Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhistus! Ajattelin painavani lähemmäs 100 kg mutta kuitenkin alle sen. Ostin eilen vaa´an.

Vierailija
01.02.2008 |

Näytti 102,5 kg.

Olen lisännyt ruokavaliooni enemmän vihanneksia (broccoli, kukkakaali, porkkana jne) sekä rasvatonta maustamatonta jugurttia, vähäkalorisia marjakeittoja, rahkaa...

Kaipailen hyviä vinkkejä!

20kg:n pudottaminen kesän alkuun taitaa olla epärealistinen tavoite.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ihmetellyt että mistähän se minunkin painoni nousee. Kunnes siellä yksi ystävällinen sanoi: syötkös salaattia? Joo, sanoin. Hän jatkoi: no entäs se kastike? siinä kastikkeessa oli yhtä paljon kaloreita kuin pienessä pitsassa.

Suosittelen edes netissä Kiloklubia tai jotain, mistä näkee mitkä ruuat on kevyitä ja mitkä rasva- ja sokeriloukkuja.

Vierailija
22/41 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim 1 rkl salaattikastiketta tuskin sisältää kaloreita saman verran ku pienessä pizzassa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sulla on ylipainoa noin paljon, niin kilojakin saattaa lähteä alussa enemmän kuin se 0,5 - 1kg viikossa.

Mulla on tavoitteena 10kg kesäkuun alkuun mennessä, ja ihan normaalin painoindeksin sisällä olen jo nyt (lähtöpaino 67kg joulukuun lopussa, paino nyt 64kg, eli vielä 7kg ois kevään aikana saatava pois).

Vierailija
24/41 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on reilusti ylipainoinen ja hän ei syö makeita juttuja ollenkaan (kuten miehet monesti) eikä sipsejä tms kuin hyvin harvoin. Hän kertakaikkisesti syö vain paljon ruokaa. Perunalla ja jauhelihakastikkeellakin lihoo, kun syö tarpeeksi isoja annoksia. Ei siihen todellakaan tarvita pitsaa ja suklaata.

Vierailija:

Peruna ja ruisleipä pois vai???

No ei!!!! vaan kaikennäköinen hyväskä =) . Ihminen ei normaalista perusruuasta liho, vaan siitä, että vetää kaikenlaista muuta mössöä ruuan päälle tai annokset on hevosen annoksia. Kotiruoka parasta.. perunaa ja ruisleipää!!! T. perunan ja ruisleivän syöjä hyvillä päällisillä ja -25 kg

Vierailija
25/41 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös laittanut hakemuksen terveyskeskuksen painonhallintaryhmään.

Tuttavani oli sen avulla pudottanut 8kg kolmen kuukauden aikana.

Ylipaino ei hänellä ollut läheskään yhtä suuri kuin minulla.

Kilot olivat kuulemma tippuneet " itsestään" pienillä muutoksilla ja ruokavaliota järkeistämällä, ilman tuskaa ja kärsimystä. Hänen intohimonsa oli pulla.

Kuntoni on äärettömän huono. Osasyynä pari vuotta kestänyt sairastelu. Kävelen paljon päivittäin kun vien ja haen lapsia koulusta ja tarhasta jne. Olen aloittanut vesijumpan sekä venyttelyn, joka sekin saa minut hengästymään.

Tällä hetkellä tuntuu siltä, etten jaksa stressata grammoista ja kaloreista. Katson tapahtuuko tällä systeemillä mitään.

Jos kevään mittaan saan spurtin niin voinhan pari viikkoa noudattaa vähän tiukempaa ruokavaliota. Nyt tiedän, että jos teen tästä " suuren numeron" eli itseltäni kuluu siihen aikaa ja energiaa niin repsahduskynnys on tosi suuri.

Marjat olen myös lisännyt syömisiini. Aiemmin ne ovat enimmäkseen menneet lasten suihin.

ap

Vierailija
26/41 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii mulla. Lisäksi sen 12 euroa mitä se viikossa maksaa, säästää sitten moni kertaisesti ruoka/herkuostoksien vähenemisellä. Lisäksiainakin meidän ryhmässä on hauskaa!

Vierailija
27/41 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin helposti . kun aloin syödä normaalia kotiruokaa, Huom!! pienensin annoksia, ruisleipää söin paljon ja perunaa ihan niinkun ennenkin. Kaikkeen vaan tuli tolkku, totuttelin pienempiin annoksiin.. ja nyt 85 kiloisesta 60 kiloiseksi. Eikä tarvittu kalorien laskemista ym. kaikkea söin kohtuudella.

Vierailija
28/41 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esmes. mäkkärin salaatinkastikkeissä lukuunottamatta balsamico kastiketta on lähes yhtäpaljon painonvatijapisteitä kuin hampurilaisessa. Ja siis jossain muussa kuin perushampurilaisessa. On vähemmän lihottavaa syödä siis esim. juustohampurilainen kuin joku majoneesipohjainen salaatinkastike. (se mäkkärin pussillinen)

Vierailija
29/41 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastaa ja kastiketta, perunaa ja kastiketta jne.

Rakastan salaatteja mutta en ole jaksanut niitä itselleni vääntää. Kunhan saan lapsille ruoan eteen niin rojahdan itsekin pöytään ja vedän niin, että tuntuu.

En juuri syö herkkuja, karkkeja... sipsejä en koskaan. Meillä ei syödä myöskään keksejä. Eli läskini eivät ole niistä kotoisin.

Salaatinkastikkeeksi olen laittanut hieman sitruunaöljyä (pari tl).

Rakastan käydä lounaalla ja silloin otan aina salaatin ja pari palaa patonkia.

Lapsille laitan ruokapöytään kurkkua, tomaattia, paprikaa mutta ne ovat yleensä hävinnet pöydästä jo ennen ruokailun alkamista. Popsivat ne ruokaa odottaessaan.

Pääsääntöisesti meillä syödään ruisleipää. Kerran viikossa voin ostaa rievän tms.

Periaatteessa meillä ymmärtääkseni syödään terveellisesti mutta minulla ongelmana on ne järjettömät määrät.

Lapseni ovat hoikkia.

Anteeksi huutoni mutta muuten saattaa nopealta lukijalta/ vastaajalta mennä ohi.

MIKSI PUNAJUURTA JA SUOLAKURKKUA EI SAISI SYÖDÄ?

Rakastan Felixin pikkukurkkuja, kokeilkaapa! ;)

ap

Vierailija
30/41 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan sama mulle, en ala väitteleen. Tiedän olevani oikeassa. Että suurinosa salaatinkastikkeistä on todella lihottavia.

Ei oo multa pois jos vedät majoneesia.. mutta sulle lisää ;-)

Vierailija
31/41 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin suolakurkuissa. Terveellisiä ne eivät siis ole.

Lisäksi, niissä saatetaan käyttää paljon sokeria säliönnässä. Kaloreita siitäkin tulee.

Tuoretta kurkkua tilalle, salaattia ilman kastiketta ja raasteita, puolukkasurvosta (hyvin vähällä sokerilla), niin lautanen näyttää jo paremmalta.

Vierailija
32/41 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin väärin kun en parempaakaan nimeä keksinyt niille Felixin pikkukurkuille.

En syö siis suolakurkkuja. Tarkistin tuoteselosteen/ ravintosisällön:

24 kcal/ 100g. Rasvaa 0.

Meni vähän pilkun.... mutta ajattelin korjata kaikkia lukijoita ajatellen ;)

Tähän aikaan vuodesta ulkomainen kurkku maistuu omituiselta. Ainakin meidän lähikaupasta ostetut. Lapsille se kyllä maistuu.

Minusta hajukin on omituinen.

Kesällä avomaankurkku on suurta herkkua!

ap

Vierailija
33/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania, kannustavia viestejä.

ap

Vierailija
34/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAMUPALA : kaura/ruispuuro (1dl hiutaleita), 1.5dl marjoja, 2dl rasvatonta maitoa

tai

2 siivua esim. Real-täysjyväruisleipää, 2tl levitettä (esim. Becel) ,pari siivua keittokinkkua/kalkkunaa, salaattia, paprikaa, tuorekurkkua.

1.75dl-Profeel-jugurttia/1%:nen viili

kahvia/teetä

LOUNAS :

100 paistijauhelihaa

1dl tomaattimurskaa

1.5dl keitettyä täysjyvämakaroonia

2.5dl vihersalaattia

2tl oliiviöljyä salaatinkastikkeeksi

vettä

PÄIVÄLLINEN :

100g broilerin rintafilettä

1dl täysjyväriisiä

2.5dl vihersalaattia

2tl oliiviöljyä

vettä

ILTAPALA : esim. sama kuin aamulla

PÄivän mittaan vettä 2-3 litraa sekä 1-3 hedelmää. Minulta on näillä konstein - eli pelkästään syömistä järkeistämällä ja terveellisiä ainesosia käyttäen - tippunut yli 3kg reilussa neljässä viikossa. Lisäksi en syö lainkaan herkkuja enkä roskaruokaa. Olen maaliskuun loppuun ilman niitä ja sen jälkeen otan käyttöön " karkkipäivän" kerran viikossa tai kahdessa.

Ja liikuntaa, liikuntaa!

Tsemppiä ja itsekuria! Nälkä ei kyllä pääse yllättämään näillä eväillä.

Vierailija
35/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. pco ja kilpparinvajaatoiminta

Vierailija
36/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei sitten ole liian tiukkaa, niin ettei jaksa tuollaista kauan noudattaa ja repsahtaa toiseen ääripäähän.

Vierailija
37/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lihonut 3kuussa 20kg. Nyt sitten totuttelen elämään loppuelämän 1200kalorilla. Ei sitä voi tietää ap:llakin voi olla joku sairaus joka edesauttaa lihomista.

Vierailija
38/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallissa käyn kerran viikossa puntarissa ja siinä se on pysynny 58 kg jo kauan,pituus 163cm. Tyytyväinen olen olooni....

Vierailija
39/41 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatti isäukon vanhaa neuvoa, lopeta syöminen heti kun ruoka alkaa maistua hyvälle! Ettet syö täyttä annosta ensin pääruokana, yhtä tuhtia jälkiruokana.

Vierailija
40/41 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta ne mitä vilkuilin saivat minut ihan hämmennyksiin.

Mikä on, av-mammat, alkaako ote lipsua?

Yleensähän kaikki tällaiset ristiinnaulitaan heti kättelyssä ja vielä syljetään päälle omaa erinomaisuuttaan...

Yritän tässä sanoa että OLEN YLPEÄ TEISTÄ/MEISTÄ!

Osaammehan me keskustella asiallisestikin, nimettöminäkin!

Tää piristi mun päivän ja olen niin iloinen että poistun tältä palstalta välittömästi.

Ja ap, TSEMPPIÄ! Tuu välillä antamaan väliaikatietoja ja yllyttämään meitä muitakin keveämmälle tielle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi