Perhekerholaiset hoi! Millaisia teidän kerhotädit on?
Tuli vaan mieleen, kun meillä taas vaihtui, ja on taas niin onneton torvelo että hoh hoijaa.
Tekevätkö ne mitään? Auttavatko vahtimaan lapsia, pukemaan, leikittävätkö?
Kommentit (5)
Myös sijaiset ovat olleet samanmoisia.
Itsekkin kysyvät voivatko auttaa. Ottavat mielelläään äideiltä joilla monta lasta esim vauvan syliin, että äiti saa autettua muita lapsia. Auttavat myös useampilapsia pukemisessa. Käyvät henk.koht kaikkien vanhempien luona kysymässä kuulumiset.
ja laulattaa muutama laulu.
En oletakaan että tekisivät enempää- ovathan vanhemmat mukana.
Heti jonkun kirjoitusvirheen takia hyökätään kimppuun...säälittävää.
Jos kysyy oikeaa asiaa, ei tahdo saada vastauksia, mutta yhden kirjaimen virheestä saa ryöpyn niskaansa.
Yleensä ovat ihania lähimmäisiä, jotka auttavat ja huomaavat avun tarpeen. Mutta kerhohan ei ole mikään lasten hoitopaikka, vaan tarkoitus on tukea perheen yhteyttä, niin, että esim. leikit ovat sellaisia, jossa äiti ja lapset tekevät yhdessä. Samoin askartelut. Eihän hoitajien kädet riitä, jos 20 3-vuotiasta haluaan tehdä isänpäiväkortin ja äidit eivät ole hommassa mukana (tämäkin tuli nähtyä).
Ikävä kyllä joukkoon on joskus mahtunut joku joka ei tiedä tehtäväänsä. Silloin me äidit olemme ottaneet enemmän vastuuta ja "ohjailleet" vähän kerhoa :)
mutta vähän järkytyin kun tämä uusi tyyppi istui pers tuoliin tai sohvaan liimattuna jauhamassa muiden mammojen (joiden lapset saivat juosta keskenään koko ajan, äidin kanssa puuhaamisesta tietoakaan) kanssa lähes koko kerhon ajan.
Ehkä olen tottunut liian hyvään, mutta mun mielestä kun kerholaisia on n. 10, kerho"täti" vois avata silmänsä, nostaa perseensä penkistä ja jeesata niitä, joilla esim. kaksi vilkasta lasta (öh, kyllä, minä) joista toista täytyy vessattaa tai syöttää tms. tai tullessa riisua ja lähtiessä pukea ja toinen kaipais sillä välin apua.
Voinko mä sanoa mitenkään, onko mulla edes oikeutta, että hei, voitko vaikka auttaa välillä?