miksi suomalaiset inhoaa ruotsalaisia?
Kommentit (27)
Eli suomalaisia on Ruotsin vallan aikana kaatunut joukoittain Ruotsin puolesta :( Puhumattakaan korkeista veroista, joita joutuivat maksamaan.
Se otanta joka minulla on kyseisestä kansasta (omat sukulaiset) saa vain suhtautumaan aika nihkeästi. Hyi hitto.
ja hollanti on mielestäni tosi kiva kieli. Se ei ole kaunein äänteinen, mutta monet yhdyssanat ovat hauskoja
Vanha kouluhistoria tapasi korostaa, miten paljon kuvitellut suomalaiset kärsivät Ruotsin vallan aikaan (ihan kun jako " kansojen" välillä olisi jo 1600- ja 1700-luvulla mennyt juuri sen rajan mukaan, joka 1809 asetettiin).
Ruotsiin on muutettu paremman elintason perässä ja siellä on aina vauraampaa ja usein ovat asioissa Suomea edellä. Siksi kateus.
Ruotsalaisista muuten aika iso osa on suomalaisia. Sinnehän on muuttanut ihan pari vuosikymmentä sitten satoja tuhansia suomalaisia, joten tämä " viha" on todellista veljeskateutta.
Ehdottaisin että pysyisit jotenkin MÄRITTELEMÄÄN miksi ruotsinkieli on niin `vitun rumaa` et varmaan puhu etkä edes halua puhua muita kielä kuin suomea ,koska et pysty oppimaan muitta 'koska olet itse asiassa hyvin rajoittunnut kaikissa asiossa ,elät varmaan edelleen äitisi luona . jore
än
Ehdottaisin että pysyisit jotenkin MÄRITTELEMÄÄN miksi ruotsinkieli on niin `vitun rumaa` et varmaan puhu etkä edes halua puhua muita kielä kuin suomea ,koska et pysty oppimaan muitta 'koska olet itse asiassa hyvin rajoittunnut kaikissa asiossa ,elät varmaan edelleen äitisi luona . jore
än
juuri ole auttaneet suomalaisia sodassa. esim ottaneet sotalapsia kotiinsa.