LASTEN UIMAHARJOITTELUN ABC
-Äiti (isä) ei saa olla kammona tai heittäkää äiti (isä) ulos
- Älä luota (lapsen) jalkojen pohjaan ottamiseen ennenkuin lapsi on " hörpännyt vettä" itse sohlatessaan.
Käske yskiä pois. (piste) Hymyile tai jos pystyt naura ja loiskuta vettä
- Kannusta käsien ja jalkojen liikuttamiseen yhtäaikaa ( anna esimerkkiä) koita matkia edes jotain uintityyliä.
- Käytä lapsen apuna apukellukkeita esim. uintilautaa tai vaikka käsikellukkeita.
- Lämmittele saunassa pientä sankariasi säännöllisesti.
- Jos et ole itse innostunut, jätä koko homma tätien, setien, kummien, ammattilaisten, isovanhempien yms. hoteisiin
Ihan vaan oman mielenrauhasi ja lapsesi upean harrastuksen takia.
Kiire on, joten korjatkaa toki jos jotai hölmöä...
mutta...
KAIKKI NYT UIMAAN
Kommentit (6)
Olen arpinen ja ryppyinen enkä halua näyttäytyä alasti koska muut kyttäävät!
varoitellut lapsia joskus ihan liikaa, eikä olla käyty esim. säännöllisesti uimassa. Siitä huolimatta lapseni ovat erittäin hyviä uimaan, toinen luokkansa paras, toinen suoritti 5-vuotiaana 25 m. Ovat aina olleet äärettömän ihastuneita veteen ja siellä touhuamiseen. Vanhemmatkaan eivät ole kyenneet intoa latistamaan...
Lapsena alkanut liikuntaharrastus kantaa aikuisuuteen!
Vierailija:
Olen arpinen ja ryppyinen enkä halua näyttäytyä alasti koska muut kyttäävät!
harrastus ja mene sinne halliin kuin se olisi sinun omasi koska se on sitä yhtä paljon kuin muidenkin::
Ajattele lapsiasi, älä itseäsi, kohta voit jo ajatella aloittavasi itse kuntoilemisen uimisella.
Jos pelkäät läskejäsi, laihduta muutama kilo dietillä ja ala uimaan niin huomaat että voisit polkea 10 km sen sijaan että uit 1km omaan tahtiin!!!!!!!!!
Ennen kuin älyät itse (muutama viikko /pvä) olet ihan eri ihminen
MUISTAKAA KÄYTTÄYTYÄ HALLILLA
Oppii silloin helpommin liikkumaan vedessä ja kuinka vesi kannattelee / ei kannattele.