Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikääs meidän vauvalle kosteussuojavälikausihaalari.

03.02.2008 |

Kiitollisena ottaisin vinkkejä vastaan, että mikä olisi kiva haalari tuolle meidän poikavauvalle. Meinaan koossa 86 ostaa ja ei ole väliä, että onko vauvamallia vai isompien mallia.

Seuraavat kriteerit vois täyttää:

* alle 80 e

* ei valkoista

Meillä ei olla turhan tarkkoja merkistä. Muutamia haalareita olen nähnyt eli Reimatecin tummansininen-lime-valkoinen lienee mahdoton noista molemmista yllä mainituista kielloista... Jonathanin vauvahaalari oli kuvassa kivemman näköinen kuin luonnossa. Sen sijaan tykkäsin Jonathanin tavallisesta kosteussuojahaalarista, mutta se valkoinen jäi mietityttämään. Popin tummansinistäkin mietin, mutta se meni nyt tuon 80 euron kipurajan yli (heinäkuussa ostettu edellinen oli vielä 75e).

Onko joku nähnyt Remuja? Lennestä olen kuullut, että niillä tulee ruudullisella yläosalla. Se on nähtävä ennen kuin sanoo mitään. Mitä muita vaihtoehtoja tulee alle 80 euron budjetilla mieleen? Voin hyödyntään Stockan tai Sokoksen alesetelit kyllä. Ja plussaa ehdottomasti, jos haalariin löytyy sopivat asusteet.

Kiitos mahdollisesta apupohdinnasta!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen kanssa oltiin tosi usein hiekkiksellä tuossa 8kk-> ja haalarin koko 74. Hiekan syönnin ja hiekan heittelyn kanssa oli vähän seuraamista, mutta kun en jaksa keinutellakaan kovin pitkään niin hiekkis oli mun mielestä kiva niin isommalle kuin pienemmällekin. Esikoinen tutustui hiekkalaatikkoleikkeihin kunnolla vasta 10 kk ikäisenä.

Ja kuopuksen kanssa juuri tuo 74cm koon reimatec käytettiin tosi hurjan näköiseksi, vaikka itse epäilin alkuun kosteussuojan tarvetta noin pienellä. Seuraavan koon haalari lähtikin priimana eteenpäin, koska siinä vaiheessa ei enää kontattu, ryömitty eikä istuttu hiekassakaan vaan parhaat leikit oli isompien poikien perässä potkumopoilu. Ei kuluta haalaria ;)

Vierailija
22/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tietää, että Lassietec on tullut jo Prismaan. Tiedän käteen minkä tuntuinen on hyvä Lassietec, joten uskon, että näppituntuma ja ulkonäkö kertoo, että onko se meille hyvä vaihtoehto.

Ja niille, jotka ihmettelee, että mihin pienellä tarvitsee vettä pitävää välikausihaalaria, niin voin kertoa, että perheitä on erilaisia. Meillä on perhe, joka liikkuu paljon siellä sun täällä ja mun kolariniskan takia en jaksa nostella painavia rattaita tai edes vauva+kaukalo yhdistelmää ja autolle meno matkalla olisi vauva jo kastunut sekä syksyllä että talvella moneen kertaan, jollei olisi ollut kosteussuojattua haalaria hällä. Ja miksi tuolla heinäkuussa syntyneellä pojalla on POPin haalari, niin syy on hyvin yksinkertainen - heinäkuun lopussa kaikki muut liikkeet oli myyneet jo kaikki haalarinsa alessa loppuun, joten ei ollut mitään vaihtoehtoa - soitin aika monta kauppaa läpi. Ja nyt olen ostamassa siis 6kk vanhalle vauvalle haalaria ja syy on se, että seuraavan kerran haalareita saa varmaan, kun hän on 1v7kk, kun eihän niitä syksyllä tule mallistoon. Toki voisin kesään jättää haalarin oston kesä aleihin, mutta nyt tekisi mieli ostaa mieluinen haalari eikä joku alejämä. Hiekkalaatikolle pääsystä en niinkään haaveile, mutta tontilla olisi kiva käydä ja ehkä siellä hän jo syksyllä itse tepastelee (puolet tontista on sellaista niin _isoa_ kuusta kasvavaa, että alla ei ole edes aluskasvillisuutta mitä syödä ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on erilaisia perheitä ja erilaisia lapsia, sitä ei käy kieltäminen. Ihmettelin lähinnä, että miksi ostaa niin pienelle kaksiosainen kosteussuojapuku, sehän on todella epäkäytännöllinen, ei ollenkaan ulkoilukäyttöön hyvä.

Oma poikani oli tuossa vaiheessa talvella ja keväällä enkä muista, että olisi koskaan ollut kosteussuojahaalarille tarvetta, vaikka ulkoiltiin monta kertaa päivässä säässä kuin säässä, poika monesti kantorepussa. Mutta tosiaan, toiset tarvitsevat, toiset eivät, mutta reilun satasen maksavan haalarin ostamisen järkevyydestä tuon ikäisen käyttöön voi sitten ollakin jo montaa mieltä ; )

Noin 11 kk eteenpäin pojalla olikin sitten Rasavilin haalari ja se oli tarpeen siinä vaiheessa märässä maassa konttaillessa ja istuessa.

Vierailija
24/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat puolivuotiaista päässeet hiekkikselle tai muuten maahan touhuamaan.

Meillä olleet tutin syöjiä vielä tuossa vaiheessa joten hiekkatouhuissa olen sen suuhun töpännyt.

Aika nopeasti ovat tajunneet,etteivät hiekkaa suuhun laita....kerran pari maistaneet ja kaiveltu pois todeten,että epämukavalle tuntui suussa.

Kuopus oppinut nuorimpana tuon " leikisti" syömisen...n.8kk osasi keittää puuroa hiekkiksellä ja syödä leikisti.

meillä ollut kahdella nuorimmaisella Lassien Suprafill rymyhaalarina ja olen ollut tyytyväinen...ei hiekassa konttauksestakaan ole tullut edes jälkiä haalariin.

Siistimpänä haalarina sitten Jonathanin ja Lennen vauvamalleja yksi-ja kaksiosaisina.Niissäin kevyt kosteussuoja,että on kuitenkin voinut kauppareissullakin tilanteen tullessa jäädä leikkimään maahankin.

Vierailija
25/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko silti kysyä että miksi olet ostamassa 86 cm asua jos lapsi on 6 kk? Jos esim. Ticketiä mietit niin 86 cm on suunnilleen kaksivuotiaan kokoa.

Vierailija
26/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tosiaan kovin erilaisia. Meidän motorisesti hitaanlaisesti kehittynyt, nyt 1v7kk tyttö, koki ensikosketuksensa hiekkalaatikkoon toukokuussa ollessaan 10kk. Aikaisemmin ei hiekkikselle olisi ollut edes mitään asiaa. Tuolloin ei vielä kontannut, saati kävellyt, mutta oli sitten jo taitava kaikenlaisissa kädentaidollisissa jutuissa. Eli siellä hiekkalaatikolla riitti itseasiassa tekemistä. Meillä oli ekana välikausihaalarina tavallinen Reiman haalari, ei siis Reimatec. Joka ensimmäisen kevään riitti oikein hyvin, kun käyttöaika jäi niin lyhyeksi. Syksyllä haalari vielä mahtui, ja tyttö aloitti päiväkodissa, jossa laitetaan kuravaatteet aina haalarin päälle. Joten menipä tuollakin sitten. Kokoajan olin ostamassa sitä kosteussuojattua haalaria päiväkotiin, mutta yllätyksekseni huomasin pärjäävämme hyvin tuolla kokoonpanolla.

Nyt vasta tänä keväänä ostetaan kosteussuojahaalari, kun käytön uskon olevan kovempaa. Ulkoillaan kotonakin enemmän, ja minulla ei noihin kuravaatteiden pukemiseen ole kovaa innostusta.

Vierailija
27/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kommentoin minäkin tuota kosteussuojahaalarin tarvetta. Meillä kuopusta, nyt 7kk, odottaa kaapissa Jonathan (esikoiselta peritty) haalari koossa 74 ja Reimatec koossa 74 (viime kesän alesta ostettu ja isompaa mallia kuin tuo Jonathan) sekä Popin kosteussuoja takki koossa 74 (ja tulossa vielä Minymon 2-osainen asu koossa 74).

Varmasti pärjäisi vähemmälläkin, mutta näin toisen lapsen kohdalla sitä jo tietää, mitä tarvitsee ja koska tarkoituksen mukaisia vaatteita löytyy, en viitsi kikkailla kuriksilla ym. (ei yksinkertaisesti jaksa näiden kahden kanssa, kun pukeminen muutenkin on melkoista tahtojen taistelua) Esikoinen on 2v. ja ulkoillaan paljon enkä aina jaksa/ehdi/viitsi/ei ole tullut otettua mukaan sadesuojaa laittaa, joten jo siksikin kosteussuoja tarpeellinen. Keväällä viimeistään tuo kuopus haluaa maahan konttailemaan.

Täytyy myöntää, että kun tuon Jonathanin ostin esikoiselle hänen ollessaan 4kk (silloin oli kevät) oli tuo tarpeeton, mutta jo syksyllä hyvinkin tarpeellinen. Esikoisen kanssa aloitettiin hiekkalaatikolla käynti hänen opittuaan istumaan (kesä) ja tosiaan tuttia pidettiin suussa, ettei hiekka suuhun olisi päätynyt. No, syö tuo hiekkaa vieläkin kokeilumielessä aina välillä, että eipä ole vielä ainakaan oppinut, ettei sitä pitäisi syödä :o)

Vierailija
28/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adelaide, Melba ja muut,

liputan nyt kosteussuojauksen puolesta. Itse aion ostaa kohta 7 kk ikäiselle pojalleni kosteussuojahaalarin puistokäyttöön. Esikoinenkin oppi 9 kk:n ikäisenä kävelemään ja käytiin tiuhaan puistossa jo sitä ennen hiekkaa syömässä ;) Hänelle ostettu haalari oli sen verran reilu (vähän liiankin), että meni sitten itse asiassa seuraavan syksyn, kevään sekä syksyn...Eli mun mielestä kannattaa panostaa kosteussuojaukseen, ei sitten tarvitse alvariinsa olla haalaria pesemässä. Voihan sitä ostaa sellaisen vähän edullisemman vauvamallisen haalarin ja merkin, esim juuri Jonathan, Lassie, (Toisaalta jos haluaa kasvunvaraa, niin vyötärömallinen sopivampi). Eikös noita saa jo n 50 ¿:lla. Ei tarvitse niitä kaikkein kalleimpia kamppeita vielä siinä vaiheessa ostaa.

Vierailija
29/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hankkia kuitenkin sen kosteussuojatun haalarin (yksiosaista siis olen hankkimassa). Meillä tuon haalarin suurin käyttöaika tulee varmaan olemaan syksyllä, mutta ajattelin että se kannattaisi hankkia jo nyt keväällä kun on enemmän valikoimaa. Meillä on myös talvihaalari jäämässä pieneksi lähi viikkoina, senkään vuoksi en voi odottaa syksyyn saakka. Ajattelin siis käyttää sitä alkuun vaunuissa nukkumiseen (jolloin voi olla hieman isoakin kokoa) ja hiekkalaatikkokauden alettua " kunnon" ulkoiluun eli lapsi saa itse rymytä maassa (on tosi energinen ja liikkuvainen tapaus).

Kiva kun jaksoitte jakaa kokemuksianne, näin ensimmäisen lapsen kanssa on välillä vaikea hahmottaa mikä ratkaisu on missäkin tilanteessa kätevin!

Vierailija
30/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta koosta vielä. Eli olen ostamassa pojalle kokoa 86, sillä meidän pojat on pitkäselkäisiä. Jos lapsellamme on pituutta vaikka 80, olen ihan varma, että 80 koon haalari ei mene vaan pitää olla 86. Ticketistä (joka on pitkäselkäistä mitoitukseltaan) en varmasti ostaisi kokoa 86 vaan 80 ja sama juttu Seppälän haalarissa. Kuvaavaa on, että meillä on nyt puolivuotiaalla käytössä 74 Lennen haalari ja siinä ei ole yhtään kasvuvaraa selkämitassa, hyvä jos tämän helmi- ja maaliskuun menee. Jos siis ostan koon 80 haalarin välikauteen, niin kevään se menisi, mutta ei enää syksyä. Keväälle meillä ei oikeastaan olekaan niin tarvetta kun uskon, että silloin se 74 Reimatecin 2-osainen menee ihan jees (ja ties vaikka tuo POP:in 68:kin mahtuu, en ole nyt sovittanut, mut eikö ne ole aika pitkäselkäisiä?), mutta syksylle on se haalari saatava. Ja meillä nyt täytyy vielä miettiä sekin, että haalarin pitää olla miehelle mieluinen - hän kun jää pojan kanssa kotiin. Nyt kun mietin, niin ehkä pitää hänet siis ottaa makutuomariksi. Hän on ainakin tykännyt tuosta POP:ista, joten jos hän sen haluaa, niin ehkä sen 5 euroa pitää mennä tuon kipurajan yli.

Kiitoksia sille, joka muistutit, että kasvuvaraa voi olla paremmin " isompien poikien mallissa" . Olen sen tiennyt, mutta jotenkin en sitä nyt tässä hötäkässä muistanut kun kai tuosta viimeisestä vauvasta haluaisi vielä nauttia vauvanakin. Siinä mielessä taas Pop ja Ticket tai Jonathanin vauvamalli ei ole ehkä niin hyviä... Jonathanin, Lennen, Lassietecin ja Remun välille siis kääntyisi järkivalinta.

Vierailija
31/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan jo kevääksi, vaikka syksyllähän sitä enemmän vasta tarvii. Meillä on nytkin käytössä Remun talvipuku.

Mutta kosteussuojatussa on yleensä myös hyvä tuulensuojaus, ja se on tosi tarpeen kantoliinan/repun kanssa.

Meillä on 3 isompaa lasta ja ulkoillaan monesti päivässä, vaikka sataisi mitä taivaalta =) Vauva tykkää rattaissakin olla kuomu puoliksi alhaalla, että näkee puoli-istuvassa asennossa. Sadesuoja alta ei paljoa näkisi.

Lisäksi heti kun vauva oppii konttaamaan, niin pääsee maahan leikkimään muiden mukana. Meillä on iso oma piha ja siellä varmasti paljon tullaan ulkoilemaan.

Itsekin uskon, että kun vauva tulee loppukesästä vuoden, niin silloin kosteussuojaa eniten tarvitaan, sen ikäinen kun on kokoajan maassa.

Ja koosta, itse ostan kanssa vähintään 86 koon puvun. Poika on nyt 6kk yli 11kg ja käyttää nyt jo 80-86 koon vaatteita. Kokeiltiin kylässä reimatecin 86 koon babymallia ja se oli TIUKKA selkämitasta, joten babymallin reimatec on meillä laskuista pois. Jonathanin 86 koko mahtuu. Onkohan Remu pidempi selästä kuin reimatec? Riittäisiköhän Remusta koko 86 syksyksikin, vai ostaisiko jo koon 92?

Joten niin käyttötarpeet kuin lasten kootkin on aika yksilöllisiä ;) Eipä ole meillä yhdellekään lapselle mahtunut 2 vuotiaana 86 koko!

Vierailija
32/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luen miten isoja kokoja te muut olette ostamassa. Olin ajatellut ostaa 74 cm haalarin meidän tytölle aikavälille kevät-syksy, tyttö on nyt 5kk / 7,5 kg / 67 cm - Sanokaapahan olenko valitsemassa liian pientä kokoa jos Reimatec tai Lenne-haalarin ostan? (Ticketit on ymmärtääkseni isomman mallisia?) Kannattaisikohan ostaa ennemmin 80 senttinen? Haalari siis tulee vaunukäyttöön ainakin maalis-huhtikuulle ja vasta sitten hiekkalaatikko- ja pihakäyttöön liikkuvaiselle tytölle, tällä hetkellä konttailee, mutta kesällä voi tietysti jo hyvinkin kävellä tukea pitkin? Tuota mahdollista kävelyä ajatellen ei kai saisi olla liian suurikaan, ettei kompastu?

Vierailija
33/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalareissa tuo selkämitta on tärkeä - katsopas, että minkä kokoinen haalari teillä on nyt käytössä ja minkä verran siinä on selkämittaa jäljellä. Samoin kannattaa kurkata, että minkä kokoiset bodyt on käytössä. Meillä kun herran mittasuhteet on semmoiset, että bodyt ja haalarit saa olla kokoa 74 ja housuista menee vielä koko 62, niin tietää, että meille ei millään mene enää koko 74 enää kuin pari kuukautta.

Vierailija
34/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekoko bodeissa 74cm, 80-senttisetkin menee jo. Kestovaippa vie muutaman sentin enemmän tilaa, ja tyttö on pitkäselkäinen kuten muutkin lapsemme ovat olleet.

Hänelle on kevääksi-syksyksi olemassa muutamia ulkovaatteita: Reimatecin 2-osainen 74cm (puoleen hintaan loppualesta), Reimatecin baby-mallin haalari 86cm (mutta tämä on sitä erikoisen pientä vuosikertaa, vastaa lähes 80cm kuitenkin, tämä isoveljelle aikoinaan huuto.netistä ostettu) ja Reiman 86cm perushaalari (vaunuiluun ja unille, löytö kirpparilta). Aluksi ajattelin että tarvitsisin jonkin pienemmän tec-haalarin kevääksi, mutta eilen noita vaatteita katsellessani totesin sen olevan kuitenkin turha; kevään vk-vaateaika yleensä aika lyhyt, joskus vain pari viikkoa, kyllä sen pärjää tuolla 2-osaisella jos haalarit vielä toivottoman isoja. Eilen kokeiltiinkin noita housuja ja takkia, typy näytti syötävän suloiselta niissä. :)

Toinen syy uuden haalariin ostoon oli ajatus että olisin halunnut tuolle tytölle jonkin tyttömäisemmän haalarin, isoveljen vanha on harmaa v.sinisellä hiharaidalla. Täytyy vaan asustaa se pinkillä tms, jostain syystä v.punaista ja pinkkiä löytyy aika paljon tytön vaatekaapista! Muutenhan haalari on oikein kätevän värinen, muutaman vuoden vanha väri " muta" .

Mutta jos lähtisin täysin puhtaalta pöydältä ostamaan vauvalle välikausivaatetta, ottaisin Reimatecin koossa 80cm. En millään usko että se olisi pieni vielä syksyllä, vaikka kuinka pitkäselkäinen onkin. Itse asiassa ostin ensi talveksi alesta R-tecin 86cm ja Ticketin 80cm, ja nyt tuntuu ettei tyttö taida niitä käyttää vielä ensi talvena, niin toivottoman isolta ne näyttävät. Mutta eivätköhän ne sovi, ja tuo Ticketti on irrotettavalla vuorella joten vaikka sitten keväämmällä vaikka välikautena. Välillä vaan epätoivo iskee että teinpä aivan väärän kokovalinnan...

Olisihan tuolle kiva ostaa vielä jotain uutta (esim. Jonathani vauvahaalari jos ei Reimalta mitään kivaa), mutta kun noita vaatetettavia on neljä muutakin, taidan malttaa mieleni. Isoveljet 2,5v ja 5,5v ainakin tarvinnevat yhdet kevätvaatekerrat, isosiskoilla tilanne taitaa ollakin hiukkasen parempi.

Kun se Reimakin nyt päivittäisi ne sivunsa! Mur mur!!!

Vierailija
35/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille pohdinnoista - nyt on meillä haalariasia lyöty lukkoon.

Kävi vähän juuri niin kuin tuolla Aihe vapaalla vasta meille Vaatteet ja jalkineet palstalaisille naureskeltiin - kun emäntä ei osaa valita, niin otetaan molemmat. Kun mittailin kaupassa haalareita, niin totesin, että 86 haalari on varmaan keväällä liian iso ja 80 taas syksyllä liian pieni. Lopputulos on, että meillä on nyt Popin 80 ja Jonathanin 86 haalarit. Pop näyttää klassiselta ja Jonathan taas ihanan raikkaalta. Kunhan Lenne tulee kauppaan, niin saapa nähdä tarttuuko vielä 92 mukaan ;-)

Pikaisen kierroksen saldo haalareista ja kaksiosaisista Sellosta oli:

* Halosella Remu 2-osaista

* Prismassa Lassietec 2-osaista (ja oli muuten kivan näköistä, mut taisi olla vyötärötoppahousuja, housut oli hiekan väriset ja takki kaunis vihreä, pojan äitinä toki taas suljin silmät niiltä tyttöväreiltä) ja haalaria (poikien oli suht koko liikennemerkinsininen, valkoisella somisteella)

* Anttilassa ei vielä haalareita, Lassietecia olisin halunnut nähdä

* JJ:ssa kaikki neljä haalaria nähtävillä, tähdet minusta vähemmän raikkaita kuin perusJonathan, Motion näytti kivalta tytölle minun silmään (antiikkirosa)

* POPilla kirkkaanpunaista ja tummansinistä - positiivinen juttu oli, että hihansuut olivat viime mallista vähän suurentuneet, myös muita pikku-uudistuksia oli

* CM:ssä Reimatecin haalaria - tytöille sitä vadelma-vaaleanpunainen-valkoista, pojille tummansininen alaosa, kirkkaansininen yläosa, jossa valkoista somisteena ja jos jollain on 74 pojan haalarille tarvetta niin kaksi vanhemman mallin vauvaRemua oli halvalla - ei vaan riittänyt meidän pojalle nytkään selkämitta

* Bobossa ei vielä Lenneä

Vierailija
36/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnä Adelaidelle: osta ihmeessä sellainen, jossa kasvunvaraa (kyllä 74 cm jää äkkiä pieneksi). Kaupassa voit vaikka sovittaa ja katsoa laahaavatko lahkeet kauheasti maassa. Malliltaankin haalarit ovat vähän erilaisia, meillä oli vyötärömallinen Lenne, jossa oli reilusti kasvunvaraa, mutta ilmeisesti haalari kuitenkin vähän kapeampaa tekoa. Nyt ajattelin kuitenkin ostaa baby-mallisen, kun tuo kuopus muutenkin niin leveää tekoa. Voin sitten vaikka ensi keväänä hankkia sellaisen ison pojan vyötärömallisen haalarin (ei sillä raukalla vielä mitään vyötäröä olekaan ;)

Melba - kiitos mahtavasta Sellon haalaritarjonnan kartottamisesta! Itse odotan kuumeisesti Remun ja SuperRemun haalareiden saapuvan kauppoihin ennekuin saan tehdä mitään päätöksiä. Oliko Jonathanin haalarisi kosteussuojattu?

Taisin muuten antaa erheellistä tietoa siitä Lassiesta, olikohan sittenkin toppavaatetta kivan heleillä väreillä, jotka näin esillä Prismassa...?

Vierailija
37/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa oli Lassiea kivoissa väreissä - nuo Lassietecit noin kuin kirjoitin, mutta lisäksi oli perusLassiea (olisiko ollut Supratech) harmaa-lime tms. värisenä ja oikein kivan väristä Lassien Suprafilliä (se kumialaosainen) olisiko ollut vihreä-ruskeana...

Sori, nää mun ajatukset alkaa ihan selkeästi menemään sekaisin - näin liian monta haalaria samalla pikareissulla. Sen muistan, että Remun kaksiosaiset Halosella oli sellainen raikkaan vaaleahkon/keskisininen (vähän sama kuin tässä joskus Reimatecilla oli talvivaatteissa pari??? talvea siten) ja hiekka. Sininen oli tosi kauniin sininen, mutta jotenkin se hiekan ruskea vei siitä sitä raikkautta. Housujen väristä ei mitään aavistustakaan.

Jos Reimateceista pitää jotain sanoa, niin tykkäsin CM:ssä olevasta enemmän kuin Stockalla olevasta (t.sin-lime-valkoinen), vaikka en noiden värien perusteella olisi arvannut, mutta kokonaisuus oli vaan uudenaikaisempi ja raikkaampi siinä liikennemerkin sinisessä.

Ja mielipiteitähän nämä vielä ja en todellakaan osaa kuvailla kaikkia kevään vihreitä! Se Lassien harmaa-limen haalarin lime osa oli hirmuisen lähellä jo keltaista. Ja sitten taas Lassietecin kaksiosaisen lime taas ihanan lehdenvihreää... lähempänä varmaan Jonathanin haalarin yläosaa. Ja pahinta on, että nuo loisteputkivalot vielä muuttaa noita värejä hirmuisesti. Meillä on esim. Ticketin haalari, joka on loisteputkivalossa vihreä, mutta ulkona luonnonvalossa ruskea!

Jonathanin kosteussuojattu tuli siis meille - se missä on vain peppusauma teipattu, mutta siinähän ei ole lahkeissa sisäsaumaa ollenkaan. Niin ja Jonathanin hatut ovat muuten nykyään teipatut, olivat jo kuulema talven mallistossa ja niin on tuossa meidän uudessa hatussa kanssa.

Vierailija
38/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ainakin lauantaina kaksiosaisia settejä vauvoille. Eli pari välikausitakkia ja housuja 74 ja 80 kokoa.

Ne oli alessa, joten siitä olis saanu setin 60 eurolla. Oli mies mukana ni ei heltiny lupaa... Vauvojen Toppahaalareitakin näkyi olevan alessa.

Viereisessä liikkeessä oli 74 kokosia tyttöjen vaaleanpunaisia pukuja, (Tickettiä ja Reimaa) olisin ostanut, mutta ei kai sitä pojalle. :-)

Vierailija
39/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 77cm poika käyttää vanhaa 74 reimateciä pihalla.

Samaten hänellä on 74 kokoinen Remu water free haalari joka on pikasen ahtaampi kun toi reimatec. Sen lisäksi on lennen kaksi osainen puku 80 kokoa jota on käytetty " koko" talvi.

Jos oikein kovat pakkaset iskee niin otetaan kaapista raiskin 80 kokoinen talvipuku. Siihen mahtuu alle jos jonkinlaista villapukua. Jättikokoa... mahtuis meidän 2 1/2 vuotiaalle hoikkeliinillekin joka käyttää 92 kokosia vaatteita. Tää poika on ainut meidän lapsista joka seuraa normaalia koko käyrää niinkuin pitäiskin ;-)

Toiset on pitkäselkäsiä...

Tuo Name it alkoi kiinnostamaan.

Välikausi haalaria tai settiä etin minäkin pian 1vuotta täyttävälle. Olen ajatellut ostaa 80 kokoa, riittäiskö se tämän kevään ja mahdollisesti kesän?(Sateita ajatellen)

Vierailija
40/41 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6kk on oikeasti VALTAVAN kokoinen, en ole koskaan nähnyt isompaa vauvaa.

On perhekerhoissa yleinen päivittelyn aihe.

Mutta oma silmä on tottunut, ei se nyt niin iso ole ;) (Vaikka olikin 5kk iässä samankokoinen kun sisaruksensa 1v iässä...)