Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä taas kyselee :) Mitä lapset antaa opelle lahjaksi jouluna?

Vierailija
19.11.2008 |

Ollaan aina viety tarhaan hoitajille suklaata mutta josko sitä keksisi jotain muuta opettajille..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 euroall saa hyasintin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on allerginen esim. hyasintille ja muillekin joulukukille, erikoisteelle tai kahville, tuoksukynttilöille. Kaikki edellä mainitut ovat toki kivoja lahjoja, jos tietää, ettei ope tai muu perheessä ole allerginen!

Vierailija
4/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kiva, että halutaan muistaa opettajaa jouluna.

Itse toivon, että jos oppilaat jotain tuovat, niin toisivat mieluiten jotain sellaista, jonka voi käyttää pois. Kaappi on täynnä erilaisia posliinikoiria ja -keijukaisia, joita lapsoset ovat vähillä rahoillaan käyneet Tiimarista ja Euroihmeestä opelle valitsemassa. Rakkaudellahan ne on valittu annettu,ei niitä voi pois heittää, mutta ei niillä mitään teekään.

TUOKSUTTOMAT kynttilät ovat hyviä (itse vihaan erityisesti noita markettien halpoja tuoksukynttilöitä, jotka aiheuttavat päänsärkyä jo ilman polttamistakin).

Samoin SYÖTÄVÄT LAHJAT - tosin viime vuonna sain 14 karkkirasiaa, joten osan niistä sitten laitoin jakoon tuttaville. Joskus joku äiti on leiponut kuivakakun tms., olen myös saanut juustoja, glögiä jne. Ne ovat sopivia muistamisia. Viinipullonkin olen joskus saanut, mutta mielestäni ei ole asiallista, että alaikäinen tuo opettajalle kouluun alkoholia, joten välttäkää sitä.

KUKAT ovat mielestäni oiva keino muistaa. Itse pidän hyasinteista, mutta allergioita on paljon, joten tuoksuvia kukkia syytä välttää. Esim. pienet tulppaaniasetelmat ovat kauniita ja edullisia.

Pari kertaa koulusta pois lähteneen luokan vanhemmat ovat yhdessä ostaneet LAHJAKORTIN kylpylään tai johonkin liikkeeseen. Se on hyvä, saa valita, mitä haluaa.

Joskus opettajalle voisi tuoda jotain, mistä koko luokalle olisi iloa. Esimerkiksi JULISTE luokan seinälle, SATUKIRJA tunnilla ääneen luettavaksi, CD-LEVYLLINEN lapsillekin sopivaa MUSIIKKIA... Jos vanhemmat haluaisivat kerätä yhdessä rahaa voisi luokkaan TILATA LEHDEN, esim. Tiede-lehti olisi hyvä. Kouluissa on nykyään tosi tiukat budjetit eikä varaa riitä mihinkään ylimääräiseen. Mielellään ottaisin vastaan myös ASKARTELUTARPEIKSI sopivia juttuja, esim. jos vanhempien työpaikoilla olisi muuten roskiin meneviä puunpalasia, kaakeleita, tapetinjämiä, tms. Opettavaiset PELIT olisivat myös hyvä lahja.

Oikeastaan paras lahja opelle olisi tosiaan sellainen, mistä olisi luokassa iloa koko vuoden ja jatkossakin.

Vierailija
5/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-pieni keittokirja

-lapsen itse kirjoittama ja kuvittama satukirja

Vierailija
6/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa mahdollisia allergioita. Ja vaikka ei niitä olisikaan, varmaan puolet kansasta inhoaa tuoksukynttilöitä...

Mieluummin tavallinen kynttilä, joku nätti.

Vierailija
7/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lasten luokilla tili retkiä varten, johon on kerätty rahaa mm. myyjäisillä, kirppiksellä ym.

Mutta, lasten luokilla sattuu olemaan jyräävät äiteet tiliä valvomassa, jotka ostaa joka kerran kalliin lahjan opelle luokalta yhteisesti. Näitä lahjoja annetaan siis 12 kertaa alakoulun aikana, joten kyllä tulee lasten retkikassaan iso lovi.

Eipä silti, kyllä monet vie vielä silti omiakin lahjoja, pöydällä on aina paljon.

Vierailija
8/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut koululaisia kohta 20 vuotta, eikä koskaan ole viety opettajille joululahjoja. Peruskoulun kuudennen luokan keväällä on osallistuttu luokan yhteiseen lahjaan ja joskus jos ei yhteistä lahjaa ole kukaan hankkinut on annettu oma.

Vierailija
9/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ope

Vierailija
10/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että kun meidän lapsi on tullut luokalle myöhemmin ja on vielä erityislapsi, niin meitä ei ole huolittu tähän "yhteis"keruuseen mukaan. En edes tiennyt siitä ennen viime kevättä, jolloin "yhteis"lahja ojennettiin todistustenjaossa opelle...

Me on annettu joku pieni herkkukeittokirja (tyyliin "ihanat jäätelöjälkiruoat" tai vastaavaa) tai irtoteetä. Yhtenä vuonna annettiin lapsen itse kirjoittama ja kuvittama satukirja. En tiedä, arvostiko opettaja sitä pätkääkään - tai mitään näistä lahjoista - mutta lapselle se oli tärkeä.

Vierailija
11/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkähintainen lahja on sopiva? Lähinnä missä mielestänne menee hinnan yläraja? ... olisi paljonkin kivoja lahjaideoita, mutta en haluaisi ostaa sellaista, että opettaja pitää lahjaa liian kalliina. Onko hinnan yläraja yhdeltä oppilaalta 10 tai 20 euroa vai mitä sanotte? Hinnalle alarajaa ei mielestäni ole ja korttikin on jo ihan kiva ja riittää muistamiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän