***Vauvatoiveet 2009 - vko 6***
Kommentit (56)
Miehet ne tahtoo usein olla se tylsä (=järkevä) osapuoli :) Jarruttelevat hieman kun nainen menis vauhdilla eteenpäin niinkuin sydän sanoo. Itseäkin kenkuttaa kun mies jarrutteli ja halusi odottaa, mutta nyt kun h-hetki lähenee niin ymmärrän ja myönnän kyllä, että ihan oikeassahan hän oli. Taas:) Ja noita raskausoireita taitaa kanssa moni meistä enemmän ja vähemmän kuvitella. Jos kumin ja keskeytetyn kanssa puuhaa,niin onhan silti (sanoisko aika isokin) riski että joku pieni simppa vois eksyä muualle kun pitäis:) Joten kerroppa sit jos täti ei tulekaan! :)
Moonagirl, joko teit aikaisen testin??? Mahassa muljahti ja hymy tuli huulille, kun luin tuosta sun ovistestistä:) Eihän sulla nyt todellakaan pitäis mitään sellaista olla! Olen kanssa lukenut, että ovistesti saattais joskus näyttää myös raskauden aikana plussaa. Aikamoisia nuo testit... Mikähän vuorokaudenaika siellä meren takana nyt on.. :) Mulla on niin tylsä päivä tiedossa, että istun varmaan suurimman soan ajasta koneella. Kerro heti ku testasit! :) +++++++++++onnea!!
Sitten omaa napaa. Kp 6/27-30, eli ikävä olo. Nyt kun miettii, että ensi viikolla olis mahkuja yrittää, JOS..... niin kyllä se aina vähän harmittaa kun mies haluaa odottaa vielä tuon kolme kuukautta. Kyllähän se aika tässä menee, mutta... On tää yhtä iänikuista jankkaamista ja oravanpyörää. Ei tää asia tästä nyt murjottamalla parane:)
Naranja, ystäväsi taitaa olla täysin eri elämänvaiheessa kuin sinä, oli meinaan aikas suorasukainen ja tyly tuo hänen kommenttinsa. Älä piittaa ollenkaan <3 Me ymmäretään sua:)
Myöhemmin varmaan tuun taas moikkailee..nyt tarviis saada tää lauantai jotenki käyntiin. Ainut minkä olen suunnitellut tälle päivälle on se, kun kolmen aikoihin tulee subilta Tähtäimessä häät:) Kun omat häät on tulossa ja vauvakuume pahempi kuin koskaan, niin olen kyllä oikea hää- ja vauvadokkareiden suurkuluttaja:D
Tämä on kyllä ilman muuta sitten myöskin sun pinkka! Täällä on ihanan aktiivisesti kirjoittelevaa porukkaa:)
Se on tosiaan kumma miten jotkut ikävät kommentit jää vaivaamaan vaikka kuinka ajattelisi että tuostahan en piittaa. Ei sitä vaan voi olla täysin välittämättä, varsinkaan jos kommentoija on joku kovin läheinen henkilö. Mutta pääasia että me itse ja meidän miehet ja mahdolliset jo olemassa olevat lapset toivottaa uuden tulokkaan sydämellisesti tervetulleeksi! :) Mitäs me noista muista:)
Aurinkoisia ajatuksia kaikille toivoen
tikru.
Arvatkaapa kuka on TAAS töissä, juu meikäläinenhän se.
Aluksi moonagirlille: nyt äkkiä tekemään sitä raskaustestiä :D minäkin olen kuullut, että ovistesti voi näyttää plussaa. Olikohan se jotenkin niin, että se LH- ja istukka on niin samankaltasia hormoneja, ettei testi erota niitä. Oispa ihanaa kun tulis meidän pinkan ensimmäinen plussa!
Tervetuloa uusille kuumeilijoille! Tämä pinkka on kyllä elossa ja voi hyvin ja tosiaan tänne kirjotellaanki aika ahkerasti.
ON: Mä oon ilmeisesti tulossa sairaaksi, aivastelen koko ajan ja eilen oli lämpöä, yöllä tais olla kuumetta, oli vähän sellasia kuumepainajaisia ja paleli ihan hulluna. Tulin kuitenkin sitten töihin, kun ei se mittari näyttäny nyt aamulla kun hieman vajaa 37! Ärsyttävää tällanen puolikuntonen olo, tulis sitten kunnolla kipeäksi jos on tulollaan niin paraniski nopeammin.
Toivottavasti muilla on sujunut viikonloppu ilosemmissa merkeissä kun mulla.
Ai niin, pakko kertoa, minä hullu oon jo katellu noita synnytyssairaaloita " sillä silmällä" , tokaisin sitten miehelle toissailtana että " me muuten mennään sitten synnyttämään sairaalaan xx" Mies oli vaan että " ahaa...ooookei..." Aattelin varmaan, että oon ihan tollo hehe!
Jep, täytyy varmaan alkaa jotain tekemään palkkansa eteen :D
Kitteni
Mukavaa lauantai-iltaa tännekin. Olipas tullut paljon uusia kirjoituksia sitten viime kerran..:D Tuossa koko ajan lukiessani toivoin, että kohta sieltä tulee moonagirlin teksti siitä, mitä se testi on näyttänyt, mutta eipä vielä kerennyt! Iiks, täällä jännitetään sinun puolestas, niinkuin varmaan meistä jokainen.
Juu nuo muiden ihmisten ikävät kommentit on aina ilkeetä kuultavaa, vaikka kuinka yrittää asennoitua siihen, että sanoipa muut mitä tahansa niin tämä on mun ja miehen päätös. Meillekin usein tosiaan tulee kommenttia, kun ollaan nuoria ja mulla on koulu kesken yms. Plaah, kukaan ei vaan oikeasti ymmärrä, kuinka paljon sitä lasta halutaan<3
Niin ja tässä välissä toivotan kaikki uudet tervetulleiksi minunkin puolestani!:)
Huoh, vielä pari kuukautta pitäisi jaksaa odotella.. Mieskin kyselee aina välillä, että voitaisko jo alkaa yrittämään!:D Toisaalta se on ahdistavaa, kun tekisi mieli huutaa, että JOO mutta EI koulun takia. Mutta ainakin tuosta tietää, etä mieskin tosissaan haluaa!!
Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!:)
Ovisaikoja eletään, oispa se kiva jo yrittää saada pieni elämä alulle.. ;) Mun pitäis vielä kolmet menkat odottaa ennen yrityksen alkua, tuntuu paljolta.. Mulla on niin lyhyet kierrot, että niitä ehtii ennen huhtikuun puoltaväliä tulla kolmet.
Moonagirl, joko testasit oikeella testillä? Kerro heti heti heti, kun oot testannu :) Vaikka voihan se tietty olla, ettei ihan vielä näytä oikeaa tulosta, mutta ens viikolla on kyllä jo jännät paikat!
Muksujen ja miehen kans saunaan! Mukavaa lauantai-illan jatkoa joka iikalle :)
tyhma mina, negahan sielta tuli. Ehka _hiukkasen_ toiveajattelua etta mikaan raskaustesti nayttaisi kp20 mitaan ;) Minkas teet kun oon hatahousu *hakkaa paata seinaan*. Mutta edelleen on oireita roppakaupalla joten oon aika toiveikas (nalka, suolaista tekee mieli, etominen, pissattaa, arsyttaa, vihloo mahaa ja turvottaa, kuuma/kylma jne).
Aika janna juttu tuo ovistesti, luin netista etta ovishormoni ja istukkahormoni eroaa vaan pienelta osin rakenteellisesti ja ovistesti havainnoi sen yhtalaisen osan, kun taas raskaustesti vaan sen pienen eroavan osan. Eli nainollen ovistesti reagoi myos raskaushormoniin. Mutta ne ei ole mitenkaan kovin tarkkoja, joten en oikein tieda voiko tuosta nyt sanoa juuta tai jaata. Pakko odottaa vaikka kuinka ei malttaisi :) Mutta varmaan katson joku paiva viela ovistestilla tuleeko vahvempaa viivaa tai jotain...
Tervetuloa uusille! Mustakin on tosi kivaa kun tama on nain aktiivinen ryhma eika ole sellaisia negatiivisia/arvostelevia kommentteja tullut keneltakaan :)
Ja jippii, paasin tanaan autokoulun kirjalliset lapi! :O Hui, oli aika jannittava kokemus! Nyt saa menna ajoharjoituksiin sitten ja toukokuussa on inssi (saa nahda pitaako veivata rattia eri asentoon jos on isompi maha! :)
Aaah, kaytiin tanaan ikealla ja sielta sai ihanaaaaaa lakkahilloa ja puolukkamehua!!!! seka karviaishilloa. Meinas aivan tulla tippa linssiin kun siella oli mun rakastamia kokojyvakorppuja! nyyh... kauhea koti-ikava :)
T:Moonagirl kp20/28 ja vesisateinen new jersey
Kuukautiskipuja alkaa olla reilusti, siis aivan liian aikaisin. Eilen ja tänään tuli ihan vähän haaleaa vuotoa, siis tosi vähän. Hermot alkaa olla kireällä ja nytkin esikoinen istuu jäähyllä. Naapuritkin kyllä tietävät mistä syystä, huusin asiani sen verran kovalla äänellä... Huh.
Ja sitten KUN täti ystävällismielisesti tulee paikalle, olen TURHAAN kestänyt raskausoireita ja raivonnut/hermoillut ja ne ovatkin olleet hurjia pms-oireita.
Anteeksi vuodatus, mutta raivostuttaa vaan niin kamalasti ihan kaikki. Naurattaa oikein, kuinka sekoilen raskaushaaveissani, vaikka vauvaa ei edes yritetä vielä. Toivon vain, että tehotipoista olisin ehkä raskautunut. Ja oireilen ihan hirveästi. Olen jo kahteen otteeseen tilannut netistä halpoja raskaustestejä ja testailen sitten tohkeissani. En ole edes kehdannut kenellekään tästä kertoa, koska ihan hullun hommaahan se on. Sitten vasta, jos kuukautiset olisivat myöhässä, kannattais testata. Mutta minähän pissin purkkiin vähän väliä, kun oireita alkaa olla jo ovulaatioajankohdan jälkeen.
Meillä tuntuu nämä viikonloput menevän aina ihan liian nopeasti. Mitään ei saa aikaiseksi, vaikka paljon olisi tehtävää :( Ja sitten viikolla aika matelee, ja pitemmällä aikavälillä aika ei kulu ollenkaan! Niinku tiedätte.. ;)
Tänään mennään tytön kanssa Muumi Jääsatua katsomaan. Toivottavasti tyttö jaksaa katsella luistelevia muumeja - esitys kestää kuitenkin 1,5 tuntia... No, voihan sieltä lähteä kesken pois jos siltä tuntuu.
Toisten ihmisten kommenteista oli täällä puhetta. Me ei olla saatu ihmeemmin kommentteja, puoleen taikka toiseen. Muutaman kerran on isomummo todennut, että lapsilla olisi hyvä olla melko pieni ikäero, niin olisi leikkikaveri/seuraa toisistaan. Mutta ei hän tätä mitenkään arvostellen/pahalla sanonut.
Kurjaa, että jotkut olette saaneet kuulla sopimatonta kommentointia :( Ei todellakaan kuulu muille nämä lapsiasiat, saatika perheen muut asiat.
Ja vauvatavaroista oli myös (muistaakseni) puhetta. Meillä on vaaleanpunaisia vaatteita läjäpäin, ihan koosta 62 alkaen aina nykyiseen kokoon 104/110. Ja vaunut löytyy myös, Brion yhdistelmät. Noista vaunuista olen tykännyt vaunuina, mutta rattaina ne ei ole parhaat mahdolliset. Matkarattaat myin juuri pois, koska meillä ei niille ollut käyttöä. Kulkivat huonosti hiekkateillä (joita me enimmäkseen kuljetaan). Ostinkin sitten käytettynä kolmipyöräiset rattaat, ja ne on nyt käytössä, milloin rattaita tarvitaan.
Pinnasänky löytyy myös, mutta se on sen verran kulahtanut, että haluaisin uuden... Voi jäädä haaveeksi. Turvakaukalokin on varastossa. Sitteri meillä on myös esikoisen jäljiltä, aivan käyttämätön (esikoinen oli hiljaa ainoastaan sylissä...). Tosin meinasin myydä tuon sitterin, ja ostaa sellaisen Baby Björnin sitterin. Liekö edes hyvä..?
Jaahas, tulipas sepustusta tavaroista. Lopetan siis.
Pakko vielä kuumeilusta purkaa jokunen sana.. Ensi viikolla pitäisi alkaa menkat, ja niiden jälkeen ois sitten ENÄÄ kahdet jäljellä, jippii!! Tuntuu kyllä siltä että VIELÄ kahdet jäljellä, mutta yritän ajatella positiivisesti :) Olen päättänyt, että sitten ensimmäisessä yrityskierrossa en testaa ennen kuin menkat on ~viikon myöhässä, siis jos on.
Nyt täytyy ihan oikeesti saada jotain hyödyllistä aikaiseksi.
Heippa!
-PP
Kaikille plussaa toivoville navakkaa plussatuulta!
Toisaalta äkkiä se kesä tulee ja onneksi on paljon toimintaa kevään aikana.
Ajattelin kysyä sellaista että aikooko kukaan käydä lääkärissä ennen yrityksen alkua?Minulla olisi ajatus käydä otattamassa papa-koe ennen kuin alamme yritykseen.
Minulla on niin monta vuotta kun viimeksi katsottu...
Olen kyllä laskeskellut mahdollisia laskettuja aikoja jos kierto pysyy tasaisena=)Joku muukin oli ilmeisesti niitä katsellut.
Jos ensimmäisestä mahdollisesta kierrosta saa alkunsa kesäkuussa tulisi ehkä lasketuksi 090309.Ihan hauska!
Ja kiitos tervetulotoivotuksista!Päivittäin varmasti katselen pinoa ja yritän myös jotain kirjoittaa.
Heippa!
Testasin eilen uudelleen ovistestilla ja tuli vahvempi viiva :) hui! :) No, ei auta kuin odottaa ja toivoa etta siihen oikeeseenkin testiin tulis kaksi viivaa ens viikolla, kuuden paivan paasta. Oireet jatkuu edelleen, oon mm. niin kiukkuinen etta ihan kamalaa...
Niin ja paasin lapi autokoulun kirjallisesta! Yes!
No, nyt pitaa lopettaa miehella menee hermot kun se tekee kotihommia ja ma vaan oon koneella! Heh, kerrankin niinpain :)
T:Moonagirl
Vähän epäröivissä tunnelmissa täällä tänään.. Mulle tarjottiin epävirallisesti töitä tänään yhdestä kivasta paikasta. Miehen tuttu kysyi tulisinko heille töihin toukokuussa. Mä oon tällä hetkellä siis hoitovapaalla ja oon ollu kotona koko ajan valmistumiseni jälkeen (-04). Olin alunperin ajatellu, että haluan olla kotona vielä ainakin ensi kevääseen -09 ja jos tulen sitä ennen raskaaksi niin olen vielä kauemmin. Rakastan kotiäidin elämää, vaikka eihän se aina pelkkää herkkua ole. Nyt kuitenkin mietityttää.. Jos menisin töihin tänä keväänä niin vauvahaaveet saa sitten unohtaa varmaan pariksikin vuodeksi.. Kinkkinen juttu.
Moonagirl, jännää jännää :) toivottavasti olet raskaana ja se raskaustestiplussakin sieltä vielä pläjähtää!
Nyt kuulostaa siltä, että kuopus tekee jotain luvatonta.. kummaa kolinaa keittiöstä päin.. pitää mennä!!
Rhanna
Mottery: Lääkäriin menossa huomenna:) Meen kunnolla yksityiselle tutkituttamaan että kaikki on kunnossa. Tähän asti olen käynyt opiskelijaterveydenhuollon kautta joka toinen vuosi, ja nyt tuntuu että haluaisin " kunnon" tutkimukset ennen raskaaksi yrittämistä. Jännittää aika paljon! :) Ekaa kertaa pääsee kertomaan suunnitelmista " viralliselle" taholle:) Ja hauska tuo sun eka mahdollinen la (uskomatonta että me tällaisiakin laskeskellaan.. :D)! Itselläni se olisi suurinpiirtein 30.01.09 tienoilla:) ainahan voi toivoa..
Moonagirl: Onnea kirjallisen läpäisystä! :) Peukut pystyssä nyt sitten odotellaan, jos sun oireet on noin vahvat koko ajan, niin vaikea uskoa että kuvittelisit ne! Ja jos se ovistestin viiva oli vahvistunut... Ei se oikein voi mitään muutakaan tarkoittaa:) tsemppiä ja plussapuhuria! ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Siisa75: Tunnustan kuuluvasi kanssasi raskaustestejä turhaan kuluttaviin kuumeilijoihin:) Tsemppiä sulle jos on rankkaa aikaa. Itselläni mekat heittelee aina muutamalla päivällä, ja melkein joka kuussa käyn heti kierron loppupuolella, raskausoireita kuvitellessani, ostamassa sitten testin. Ja melkein poikkeuksetta käy niin, että kun höpsön toiveikkaana odottelen tuloksen valmistumista, niin menkat alkaa. Ja kappas, negahan sieltä tuli! Ihan älyttömäks sitä itsensä tuntee aina silloin, ja vannon etten kyllä enää tee moista... Ja sitten kumminkin! Ei sitä itselleen mitään mahda, mutta en ole kyllä edes miehelleni kehdannut tunnustaa moista:)
ON sitten taas:) Niin ankea sunnunta-olo ettei mitään rajaa. Huominen ja arki tuntuu mahdottoman masentavalta ajatukselta. Varsinkin kun tää loppuviikko meni kotona kipeänä, niin nyt taas opiskelujen pariin paluu tuntuu tosi tylsältä (kun on ollut hetken pois). Voisinpa hypätä pari kuukautta eteenpäin........... :) Olokin on vielä niin " puolikuntoinen" , että pysyisin mieluummin kotona. Mutta se on mahdotonta. Ei auta valittaa.
Ja tosiaan se huominen gynelle meno jännittää hirmuisesti.. Oon kuumeisesti yrittäny miettiä, että mitä kaikkea mun nyt kannattais kysellä siellä, mutta en sitten varmaan muista mitään kun olen paikan päällä. Huoh.
Tänään sain sentään siivottua. Muuten tää viikonloppu onkin ollut täyttä lasikottelua. Mies on poissa enkä ole jaksanut tehdä oikein mitään. Eilinen meni ihan unessa, hävettää ihan miten laiska oon ollut. Nyt tarviis mennä laittamaan ruokaa, teen valmiiksi pakkaseen alkuviikoksi kun tiedän että on niin kiirettä ettei ehdi/jaksa viikolla tehdä mitään.
Hei taas!
Aamut ovat minun kulta-aikaani!
Tikru.Minulla ihan sama ajatus että tarkistutan kaiken olevan ok,ennekuin uudelle tulokkaalle annetaan lupa tulla.Kun on niin monta jo annettu tulla,meinaan että miten tuo keho kestää...Eiköhän se kestä kuitenkin=)Niin innoissani en kuitenkaan ole ko tarkastukseen menossa että aika olisi jo varattu.Kerkeehän sitä vielä hyvin ennen kesäkuuta.Ja sitten kun onnistuu saamaan sen ihmeen aluilleen saa sitä jalkoväliä taas useamman kerran vilauttaa...
Tunnustan myös olevani testien suurkuluttaja.Jos päivänkin tarkat myöhässää ihan piruuttani teen testin.Se vaan on niin jännä juttu pissiä tikkuun=)Ja sitä nega tulosta vääntää ja kääntää siinä toiveessa että joku yllättävä nuijapää olisikin voittanut kumiset esteet ja tehnyt yllätyksiä...Yllättävä kyllä,kun ei yritystä ei myöskään + tuloksia=)
Heippa kaikille!
Olen ollut tässä taustailijana lukemassa teidän juttuja, ja päätin itsekkin lähteä mukaan! Eli meillä on nyt pillerit jätetty pois, ja katsotaan mitä tuleman pitää... =) Esikoisestahan tässä haaveillaan, itse olen kuumeillut jo vuoden verran, miehellä kuumeilut alkoi vasta viime kuussa...ja tietysti olin heti valmis yrittämään!(kumma juttu) =) Nyt on hieman epätodellinen olo, kun on jo haaveillut tästä yrittämisestä niin kauan, jotenkin jännittää, mutta hyvällä tavalla!
Päätettiin ettei puhuta tästä yrittämisestä kellekkään, joten tämä palsta on ihana asia, kun saa edes jollekkin hehkuttaa!! Kun tässähän muuten ihan pakahtuu! =)
Mutta nyt tiskien kimppuun! =)
Hyvää viikon jatkoa!
Moiks!!
Meillä on jo uus viikkopino tälle viikolle, toi viikko seitsemän ;) Terevetuloa mukaan vaan! Laita sinne viikon 7 pinoon vaikka vähän tietoja susta (kuten oma ja miehesi ikä) :) Ya vissiin on jo nyt tässä helmikuussa sitten? :) Lisätään sut sitten meijän listaan! Kivaa saada mukaan taas yksi, joka jo yrittää, niin saattaapi hyvinkin olla taas plussia tiedossa!! ;)
::Naranja:.
Tuolla suurperheissä kävin,vaikuttaa vaan kovin hiljaiselta pinolta=/
Eli toiveissa olisi seitsemäs lapsi,yritys kaavailtu alkavaksi 06/08.
Kevään aikana meillä monen moista menoa ja lapset järjestävät vipinää joten loma-aikaan ajoitusajatus =)
Meillä on sekä tyttöjä että poikia.Vanhin 12v ja nuorin 1v.
Itse olen 30 täyttänyt.Mies vanhempi.
Tuosta muiden ihmisten kommentoinnista.Jokaisella tuntuu olevan mielipiteensä ja kärkkäästi sen esittävät,aina oikeana ja ainoana vaihtoehtona.Itse olen vuosien varrella oppinut päästämään toisesta korvasta ulos.Jotkut satuttavat mielipiteet kuitenkin jääneet vaivaamaan,miten niille tulisi immuuniksi?
Vaan eipä se todellakaan kenellekkään muulle kuulu,montako lasta ja millaisessa tahdissa kukin hankkii!Kun vaan itse tietää että pystyy asian hoitamaan!