Onko 320 000 ihan liian paljon velkaa...
Nettotulot n.5200 kk ja 2 lasta.
Unelmatalo loytyi, mutta kylla vahan hirvittaa...
Mitas av-mammat sanoo??
Kommentit (71)
ei kai kukaan luota ja usko pankkeihin noin sokeasti?
Tai vanhan talon arvonnousuun?
Sijoitusneuvojamme mukaan kovalla hinnalla ja lainarahalla ostettujen talojen uusien ostajien markkinat ovat vuoden - kahden sisällä. Myyntiin tulee paljon liian suurella lainarahalla ostettuja / rakennettuja taloja, joiden lainoista ei sitten optimistisista laskelmista huolimatta pystytä huolehtimaan.
Samaa sanovat myös muut rahoitusalan asiantuntijat.
kuin sinä, niin teilaat muut ja olet itse oikeassa? 99% täällä ei ottaisi tuollaista lainaa tuollaiseen kohteeseen (josta tosin ei tiedetä edes kokoa).
Vierailija:
Kun vilpittomasti luulin etta taall...
Vierailija:
Sillonhan meidan lyhennykset on suhteessa melkeen ihan samat!!
Meilla tonni enemman liksaa ja tonni enemman asumiseen.
Miten te parjaatte?
Lapsia 3, lisää tulossa. Tuloja on pikkuisen enemmän. Pärjäämme ihan hyvin.
Vierailija:
Lapsia 3, lisää tulossa. Tuloja on pikkuisen enemmän. Pärjäämme ihan hyvin.
Ihana kuulla kaikkien pelottelujen jalkeen :)) Meilla haaveissa kolmas, mutta katsotaan eka miten lyhennykset lahtee pyorimaan!
Ja meillä pankissa laskettiin tarkkaan, että meillä jää riittävästi rahaa elämiseen. Mies taitaa nyt tienata 3000€/kk (käteen) ja mä 2700€ (käteen).
veli asuu sillä alueella. Siellä kovasti rakennetaan uusia. Muistan 80-luvulla oli vielä paljon vanhoja ihania taloja. Nyt revitty alas.
Ja tuttavaperhe (vanha pariskunta) on muuten just nyt myymässä siellä vanhaa taloa, ettei olisi sama mitä ap havittelee?! heillä on ihana puutarha, mutta iso tontti tuo isot kulut (lisäverotus).
En tosin ole itse ajatellut että se jossain pitäisi olla Westendin kulmilla 140 neliössä :)
Asuntojen hinnat voi tulla parissa-kolmessa vuodessa alas useita kymmeniä prosentteja, jopa puoletkin, näin kävi -90-luvun alussa. Oli muuten valinnanvaraa kun ostimme silloin asunnon. Ole todella varovainen...
aloitit tämän ketjun?