Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen mieluummin työtön kuin teen 1 tai 2 päivän sijaisuuksia

Vierailija
01.02.2008 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun niin landella että bussi menee kerran aamulla tästä läheltä, lasten hoitoon vientikin helpompaa =)

Bussiyhteydet ei ole kaikkialla yhtä hyvät kuin isoissa kaupungeissa ;)

Vierailija
2/11 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on tosi paljon. En yhtään ihmettele et jotku vaan lusmuu kotona ja yhteiskunta elättää.. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. kokemusta on

Vierailija
4/11 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on elettäväkin eikä voi harrastella työntekoa jos se tulee maksamaan. Lapset tarvii kumminkin ruokaa

Vierailija
5/11 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkatodistuksen kouraan. Kunta-alalla palkkatodistuksen saamiseen kyllä menee kuukausi eikä sinä aikana makseta päivärahaa.

Vierailija
6/11 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuutesi saada vakityö kasvavat huimasti. Siivoa vaikka ja osoita siten työhalusi ja -kykysi!

Vierailija
7/11 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin vois ottaa just noita muutaman päivän hommia vastaan ilman järkyttävää paperisotaa ja tulonmenetyksiä.

(Terkkuja vaan Matti Vanhaselle kun kuitenkin siellä luet av-palstaa.)

Vierailija
8/11 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kannattavampaa tehdä keikkaa kuin olla kokonaan työtön, kun silloin sai soviteltua päivärahaa. Esim. jos sain kokonaan työttömänä vaikka 1000¿ päivärahaa ja keikasta sain palkkaa vaikka 500¿, sain soviteltua päivärahaa 1250¿/kk. Ja kun kiltisti lähdin tekemään lyhyitä sijaisuuksiakin sain sitten vakkarin kokopäiväisen työn.

Vierailija
9/11 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi ne oli noita päivän parin juttuja. Vähitellen tulin tutuksi useammassa paikassa ja mulla oli niissä " vakipaikat" eli kiersin muutamassa paikassa vuorotellen ja tiesin kuukauden työt etukäteen. Nykyisen työni sain ihan niillä näytöillä, mitä näillä keikoilla olin pystynyt näyttämään.

Mun pääni ei kestäisi kotona lojumista, eikä itsetuntoni miehen tuloilla elämistä. Eihän mun palkkani suuri ole, mutta ainakin se on itse ansaittu.

Vierailija
10/11 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oli kannattavampaa tehdä keikkaa kuin olla kokonaan työtön, kun silloin sai soviteltua päivärahaa. Esim. jos sain kokonaan työttömänä vaikka 1000¿ päivärahaa ja keikasta sain palkkaa vaikka 500¿, sain soviteltua päivärahaa 1250¿/kk. Ja kun kiltisti lähdin tekemään lyhyitä sijaisuuksiakin sain sitten vakkarin kokopäiväisen työn.

Itse teen keikka hommia, josku päivän, tai vaan pari tuntia. Palkka korkeampi kuin kuukausipalkkalaisena -siis per tunti.

Välillä kun olen noin 60% töissä -tienaan saman kuin kokopäiväisenä.

Vapaa-aikaa lasten kanssa enemmän ja vähemmän stressiä.

En haaveile edes vaki hommista tällä alalla... Helsingissä saisin heti vakipaikan ja olis valinnan varaakin. Mut ei Helsinkiin, ei sovi minulle. Saan nollattua päiväni aina välillä, koska töitä vuoden mittaan kertyy.

Paperisota on valtaisa, onneksi liittoni on ollut joustava ja ymmärtäväinen =)

Tykkään sijaistamisesta ja voisin tehdä sitä vakituisessa työsuhteessa...

Vierailija
11/11 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kysyn viisaimmilta, että mitä jos on esim. 2-3 pk-ikäistä lasta ja on työtön? Itse toki ajatteln myös, että on esim. hyvä tehdä keikkaa vaikka sen 1-2pvä viikko, mutta miten esim. lasten päiväkotitouhut ja joukkoliikenteen bussimatkat (ostatteko kertalippuja?) Moni työpaikka ainakin kodinhoidossa olettaa, että työntekijällä on kk-lippu..