Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Vauvatoiveet 2009 - vko 6***

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b][color=green]Aina-Unelma, poika 05, ya 04/08 molemmat n.30v.

[color=red]Doodii, esikoisen ya 04/08, molemmat n. 25v

[color=purple].:Naranja:., esikoisen ya 04/08. Minä 23v. ♥ Muru 25v.

[color=Turquoise]J4nni, esikoisen ya 04/08. Minä 19v & mies 23v

[color=RoyalBlue1]HHansen, poika 06, ya 04/08. Minä 27 & mies 36

[color=orange]tikru., esikoisen ya 05/08, minä & mies molemmat 21v

[color=SpringGreen]Kitteni esikoisen ya 04-05/08 minä 26 & mies 37

[color=DeepPink]Jaffa76: kolmannen ya 4-5/08 minä 31 & mies 33

[color=OliveDark]Moonagirl, poika 04, poika 06, kolmannen ya 04/08, mina 30 ja mies 31

[color=IndianRed1]Rhanna, tytöt -04 ja -06, ya 04/08, minä 28 & mies 27

[color=orange]Aliina., esikoinen ya 04/08, minä & mies 30

[color=SpringGreen]äityliina, tyttö 03, toisen ya 03/08, minä ja

mies 27

[color=DeepPink]Petr@, tyttö 02/02, poika 09/03, poika 04/96 ya?, minä 27 ja mies 31

[color=blue]sannuski2, poika -02, tyttö -04, kolmannen ya sydänkesän jälkeen, minä & mies 28

[color=limegreen]Pinkspinks, tyttö -05, ya 04-05/08, minä & mies 26

[color=lightblue]Nuuvi, poika -07, ya kesän tienoilla, minä 28 & mies 29

[color=purple]helmielina, kolme lasta ennestään, ya 06/08, minä 31 & mies 29

[color=red]2Xäiti78, lapset -05 ja -07, ya 07/08, minä 29 & mies 25

[color=orange]Matol, tyttö 5v, kakkosen ya kesällä -08, minä 26 & mies 32

[color=green]Marrastaika, tyttö -06, ya huhti/toukokuusssa -08, minä 26 & mies 27

Vierailija
22/56 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, niin noi värit saa säilymään silleen, että lainaa sitä alkuperäistä viestiä :) Ettii siis edellisen värikkään listan, ottaa siitä sen kohdan " vastaa viestiin" ja sitten, kun tulee tää kirjoitusruutu, niin tossa yläpuolella on tollanen puikula, jossa lukee " lainaa alkuperäistä viestiä" . Kun siä painaa, lista tulee tähän kirjoitusruutuun värikoodeineen :) So simple is that :D

Koulusta juuri tulin, ja kouluhommilla jatkan, hohhhoijjaaa... Have a nice evening! :)

-väsynyt Naranja-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan taas!

Rhanna: Meilla myos on muutto edessa maaliskuun alussa. Huoh, en oo edes ajatellut koko asiaa, taytyy alkaa siivota kaappeja. saapa nahda miten se menee jos oliskin niin hyva saka etta tarppais nyt heti.

Tulispa jo kevat! Taalla on jo aika lamminta (+10) mutta tuulee valilla kylmasti, sataa vetta ja tanaan jopa ukkosti. Hassua. Niin ja jokapaikka on harmaata.

Meidan lapsilla on ollut aika rankkaa sopeutua hoitoon, aamut on yhta huutoa, isompi huutaa vaan etta en halua menna hoitoon, aiti ei saa menna toihin, ma haluan olla kotona ja sitten pienempi alkaa itkemaan kun se tarttuu. Raukat. Kamalalta tuntuu ittesta kun en edes haluais olla toissa eika mun olis edes pakko, voisin tehda samat tyot kotonakin... Plaah, ei auta itku (tyo)markkinoilla. No, toiveissa tietty on etta voisin jaada kotiin ihan syysta :)

Kohta alkaakin jannat paikat. Nyt on kp17/28 ja aamulla oli sellainen kamalan takkuinen olo niinkuin silloin kun olin raskaana viimeksi (tosin voi johtua hyvinkin vaan univelasta, heh) ja rintoja on vahan nipistellyt. Lisaksi mun maha on turvonnut, nippailee. Mutta oon niin hyva kuvittelemaan ittelle oireita etta oksat pois ja suurin osa voi selittya myos pms-oireilla :D Koskahan niita raskausoireita edes voi tulla?? Taytyy varmaan kysya palstalta, niin tietaa koska odottaa. Varmaan vasta ens viikolla kun on yli kp20...

Eilen kysyin kauttarantain mun kaverilta onko niilla vauvatoiveita, toivon mukaan ei suuttunut tai olisi jotain ongelmia. Sita kun ei ikina tieda, mutta ajattelin etta ollaan niin laheisia etta voi kysya, kun ollaan aiheesta joskus puhuttukin. Olis vaan niin hauskaa jos olis joku kaveri yhta aikaa raskaana tai haaveilis vauvasta. Onneksi te ootte taalla kuitenkin! :) se on niin tylsaa kun tama on niin _jannittavaa_ niin ei voi siita kenellekkaan puhua edes! :D Miehelle jos liikaa hopottaa niin sille tulee vaan rimakuume...

Noh, sitten taas toita jatkamaan. plaah.

T:Moonagirl

Vierailija
24/56 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan pitkästä aikaa. Hengessä mukana koko ajan, vaikka en ole löytänyt sopivaa hetkeä kirjoittamiseen. Nytkin pitäisi olla jossain ihan muualla kuin koneella...

Ihana lukea kaikkien juttuja, ja mahtavaa että tää on näin aktiivinen ketju! Hirveesti olisi kaikkee kommentoitavaa... Pinkspinks: meillä on paljon yhteistä: samanikäinen esikoinen, ya sama ja asutaan molemmat vielä helsingissä! (Nyt rupee jo miettimään tuttuja että hmm, kelläs onkaan sen ikäinen tyttö... :) sä oot saanutkin jo vastauksia tosta synnäriasiasta. Mä synnytin haikaranpesässä, ja suosittelen sitä kaikille! Tosin ei ole kokemusta muistakaan paikoista... Sinne tosiaan pitää " hakea" , ja kaiken pitää mennä normaalisti että sinne pääsee. Meillä oli sama tilanne kuin jollain toisella, että synnytys siellä mut lapsivuodeosastolle viereiselle osastolle, kun olin vähän heikossa kunnossa. Ja ihan hyvä että mentiin, koska haikarassa on niin vähän hoitajia, jotka hoitaa samanaikasesti sekä synnytyksiä että jo synnyttäneitä, että me oltais varmaan oltu pulassa, koska tarvittiin joka kerta apua imetyksessä.

Niin, ja sinne haikaraan pääsee siis tuurilla, riippuu ihan että onko sillä hetkellä vapaata synnytyshuonetta. Mä soitin sinne heti sillon ku synnytys alkoi, ja silloin siellä ei ollut tilaa. Mut kun soitin muutaman tunnin päästä uudelleen, niin sitten olikin tilaa! eli ne tilanteet siellä luonnollisesti vaihtuu joka hetki. Parasta siellä oli se, että synnytystoiveet käytiin keskustellen läpi kätilön kanssa joitakin viikkoja etukäteen, ja niitä oikeesti sitten noudatettiin siellä. Oli se kyllä hyvä kokemus, toivottavasti seuraavakin olisi... Pyritään taas sinne jos vaan hesassa asutaan sillon vielä.

Ainii PP vielä; teillekin tulee aika " iso" ikäero lapsille niinkuin meillekin, miten sä koet sen? Mä oon kyllä ihan tyytyväinen, kun nyt olosuhteiden/elämäntilanteen pakosta (nojoo, mitään muuta tässä elämässä ei ole pakko kuin kuolla) me ei olla harkittukaan aiemmin uutta vauvaa. Ja muutenkin musta tuntuu että en olisi kovin hyvin jaksanut kahta pienellä ikäerolla. Esikoinen tosin tarviisi jo mun mielestä sisaruksen jakamaan vanhempien huomiota... :)

Tosi jännää seurata meidän " uudisraivaajaa" moonagirliä! Hauskaa että yhdellä meistä on jo oikeasti tosipaikat meneillään! tuu sitten HETI kertomaan kun teet testin!

Mä hirveesti arkailen edelleen kertoa mitään tunnistettavaa, ois niin kiva kertoa mitä meillä on meneillään ja miksi yritys alkaa juuri tuolloin ja miksi ikäero tulee suureksi jne jne. varsinkin kun teistä monet kerrotte avoimesti kaikenlaista. Eli anteeksi umpinaisuuteni, ei ole mitään henkilökohtaista :/ Voihan olla että mä jossain vaiheessa heitän varovaisuudeen hiiteen ja kerron teille nimeni, osoitteeni, sos.turvatunnukseni ja pankkikorttini tunnusluvun! :)

Mitäs vielä... voi hirvitys tuota kelloa! Pitänee mennä. ainii, mitä se tj tarkoittaa? Joku käytti sitä jossain. Mitä jäljellä? Tuskan päiviä?

Vesikelin keskeltä

Aina-Unelma

Vierailija
25/56 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas... Vaikka ensin ajattelin hetken pysyä poissa (ihan kuin aika menisi nopeammin niin...)

Aina-Unelma: Jospa meillä sitten tärppääkin samoihin aikoihin :) Meillä tuo ikäero on ollut ihan elämäntilanteen sanelema. Ja on siihen vaikuttanut myös rankka ensimmäinen synnytys ja esikoisen itkuisuus vauvana... No, nytkin on se tilanne, että jos sattuu melko pian plussa tulemaan, niin minun opiskelut jää kesken. Mutta kun on kuitenkin jo yksi tutkinto takataskussa, niin opintojen keskeytyminen ei aiheuta minulle ressiä. Saako udella missä päin Helsinkiä asutte?

Tänään on ohjelmassa uimahalli, huomenna on muskaripäivä ja sitten onkin jo viikonloppu. Sunnuntaina mennään tytön kanssa katsomaan Muumi Jääsatua. Niin ne päivät ja viikot kuluu, ja maaginen päivämäärä lähestyy... Hui!

-PP

PS. Se tj on armeijatermi " tänään jäljellä" (siis tarkoittaa jäljellä olevia aamuja :))

Vierailija
26/56 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeenä kotona... Huominenkin varmaan menee näin. Kävin tänään lääkärissä ja ihan muissa asioissa, tuli sitten ohimennen puhe siitä kun lopetin pillerit viime syksynä, ja keväällä olis tarkoitus yrittää raskaaksi. Lääkäri oli sitä mieltä, että paremmat mahkut olis HETI pillereiden lopetuksen jälkeen! Oletteko muut kuulleet moisesta?? Mä sanoin tälle lääkärillekin, että olen luullut päinvastaista, niinkuin onkin. Eli siis et pitkän pillereiden syönnin jälkeen vois mennä pidemmän aikaa ennen kuin raskautuu. Toki muitakin syitä voi olla, mut mut...

Ja ensi ma sitten gynelle tsekkaamaan onko kaikki kunnos:) Ollaan oikein joukolla näköjään käyty " tarkastukäynneillä" :D

Naranja: Kyllä, oletuksena mulla olis Tyks, oon siitä melko varma:) Sattuipas ihanasti, että samalta suunnalta ollaan ja esikoista molemmat toivomme! Pitää alkaa seurailemaan ja ottamaan selvää että millaiset " olosuhteet" siellä Tyksissä sitten olisi.. (niinkuin ei olisi " hieman" aikaista) :)

Ja moonagirlille oikein paljon plussatuulia!!! +++++++ täällä kyllä ollaan sekä peukut että varpaat pystyssä sulle ja toivotaan parasta! :) jännäillään mukana ja tule ihmeessä kertomaan ku olet sen testin tehnyt!

kirjoittelemisiin! ja kiva kun ollaan aktiivisia kirjottelijoita, kukin vuorollaan, ja pidetään tää pinkka " hengissä" :)

T. tikru.

Vierailija
27/56 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tikru, mä oon kuullu vähän molempiin suuntiin kommentteja, joillakin tärppää saman tien pillereiden lopettamisen jälkeen ja toisilla kestää pitkään. Mä ite söin pillereitä ennen esikoista ja niiden lopettamisen jälkeen meni pitkään ennenku tärppäs. Mutta se taitaa olla tosi tapauskohtaista. Niinku raskautuminen yleensäkin on..

Mä edelleen oon pähkäilly pitäiskö se kierukka heivata pois jo hyvissä ajoin, vai vasta sitten ku tositoimiin aletaan. En tiiä pitäiskö neuvolasta kysyä mielipidettä moiseen..

Tälle vuodelle on jo kolme vauvaa syntynyt lähipiiriin, viimeisin eilen illalla :) Ei olla vielä päästy katsoon vauvoja, kun ollaan oltu flunssassa. Taitaa kuume taas nousta kohisten.. :)

Pyykinpesu kutsuu!

:) Rhanna

Vierailija
28/56 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Ma tuun kohta hulluksi tan paanuppini kanssa :) Eilen illalla tajusin etta hm... mullahan on ihan selvasti joku suolaisen ruuan himo! Suolapahkinoita oli pakko ostaa, enka ikina osta niita ja sitten fetajuustoa, olis tehnyt mieli juoda sita lientakin seka oliiveja. Joo, naurakaa ihan vapaasti :) kyllapa nyt taitaa sitten tulla iiiiiso pettymys jos en plussaakkaan. Kamalaa tunteiden vuoristorataa, oon jotenkin kauhean herkkana ollut sen jalkeen kun alettiin yrittamaan, itkettaa helpommin kuin yleensa ja yleensakin se on aika herkassa. Odotellaan edelleen. Mua jannitta kauheasti kun la pitais menna autokoulun kirjalliseen kokeeseen! Hui, pitakaa peukkuja. onneksi viikonloppu menee nopeasti ja sitten ma onkin jo kp22 eli vois oikeastikkin olla jotain oireita...

Kukahan siita kierukasta kyseli? Sori kun en muista mutta mulla oli kuparinen ja ma tulin heti raskaaksi sen jalkeen. Mutta hormonikierukkahan voi vahan aikaa vaikuttaa viela kai? Kun siina on sita hormonia? Mutten usko etta niin paljon kuin pillerit.

Pillereista viela. Ma luin kanssa jostain juttua, etta just kun on lopettanut pilerit olis hyvat mahdollisuudet raskautua heti. No, en tieda. Mulla meni viimeksi pillereista se 3kk. Toivotaan etta nyt tulis plussa heti. Heti-kaikki-mulle-nyt ;) ;) Ja sitten alan peukuteilla teille!!!

nyt syomaan lounasta!

Vierailija
29/56 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku muuten eilen dokkarin Kiinan lapsikaupasta? IHAN HIRVEETÄ!!!! Se oli jotain niin kamalaa, että itku pääsi ja piti käydä varmistamassa että oma lapsi varmasti nukkuu omassa sängyssä... Kyllä taas tuli muistutus siitä miten onnekas on kun on asiat niin hyvin! Me saadaan täällä vapaasti haaveilla vaikka kymmenennestä lapsesta ja tytöt ja pojat on yhtä tervetulleita.

Siinä oli mm. pariskunta, jolta oli 7 kk sitten viety 5 v. poika, eikä ne ollut löytänyt sitä. Sitä niitten surua oli ihan sietämätöntä katsoa, kun nyt tietää miltä tuntuu äidin- ja isänrakkaus. en tiiä mitä mieltä te muut ootte, mutta mun mielestä pahinta, mitä voisi tässä elämässä tapahtua, olisi se että oma lapsi siepattais eikä sais koskaan enää tietää siitä mitään. Kuolemakaan ei olisi yhtä paha, koska se on tavallaan niin " selkeä" , ainakin tietää missä se lapsi tavallaan on. Mut jos pitäis vuositolkulla vaan pelätä ja toivoa, että lapsi löytyis, ja joutuisi koko ajan miettimään että mitä sille mahdollisesti tehdään... Nyt en kyllä ees halua ajatella tätä enempää. Mutta siis siinä ohjelmassa nimenomaan kerrottiin lapsikaappauksista, joiden tarkoitus on myydä lapsi pareille, joilla ei ole omaa lasta tai esim joku ostaa tytön jotta saa sitten pojalleen vaimon. Ja miten paljon maailmassa lapsia myydään seksiorjiksi ynnä muuta maailman hirveintä todellisuutta...

Tulipa vuodatettua vähän synkkää tekstiä. Mutta nauttikaamme sitäkin enemmän vapaudestamme, ainakin meidän tulevat vauvat ovat toivottuja ja rakastettuja!

P.s. Pinkspinks: en taida uskaltaa aiemmin mainituista syistäni laittaa tarkemmin asuinaluettani, mut sanotaan näin että enemmän länsipuolella asutaan. Toivotaan että me kaikki raskaudumme yhtä aikaa ja voimme siirtyä ryhmänä odottajiin ;) !!

A-U

Vierailija
30/56 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla kommentoimaan tuota tikrun juttua siitä, että pillereiden jälkeen raskautuis heti. Mullahan ei tietenkään omakohtaista kokemusta ole asiasta;), mutta ainakin pari mun tätiä, työkaveria ja ystävää on raskautunu heti pillereiden poisjättämisen jälkeen, että voihan siinä olla perää. Nyt kyllä sitten aloin miettimään minäkin, että pitäskö se pilleriresepti uusia pariksi kuukaudeksi ja jättää ne pois vasta kun tositoimet alkaa, apuaa, hankalaa! Jotenki tuntuu, ettei parin kuukauden takia " jaksas" hakea sitä reseptiä ja kuitenkin olen asennoitunut niin, että jätän ne nyt muutaman viikon päästä pois.

Emmä taida jatkaa noiden pillereiden syöntiä kun oon muutenkin vähän ärsyyntynyt niihin, ei oikein meinaa sopia mulle. Pitää vaan pupuilla kovasti niin eiköhän se plussa tule hihi! Ja tiety voihan sitä ottaa ovistestit sitten käyttöön, jos ei meinaa heti tärpätä.

Tällaisia ajatuksia tälle illalle:)

Kitteni

Vierailija
31/56 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sain ikävän kommentin yhdeltä miehen lähisukulaiselta, jonka kanssa tulen kyllä erinomaisesti toimeen. Nyt vaan tuntui kyllä pahalta. Hän otti itse puheeksi vauvakuumeen (tai sen puutteen) ja sanoi, ettei kyllä ollenkaan tee mieli aloittaa kaikkea alusta kun nyt pääsee jo helpommalla lasten kans. Heillä on 7v ja 3v lapset. Minä myönsin, että itselleni on jo kuume tullut ja olisi ihana olla taas raskaana ja saada vauva. Tähän hän tuhahti paheksuen " niin juuri ja juuri toisella vuodella nuorempi, ja samantien taas raskaaksi" . Otin vähä itseeni. Meidän kuopus täyttää tänä keväänä kaksi. Ja ollaan miehen kans molemmat sillä kannalla, että halutaan lapsille suht pienet ikäerot. Meidän asiahan se on milloin haluamme lapsia lisää, mutta silti tuo kommentti tuntui ikävältä..

Sitten kun tulen raskaaksi tiedän ainakin kenelle EN ensimmäisenä asiasta ilmoita.. En halua, että kukaan latistaa omaa onneani.

Nyt lasten kanssa pihalle! Mukavaa päivän jatkoa kaikille :)

Vierailija
32/56 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rhanna saanut tosi ikävää kommenttia:( Tuollaiset vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Vaikka ei varmasti kovin helppoa olla täysin välitämättä, jos on miehesi lähisukulainen. Mutta kuitenkin... Vaikkei itselläni vielä lapsia olekaan, niin ymmärrän hyvin että otit vähän itseesi. Me saadaan nuorena vauvakuumeisena parina kyseenalaisia kommentteja (ihmiset jotenkin näkee oikeudekseen arvostella meidän unelmia koska ollaan nuorempia kuin keskivertovanhemmat Suomessa!!) ja katseita, kun kerrotaan haaveilevamme lapsesta piakkoin. Älä tosiaan kerro hänelle ekana KUN plussaat:)

Täällä ollaan vielä kipeänä. Alkaa olla jo tavattoman tylsää tämä neljän seinän sisällä oleminen. Viikonlopunkin olen suurimmaksi osaksi yksin, joten en tiedä mihin tämän kuumeiluni hukuttaisin! Tuntuu että olis kova tarve saada nyt joku isompi projekti ajankuluksi... Vaikka seinien maalausta, siivoamista, pientä remppaa ja sisustusta... JOTAIN! Tuntuu että hulluksi tulee kun istuu kotona ja muuta ei osaa miettiä kuin vauvoja ja raskaana olemista! Argh! Ihan kiukku olo, mutta kyllä se tässä hieman laantuu kun saan teille purkaa ajatuksiani.

Vesisade ja harmauskin jo kyllästyttää. Ja olen alkanut haaveilla hieman isommasta asunnosta. Mutta ei kaikkea voi kerralla saada:) Maan pinnalle nyt, tikru:)

Huh. Kiitos kun sain taas purkaa. Tää palsta on kyllä paras henkireikä vauvakuumeisen elämässä! Täällä ei kukaan ainakaan kritisoi meidän suunnitelmia!

Nyt taidan vetäytyä happihyppelylle vähän tunteitani tuulettamaan:)

tikru.

Vierailija
33/56 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mua niin rasittaa tikru tuollaiset kommentit mita ihmiset sanoo eika ajattele ollenkaan!!! Sita loukkaantuu niin pahasti, koska nuo on niin herkkia aiheita. Mika se toinen ulkopuolinen ihminen on sanomaan, mika ikaero on paras/huono? Torkeaa. Saapa nahda mita meille sanotaan, parille kaverille oon sanonut etta on vauvakuume, yrittamisesta sanoin vaan yhdelle kaverilleni. Mutta sitten jos plussataan niin vahan hirvittaa ihmisten kommentit...

No, sitten omia napajuttuja :D Tana aamuna, uskomatonta, mulla oli kauhea etova olo! :OOOO Apuaaa, onkohan se jo nyt tarpannyt ekasta kierrosta! Suklaapiirakka mita yleensa rakastan ja voisin syoda koko pellillisen, haisi niin kamalalle. Enka edes ajatellut mitaan raskausasioita silloin kunhan yritin vaan selviytya lasten kanssa paivakotiin. No, sellaista aika lievaa se oli mutta ei voinut kylla erehtya. Argh, nyt ma oon niinkuin tulisilla hiililla sitten viela viikon. Tosin tuli kylla vahan sellainen hirvitysolo, etta voi ei taas on edessa se kamala pahoinvointi, pyorrytys ja oksentaminen :/ ja viela vapaaehtoisesti siihen ryhdyin ;) No, on se palkinto kylla aika ihana etta ehka sen takia ykaakin pari kk :D Tosin, viela on pidettava se vaihtoehto mielessa etta mun mielikuvitus vaan kehittaa nama oireet...

Vierailija
34/56 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella että oireesi ovat merkki pienestä uudesta elämästä:)

Ja siis olen todellakin taas täällä. Oikeastaan en pois mennytkään, vaan olen viimeiset pari tuntia seikkaillut netissä vauva- ja raskaus aiheisilla sivuilla... :)

Juuri äsken lueskelin tuota yksipuolinen vauvakuume -pinoa. Voi että tuli surullinen olo kaikkien heidän puolesta, joilla tosiaan vaan pariskunnasta toinen (ja varmaan 99,9% se on nainen) haluaa lapsen. Ihan sama onko se sitten ensimmäinen, toinen, kolmas, neljäs.... lapsi, en voi kuvitellakaan miltä tuntuisi kun toinen ei haluaisi lasta. Eli siis mikä tämän epäselvän slostuksn tarkoitus oli??:) Yritän kai vaan tsempata meitä kaikkia: Kyllä me maltetaan hyvin odottaa se muutama kuukausi (nyt just tuntuukin jopa siltä). Meillä on kuitenkin asiat hyvin, kun lapsen hankkimiseen on miehenkin " siunaus" . Onpas epäselvää:) en ole kovin hyvä ilmaisemaan itseäni näin kirjallisesti.. Toivottavasti silti saitte ajatuksen päästä kiinni.

Mukavia illanjatkoja kaikille! :)

Vierailija
35/56 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Luin just tosi mielenkiintoisen jutun, etta ovistesti reagois raskaushormoniin myoskin! Ja etta monet on saanut plussia ensin ovistestilla, sitten on tullut plussa myos raskaustestiin myohemmin. Ilmeisesti ovishormoni on rakenteeltaan samantyylinen kuin istukkahormoni, joten se nayttaa senkin. Jannittavaa. No, arvaatte varmaan etta meikalainen menee ostamaan nyt sitten ovistesteja :D Ihan pohkoa oikeesti, kun eihan se kuitenkaan kerro etta onko raskaana vai ei... ihan kamalaa kun ei tuu toista mitaan, kuulostelee kokoajan oireitansa (tai niitten puutetta) ja pyorii vaan taalla kokoajan :D Hulluksihan tassa tulee... No, koittakaa kestaa mun huuhaa-jaaritteluja omasta navastani (sori!!!) ja ilmoittelen sitten mita ne ovistestit naytti :) Ja pitakaa peukkuja mun huomisaamuiseen autokoulun kirjalliseen kokeeseen! Heh, siella saa taas nauraa amerikan byrokratialle ja niitten rakkaudelle jonottamiseen ja ihmisten ohjaamiseen jonoihin ja luukuille :D Viela yks hassu juttu, vahanko mua nauratti eilen kun kavelin toihin. Huomasin etta yhden apteekin nimi on suomennettuna Pyhan Jeesuksen apteekki :D :D Ja isolla siina sanojen keskella (Lottoa nyt taalla!) :D :D Herttilee meinasin reveta kokonaan, kun oon kavellyt tuosta ohi sata kertaa enka ole ikina huomannut tuota....

Noniin, nyt taytyy lahtea hakemaan lapsia hoidosta ja maitoa (+ovistesteja) ostamaan. Voinhan ma kayttaa nuo loput ovistestit sitten ensi kierrossa jos ei nyt tarppaa.

T:Polja Moonagirl

Vierailija
36/56 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut teidän pinoa viime aikoina, lähinnä kuumeen hankkimis tarkoituksessa. Nyt kuitenkin piti alkaa Aina-Unelmalle kirjottelemaan, kun teidän tilanne on aikas samanlainen kuin meillä. Meilläkin on poika 05 syntynyt. Toukokuisissa odotin, mutta poika syntyi vappuna, eli huhtikuun puolella. Meilläkin on lapsille tulossa iso ikäero vähän pakonkin sanelemana (olin aina kuvitellut pienempää ikäeroa). Työkuviot ym. ovat painaneet päälle, mutta nyt voitais aloitelle kevään mittaan yritystä. Tosin mulla ei ole samanlaista vauvakuumetta ollut kuin ensimmäisen kanssa (Lue mukaavuudenhaluinen ihminen, joka edelleen muistaa ensimmäiset kuukaudet, jolloin vauva ei ollut tyytyväinen mihinkään). Nyt vähän hirvittää, että miten selvittäis samanlaisesta tilanteesta kahden kanssa..

Mutta voisin vähän kirjoitella myös omasta taustasta. Ollaan siis noin kolmekymppinen pariskunta ja meillä on kohta 3-vuotias poika. Asutaan omakotitalossa Oulunseudulla. Toista toivotaan ja yritys vois alkaa joko huhti- tai toukokuussa. Saapa nähä, että miten päästään vauhtiin. Mies ei juurikaan kommentoi eikä suunnittele, mutta tiedän että toivoo myös toista lasta.

OIkein mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
37/56 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, nyt sitten saakin pahkailla mita se tarkoittaa vai tarkoittaako mitaan! :) Huomenna varmaan tuhlaan yhden varhaisen testin....

T:jannityksessa moonagirl

Vierailija
38/56 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b][color=green]Aina-Unelma, poika 05, ya 04/08 molemmat n.30v.

[color=red]Doodii, esikoisen ya 04/08, molemmat n. 25v

[color=purple].:Naranja:., esikoisen ya 04/08. Minä 23v. ♥ Muru 25v.

[color=Turquoise]J4nni, esikoisen ya 04/08. Minä 19v & mies 23v

[color=RoyalBlue1]HHansen, poika 06, ya 04/08. Minä 27 & mies 36

[color=orange]tikru., esikoisen ya 05/08, minä & mies molemmat 21v

[color=SpringGreen]Kitteni esikoisen ya 04-05/08 minä 26 & mies 37

[color=DeepPink]Jaffa76: kolmannen ya 4-5/08 minä 31 & mies 33

[color=OliveDark]Moonagirl, poika 04, poika 06, kolmannen ya 04/08, mina 30 ja mies 31

[color=IndianRed1]Rhanna, tytöt -04 ja -06, ya 04/08, minä 28 & mies 27

[color=orange]Aliina., esikoinen ya 04/08, minä & mies 30

[color=SpringGreen]äityliina, tyttö 03, toisen ya 03/08, minä ja

mies 27

[color=DeepPink]Petr@, tyttö 02/02, poika 09/03, poika 04/96 ya?, minä 27 ja mies 31

[color=blue]sannuski2, poika -02, tyttö -04, kolmannen ya sydänkesän jälkeen, minä & mies 28

[color=limegreen]Pinkspinks, tyttö -05, ya 04-05/08, minä & mies 26

[color=lightblue]Nuuvi, poika -07, ya kesän tienoilla, minä 28 & mies 29

[color=purple]helmielina, kolme lasta ennestään, ya 06/08, minä 31 & mies 29

[color=red]2Xäiti78, lapset -05 ja -07, ya 07/08, minä 29 & mies 25

[color=orange]Matol, tyttö 5v, kakkosen ya kesällä -08, minä 26 & mies 32

[color=green]Marrastaika, tyttö -06, ya 04-05/08, minä 26 & mies 27

[color=Turquoise]Walpu, poika -05, ya 04-05/08, minä ja mies n. 30 v

Vierailija
39/56 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua Moona!!!!! :D:D:D Voiskohan se jo tarkottaa...??? Tai en kyllä yhtään ymmärrä miks ihmeessä sulla ovishormonitkaan jylläis tässä vaiheessa kiertoa!! Ja kun on oireitakin! Voi ihanaaaaa! :) Mutta niin... Ei saa riehaantua vielä... hihihi! Heti sitten juoksujalkaa meille kertomaan kuinka varhaisen testin kanssa kävi, jos sellaisen meinaat tehdä :P HUI!

Rhanna ja tikru. (ja muutkin, jotka ovat saaneet jotain asiaankuulumatonta kommenttia), mun mielestä on aivan käsittämätöntä ja tosi moukkamaista lähtee arvosteleen toisten valintoja. VARSINKIN, kun tietää sen, että niitä lapsia ei useinkaan tule silloin, kun niitä halutaan, vaan niitä TEHDÄÄN ja SAADAAN. Et mun mielestä siinä ei oo iällä tai aikaisempien lasten lukumäärällä mitään tekemistä! Toiset kokee olevansa valmiita vanhemmiks jo nuorempana, ja vaikka jollain olis jo viis lasta, ni jos ne haluu kuudennen ja on laskettu, et rahat ja rahkeet riittää, ni mikäs siinä sitte?! Mä en tajuu tollast arvosteluu! Ja sit just se, et ku nuorin on vielä 2v... NIIN? Mä en ihan tajunnu sitä pointtii. Ku mun mielestä se, et lapsilla on pieni tai suurehko ikäero, ni molemmista löytyy omat hyvät puolensa, ja myls huonot, kuten kaikista asioista. Että Rhanna, koita jättää omaan arvoos moinen typerä tuhahdus, vaikkakin se varmasti nipisti. Hmh. Mä kans joku aika sitten sain aikamoisen näpäytyksen mun itseasiassa hyvältä ystävältäni, kelle erehdyksessä menin tästä vauvakuumeesta ja suunnitelmistä jodlaamaan. Se oli sitä mieltä, että turha sitä on etukäteen vatvoo ja murehtia, ja muutenkin ihan älytöntä suunnitella niin tarkkaan, koska niin sen PITÄÄ mennä, että vauva tulee jos on tullakseen. Ei sitä voi suunnitella. Tällanen pähkäily ja suunnittelu ei kuulema oo NORMAALIA. Tuli oikein riitaa siitä sitten, kun oli niin jyrkkä sanoissaan. Vaikka samalla tavalla mäkin joskus ajattelin, mut elämä on opettavaista, ei se ihan aina voi mennä vaan niin, että vauva tjot. Joskus on valitettavan pakko miettii asioita edes hiukan pidemmälle. Jos en olis miettiny mitään ja kaikki olis menny hyvin, ni mulla olis jo vauva...

No niin, kauhee selitys. Me sitten kuitenkin sovittiin riitamme, mutta se mitä opin tosta " keskustelusta" ystävän kanssa, ni opin pitää suuni kiinni. Nyt valikoin hyvin tarkkaan kelle tästä asiasta puhun. Kaikille ei voi, ei aina edes ystävälle \" Joten: ONNEKSI on tämä sivusto, jossa on monia samassa veneessä :) Jee! Tää on kyllä sellanen henkireikä, että oksat pois!! Ja myönnetään, OLISHAN se hyvä ja paljon tervehenkisempää olla ajattelematta koko asiaa ennen ku alkaa, mutta se on vaan niin helkkarin paljon helpommin sanottu ku tehty. Mielelläni olisinkin aattelematta koko asiaa, mut ku ei se onnistu. Asiat pyörii mieles, halusin tai en :D

Noniin, mutta nyt loppuu paasaus! Ollaan avon kanssa ystävillä viikonloppua viettämässä, ja elän toivossa, että pian muutkin heräilee! :) Kuulemiin taas!

Ja Moonagirl: tämä tuuli kantaa isonkin meren yli: + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

.:Naranja:.

Vierailija
40/56 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen tänne, kun huomasin, että tää on enemmän mulle tarkoitettu kuin 3kuumeilijat. Nimittäin yritystä ei vielä ole, vaan kesällä tarkoitus alkaa. Itse olisin ollut jo loppusyksystä valmis yritykseen, mutta mies haluaa talonrakennukset ja muutot pois alta ensin (miten joku voi olla noin tylsän järkevä...). Meillä on -03 ja -04 syntyneet tyttäret. Itse olen 32 ja mies 33v. Pillerit lopetin jo viime kesänä, kun mulle ei enää nuo hormonaaliset ehkäisyt käy. Joten kumin kanssa touhutaan ja keskeytettyä yhdyntää käytetään ehkäisynä. Nyt on kolmas kierto, kun olen kehitellyt itselleni selvät raskausoireet (vauvakuume on niiiin kova) ja pettynyt tulisesti, kun negaa tullut ja täti ajallaan...

On tää vauvakuume ihme tauti, kun se vie järjen mukanaan totaalisesti. Tuntuu, etten millään jaksa odottaa kesään asti, että yritys voidaan aloittaa. Ja pelko vielä siitä, jos sitä kolmatta ei saadakaan...

Nyt on kp 25/29 ja melkein viikon ollut omituista jomotusta alavatsalla ja kohtu on ikäänkuin aran tuntuinen. Vähän on välillä huono olo ja joskus jopa huimaa... Ilmeisesti taas itse kehiteltyjä oireita..?!

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille! Mukavaa jutella samassa tilanteessa olevien kanssa. Mies kun ei jaksa kuunnella enää puolikastakaan sanaa vauvakuumeesta..