Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HEINIKSET-06** Helmikuista ajatusten vaihtoa :-))

03.02.2008 |

tässä uusi pino tälle kuukaudelle, lisäilen tuolta sen edellisen pinon, niin saapi halutessaan lukasta sieltäkin.

itselläkin tänään vapaa päivä, nyt ollutkin töitä muutama päivä putkeen ja huomenna olisi taas töitä...

meille kuuluu sitä samaa mitä ennenkin...:-))

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on aivan kauhea myrsky, tuulee niin että tuntuu katto lähtevän :-)) ja sitten sataa lunta että rakeita, ei voisi verrata aamupäivään kun silloin paistoi aurinko...

olipa mukava lukea pitkästä aikaa suvianden kuulumisia, aika vauhtirikasta tuntuu teidänkin elokin olevan :-) ja pidän peukut pystyssä että valmistut toukokuussa.

Minä tässä mietin josko vaihtaisin työpaikkaa, saisi kokonaan viikonloput vapaiksi, kun nyk. työssä olen melkein kaikki perjantait ja lauantait töissä, välillä harmittaa kun ei ehdi oikein sitten lapsien kanssa touhuamaan, tosin isäntä on niiden kanssa,mutta olisi kivaa joskus yhdessäkin touhuta, kun viikolla ei oikein tunnu aika riittävän kun on eskari, kerhot, työt ym. arkijutut...mutta pitää vielä miettiä...

nyt laitan ruuan tulemaan, en huomannut ajan kulua tässä koneella :-) isäntäkin tulee kohta töistä kotiin, palataan taas.

Vierailija
2/22 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinoon tulikin melkein yhtaikaa monta uutta viestiä ennen minun kirjoituksiani....kiitoksia vaan suviandellekin, ninetelle :-)

mielellään minä tätä meidän pinoa pidän " hengissä" kun itse on mukava " joskus" purkaa sydäntään täällä, ei sitä aina ukolle kaikkea viitsi kertoa :-) ja kiitoksia vaan Milla-mea sinullekin!!

ja ihan oikein milla-mea että osaat sanoa ei lisätöille, kyllä olen huomannut että on ne vapaapäivät kullanarvoisia, ei sitä ihminen jaksa mitenkään jos ei pidä vapaita nimim. kokemusta on.

nyt ruuan laittoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myöhäiset ystävänpäivä onnittelut ja halaukset kaikille mammoille sekä kullanmuruille :-)))

Vierailija
4/22 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onneksi on vielä kolme vapaata töistä :) soittelivat jo kyllä tänään että huomenna todnäk tarvittaisiin minua siellä mutta en kyllä mene. flunssaa on meillä isännällä ja minullakin tulossa. tuntuu keuhkoissa niinkuin aina ennen flunssaa. Mea parka on myös kuumeessa ja nokka vuotaa. Milla on vielä terveenä mutta huomenna voi tilanne olla jo toinen...

isännän kanssa ollaan kränässä. tai siis minä oikeastaan olen kärttynä isännälle. piti nimittäin viettää viikonloppu kahdestaan. isäntä oli oikein hankkinut tytöt hoitoon mutta eileisilta menikin sitten siinä että tein ensin hyvät pihvit ja muut ruuat jonka jälkeen lähdettiin ihan vaan käymään yhdellä kaverilla. no siellähän näitä äijiä olikin enemmälti ja alkoivatpa sitten saunoa jne ja vielä oikein pitkän kaavan mukaan... herne kopsahti minun nokkaani ja kun vihdoin päästiin kotiin niin painelin suoraan sänkyyn ja nukkumaan. tämän päivän olenkin sitten siivonnut kiukulla ja tuijottanut telkkarista kaikki sarjat ja nukkunut minkä olen ehtinyt. piru tuota äijää minkä tempun teki!!!

saas nähdä millainen yö tulee kun Mea on niin kipeä. sain lääkkeillä kuumeen laskemaan alle 39 mutta parin tunnin päästä se todnäk taas alkaa nousta. onneksi ei ole töitä huomenna niin saan hoitaa pientä rauhassa. Millallakin aloitettiin taas tuplalääkitys ettei se flunssa edes tulisi. allergialääkkeitäkin kävin jo ostamassa kun leppä kuulemma on paikoin jo aloittanut kukintansa. on sitten heti mistä antaa kun alkaa neiti oireilemaan. ja joka tapauksessa viikko ennen etelän reissua saa Milla aloittaa allergialääkkeet ettei sitten siellä tule oireita. eteläänhän ollaan lähdossä siis tuossa huhtikuun alussa :) kovasti Milla reissua odottaa ja kyllä tässä itselläkin jo vähän matkakuumeilua alkaa olla.

tulipa taas turistua ja purettua kiukkua :)

Vierailija
5/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mukavaa maanantaita...tosin ei tämä päivä oikein kunnolla alkanut itse olen potenut tämän päivän aika kamalaa migreeniä :-(( joku aika sitten otin täsmälääkkeen, niin jopas auttoi,nyt sitten laittanut vähän paikkoja kuntoon kun lapset on saaneet tänään touhuta vähän vapaammin kun en ole kertakaikkiaan pystynyt mitään tekemään, onneksi oli eilistä ruokaa joten oli helppo ruokkia lapsukaiset, nyt ovat sitten isännän kanssa urheilemassa liikuntatalolla.

Kylläpä rupesi hymyilyttämään Milla-mea kun luin tuon viestisi ja että miten viikonloppu sujui....tekipä isäntäsi aika kurjan tempun...meillä kanssa meni vähän sukset ristiin viikonloppuna, meillä kun oli miehen tyttö käymässä, niin lupasi vahtia lapsukaisia että voitaisiin käydä ulkona. no, isäntä lähti iltapäivällä lauantaina " lenkille" naapurin kanssa, niiden lenkki kesti yli 3 tuntia...olivat käyneet jokusen oluen ottamassa, kyllä otti kanssa päähän. no, isäntä meni sitten jo hyvissä ajoin nukkumaan ja minä lähdin sitten ystävättärelleni kuskiksi, ihan mukavaa oli, ei ollut pää kipeänä eilen aamulla toisin kuin eräillä....että sellaista.

mutta nyt lähden hetkeksi vielä sohvalle huilaamaan ennenkuin ilta-härdelli alkaa.

Vierailija
6/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas täällä :-) piti maksella pari laskua ja samalla ajattelinkäydä piipahtamassa täällä, samalla nostan meitin pinoa.

tuossa pakkaillin meidän vanhimman pojan laukkua, kun lähtee huomenna äitini luokse hiihtoloman viettoon, ottaa parin päivän varaslähdön eskarista loman viettoon, mutta kun huomenna itselläni vapaa niin saan vietyä hänet linja-autolle jne...sitten onkin loppuviikko töitä. saa nähdä kuinka pikku veikka ikävöi veljeä kun joka ilta on pitänyt ison veljen antaa pusut jne :-) on aika herttaista, voipi olla outoa huomen illalla, mutta jos tuo iso-sisko kelpaisi mikolle.

me mennään sitten ens viikon loppupuolella äitini luokse, joten minäkin saan touhuta sitten näiden kahden nuorimmaisen kanssa ihan rauhassa täällä kotosalla, ihan mukava juttu, vanhin poika saa laatuaikaa mammun kanssa ja sitten pystytään isännän kanssa olemaan näiden kahden kanssa, kun välillä tuntuu että joku aina jää vähemmälle huomiolle...

meillä oli mikolla pari päivää kestävä ripuli :-(( vaippoja sai vaihtaa aika tiuhaan tahtiin, mutta onneksi nyt on jo tervehtynyt siitä taudista. muuten meillä mennään samaan tahtiin kuin ennenkin.

nyt jatkan hommat loppuun ja sitten kömmin tuonnen kahden miehen viereen, näköjään pikku mies on mennyt isännnän viereen nukkumaan :-))

Vierailija
8/22 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikakuulumiset: flunssaa, kuumetta, yskää ja kiukuttelua. siinä meidän viimeisimmät tapahtumat :(

Vierailija
9/22 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas ärrimörri tuo minun viimeine viestini... :/ mutta siis flunssa, kuume, yskä ja kiukuttelu on ollut viikon " pointti" . onneksi sentään isäntä on ollut tolpillaan (tosin tehnyt ekstra pitkiä päiviä) että on ruokaa kotiin saatu koska minusta ei siihen olisi ollut 39asteen kuumeessa kahden todella räkäisen ja kuumeisen tytön kanssa. nyt kuitenkin alkaa lenssu olla voiton puolella. itse olen ollut lähes kuumeeton pari päivää ja huomenna pitäisi töihin palata kun sielläkään ei ole juurikaan terveenä kukaan. saa sitten nähdä iskeekö joku jälkitauti kun ei ihan täysikuntoiseksi pääse ennen töihin paluuta... toisaalta jo kaipaan töihin kun en noin viikkoon ole käynyt muualla kuin lääkärillä kerran.

mutta nyt sohvalle makaamaan vielä täksi illaksi. toivottavasti ensi viikko on kulunutta parempi :)

Vierailija
10/22 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, se olisi nyt sitten hiihtolomaviikko virallisesti meillä päin :-) vanhin poika on ollut jo muutaman päivän äitini luona ja mukavaa kuulema on ollut. nämä kaksi nuorempaa sisarusta pari päivää aluksi kiukuttelivat , kulkivat minun perässä yms..kun ei veli ole kotona, mutta nyt meno on tasoittunut :-) mitä nyt toistensa kanssa välillä kinastelevat, tämä pieninkin ukko jo suuttuu kunnolla, tönii siskoa yms. kun ei asiat mene hänen pillin mukaan.

meinattiin että lähdetään kohta ulkoilemaan kun on hieno keli eikä pakkastakaan ole. isännänkin pitäisi parin tunnin päästä tulla kotiin nukkumaan, lähti töihin yhden aikoihin yöllä teitä auraamaan, joten saattaa uni maistua..

meillä ollaan nyt vaihteeksi terveenä, mikä on kyllä hyvä juttu, toivottavasti ei nyt tulisi tauteja, kun reissuun pitäisi loppuviikosta lähteä.

pikaiset paranemiset milla-mean väelle!!

mutta mukavaa talvista helmikuun viimeistä viikkoa kaikille!

Vierailija
11/22 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kerkesin koneellekin, on ollut ohjelmaa tässä taas :-) töitä ja sitten kotona hommia...tänään tosin vietettiin päivä kylpylässä kun molemmilla vapaapäivä niin ajateltiin käyttää lahjaksi saatu kylpyläpäivä ja hauska päivä olikin, tuli vähän piristystä kaikille. kaikki lapsukaiset tykkäsivät puljata vedessä ja touhuta, sitten nautittiin siellä erinomainen seivovan pöydän lounas, kotimatkalla uni maistui hyvin kaikille lapsukaisille :-)

nyt sitten valmistellut taas ensi viikkoa, onneksi on hiukan rauhallisempi työtahti itsellä niin ehtii kotona olemaan..huomenna tosin pitäisi autoa viedä huoltoon, kaupoilla käyntiä ym. joten touhua on.

tänään otettiin pikku herralta syöttötuoli pois kun haluaa istua samalla penkillä missä muutkin ja hyvin kyllä istuukin sekä oma syöminenkin onnistuu aika hienosti...ei ole enää mikään pikkuinen vauva, nyyh :-) mutta toisaalta on ihana seurata miten koko ajan kehittyy ja touhuaa muiden kanssa.

että sellaista tällä kertaa...mukavaa uutta viikkoa kaikille. pitää muistaa postittaa alkuviikosta pari ystävänpäiväkorttiakin.

Vierailija
12/22 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverin 2 lasta on hoidossa ja isommat katsoo leffaa, 2,5v poika touhuilee omiaan kun ei tahdo nukkua päiväunia (kuulemma ihan normaalia) ja Mea nukkuu isänsä kanssa yläkerrassa. tänään illalla töihin ja sitten muutama vapaapäivä töistä, lapset tulevat kyllä hoitoon vielä muutamana päivänä.

Millalla on kylki kipeänä. eilen oli turnaus ja siellä kai kolauttanut kylkensä. onneksi ei ole mustana jne eli ei pitäisi olla luut poikki/murtuneena. kovasti Milla tykkää kun on oman ikäistä seuraa nyt muutamana päivänä :) tytöt tulivat heti toimeen keskenään. lieviä mielipide eroja on ollut kun molemmat ovat jääräpäitä :) hienosti ovat kuitenkin asiansa selvittäneet.

Mea on myös alkanut harjoitella normaalilla tuolilla istumista ja syömistä. hyvin ei homma vielä kotona onnistu kun meillä on melko korkea pöytä ja Mea ei ole mikään hujoppi. minun vanhempieni luona homma kuitenkin toimii ihan hyvin.

viikonloppu meni vauhdilla töissä ja jäähallilla. väsyttää melkoisesti mutta onneksi on vapaita edessä jos ehtisi vaikka vähän lepäilläkkin välillä.

tällaista siis täälläpäin. mukavaa uutta viikkoa :)

Vierailija
13/22 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupuhupuna ja Milla-mea, olette jaksaneet pitää sitkeästi tätäkin yllä :)

Mulla täällä on kiirettä niin maan pirusti, ettei paljoa täällä kerkeä käväistä. Käyn aina silloin tällöin pinoa lukaisemassa, kerran jopa kirjoittelinkin mutta arvaatte varmaan, että se hävisi johonkin bittiavaruuteen. Tai ainakaan se ei mulla näkynyt :/

eli käytiin tuoss viime kuussa pojan kanssa lastenpolilla, koska räkätaudit ovat jyllänneet 3 viikon välein sieltä viime pääsiäisestä! Saatiin sitten astmalääkkeet kokeiluun, mun mielestä ne ei ole kyllä juurikaan auttaneet, mutta jos niillä saisi tämän kierteen katkaistua niin hyvä! Mitään astmaoireita kun meillä ei ole, eikä missään verikokeissakaan näkynyt mitään vaikka 4 pullollista sitä otettiinkin. Tänä aamuna tuli uusi aika nyt allergia puolelle, vaikka odottelin aikaa korva- ja nielupuolelle. Lääkäri kun oli sitä mieltä että nielurista ovat SUURET! No, jospa tämä on vain sitten se astmalääkkeen kontrolli ja sitten sieltä tulee vielä toinenkin aika.

Poitsu oli kasvanut kovasti, 89 cm ja pikkaisen vajaa 14 kg. Juoksee kovasti ja touhuaa. Traktorit ja kaikki missä on renkaat ja pärisee, kiinnostaa. Mm. pölynimuri on aivan ehdoton, se istuu kyydissä, mikä onkin sitten hiukka hankalaa :/ Itse syö kaiken paitsi jogurtin, se on liian sotkuista ;) Muuten kyllä kaikki menee itsenäisesti ainakin suuhun päin. Kiljuu, jos ottaa päähän ja kyllä meillä äkkäilläkin osataan. Hoidossa on mennyt nyt ihan hyvin, enkä ole sitten sitä hoitopaikkaa kuitenkaan jaksanut vaihtaa, kun niiden asenne on nyt vähän (ONNEKSI) muuttunut.

Isosisko ilmoitettiin ekalle viime viikolla ja se on kyllä pärjännyt hyvin eskarissakin. Lukee aika selvästi jo, kirjoittaa paljon ja laskee joitain pieniä yksinkertaisia laskujakin. Että olisipa voinut laittaa suoraan ekalle..

Mulla täällä kouluhommia piisaa, yritän valmistua kovaa kyytiä toukokuussa!!! Saas nähdä kerkeänkö sittenkään. Pitäisi vaan saada aikaa tehdä kaikki hommat loppuun asti. Opinnäytetyötäkin pitäisi kovaa vauhtia kirjoitella ja tänään olenkin saanut sitä melkein 7 sivua kirjoitettua. Ehkä se tästä ;) Meistä tuli tilallisia vuoden vaihteessa, kun meillä tehtiin sukupolvenvaihdos ja nyt on sitten ihan työnsarkaa kotosallakin. Lampolaa kovasti yritetään saada keväänmittaan aluilleen, lampaita on tällä hetkellä 15 ja karitsoinnit alkaa ensi viikolla. Onneksi alkaa loma ensi viikon jälkeen, niin saan asua sen lomaviikon sitten lampolassa :)) Ihanaa, kun tulee pikkuisia!!

Minua pyydettiin kummiksikin tässä reilu viikko sitten, kun kaverini sai pienen tytön. Kävin sitä lauantaina kattomassa ja voi, että kun oli ihana pikkuinen!!!! Meillekin, muttei vielä....Enkä tiedä sittenkään..Mä niin pelkään, että tulee ne kaksoset :/ Mä en todellakaan jaksaisi kahta vauvaa näiden kahden lisäksi ;)

Mutta näillä ajatuksilla, jatkan tässä opinnäytetyöni kirjoittamista.

~suviande ja lapsukaiset 05/01 ja 07/06~

Vierailija
14/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen Suvianden kanssa samoilla linjoilla että kaksi henkilö pitää tätä ketjua melkein yksistään pystyssä, niin että tulee huono omatunto kun vain lukee mitä muille kuuluu eikä kirjoittele mitään.

No, omaa napaa..

Oli ongelmia Jonnan terveyden kanssa kun oli sitä ripulia niin paljon ja pitkää.. Tuli siihenkin sitten selvyys. Virtsatietulehdus. Kyllä helpotti ja oireetin helpotti kuin sai kuurin päälle. Mä olin jo ihan varma että se oli siihen suolileikkaukseen liittyvää.. Onnex ei ollut. Jonnallahan todettiin synnynäinen suolentuppeuma viime kesänä ja se on leikattu mutta ei onnex ollut sitä nyt.

Nyt mekin ollan käyty 1.5 vuotis neuvolassa. Pituutta oli 79.5 ja painoa 9400g eli on hoikka neiti meillä. Osan toki selittää tuo suolivaiva ja osa tuo tammikuun ripuli mutta toivottavasti nyt rupeaa tyttö kasvamaan.

Ihanaa ett Oi-Kukka odottaa uutta jo! Työpaikallanikin on myös odottajia joten tunnustan että olen vähän kade kun niin toivoisin vauvaa taas..

Vaikka Jonna onkin parhaassa mahdollisessa iässä nyt ;) Joka paikassa säädetään.. Ja meillä on myös sellainen hienostelija ja peilin edessä keikailija ettei mitään rajaa.. Mistä lie moiset perinnyt..

Ehkäpä kerkeisin palstautumaan useamminkin nyt kun sain kuukauden saikkua kun tulin kisoissa hevosen selästä alas niimn etten muista mitään..

NInette98 ja Jonna-(neito)

Vierailija
15/22 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi on kolmen työpäivän päästä 5 vapaata niin ehtii levätä. isäntä on järkännyt lapsetkin yökylään vanhemmilleni että ehditään hetki kahdenkin olla :) töihin jo ilmoitin että noiden viiden vapaan aikana en ole tulossa töihin vaikka koko talo romahtaisi sen takia. ei sitä ihminen aina jaksa.

lapset ovat olleet innoissaan kun on ollut nyt kolme päivää leikkikavereita meillä ja tosi mukavia lapsia nämä ovatkin. hienosti ovat leikkineet ja touhunneet koko nelikko yhdessä. nyt pienemmät nukkuvat ja isommat katsovat elokuvaa. itse melkein nukahdin sohvalle :D muutaman tunnin päästä taas töihin illaksi. huomenna vietetään tyttöjen kanssa ystävänpäivää aamupäivällä lettujen merkeissä :)

mukava oli lukea suvianden ja nineten kuulumisia :) suurimman kunnian pinon kasassa pysymisestä annan kyllä TUPULLE :)

Vierailija
16/22 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostetaas taas ylös :)

mihnäs kaikki on kadonnu? taitaa flunssa riehua muuallakin

flunssa on lähes selätetty. Mea vähän vielä tukkoilee ja välillä joutuu nenää niistämään, muuten on kaikki ok.

eilen oli aivan mahtavan keväinen ilma aamupäivällä. aurinkokin lämmitti jo ihan tosissaan :) siitä tuli väkisin hyvälle tuulelle ja viihdyttiin tyttöjen kanssa pari tuntia puistossa. Mea oikein hihkui innosta kun pääsi hiekkalaatikolle kakkuja tekemään ja keinumaan. illemmalla olikin vähän hunompi keli mutta ulkona oltiin kun Millalla oli viimeiset ulkoharkat niin kentän laidalla olla möllöteltiin. taisi tulla happimyrkytys tytöille eilen kun jo kahdeksalta sanoivat että haluavat nukkumaan :-o yleensä vasta lähempänä puolta yhdeksää menee ennen kuin alkavat näyttää väsyneiltä ja että pyysivät itse sänkyyn... näköjään maailmassa tapahtuu välillä kummia ;)

itsellä alkaa nyt pieni " työputki" muuta hyvillä mielillä töihin taas menen. mukava päästä pitkän sairastelun jälkeen ihmisten ilmoille :)

etelänmatla alkaa lähestyä :) Millakin välillä kyselee eri juttuja mitä matkaan vain voi liittyä ja Meakin selittää etelään lähdöstä :)

Vierailija
17/22 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas...touhua ollut niin ettei koneelle ole ehtinyt :-)

eilen alkoi meillä kylpyhuone & saunaremontti, kestänee kuukauden verran, joten käydään nyt sitten sukulaisten ja naapurien luona sen aikaa pesulla yms. ja onneksi pyykinpesu onnistuu naapurissa.

onneksi vessa on eri tilassa joten ne hommat onnistuu kotosalla, tosin aika hankala tässä olla kun remonttimiehet menee ees taas ja tietysti meidän lapsukaisia kaikki kiinnostaa :-)

no, huomenna lähdetään muutamaksi päiväksi äitini luokse koko poppoo ns.hiihtoloman viettoon jossa meidän vanhin poika ollut jo viikon verran lomalla, pikkasen on jo ikävä herraa. hyvin on kuulema aika mennyt siellä.

Milla-mea; varmaan ihana päästä etelän lämpöön, milloinkas te menette ja mihin päin maailmaa?? me ollaan suunniteltu jos ensi vuoden puolella lähtisi ulkomaille lasten kanssa, bulgariaa ollaan ajateltu, kun muutamat tutut ovat kehuneet sitä kun ovat lasten kanssa käyneet siellä. ei olisi kovin pitkä lentomatkakaaan...

tänään satoi meillä 15 senttiä lunta, minä yli tunnin tein lumitöitä ulkona ja nyt sitten on selkä jumissa :-(( pitää varmaan lämmittää viljatyyny ja mennä sänkyyn, kun aamulla remonttireiska tulee jo seittemän aikaan töihin...

että tällaista meillä nyt :-)

Vierailija
18/22 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupu: mennää Gran Canarialle Maspalomasiin (vuosi sittenhän olimme Inglesissä isännän kanssa kaksin) ja lähtö on taas huhtikuun alussa. mukaan lähtee isovanhemmat meidän perheen lisäksi. tuo aika on sopiva lähteä kun siellä ei ole liian kuuma ja varsinainen turistikausi on ohi eli kaikkialla on hitusen rauhallisempaa. kovasti odotetaan matkaa!

tänään on touhuiltu: kaupassa käyty ja vähän siivoiltu. nyt on rauhallinen hetki ja kohta alan tehdä ruokaa muutamaksi päiväksi valmiiksi kun olen töissä viikonloppuna ja Millalla on molempina päivinä peli niin ei ehdi ruokaa muuta kuin lämmittää ja syödä. kovin on kiireistä meillä aina :)

Mea on alkanut käyttää pieniä lauseita enemmänkin :) eilen aamulla pyöri meidän sängyssä ja päästi mahdottoman paukun jonka jälkeen tuli nenääni kiinni ja ilmoitti tyytyväisenä " ÄITI! PIIU TULI" ... mitäpä tuohon sitten olisi taas vastannut :D omaa kieltä neiti kovasti käyttää ja Milla haluaisi olla tulkkina mutta olen kovasti neitiä kieltänyt ettei käy niin että Mea ei opi puhumaan kunnolla kun tietää että Milla tulkkaa aina.

jos nyt sitten alkaisi siihen kokkailuhommaan valmistautumaan. viikonloppuja!

Vierailija
19/22 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipsan taas..työpäivä takana ja lapsukaiset jo untenmailla, hyvä niin, kun aamulla pitää herätä ennen kukonlaulua kun vanhimmalla pojalla poistetaan sairaalassa päiväkirurgiassa yksi hammas, mitä ei voi tavallisesti poistaa, niin pitää sitten muut lapset viedä hoitoon jne...ajattelin kun huomenna olisi ollut vapaapäivä että olisin siivoillut jne..mutta siirtyy ne hommat nyt, kun tänä aamuna soittivat tuon peruutusajan, ihan hyvä niin kun on ollaan jonotettu jo aika pitkään sinne.

nyt ajattelin lähteä suihkuun ja jos ottaisi jotain iltapalaa, sitten isännän viereen hetkeksi :-)

mukavaa viikon alkua kaikille!

Vierailija
20/22 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä onkin jo aikaa, kun tänne kirjoittelin...olisko ollut jopa marras-joulukuuta?!

Oi-Kukalle onnea odotukseen! Itse tässä juuri odottelen kauhunsekaisin tuntein menkkoja, sillä ne ovat jo 2 päivää myöhässä ja mulla ne tulee yleensä kun kello. Kolmas lapsi ei olisi kauhistus, mutta ei nyt mitenkään kovin suunniteltukaan...työtä on nimittäin riittänyt tämän meidän heinäkuisen neitosen kanssa ihan riittämiin!!

Neiti on edelleen äärimmäisen temperamentikas ja vaativa tapaus. Edelleen huutaa automatkat, kiukuttelee hereillä ollessaan noin puolet ajasta ja haluaa tehdä kaiken itse. Missään ei saisi auttaa, kaiken pitäisi mennä neidon pään mukaan. ja jos ei mene, alkaa järjetön huuto ja lattialle heittäytyminen:/

Tyttö on ollut pk:ssa tammikuusta alkaen veljensä kanssa, sillä mä en yksinkertaisesti kestänyt enää kotona. 3,5 vuotta riitti mulle. Ja aah, miten ihanaa siellä töissä onkaan! Tarhan aloitus meni hyvin ja neiti on kuulemma todella ihana ja kiltti koko päivän- kiukuttelu alkaakin heti sitten autossa matkalla kotiin ja sitten tyttö roikkuukin mun lahkeessa koko illan. Ruokaakin laitan aina neiti sylissä. Onneksi on vielä kevyt tapaus, 1,5-vee neuvolassa 10kg/81cm :) (isoveljensä tuossa iässä 14kg/87cm)

Osaahan tuo tytteli olla niin maan pirun suloinenkin, kuullostaa aina niin negatiiviselta mun jutut hänestä. Sanoja tulee kovasti, muutama 2 sanan lausekin jo. Tyttö rakastaa keimailua ja tanssimista, pukee vaatteitaan ees taas ja rakastaa kaikkea rimpsua ja mekkoa. On kyllä tosi hyvä pukemaan/riisumaan itse sekä esim. syömään jne. Ihan eri luokkaa kun veljensä. Mielipuuhia on kotileikki, kahvin ja ruuan tarjoileminen astiastolla, NUKET ja niiden hoitaminen sekä kaikkien kirjojen selailu. Potalla kävi syksyllä jo paljonkin, nyt se on tarhan myötä vähän vähentynyt...eivät taida jaksaa istuttaa sitä siellä huvikseen, sillä huvikseen tyttö usein potalle haluaa:) Ihan vaan saadakseen ' kakkakirjan' ja äitin siihen viereen lukemaan:I

Arki rullaa siis ihan kivasti, vaikka onhan tää aika rankkaa. Onneksi isoveikka on rauhoittunut, uhma on oikeestaan lopuillaan ja siskon kiusaaminen on jäänyt. Nyt sisarukset jopa leikkii jo yhdessä piilosta, hippaa jne. Koko ajan ovat enemmän ystäviä keskenään:)

Mukavaa keväänodotusta kaikille heiniksille!

e&e 04/06