Olimme eilen Disney-on-ice:ssa, ja lapseni säälittää minua.
Saimme ilmaiset liput esitykseen ja tietenkin menimme. Se oheiskrääsän myynti oli järkyttävää. Tai saahan sitä myydä, mutta ne hinnat ärsyttivät. Ostimme ainoastaan pienen pienen popcorn-laatikon, joka maksoi 6 e. Poika olisi halunnut hattarapussin, mutta pussi ja ihme muovinen kruunu (piti ostaa yhdessä) maksoi 10 e. Lupasin pojalle sen 10 e rahana jälkeenpäin ja selitin, että on ihan älytöntä maksaa tuollaisesta.
Lapset eivät valittaneet päätöksestä, mutta katsoivat, miten eräässäkin venäläisessä perheessä jokaisella kolmella lapsella oli kolme eri krääsää ostettuna (yhden hinta oli siis aina 10-20 e).
Mutta tänä aamuna 7 v sanoi, että ne muut vanhemmat niin hemmottelivat lapsiaan. Selitteli, että olisi ihan tyhmää saada aina kaikkea... Ihan kävi sääliksi lastani... oliskohan pitänyt antaa molempien lasten ostaa jokin muovikrääsä...?
Me emme koskaan osta Lintsiltä tms. mitään oheista. Käymme sisäleikkipaikoissa, pariin kertaan olemme olleet Disnelylandissa, tai ihan missä muualla - mutta krääsää he eivät koskaan saa.
Kommentit (42)
mutta lapsena kävin pari kertaa. Nyt houkuttais mennä lasten kanssa uudestaan mutta ootellaan vielä pari vuotta että kasvavat vähän. Silloin aikoinaan tuolla myytiin jäähilepalloja muovimukeissa. Taisivat maksaa silloin 30 mk, mikä tuntui kalliilta silloin. Mukit oli sellasia hienoja shown aiheeseen liittyviä ja mulla on vieläkin käytössä itelläni sellanen Mikki-kuvioinen vesituoppina. Eli ei ne kaikki muovikrääsät jää käyttämättä.
vastustan muovikrääsää ja rahastusta. Mutta olen huomannut, että joku matkalta tmv saatu pieni muovikrääsä on lapselle muistoesine, jonka lapsi muistaa vuosien jälkeen. Vaikka se krääsä on välillä jossain laatikon pohjalla niin esim siivotessa lapsi sanoo " katso äiti, tämän sain siltä vanhalta tädiltä siellä Sveitsissä" (vaellusreitin evästauolla vanha sveitsiläinen nainen antoi lapselle jonkun muovijutun) " tämän sain sieltä kreikan vesipuistosta" jne
Vaikka ne minun silmissäni ovat silkkaa krääsää ja jotkut rahastustakin niin lapselle ne ovat tärkeitä juttuja. Kaikkea ei voi saada, mutta erikoistilanteissa voi saada jotain. Tosin meillä ei kotona syödä pahemmin herkkuja niin erikoistilanteissa jo herkut tuntuvat riittävän =)