.oO0 HELMIEN HELMIKUUN EKA VIIKONLOPPU!!! 0Oo.
Perjantaipulinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12339913&p=1&tmo…
Kommentit (38)
Olsku: onnea pojasta ja hyvin menneestä synnytyksestä! Aika tarkalleen osui painoarvio :) Mikäs rv poika syntyi?
TElli: mä en tiedäks sit enää muistanut siinä polikäynnillä kysyä edes siitä uimisesta, vaikka sen takia sinne menin. Dementiakohtaus nro1. Mutta koska ei sitä kieltänytkään, päätin, että mennään uimaan. En siis ole uinut koko raskausaikana uimahallissa, paitsi eilen. Mun kyllä piti mennä vain lastealtaaseen kahlaamaan, ja sanoin äidilleni ja miehelleni, että mä vaan kahlaan. No, menin sit sinne lastenaltaaseen ja miltei heti istumaan. Kymmenen minuutin päästä vasta hokasin, että eihän mun uida pitänyt!! :D Dementiakohtaus nro2. Mutta kerran kohdunsuu on kiinni (ulkosuu tosin auki), niin tuskin sinne mitään pöpöä pääsee, toivottavasti ainakaan. Alkaa mennä vaaralliseksi nää mun dementiat, mutta toivotaan että helpottaa kun vauva syntyy ;)
täysikuu: onko sulla istukka etuseinässä? Mulla oli kahdessa ekassa raskaudessa ja tytöt oli muutenkin tosi rauhallisia mahassa. En saanut KOSKAAN sitä liikemäärää laskettua, en lähimainkaan. Mutta kun liikkuivat kuitenkin masussa epäsäännöllisen säännöllisesti, en osannut huolestua. Kerran kävin ultrassa kakkosen aikana kun oli pari tosi hiljaista päivää loppumetreillä. Meinaan, että jos sullakin on istukka edessä ja/tai rauhallinen vauva, niin voi olla, ettei liikkeitä senkään takia tunnu. Tai sitten valmistautuu synnytykseen.. Jotkut sanoo, että vauva joko vilkastuu tai hiljentyy kun synnytys lähestyy. Toivotaan, että näin on sinunkin kohdallasi :)
Lissula: Vaikea sanoa miten kauan supistukset kestää, riippuu kaiketi missä vaiheessa synnytystä mennään, vai onko vain harjoitussuppareita. Mulla on harjoitussupparit olleet aika lyhytkestoisia (tässä raskaudessa), kestoltaan ehkä 10-15 sekuntia. Nyt nuo mun kipeät ja säännölliset supparit on kestäneet reilusti yli minuutin -kaksikin. Ja tulee sillai " ristiaallokkona" , että edellinen ei ehdi menee ohi kun uusi jo tulee. Viimeksi mulla oli näitä edellisessä synnytyksessä, nyt näemmä harjoituksina. Mutta tää on kolmas raskaus, joten senkin takia varmaan erilaisia.
Nyt ruoanlaittoon! Onnea vielä kerran Olskulle! Jäädään odottamaan muiden helmien syntymäilmoituksia!
Vaaleansiniset onnittelut tulevat! =]
Täällä ei vieläkään mitään tuntemuksia, eilen vähän siivosin ja saunoin (en kyllä vielä yhdistänyt näitä), mutta ei tuntunut vaikuttavan mitään. Eilisen päivän satoi räntää ja vettä, mutta yön aikana tuli myrskyn kanssa 15cm LUNTA, joten täällä on hieno aurinkoinen laskiaissunnuntai!
Nyt lähden laskiaissunnuntain päivälenkille!
Iloista laskiaista kaikille!
jonttu rv39+5
Olskulle onnea potrasta pojasta!
Aika hyvin osunut kokoarvio kohdilleen..
Siirikille tsemppiä huomiseen käynnistykseen!
Keitin juuri kahvit, laskiaispullaa ei ole (eilen saatiin mun äidin luona esikoisen kanssa). Päivä sujunut mukavasti uimassa ja pizzalla, nami nami!
Tosiaan täällä on myrskynnyt yön ja aamun, nyt on kaunis auringonpaiste. Oikein sellainen kaunis eväs-hiihtoretki-ilma. Piha vaatis hieman kolaamista, en tiedä jaksanko ja huvittaako, nyt tuntuu toistaiseksi saaneen nuo liitokset tarpeekseen.
Nyt hakemaan kahvia ja surffailemaan netissä.
Palaan.
Ihania vauva uutisia. Voi kun minäkin pian...
Päätä on särkenyt koko päivän, ja verenpaineissa alapaineet olleet välillä 89-98. En oikein tiedä pitäisikö ottaa yhteyttä äitipolille. Turvotustakin kun on ollut. Huomenna olisi neuvola, niin jos odottelisi sitä...?
Vietettiin eilen laskiaista mummo-papan luona. Oli lettuja, mäenlaskua, lumiukon tekoa, nakkeja (pojan suosikki) ja laskiaispullia. Koska halusin päästä helpolla ostin valmiit raakapakastepullat ja paistoin ja täytin ne... että oli hyvää!!!
Nyt päiväkahville!
Jasuliina & Poikanen 38+6
Ihanaa, vauvauutisia! :)
Ehkäpä minäkin tässä jossain vaiheessa pääsen kertomaan vauvauutisia. Alkaa usko olla välillä todella lopussa kun tuntuu, ettei aika liiku mihinkään.
Tänään on maha ollut ihan sekasin, mulla yleensä maha toimii oikein hyvin, ilman moitteita, mutta tänään on ollut ihan sekaisin. Pariin otteeseen on pitänyt käydä tyhjentämässä. (anteeksi, ei ehkä kovin ihana aihe keskusteltavaksi) Joskohan tämä olisi merkki jostain lähestyvästä.. Taitaa olla taas vaan toiveajattelua.. :)
Suan ja Nuppu
38+4
Mikaela, kyllä istukka on takaseinässä ja liikkeitä tuntuu yleensä paljon, siksi huolestuinkin. Viikko sitten oli myös 2-3 todella hiljaista päivää (jolloin kävin sydänkäyrässä+ultrassakin), mutta sitten taas kaksi päivää oli kauheaa myllerystä. Eilen oli taas todella hiljainen päivä, samoin tämä aamu. Mutta päivällä alkoikin sellainen jumppa, että ei kyllä ollut epäilystäkään, että vauvalla kaikki hyvin! Eli ei tarvinnut lähteä polille. :)
Minkälaisilta liikkeet tuntuvat teillä muilla tässä vaiheessa? Minulla tuntuu enää lähinnä muljahduksia kun vauva vaihtaa asentoa. Ei kai se siellä sen enempää mahdu liikkumaankaan. Luulen, että vauvalla on jo todella ahtaat oltavat, ja kaikki liikkeet tuntuvat minusta todella kipeiltä. Ihan henkeä pitää pidättää kun sattuu. Vaikea ajatella, että vauva kasvaa mahassa vielä pahimmillaan neljä viikkoa! Apua! =)
Huomenna neuvolaan, saas taas nähdä mitä vaaka näyttää... (turvotuksia siis mietin)
täysikuu ja tytär edelleen 38+0
Pikainen pinoutuminen ja heti alkuun onnittelut Olskulle, ihanaa kun tulee vauvauutisia=)
Siirikille tsemppiä huomiselle!!
Mikaelan esikolle synttärionnitelut!
Omassa navassa kaikki ok, vauva liikkuu ahkerasti ja tänään on supistellutkin taas enemmän mutta ei säännöllisesti mutta jotain tapahtuu täälläkin=) Viikot nyt hyvällä mallilla ja mäkin voin alkaa vähitellen toivoa vauvan syntyvän, mä kun toivoin että raskau kestäisi ainakin täydet 38 viikkoa=) Pulkkamäessäkin tuli lasten kanssa käytyä tänään.
Nyt valmistelemaan esikkoa lähtöön kun menee isukin matkaan illaksi ja mä jään junnun kanssa kotio.
p02p06 ja pikkuinen 38+1
ja tsempit tosiaan Siirikille huomiseen!
Kyllä on tämäkin päivä taas vähän valunut hukkaan. Ässät on täälläkin ollut käytössä, saunas en tosin ole käynyt. Eilen tiukkaa Shoppailua, tänään Siivoilua ja aamu-unisia petipuuhia, eikä supistele sitten ollenkaan.. Turhauttavaa!
TÄYSIKUULLE: Mulle lääkäri sanoi tosta liikkeiden laskemisesta, ettei suosittele kenellekään noita liikelaskuja, koska vauvoilla alkaa olla tässä vaiheessa niin omat rytmit, ettei se oikein ole luotettavaa.. Että näin eri mielipiteitä voi olla.. Kuinka sun turvotuksen kanssa? Onko yhtään olo helpottunut?
Jospas vaikka jatkais siivoilua..?
Nojanda ja pikku-Pulla 38+5
Onnittelut Olskulle potran pojan johdosta!
Ja Siirikille onnea matkaan huomiselle!!!
( . ) Välillä jotain supisteluja, mutta ei mitään suurempaa. Välillä tuntuu, että kohtu vois olla hyvinkin herkkä supistelemaan ja jään satunnaisen kivuliaamman jälkeen odottelemaan seuraavaa, mutta ei sitä sitten kuulukaan. Onneksi huomenna on heti aamu-10:ltä se äitipolikäynti. Mitähän siellä sanotaan...
Ja JES, mä sain laitettua vuoden aikana kertyneet valokuvat albumiin!!! Tosin iso albumi tuli täyteen, mutta laitoin sitten loput kuvat kahteen pienempään albumiin väliaikaissäilytykseen oikeassa järjestyksessä. Siitä on sitten helppo siirtää uuteen isoon albumiin.
Kauheeta kun hiottaa, vaikkei mulla oo kuin ikivanhat katkaistut äitiyshousut ja rintsikat... Täytyy lähteä iltapuuron keittoon.
neronja rv 40+0 !!!
Meille syntyi poika vauva 31.1.08 klo:17:27 poika painoi 4.140 ja 53cm pitkä.Eipä noihin ultriin ole mitään luottamista kun tiistainaki lääkäri arvioi et 3.4kg vauva tulossa.Tänään päästiin pikku miehen kans kotia.Kerron myöhemmin synnytyksestä.
Tsemppiä teille kaikille synnytyksiin!
anna_liisa poika 3vrk.
Anna_Liisalle onnittelut potrasta pojasta!!!=)
Olsku ja anaa_liisa, mahtaa olla hieno tunne!
Vauvantuoksua ja tuhinaa koko perheelle!!!!
Ja tsemppiä huomiselle, Siirikki!!!
( . ) Kääntelee kylkeään ja porautuu yhä tiukemmin alas ja kiinni... Mulla on vaan niin kumman mallinen lantio, että vaikka vauva selkeästi on lantiossa, saan jalat ristiin istuessa, eikä paina yhtään. La on 16.2. ja vakavasti olen sitä mieltä, et ainaki viikko mennään siitä ohi... Et minäki roikun täällä vielä hyvän tovin!
Vieraat on laitettu matkaan päivällä ja sen jälkeen onki vaan huokailtu koko perhe... Siis kun vkl:n ajan tässä käy pyörimässä 2- ja 4-vuotiaat tytöt, joilla virtaa piisaa, niin meneehän ne omat kuviot hetkeksi vähä sekasi... Mutta menee kyllä aika niin, ettei huomaakaan!!!
Noh, seuraavaa vauva-uutista odotellessa!
Luuk@ ja Onni 38+1
Painoarvio voi tosiaan heittää. Meidän neiti arvioitu viime viikolla 4 kiloseksi. Voihan se olla enemmänki.. Apua..
Tutin tossa keittelin sairaalaan mukaan. Toivottavasti saan nukuttua. Huomenna raskas päivä.
Ilmoittelen heti kun ehdin.
Siirikki ja neiti 39+1
Kun alkaa satelemaan vauvauutisia!
Lämpöiset onnittelut myös anna_liisalle! Vähän arveltiinkin että olet laitoksella kun ei susta kuulunut mitään..
Liikkeistä: Tuntuu muljahduksia, takamuksen nostoja ja joskus tönimisiä ja jalan työntöjä.. Vielä on vähäsen tilaa, mutta joskus kyllä tuntuu että ahdistaa molemmista päistä (siis vauva vähän kuin kismittelisi)..
Onnea Olskulle ja anna_liisalle pojista! =) Isot koltiaiset oli molemmilla!
Ja myös siirikille tsempitykset multa!
-Tango ja vihlova(?) maha 38+1
Siirikille multakin tsempit huomiselle! Kirjoiteltiin viimeksi samaan aikaan niin en ollut huomannut sun viestiä.
Anna_liisalle onnittelut ihanasta pojasta! Painoarviot tosiaan heittelee, ja paljon riippuu vauvan pituudestakin. Usein vyötärön ympärysmitta ei ole paras paikka arvioida, koska vauva voi olla 5cm oletettua pidempikin, joten paino jakautuu isommalle alueelle (ja usein tämä lisämitta ei taas näy sääriluun pituudessakaan).
Pahin arvion heitto sattui ystävälleni, jolla pituutta n. 160cm sulka päässä, hoikka, siro nainen, toinen lapsi tulossa. Synnytystä edeltävänä päivänä ultrattuna arvio 3,8kg. Syntyi alakautta, painoa reilu 4,7kg! Eli aina ei voi luottaa, mutta kyllä ne yleensä arvioi aika lähelle. EN SIIS HALUA KETÄÄN PELOTELLA! Mulla esikko arvioitiin 3,6-3,7kg:ksi, syntymäpaino (rv38+6) oli 3720g. Toinen arvioitiin 3,6kg ja syntymäpaino muutama päivä ennen laskettua aikaa oli 3432g. Nyt tämä vauva on arvioitu kans tuohon 3,5-3,6kg:n tietämille, saa nähdä miten käy :)
Huh, söin tässä iltasella 2 laskiaispullaa, tuli ihan yökkö olo. Noista omatekemistä pullista tulee niin täyttäviä (kaupan pullat usein sellaisia höttöisiä), joten tuntuu kun olis palleaan asti täynnä! Örks!
Lähden siis sohvalle odottamaan Amazing Racen alkua. Tänään ei ole supistellut kuin muutamia kertoja, saa nähdä alkaako taas kun menen makuuasentoon.. Ihme juttu kyllä. Tai sit en vain tunne niitä niin selvästi ollessani liikkeessä.
Supistuksia toivottelen niitä tarvitseville! Kaikki vauvat onneksi tulee viim. rv42+ ulos, mutta se ei kyllä ketään lohduta..
Onnea siis anna_liisalle oikein paljon! <3
Onnittelut Olskulle! Mulla olis sitte huomenna vuorossa käynnistys. Vähän alkaa jännittään.. Otan kyllä heti kalvojen puhkaisun jos mahdollista. Aamulla heräsiin kipeisiin suppareihin mut loppuvat heti kun nousin ylös.
Toivottavasti avas vähä paikkoja huomiselle.
Eilen menin syömään salmiakkia ja sitä ei olis diabeetikon pitänyt tehdä. Heti tuli rangaistus ja hammas lohkes.. Melkein puolikas hammas. Odotan kyllä vauvan syntymän ennen kuin menen hammaslääkäriin. Kävin muutama viikko sitten paikkauttaan hampaan ja vaikea oli maata selälleen ja en kyllä siirrä käynnistystä! Ei ole onneksi kipee hammas.
Aamulla pitää olla äitipolilla jo 8.30. Sen alakerrassa on synnytysosasto ja sinne aion jäädä.. Pitäsköhän varalta ottaa käsiraudat mukaan jos yrittävät perua käynnistyksen.. Kahlin itseni johonki tolppaan..
Vauva on ollut villissä pari päivää. Ei ole liikkeitä tarvinnut laskea.
Pitää lähtä viemään esikoinen laskiaisriehaan.
Jokohan annaliisa tänään kotiutuu.. On varmaan jo nyytin saanut.
Hieno laskiais ilma. Vähä satelee lunta ja pari astetta pakkasta.
Siirikki ja neiti 39+1