Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikääs meidän vauvalle kosteussuojavälikausihaalari.

03.02.2008 |

Kiitollisena ottaisin vinkkejä vastaan, että mikä olisi kiva haalari tuolle meidän poikavauvalle. Meinaan koossa 86 ostaa ja ei ole väliä, että onko vauvamallia vai isompien mallia.

Seuraavat kriteerit vois täyttää:

* alle 80 e

* ei valkoista

Meillä ei olla turhan tarkkoja merkistä. Muutamia haalareita olen nähnyt eli Reimatecin tummansininen-lime-valkoinen lienee mahdoton noista molemmista yllä mainituista kielloista... Jonathanin vauvahaalari oli kuvassa kivemman näköinen kuin luonnossa. Sen sijaan tykkäsin Jonathanin tavallisesta kosteussuojahaalarista, mutta se valkoinen jäi mietityttämään. Popin tummansinistäkin mietin, mutta se meni nyt tuon 80 euron kipurajan yli (heinäkuussa ostettu edellinen oli vielä 75e).

Onko joku nähnyt Remuja? Lennestä olen kuullut, että niillä tulee ruudullisella yläosalla. Se on nähtävä ennen kuin sanoo mitään. Mitä muita vaihtoehtoja tulee alle 80 euron budjetilla mieleen? Voin hyödyntään Stockan tai Sokoksen alesetelit kyllä. Ja plussaa ehdottomasti, jos haalariin löytyy sopivat asusteet.

Kiitos mahdollisesta apupohdinnasta!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bunuelissa noin 80e?

Niistä varmaan ainakin löytyisi kivoja selkeitä värejä joihin olisi helppo yhdistellä asusteita.

Vierailija
2/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kuulostaa oikein kivalta vaihtoehdolta. Missäs tuo Bunuel on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta jos kuitenkin menet, niin on Bulevardilla Fredan kulmassa.

Vierailija
4/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä, jne. Siellä ei koskaan kiire.

Mutta ap kysymykseesi kysyn, että kävisikö ihan Name IT ? On paljon edullisempi ja jos hän ei vielä hirveästi liiku ja on kotihoidossa, niin on pukuna notkeampi kuin nuo kosteussuojahaalarit. Reima Casualilla näytti myös olevan yksivärisiä babyhaalareita.

Vierailija
5/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finette:

No, mutta jos kuitenkin menet, niin on Bulevardilla Fredan kulmassa.

Kerran olen käynyt ja en meinannut päästä pois sieltä....

Mieluummin olen asioinut muualla jos mahdollista...harmi että siellä on halvemmat hinnat kuin esim. Pikkuväessä.

Vierailija
6/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla hermot riittää ;-)

Ei vaan oikeasti yksi liike oli, jossa oli vaikea asioida. Aika kultaa muistot enkä edes muista mikä se oli. Oli kuitenkin Myyrmannissa suht vastapäätä nykyistä Jesper Junioria. Mulle oli tosi vaikea päästä sieltä ulos ostamatta sieltä edellisvuotista tai ylivoutista Rasavillin haalaria, vaikken olisi sitä halunnutkaan.

Lassietec tuli vaihtoehtona myös mieleen (meillä hyviä kokemuksia Lassietecin takki + housut yhdistelmistä, talvihaalari taas ei ollut ihan yhtä hyvä). Kertokaa, jos joku on nähnyt sitä jossain.

Vierailija
7/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan kyllä ihan kosteussuojattu, mutta saumojen ei tartte olla teipattuja. Onko Name It:illa vettä pitävää kangasta olevia haalareita? Niin ja nimenomaan haalarin haluan, Reimatecin takki + housut (74) jo on ja uskon, että se takki menee aika pitkään - haalarin pitää olla taas aika iso, kun selkämitta on pojalla pitkä.

Mites tuleeko Stockalle Ticketin 2-osaisia vaan? Vai mitähän mä siellä näin jo? Tummanvihreitä taisi olla, mitkä syrjäsilmällä näin.

Pitääkin pistää mies asialle tuonne Bunueliin ;-). Ei vaan täytyy sanoa, että kahdesti eläissäni olen nähnyt miehen hermostuneen ja toinen oli perjantaina.

Ja sanokaa nyt vielä, että olenko ihan hysteerinen tuon valkoisen välttämisen kanssa? Vauvan talvihaalarikin on luonnonvalkoinen... tosin ei kyllä missään maassa vielä ryömikään. Eli edelleen mietin sitä Jonathania, kun minun silmään se vihreä-musta oli kiva.

Vierailija
8/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finette:

jos hän ei vielä hirveästi liiku ja on kotihoidossa, niin on pukuna notkeampi kuin nuo kosteussuojahaalarit.

Esikoisen äitinä kyselen varmaan tyhmiä, mutta itse ajattelin että meidän keväällä reilu puolivuotias nimenomaan tarvitsisi kosteussuojahaalarin siksi, että tulee konttaamaan ja istumaan hiekkalaatikolla. Eli ajattelenkohan nyt jotenkin hassusti? Neuvokaapa aloittelijaa :)

Vierailija
9/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä Jonathanin vauvahaalarissa oli pettymys kuvaan verrattuna? Olen itse sitä ajatellut tytölleni ja kuvasta vaan katsonut, joten mielelläni kuulisin, kun tosiaan tuossa näyttää ihan kivalta. Oliko alaosan väri kunnon ruskea? Kiitos, jos viitsit vastata. Saman kokoinen haalari täälläkin pohdinnassa :-)

Vierailija
10/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi kiva! Täytyy harkita....

Vierailija
11/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin oli vähän nuhjuisen oloinen se vauvahaalari - ei siis ollut yhtään niin raikkaan oloinen kuin se vihreä-musta. Ja ehkä ompeluksien laatu tai sijainti tms. ei ollut ihan niin hyvä. Joo, mut mä katselen pojalle.

Ja se jäi Jonathanissa mietityttämään, niin sen vauvahaalarin ja sen tavallisen kosteussuojahaalarin vihreä oli tosi lähellä toisiaan, mutta ei kuitenkaan ihan sama, niin että onko ne asusteet sitten kumman väristä vihreää... Vai onko peräti kolmatta vihreää - sitä isompien tähtihaalaria kun en ole nähnyt ja siinäkin oli jotain vihreää ja oliko se sitten samaa kuin vauvan tai kosteussuojahaalarin vai ei kummankaan.

Vierailija
12/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuon raikkauden takia ajattelin tuota vihreää vauvahaalaria tytölleni! Jos ei nyt sitten olekaan yhtä raikas kuin kuvassa täytyy miettiä muuta... Tuo Jonathanin vihreä-musta ei enää sovikaan tytölle mielestäni yhtä hyvin, varsinkaan pienelle ja Tähtihaalari menee sitten jo vähän turhan kalliiksi näin pienelle. Täytyy harkita ja katsella vielä...

Vierailija
13/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri se lime-ruskea..Ainut mutta siinä on, että siinä oli lentokone rinnassa, jota ei kuvasta huomaa, mutta meidän likalla ei tuo haittaa ainakaan :) Sydvesti tuli myös limenä ja se oli samaa vihreää minusta kuin tuo haalarin yläosa, mun silmä ei erota ainakaan eroa..

Alaosan ruskea on aika tumma, tummemman ruskea kuin netissä näyttää, samanvärinen kuin siinä isompien tähtihaalarin kuvassa.

Itse olin tosi tyytyväinen, ainut ylläri oli tuo pieni lentokoneen kuva, mutta menee meillä tytölläkin ihan ok :) Ei ole niin suuri kuva.

Vierailija
14/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Name Itilla on joka vuosi ollut pikkupojille nätit 2-osaiset rainsetit, hinnaltaan alle 40¿ ja niitä on Stockakin myynyt eli menisi setelialennukseen, jos jotain muutakin ostettavaa on. Heillä on myös talvimallistossa ollut yksiväriset haalarit, mutta en tiedä, onko kevääksi ja miten vedenpitäviä ne on. Toisaalta, jos teillä Reimatecin 2-osainen...

Joku kysyi puolivuotiaan puvusta. Makuasia? Itse en istunut koskaan puolivuotiaan esikoisen kanssa vesisateessa hiekkalaatikolla, enkä käynyt kaatosateella vaunulenkeilläkään. Toisaalta, jos on pakko käydä rattailla esim. kaupassa, niin sitten voisi olla tarvetta? Tai jos isompia sisaruksia, joita pitää ulkoiluttaa. Kovin monta päivää ei jaksa katraan kanssa sisällä, vaan sillä verukkeella, että sataa. :-) Tosin onhan rattaissakin sadesuoja.

Vierailija
15/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullinen ja kestävä. Pitää lisäksi hyvin vettä.

Pojille ihan kivan värinen haalari tänä vuonna harmaa/lime(?)

jos muistan oikein. Prismassa näin ohimennen.

Vierailija
16/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei ole kokemusta sellaisesta. Olen ollut ehkä vähän epäluuloinenkin.. Nyt näin kuitenkin Prismassa Lassien keväthaalareita ja olivat yllättävän heleitä väritykseltään, vähän " Reimatec-maisia" . Hintaa en katsonut, mutta ovat varmaan suht edullisia. Toivottavasti kosteudenpitäviä kuitenkin.

Vierailija
17/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit puolivuotiaan käytössä kosteussuojahaalarista.

Puolivuotias lapsi ja hiekkalaatikko, ehdoton no-no jo ajatuksenakin. Tuon ikäinen ei siellä sitten muuta tee kuin makaa ja syö hiekkaa. Kyllä kaikki tuntemani puolivuotiaat istuvat rattaissa tai äidin sylissä ulkona, jos isompi sisarus on hiekkalaatikolla ja siihen käyttöön välttää tavallinenkin haalari.

Kosteussuojahaalari on pienellä ihan turha, vasta noin vuosikkaalla on sellaiselle käyttöä. Ihmettelen aina ihmisiä, jotka ostavat jotain kalliita tyyliin Po.P, Ticket tai Reimatec kaksiosaisia kosteussuojapukuja koossa 74 cm...

Vierailija
18/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko mun ajatus hiekkalaatikosta oikeasti ihan tuhoon tuomittu? Ääh, mä ihan oikeasti ajattelin, että tuon ikäisen kanssa voisi jo aloittaa keväällä hiekkalaatikkotouhut?! (Tyttö nyt siis 5kk eli loppukesästä ollaan jo melkein vuoden ikäisiä.) Sen toki ymmärrän, että noin pieni pistää vielä kaiken suuhunsa, mutta muuten ajattelin että hiekkalaatikossa voisi olla kiva konttailla ympäriinsä kun on pehmeä ympäristö missä muksahdella yms. Täällä sisällä kun tyttöä saa olla jatkuvasti koppailemassa kiinni ettei lyö päätään parkettiin tai pöydän jalkaan -ja kyllä, äidin tekisi jo mieli tutustua muihin hiekkalaatikolla hengaileviin kotiäiteihin. Hmm. Kai tämä on tätä yli-innokasta uusien juttujen odottelua esikoisen kanssa, ehkäpä meidän hiekkalaatikko-kultakausi alkaakin vasta kesällä 2009. Tylsää. :P

Niin ja anteeksi totaalinen aiheesta sivuun ajautuminen!

Pitänee siis vilkuilla pääasiassa niitä (onneksi halvempia) ei-kosteussuojattuja pukuja!

Vierailija
19/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siellä hiekkalaatikolla hengata, vaikkei lapsi hiekkalaatikossa olisikaan ; ) Ja joskus 9-10 kk tienoilla vauva kulkee kätevästi jo laitoja pitkin...Ja jos nurmialuetta löytyy, niin siinäkin on kiva kontata.

Ja kesällähän se haalari on joka tapauksessa ihan turha. Syksyllä sitten panostat kovasti siihen hiekkalaatikkotouhuun. Lupaan, että ehdit siihen vielä moneen kertaan kyllästyäkin ; )

Vierailija
20/41 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen on syntynyt elokuussa ja oppi kymmenkuisena kävelemään, puistossa oltiin ekoja kertoja huhtikuussa, mutta vain vauvakeinussa keinumassa, hiekkalatikolla oli painajaista kun lapsi tosiaan vain söi sitä hiekkaa. Syksyllä sitten jo osasi pitää lapiota kourassaan ja suunsa kiinni :) .