalla kohti etelän lämpöä, *huoh*
Bianco: nyt alko tekeen mieli joulutorttuja kun siellä niitä olit maistellut, nam!
Sara-Maria: ei oo töistä vielä mitään uutta kuulunut, odotellaan odotellaan...
Butterfly: voi ei sä oot joutunut ajaan siinä hirveessä kelissä eilen! Onneksi kaikki meni hyvin ja pääsit pelkällä stressillä ja säikähdyksellä. Inhottavaa antaa lapsen/lapsien huutaa takapenkillä ajaessa mutta yritän aina ajatella että ei se siihen huutoon kuole, pakko vaan keskittyä ajamiseen ja pitää kädet ratissa.
Varattiin muuten miehen kanssa itsenäisyyspäiväviikonlopuksi päivä tukholmassa risteily. Ensin oli ajatuksena ottaa Kiia mukaan mutta koska vanhempani ehdottivat että mentäisiin kaksin niin tehdään sitten niin. Ihan mukavaa lähteä vähän tuulettumaan kahdestaan ja eiköhän Kiiallakin ole mummolassa ihan hauskaa. Tiedän kyllä ikävöiväni sitä mutta toivottavasti osaan myös nauttia.
heltsy ja kiia melkein 1v2kk
Mitenkäs ihmeessä sain edellisen viestin vanhaan ketjuun.... hmm... alkaa vissiin univaje tehdä tehtäviään. Kommentoin kyllä muistaakseni tässä pinossa puhuttuja juttuja, tai ainakin tarkoitus oli.
Hermione: ei Siennakaan sen pitempiä matkoja kävele kuin ihan satunnaisesti. Osaisi kyllä, mutta ei näköjään uskalla. Ihan satunnaisesti on tullut sellaisia muutaman metrin matkoja.
Heltsy: kiitos muistutuksesta, pitää tosiaan videokuvata Siennan vaappumista. Kiia onkin tosi siro tyttö, Sienna painoi enemmän jo 8-kuisena...
Hannnahin galluppiin: meillä on kaikki säästössä mahdollista tonskaa varten. Joskus aiemmin kun kyselit äitiyspakkauksesta, niin me otettiin se Siennalle mutta en ottaisi toiselle lapselle kun peittoa lukuun ottamatta kaikki tavarat Siennan pakkauksesta joutaisivat käyttöön. Joululahjoista kyselit myös: Sienna saa ukilta pulkan ja sitten ajattelin, että se voisi toivoa Ipanapa 2-cd:tä (ykkönen on meillä ihan hitti) ja jotain rakennuspalikoita. Ei varmaan mitään sen kummempaa.
Buuffa: meillä on kanssa pottailu hankaloitunut kun Sienna hoksasi, että voi itsekin nousta siitä ylös. Ottaa sitten potan käteen ja lähtee kuljettamaan sitä johonkin. Eilen kävi niin, että se seisoi potta kädessä kylppärissä ja sitten tuli pissa lattialle. Siennan ilme oli "voi ei!", melkein tuli tytöltä itku kun pissa meni sukille... Joo, ei ole tonskaa tulossa, kyllä väsy on ihan rikkonaisten öiden syytä. Haalareista kyselit: meillä on jostain uutena saatu Ristomatti Ratian haalari, ärtsyn pinkki ja oikein toimiva.
Odottelija: toivottavasti teillä parannutaan pian ja alkaa ruokakin maistua. Tosi hienon kokoinen poika teidän Eemil.
Pia: ihanalta kuulosti teidän illanvietto! Me saatiin kavereilta häälahjaksi lahjakortti ravintola Pörssiin joulubuffettiin ja lapsenvahtipalvelu, mennään parin viikon päästä. Eipä paljon olla kaksistaan missään oltukaan sitten erään syntymän. Teillä oli ollut kurja ilta eilen, toivottavasti tänään ollaan jo unten mailla.
MamaJaJustus, jos tätä vielä luet: ihanaa reissua etelän lämpöön, jonne olettekin jo ehtineet! Tulehan kertomaan reissukuulumiset!
Bianco: tuli mullekin joulufiilis kun luin sun fiilistelyä! Hienosti osasit tartuttaa.
Sara-Maria: toivottavasti selkä paranee pian. Se on kyllä tosi ongelma, kun ei sitä lasta voi olla nostelemattakaan.
Butterfly: eiköhän ne pojat ajallaan opi syömään karkeampaakin ruokaa. Kyllä se meilläkin takkuili, mutta lähti sitten yhtäkkiä käyntiin. Nyt Sienna treenaa itse lusikalla syömistä, voi mikä sotku! Kamala ajomatka sulla takana, ei ihme että itku tuli. Me ei lähdetty eilen mihinkään, kun autossa on kesärenkaat...
Meillä oli ihan horror yö eilen, nukuin ehkä 2 tuntia yhteensä. Ensin en jostain syystä saanut unta, ja sitten Sienna herätteli jatkuvasti. Sitten kävi vielä niin, että kun se neljännen kerran herätti, niin katsoin kelloa väärin, luulin että se on 7.40 kun se olikin 5.40. Sanoin miehelle, että hae vaan tyttö tänne, ei sitä enää kannata nukuttaa. Mies tuli tyttö sylissä ja sanoi, että aikas aikaisin meinasit sitten päivän aloittaa... No, Sienna nukkui ehkä puoli tuntia siinä meidän välissä, mutta itse en tietysti nukkunut enää yhtään.
Päivän kivoihin asioihin kuuluu se, että pääsin moneksi tunniksi yksikseni Itikseen shoppailemaan! Ostin töihin kahdet mustat suorat housut (jäivät lyhennettäviksi) ja vapaa-ajalle toppahousut (puistossa on kylmä!), pyjamahousut ja pörrösukat, harmaan tunikan ja pari toppia. Rahaa paloi varmaan 300... Sienna oli sillä välin käynyt isin kanssa tutustumassa lumihankeen, saaliina ihania valokuvia, mm. yksi, josta tuli meidän joulukorttikuva.
Mies tuossa vieressä sortteeraa vielä vuoden tavaroita erilaisista kasseista ja esittelee, mitä Sienna on ehtinyt sille pakata. Tyttö oli nähtävästi ajatellut, että isi tarvitsee vielä yhdet ylimääräiset kalsarit ja kumihanskat (!)... Hassu ipana. Sienna muuten hauskuutti porukkaa lauantaina, kun oltiin kaverin pikkujoulubileissä. Se keksi, että hän voisi vuorostaan syöttää isille ruokaa eli nappasi erilaisia herkkuja isin lautaselta ja työnsi niitä isin suuhun riemukkaan kikatuksen säestyksellä. Ihmisillä oli hauskaa kun toinen oli keksinyt niin kivan leikin. Isi tietysti söi kiltisti kaiken tarjotun.
Kohta alkaa Täydelliset naiset, taidanpa lähteä katsomaan ja jätän miehen rauhassa purkamaan tavaroita. Mukavaa lumista viikkoa kaikille!
Tipu & Sienna 1v2kk (ja toivottavasti zzz seuraavat 11 tuntia)
Ps: tässä kuva päivän lumileikeistä, kuvassa myös se ärtsyn pinkki haalari.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=f5a78dd4-ba58-11dd-ae20-…!
Ihana kuva TIPUN Siennasta: : ) Munki pitäis ottaa Eemilistä ulkona kuvia joulukorttia varten. Tai jos pistäis miehen ottamaan vois tulla parempia. Ite ottaa aina liian samanlaisia kuvia. Kurjaa että teillä on niin rikkonaisia öitä. Mutta ihana pieni hauskuuttaja Sienna. Sinä jos joku varmasti osaat arvostaa sitä et pääset yksin jonnekkin! : ) Ja kannattaa tosiaan kuvata Siennan vaappumista muuttuu ihan silmissä erinäköseks touhuks, kävely siis.
BIANCO voi mun rupes tekeen mieli joulutorttua ja glögiä. Ja piparin tuoksua. Kiva että Kalle on jo tervehtynyt, jos nyt kunnolla kipeänä olikaan.
BUTTERFLYLLÄ ollu kurja ajomatka. Onneks kuitenki selvisitte kotiin ehjin nahoin.
SARA-MARIALLA selkä vihottelee, kurjaa. Onneks oot saanu lastenhoitoapua. Toivottavasti helpottais pian. Ja arjessa kun ei aina (siis ikinä...) muista oikeita nostamis asentojakaan. ja pakkohan se on lasta nostella.
MAMA perheineen on jo etelän lämmössä. Voi että, ihanaa lomaa teille kuitenkin vaikket tätä enään varmaan näekkään. Kerrohan sitten miten loma meni. Voidaan me kaikki kateelliset täällä kasvattaa matkakuumettamme. ; )
PIALLA ja miehellä on ollu kiva keikkailta. Meillekki tuli tänään yks pikkujoulukutsu. Jospa mentäis ihan ilman pikku-ukkoa!! Tekis hyvää... Onnea uuteen, omaan, kotiin!!!
meillä Eemil on tervehtyny. Rytmi on vaan vielä ihan sekasin. Toivottavasti saadaan pian entiselleen. Eemil sitten kävelee ihan oikeesti, osaa kääntyä kävellen, nousta seisomaan ilman tukea, kantaa tavaroita samalla ja jopa pumppaa pumpulla samalla ku kävelee. Tosi nopeesti kehittyny tuo kävely taito.
Odottelija, Eemil 10,5kk ja "Onni" voi apua en muista onko viikkoja 21 vai 22?? päiviä +4 kuitenkin. Näin se etenee itekseen tää tonskaraskaus.
Tipu: Tsemppiä ja jaksamista Siennan yöhulinoihin. Kuulostaa niin tutulta noi rikkonaiset yöt. Mulla on mennyt vähän ohi, että mitä Sienna teillä puuhaa? Eikö se käy nukkumaan vai heräilee kesken yötä eikä suostu enää käymään maate? Liittyykö siihen muuta oheistoimintaa, kuten pystyyn nousemista tms? Ihana kuva Siennasta.
Pia: Pötkölle iloiset 11 kk onnittelut! Ja olette jo omassa kodissa, ihanaa :) Onko Pötkö nukkunut paremmin? Piiperön toiminta kuulosti ihan samalta kuin Pötkön.. Meillä sitä vaan tehdään illasta ja yöstä toiseen, koko ajan.
Susannan Saagalle jo etukäteen huomiselle kanssa 11 kk onnittelut! Onko Susannalla kovasti koulukiireitä?
Hermionen Eetu on kanssa ollu pipinä, toivottavasti meni kokonaan jo ohi. Mulla on mennyt (ylläri) ihan ohi, että oletteko te ottaneet selville tonskan sukupuolen, kun Eero on ainakin tekonimenä? :)
Heltsy: Onneksi Kiia on jo parantunut. Piiperö ei tosiaankaan syö kipeänä normaalisti. Ruokaa menee alas hävyttömän vähän ja nestettäkin saa oikein tuputtamalla tuputtaa. Tosi hankala homma. Ja risteilylle pääsette, kivaa!
Butterfly: Toivottavasti pojat on terveinä. Ja onnea Laurin konttausharjoituksista! Tohon karkeaan ruokaan sanoisin, että piiperöllä sen syöminen on ihan päivästä kiinni. Muljaa suussa sellasta ruokaa tosi kauan, jossa on isoja paloja. Oon suosiolla antanu välillä niitä tasasempia soseita tai sitten sekoittanut paakkusemman ruoan sekaan tasasempaa sosetta sekä ihan muussannu niitä isoja paloja pienemmäksi. Aina välillä saa upotettua sitten niitä palojakin. Piiperö ainakin kakoo sen verta niitä paakkuja, että en viitsi väkisin edes yrittää. Eihän sillä ole vielä edes kuin yksi hammas, ei sillä paljoa pureskella. Ja on muutenkin huono syömään.. Teilläpä oli ollu kamala ajomatka Kotkasta :( Onneksi kaikki meni hyvin.
odottelija: Pitääkin mennä katsomaan palstaa taaksepäin, että mitä nimiehdotuksia olet jo saanut :) Heitän tässä sulle ehdotuksina Anton ja Aaron. Jotenkin sopisi, että tonskallakin loppuisi nimi konsonanttiin :) En siis tiedä, vaikka joku olisi noita jo sulle ehdottanut.
Hannnahin galluppeihin: oon säästänyt mahdollista tonskaa varten kaiken, mitä on tullut käytettyä piiperölläkin. Hankalat ja käyttämättömät vaatteet olen laittanut huutonettiin tai myyn kirpparilla. Otettiin piiperölle äitiyspakkaus, mutta tonskalle en ehkä ottaisi. Piiperön tavarat ja vaatteet siirtyy siitä automaattisesti tonskalle, ei me tuplana niitä tavaroita tarvita. Pakkauksesta ollaan kyllä käytetty melkeinpä kaikkea, meille se oli hyödyllinen. Vaikka pakkaus onkin arvokkaampi kuin mitä rahana saa, niin silti meille olisi järkevämpää ottaa rahana. Onhan sekin summa ihan hyvä raha käyttää uusiin hankintoihin. En kuitenkaan koko pakettia jaksa säästää lapselle, pistän talteen jotain lempivaatteita jne, joita en sitten ikinä anna enkä myy kenellekään :)
Joululahjoja ei olla vielä osattu pyytää. Toi vauvapulkka oli itse asiassa hyvä idea! Ja jotain pikku soittimia voisi piiperölle pyytää, kun se tykkää muskarissa niistä kapuloista ja marakasseista, vispaa niillä ihan innoissaan. Ensikengät voisi olla kanssa ok, vaikka vielä meillä ei kävelläkään. Meilläkin on synttärit heti joulun jälkeen, joten lahjojen suhteen tulee kaksi kierrosta.
Biancon Kallelle onnittelut kävelyn aloittamisesta! Toivottavasti Kalle on taas terveenä.
Dajmille paljon onnea uudesta työpaikasta! Upea juttu :)
Buuffa, onko sielläkin tonska tulossa, kun kirjoitit että jatkat suoraan äippälomalle?
Mama ja Justus ovat etelän auringon alla, ihanaa :)
Sara-Marian poitsulle 9kk onnittelut ja pikaista paranemista selälle!
Kaikille muillekin enskoille terkut, keitä en nyt tässä erikseen maininnu. Omaa höpinää seuraa uudessa viestissä..
Omia kuulumisia sitten perään. Tiivistettynä meidän kuulumiset: sairastamista ja valvottuja öitä..
Ei tää tunnu ikinä loppuvan. Ollaan koko perhe sairastettu välillä eriksen ja välillä yhdessä. Meillä kaikilla oli entero-rokko. Siihen päälle kuumetta ja flunssaa. Pari päivää oltiin tolpillamme kaikki, ja nyt sitten on piiperöllä taas flunssa. Ollaan jo ihan poikki muutenkin, kun yöllä ei saa nukuttua piiperön hillumisen ja huutelun takia. Mikä ihme sillä voi olla, kun se herää keskellä yötä ja ei enää nuku?!? Nousee seisomaan, seurustelisi innokkaana ja muutenkin vaan heiluu ja elämöi. Selkeesti on kuitenkin väsynyt, eikä nälkäkään ole. Sylissä nukkuisi, mutta missään muualla ei. Hirveä huuto alkaa, jos katoaa pinniksen vierestä. Antakaa vinkkejä, miten tästä pääsee eroon.. Olen valmis jo huudattamaan tuota ipanaa, koska mikään tassuttelu ei auta. Onko se siis ainoa tapa, antaa toisen rääkyä vaan uneen ja tunkea itse korvatulpat korviin? Tassutella saisi nimittäin koko yön läpeensä. Montakohan yötä se sitten rääkyy itsensä uneen? Ei sekään ihana vaihtoehto ole :(
Kokeiltiin siirtää pinnistä takaisin meidän makkariin, mutta se oli ihan virheliike. Huooooh. ja meillähän siis pari kuukautta sitten vielä nukahdettiin itse omaan sänkyyn ja nukuttiin yöt läpeensä useamman kerran viikossa.. Se oli silloin se..
Muuten piiperö on oikea äidin pikku mussukka ja suloisista suloisin murunen, mutta tuo yökäyttäytyminen alkaa olla super raskasta.
Eipä tänne siis kuulu oikein muuta kuin väsymystä :) No pääsin viikonloppuna (kun oltiin kaikki se pieni hetki terveenä) jopa pikkujouluihin tuulettumaan, se teki kyllä hyvää. Ja lunta on tullut ihan hirmusti, lumitöitä saa lykkiä pihalla oikein urakalla! Ihanan näköistä ulkona, kun puut ovat lumen peitossa.
Pikku potilas heräsi päikkäreiltä. Pitää lähteä maanittelemaan sitä syömään jotain.. ja juu, ruokahan ei uppoa näin kipeänä ollessa..
Gaijis ja piiperö, kohta 11 kk
Juu, ei ollu eilinen ilta ja yö yhtään helpompi. Huuto alkoi taas heti yheksältä ja nukahti ehkä 15 aiemmin kun edellisenä iltana. En tiiä kauanko olis jatkanu, jos en olis melkein koko aikaa pitäny väkisin makuullaan. Tosin heräskin sitten viime yönä klo 4 jatkamaan karjumista. Ei tajua! Otin viereen ja pidin kaksin käsin kiinni, ettei lähe konttaileen mihinkään. Huutoa ja vääntämistä jatku 2 tuntia. Meinas kyllä pinna palaa totaalisesti jo. Ihan väsyneenä nousee koko ajan seisoon ja karjuu. Eikä oo mun mielestä edes oppinu just mitään uutta mikä noin sekottas pakkaa.
Heltsyn Kiia on parantunut, hyvä! Ja pulkkamäki tuli testattua. Oon kans aatellu painua Pötkön kans mäkeen heti kun saadaan tää muuttorumba pois alta. Toivottavasti vaan on lunta, eikä sula heti. Varmaan tekee ihan hyvää päästä kaksin miehen kans pikku reissulle.. Koitahan nauttia ikävän lomassa!
Tipulla tiedossa laatuaikaa miehen kanssa. Ihan huippua varmaan kun aattelee että mies oli pois kotosuomesta aika kauan. Nauttikaa! Jaksamista sulle edelleen yöhulinoihin. Ihana joulukortti-kuva!
Mamalta oottelen myös reissukuulumisia. :)
Odottelijan Eemilkin on terveenä ja käveleekin jo. Onnea! Ei kyllä varmaan ehdi tonska-raskauteen keskittymään niin paljoo kun enskaan. Sillon sitä tiesi ihan tarkalleen viikot ja päivät ja millon toukka oli liikkunu viimeks ja kaikkee nippelitietoo... :)
Gaiole, Pötkö kiittää muistamisesta! Harmi että Piiperölläkin on nukkumisvaikeutta. Onkohan joku joulukuisten oma juttu? :) Meillä Pötkö ei kylläkään hillu mitenkään ilosesti vaan karjuu ihan raivona. Tassuttelu ei auta meilläkään, eilen taisi juurikin huutaa itsensä uneen vaikka oli sentään vieressä missä yleensä hiljenee. Pidin vaan paikallaan ettei pääse ylös ja toinen huutaa suoraa huutoo... Mikään vaan ei auta. Jos saat jostain hyviä vinkkejä, tuu ihmeessä kertoo mullekin!
Miten olis taas pk-seudun treffejä? Onko kaikilla jo jouluhulinat käynnissä vai onko aikaa treffata? Tipun Sienna kuulostaa niin hupaisalta tytöltä että pakko nähdä ihan livenä... :) Muitakin siis tietysti olis kiva nähdä. :)
Pia ja Pötkö 11 kk tasan
Sankarista vielä kuva kuukauden takaa, äipän karkit maistuu myös paperin kanssa...
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=2cc44f84-bae6-11dd-ae20-…!
Pia-Maria: Tsemppiä Pötkön yöhulinoihin! Meillä kesti vissiin tuo vaihe parisen viikkoa ja sit se oli ohi. Toivottavasti tekin pääsette niin vähällä (vaikka sillon se tuntu kylläkin kestävän ikuisuuden, mutta näin jälkeen päin tuntuu lyhyeltä ajalta) :)
11kk onnittelut sinne:) Ihana kuva sankarista!
Heltsy: Oi ku ihana että Kiia on taas terve ja ruoka maistuu. Kyllä sitä osaa sairastelujen jälkeen kummasti iloita että lapsi syö edes hiukkasenkin paremmin. Luntakin ootte päässy kummastelemaan. Meiän pojat (etenkin Lauri) olivat ihan ihmeissään lumesta. Ootellaan kovasti et mekin päästäs pulkkailemaan. Harmi vaan ettei löydy sellasia mihin noi molemmat mahtus.
Tipu: Tosi sulonen kuva Siennasta:) Mä kans tänään räpsin urakalla joulukuvia pikkutontuista, mutta ei meinnau oikein onnistua. Lauri kiusas koko ajan Leeviä ja joka toisessa kuvassa Leevi on tippa linssissä.
Odottelija: Hyvä että Eemil on taas terve:) Ja hui kun hän osaa jo paljon uusia juttuja. Nopee kaveri ollu kehittymään:)
Gaiole: Voi teillä ollu kans raskas syksy sairastelujen kanssa:( Omasta kokemuksesta tiiän et on tosi rankkaa. Toivottavasti pian helpottais! Jaksuja:)
Meillä oli ihana aamu (tai nyt ollu kaks peräkkäin). Eli herättiin vasta 8.30:) Lauri kyllä vähän kitis yöllä, mut sekään ei haitannu ku sai nukkua niin pitkään. Tän päivää oo lähetelly menuehdotelmia pitopalveluille ja nyt katellaan missä on paras hinta-laatu suhde. Mä pelkäsin et ei saada mistään pitopalvelua meille mut hyvinhän noita vielä löyty. Sen jälkeen oliskin sit hääpuvun etsinnän vuoro...
Perjantaina ois miehellä työpaikan pikkujoulut ja mä pyysin mun äitin tänne seuraks. Tulee jo torstaina. Me sit pikkujouluillaan täällä nelistään:) Täytyy hankkia jotain hyvää syötävää.
Nyt pitää mennä kattomaan mitä noi yhet duunaa tuolla nurkassa. Sellasia ilonkiljahduksia ja murahteluja tulee että ei varmaan mitään kovin järkevää;) Juu ja ne enskatreffit ois kyllä kiva järjestää jos joku jaksaa laittaa pinon pystyyn.
Terkuin Butterfly & pojat
Pojista sitten pojista yks tonttukuva:)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=6c5d80ae-baef-11dd-9c55-…!
Pojista tänään otettu tonttukuva (tais jopa tulla perille saakka) :) Tuli varmaan miljoona kirjotusvirhettä tohon äskeiseen viestiin... Älkää välittäkö:)
Ihania kuvia enska-lapsosista!!!
Sorry kun tulee nyt vaan omaa napaa. Rakenneultrassa oli tänään kaikki hyvin, kai.. Sano se kätilö siinä kun sydäntä tutki että tuo valkoinen piste on joku kalkkisaostuma joka on yleistä down-lapsilla. Mutta on yleisiä ns.normaaleillakin. Ja meillä kun oli se down-seula ok sillon alkuraskaudessa. Sano että monet ultraajat ei edes sano niistä kalkki-kököistä ettei turhaan hätäänny äippä ja iskä. Ja sit vielä suositteli unohtamaan sen minkä oli just sanonut =) En mä sitä oo juurikaan miettinyt, eipä sille mitään voi jos siellä jotain häikkää olis. Eipä se ultraaja siitä ollut moksiskaan. Sukupuolta vauva ei suostunut näyttämään.
Eetu sai nuhan sen viime viikkoisen kuumeen jälkeen niin on tässä sitä podettu. Oli se silti maanantaina hoidossa ja nyt on. Haen sen puol kolmen maissa ja pitäis vähän siivoilla sitä ennen. Jumalaton päänsärky, sänky kyllä houkuttelee huomattavasti enemmän kuin imurointi. Sorry kun ei irtoa nyt enempää juttua =(
hermione ja Eetu 1,2v ja Eero tasan rv20
HERMIONELLA säilyy sitten jännitys vauvan sukupuolesta loppuun asti. : ) Tai ei kai se ikinä täysin varmaa ole, sanottiin ultrassa sitten mitä vaan. Olishan tuo ultraaja voinu tietty jättää sitten hänkin sanomatta jos kuitenkaan ei merkkaa mitään tuo kalkkikökkö. Mutta tosiaan, ikinähän ei voi varmaks tietää ennen syntymää onko kaikki varmasti kunnossa. Eikä kaikkea tiedä vielä silloinkaan vaan vasta kenties vuosien päästä. Ei näitä voi liikaa miettiä tai ei uskaltais tehä lapsia ollenkaan.
Ja omanapaisuus on ihan sallittua. : ) Toivottavasti päänsärky hellittää. ja imuroida voi aina huomenna.
PIAN pötkö siellä yö hulinoi, samoin ku GAIOLEN Piiperö. Se on kyllä tosi kurjaa ja rankkaa. Meilläkin oli se hulina vaihe joitain viikkoja sitten. Ja taas viime viikolla ku sairastettiin. Meillä tuntuu menevän niin että välillä on ennalta määrittelemättömän pitunen hyvien öiden jakso ja sitte taas hulinoidaan. Ei kait noihin mitään takuu kikkaa ole, semmosta mikä toimis kaikille. Me ollaan kyllä ihan huudatettu, antaa huutaa jonku aikaa ja sitte käy laittaa tuttia ja kippaamassa alas, taas huutaa, kipataan jne... Ja yöllä ku herää niin maataan ite vieressä omassa sängyssä näkösällä ja annetaan huutaa. (paitsi ku oli kipee niin lohduteltiin) yhden yön kunnon huudatuksen se vaati, toisena meni jo paljon vähemmällä. Sitten alkoki sujumaan niin että nukahti itekseen uudestaan pahemmin huutamatta. Ja sit se yövalo autto meillä. Ja rutiinit, se ettei pääse yliväsyneeks. Jos päivällä jää unia väliin ja ilta venyy niin yö menee hulinaks. Samoin kylässä ollessa ainaki eka tai toka yö on huutoa. Mutta tällä hetkellä meillä nukutaan hyvin, seuraavaa nukkumattomuus jaksoa odotellessa...
Tsemppiä ja jaksamista teille!!! Yöt tuntuu pirun pitkiltä ku kuuntelee toisen huutoa. (vaikka kestäis vaan pari viikkoa)
Ihana kuva BUTTERFLYN pojista. ja joo, melko aikanenhan tuo Eemil on liikkeissään ollu.
HETSY ja Kiia on päässy pulkkamäkeen. Kiva että teilläkin ollaan parannuttu. Toivottavasti työhommat selviää...
GAIOLELLE kiitoksia nimiehdotuksista. : ) Aaronia oon itekki miettiny, Antonista taas tulee ikäviä mielleyhtymiä...
PIA se on kyllä ihan totta et ekassa raskaudessa sitä ties ihan erilailla missä mennään, minkä kokonen nyytti on, koska liikkunu, mitkä jutut kehittyneet jne... ja muutenki vahti itteensä paljon tarkemmin. Tää kakkonen jotenki vaan on tässä mukana, iltasin sentään hetkeks rauhottuu kuuntelemaan toisen möyrimistä.
Vilkutuksia kaikille muillekkin enskoille ja penskoille! Joko teillä kovasti valmistellaan joulua? Mä en ole oikein vielä löytäny joulumieltä itteeni.
Mulla oli omassa neuvolassa hemppa laskenu, oli kiikun kaakun et pitääkö alkaa rautakuurille vai ei. No ei vielä pidä. Just kävin hakemassa uuden purkin vitamiineja, niissä on myös rautaa. Jos sais niillä taas nousemaan. On ollu loppu nyt jonku aikaa, aina unohtanu ostaa... Mutta sen kyllä huomaa et pikkusen on alhanen arvo, ei meinaa saada mitään aikaseks ja väsyttää peevelisti. Jospa se tästä taas korjaantuis. Tietty meillä oli viikon ajan vieraita, eka mun vanhemmat ja sit veli. Tiistaina lähti vika pois ni nyt sitte ku ei tarvii ketään kestitä niin on ihan puhki eikä jaksa mitään. Pari päivää lepoa niin kyllä se siitä.
Nyt ruuan tekoon...
odottelija, Eemil 10,5kk "Onni" rv23
GAIOLELLE ja Piiperölle toivotella pikasta paranemista. Tosi kurjaa et teitä nyt noin koetellaan. VOIMAHALI!!
O
Odottelija, kyllä se päänsärky Panadolilla ja päivätorkuilla hävis ja ehdin jopa imuroimaan. Vessat onneks siivosin jo eilen ja pölyjä pyyhin tossa joku päivä sitten kun virittelin ekoja jouluvaloja. Joulumieltä on mulla ainakin jo kivasti, toivottavasti sinnekin sitä mieltä tulee!!!
Eetu katsoo telkkua niin yritän tässä nopeesti vastailla Galluppeihin.
Eli vaatteet on melkein kaikki tallessa. Joitain käytettyinä saatuja vaatteita olen laittanut surutta roskiin. En huonokuntoisia viitsi säilyttää enkä sit toisaalta viiti sanoa hänelle keneltä niitä saadaan, että älä noin rääsyjä anna =( otin ne kiltisti vastaan ja nakkasin sit itse roskiin kun olin varmistanut, että eihän se lainaksi niitä antanut.
Leluja ostettiin pari viikkoa sitten Eetulle iso kasa uusia joten paljoa ei toivota jouluksi. Duplot ja pulkka ja sit sellainen soittopeli olis kiva, olikohan se joku xylofoni?!? Ostetiin itse Eetulle mm. sellainen laatikko minkä kannessa on reikiä ja niihin reikiin on sopivan muotoisia palikoita. Sit sellainen kännykkä joka soi ja tekee paljoa muutakin, ja sit nuppipalapeli (mikä lie oikea nimi). Sit vielä sellainen Maalla-kirja, jossa on kankaasta eläimiä. Hirveesti Eetu tykkää uusista leluista. Varsinkin se kirja. Yks lelu jätettiin jouluksi, se on sellainen penkki (lauta...) jossa on värikkäitä tappeja ja sit vasara joilla voi niitä tappeja paukutella. Hirveen vaikea kuvailla leluja kun ei niiden oikeita nimiä oikein tiedä.
Buuffa kyseli talvipuvusta, me ostettiin syksyllä Remun kosteussuojattu puku kokoa 86. Oli kyllä kallis mutta haluttiin panostaa talvipukuun kun Eetu hoidossa kuitenkin on ulkona paljon. Huippuhyvä puku onkin! On meillä +keleille sellainen halpis puku joka kyllä menee villapuvun kans oikein hyvin. Kuravaatteet on Eetulla joten ajateltiin ettei se kevyempi puku tarvii olla kosteussuojattu. Kuopiossa on kuitenkin talvipuvulle enempi käyttöä kun on pakkasta ja lunta, onneks.
Pitää alkaa antaan Eetulle evästä ja sit lähdetään hakeen mies töistä. Kauppaan pitäis vääntäytyä. Jospa kerkiäisin illalla vielä kommentoimaan teille jotain.
Muutaman sanasen yritän ehtiä teille laittamaan, ihanaiset enska-ystävät :) Kiitos kaikille työpaikka-onnitteluista! Kävin tutustumassa siellä, tosi paljon tulee kyllä uutta opeteltavaa, joten haasteita riittää. Tosi kivoilta vaikuttivat kyllä pomo ja työkaverit. Ja kiireisemmäksi tämä elämä tästä tietysti muuttuu, sitten varsinkin tammikuussa, kun mies palaa töihin isäkuukaudelta ja Pätkis viedään hoitoon. Eli miun kirjoittelut tänne vähenee varmasti. Ootte kuitenkin mielessäni ja joka tapauksessa käyn lueskelemassa kuulumisianne.
Nautiskelen nyt siis viimeisestä hoitovapaa-viikosta neidin kanssa ja vähän yritän valmistella tulevia synttäreitä: 7.12. miun vauva on jo 1 vee!
Ihania kuvia olitte laittaneet enskapenskoista... kaikki on niin veikeitä pakkauksia!
HERMIONE: Kiva, että rakenneultrassa asiat ok. Ja ei se kalkkijuttu varmaan mitään ole, mutta aika oudosti kyllä ultraajalta, että edes mitään sanoi! Halit sinne, älä liikoja mieti tuota (niin kuin et varmaan teekään).
BUTTERFLY: Mitä veitikoita nuo pojat onkaan ;) Hyvinhän tuo kuva on onnistunut. Mie yritin ottaa Pätkiksestä tonttukuvia myös, mutta neiti kiskoi koko ajan lakin pois ja alkoi mutustella kulkusta. Pitää yrittää uudelleen silleen, että joku on viihdyttämässä tyttöä, niin ei koko ajan olis huomio kiinnittynyt siihen lakkiin. Hyvää pikkujoulua sinne!
PIA_MARIA: Voi että, tsemppiä sinne Pötkön ilta/yöhuuteluihin. Kokemuksesta tiedän, että on tosi rasittavaa. Meillä ehkä hieman apua toi yövalo. Eli sellainen himmeä lamppu, joka on pannaan pistorasiaan ja on päällä koko yön. En tiedä sitten oliko sattumaa, mutta siihen väheni paniikkiheräilyt. Nyt on kyllä meilläkin taas pari viime yötä ollut levotonta, muttei sellaista huutelua kuitenkaan. Luulen, että hampaita tulossa. Pötkölle 11 kk onnittelut!
GAIOLE: Siellä sairasteltu ja yöhulinoitu, voi harmitus... Tsemppiä kovasti ja paranemista! Tuossa jo Pialle kirjoitinkin yövalosta, olisko siitä apua, vai onko teillä jo käytössä? Tai sitten se menee ohi, kunhan Piiperö kunnolla tervehtyy.
ODOTTELIJA: Eemil tervehtynyt, hieno homma. Eiköhän se rytmikin siitä sitten korjaannu. Toivottavasti rauta auttaa! Joulumieli on pikkusen tässä kaiken muun hässäkän keskellä hakusessa täälläkin, mutta eiköhän se siitä pikkuhiljaa. Vielähän tässä kerkee :)
TIPU: Oi että, sielläkin ollut huono yö, toivottavasti viime yö oli jo parempi. Kiva, että kuitenkin pääsit shoppailemaan. Mie myös eilen ostin vähän uusia työvaatteita, hiukan piti tätä farkku-verkkari-huppari -linjaa päivittää vähän "virallisempaan" suuntaan :)
HELTSY: Mahtavaa, että Kiia parantunut! Ja mukavaa risteilyä teille, jos en palaile ennen itsenäisyyspäivää.
BUUFFA: Taloushallinnon tehtäviä sisältää tuleva työpaikka. Eli siis kaupallisen alan koulutus miulla on, tosin enemmänkin markkinoinnin puolelta. Siehän muistaakseni olit vähän samalla alalla, vai kuinka?
Tässä joitakin kommentteja, vielä olis ollut vaikka mitä, mutta nyt ei ehdi... Kaikille tasapuolisesti hyvää viikonloppua!
Dajm + Pätkis
Dajm, hienoa että uus työpaikka vaikuttaa mukavalta. Se on ihan totta että netissä roikkuminen ja palstailu jää vähemmälle kun työt alkaa. Mukavia hetkiä Pätkiksen 1v-synttärien valmisteluun.
Heltsy kyselit syömisistä jo viime viikolla. Ei Eetu ainakaan syö ollenkaan samaan malliin kuin terveenä. Ne sileät hedelmäsoseet maistuu hyvin mut lämmin ruoka ei. Nyt kai pikkuhiljaa alkaa palautua ruokahalu. Ihanalta kuulostaa teidän risteily. Ja hienoa että Kiia on tervehtynyt. Tuli tosta ruuasta vielä mieleen että keitin itse hernekeittoa eilen ja olin ihan varma ettei Eetu sitä syö mutta kylläpä söi! uppos vieläpä ihan hyvin, niinkuin tänäänkin =) eikä edes pieretä.
Pia-marialle onnea uuteen kotiin! Ja Pötkölle 11kk onnittelut! suloinen kuva! Onko siellä nukkumishommat yhtään rauhoittuneet? Voimia kovasti.
Sara-marian poitsulle myöhästyneet 9kk onnittelut ja onnitteluja uusita taidoista. Mites sun selkä jaksaa?
Butterflyllä oli ollut kamala ajomatka, onneks pääsitte ehjänä perille. Mulle tuli mieleen yks kamala matka Helsingistä Kuopioon yks kesä kun Lahdessa alkoi satamaan kaatamalla vettä ja tuli ukonilma ja se ukkonen+sade liikkui samaan suuntaan kuin me eli oli loppumatkan (siis 3tuntia) meidän päällä. Siis koko matka Lahdesta Kuopioon. Välillä satoi niin paljon että piti pysähtyä tien poskeen kun ei nähnyt eteenpäin yhtään eikä ollut pitoa tiessä ollenkaan kun oli jotain puoli metriä vettä tiellä. Pimeetä oli kuin yöllä. Ja salamoita iski muutaman metrin päähän monta kertaa. Meillä oli silloin vanha auto ja mulla oli apukuskin paikalla jalat märkänä kun jostain tuli vedet sisällä. Monesti ajatellaan että pahimmat kelit sattuu talveen mut on noi kaatosateet ja ukonilmatkin aika pahoja. Ja ihana kuva pojista =)
Tipun Siennastakin oli suloinen kuva. Mukava kuulla että teillä on lähtenyt hyvin käyntiin elämä kolmistaan. Saat sinäkin omaa aikaa, shoppailu on kyllä mukava tapa viettää omaa aikaa (jos on rahaa).
Odottelijan Eemilille onnitteluja kävelytaidosta! Mites teillä muuten tehdään nukkumisjärjestelyt sitten kun tonska syntyy? siirtyykö Eemil eriin sänkyyn vai ostatteko toisen pinnasängyn? mä oon mietiskellyt et oliskohan Eetu kypsä jo siirtymään sellaiseen jatkettavaan lastensänkyyn sitten huhtikuussa..? teidän lapsillehan tulee jonkin verran pienempi ikäero kuin meillä. Eetu kyllä nukku ekat 3kk mun kainalossa eli jos tää toinen on samanlainen niin Eetu saa nukkua pinniksessä kesään asti ja sit siirretään toiseen sänkyyn. Olis meillä tuo kehto sitä vauvaa varten, jos se siinä viihtyis. Tai sit nukkuu mun vieressä.
Gaiolelle ihan hirmuisesti voimia ja jaksu-halauksia täältä!!! mites siellä nyt menee? paranemisia kovasti Piiperölle!
Pitää mennä suihkuun ja sit Kotikadulle. Viikonloppu on taas töitä niin voipi olla etten juurikaan kerkeä kirjoittelemaan. Mukavaa viikonloppua ja ensimmäistä adventtia kaikille enska-perheille!
Ankara lumimyrsky tuolla ulkona, ei tee mieli paljoa sinne mennä. Poitsu on jo nukkumassa, joten hetki omaa aikaa, jonka vietän koneella ja toisella silmällä BB:tä seuraten.
ViiviOskari: Tsemppiä sinne alkuraskauden pahoinvointiin. Onnittelut Tonille ensimmäistä hampaista ja hienosti teillä on pottatreenit alkanut :)
Tipu: Siennalla on jo hieno sanavarasto ja kivaa kun ootte saaneet miehen lopullisesti kotia.
Gaiole: Jaksuja ja paranemisia teille
Butterfly: laurille onnittelut liikkeelle lähdöstä. Teillä kuulostaa olevan siellä kaks erilaista persoonaa :) Meillä ei ainakaan vielä karkea ruoka juurikaan maistu. Koitan sekoittaa sileän joukkoon jotain karkeampaa, välillä menee paremmin ja välillä huonommin. Ehkä se joskus oppii syömään karkeampaa ja kökkösempää ruokaa.
Mama: Mukavaa reissua koko perheelle :) Nauttikaan etelän lämmöstä.
Heltsy: Kiialle paranemisia, hienot mitat olitte neuvolasta saanut. Kuuluiko töistä mitään?
Hermione: Jaksamista sinne matalapaineen keskelle :)
Hannahin galluppeihin:
Vaatteet on vielä toistaseks kaikki säästetty. Ajattelin kyllä melkein kaikki vaatteet säästää toistaiseksi. Voipi tarpeen mukaan osa niistä kyllä lainaakin mennä.
Joulupukille on täällä kirjotettu, toiveena oli mm taaperokärry, dubloja ja niitä nuppipalapelejä. Itse tuli ostettu Baby Einstein kirja ja ehkä vielä jotain muutakin tulee ostettua.
Pia: Siellä omaan kotiin muuttaminen lähenee, varmasti kivaa päästä omaan rauhaan :)
Odottelija: Paranemisia sinne
Buuffa: meillä koitetaan pärjätä talvi vielä tuolla äp-pakkauksen haalarilla, jos se vaan sopii koko talven. Tosin tuollanen kosteussuojattu olis kiva, vois enemmän tuolla lumessa tai maassa telmiä ulkoillessa.
Dajm: onnittelut uudesta työpaikasta
Bianco: Kallelle onnittelut askeleista, siitä se käveleminen lähtee :)
Moit kaikille muillekin kenelle en tässä kommentoinut.
Poitsu täytti pari päivää sitten 9 kk, nyyh mihin tää aika on menny. Tukea vasten seisotaan, ja muutamia askeleita on tukea vasten otettu. Flunssaa täällä on podettu, hiukan näyttää olevan parempaan päin.
Oma selkä reistailee, enkä tiiä mitä sen kanssa pitäis tehdä. Pojan nosteleminen ei oo mitään luksusta, onneks saankin huomiseks lastenhoitoapua. Aamulla varmaan soittelen lääkärille, jos vaikka pääsis sitä näyttämään ja sais jotain lääkettä. Nyt vetelen täällä isännän lääkkeitä + normisärkylääkkeitä. Eipä oo ensimmäinen kerta ku tää tätä tekee.
Mutta nyt BB:n pariin.
-Sara-Maria ja poitsu 9 kk-