♥ ♥ KESÄNUPUT to-su ♥ ♥
Kommentit (31)
Toi olis mun pahin painajainen - törmätä exään sattumalta! Mä olen niiiiiiiin pahasti rupsahtanut nykyään että kuolisin häpeästä jos joku vanha heila - tai edes samaa sukupuolta edustava vanha koulukaveri - tupsahtaisi eteeni :-D Ehkä sitten hamassa tulevaisuudessa jos saisi tän säälittävän kotiäitilookin karistettua ja nää kotiäitikilotkin huitsin nevadaan, niin ehkä sitten... ehkä :-D
Heippa!
Se ois torstai ja lomapäivää tässä vietän..
Neuvola oli heti tossa aamusta 8. Mieskin tuli sinne sit mukaan ja lähti sit vasta töihin. Kait sitä otti niin päähän kun mulla lomaa ja sillä tää päivä vielä töitä.. :D
Tänään 22+0 ja sain mukaan Kelan paperit. Täytyy ens viikolla rauhassa täytellä sitten. Käytiin tarkkaan läpi se lomake että kuinka se täytetään. Oli siis uusi neuvolantäti meillä kun muutto, neuvola sama mutta terveydenhoitaja ja lääkäri vaihtuu. Tää uus täti oli tooooosi rauhallinen, päälle 50v.
Hb mulla oli laskenut, viimeks 6 viikkoa sitten 135 ja nyt 118. Kehoitti mua hakemaan apteekista Obsidania (rautaa). Aion tänään hakea jossain välissä kyllä..
Painoa oli nyt nyt yhteensä neuvolan vaa' an mukaan tullut alusta lähtien 4,9kg, kuudessa viikossa 1,9 kg. Ei paha. Pissa oli ok. Mutta kun mun bmi on vähän enemmän kun 27, sanoi että rv 26 mun mentävä sokerirasitustesteihin. Jaah :o
No, ei siinä sitten mitään, sinne sit menen helmikuun lopulla. Ja siitä viikko niin neuvolalääkäriaika.
Sydänäänet kuunneltiin ja hienosti kuului :) Syke huiteli koko ajan siellä n.150 paikkeilla. Ja samalla vauva liikkui ja potki kun potkas myös terkkaakin käteen :D
Sf-mitankin otti, oli 21, kuulemma suht yläkäyrillä menen.. No,käyrät on käyriä..
Tunti meillä siellä meni.
Nyt tässä kotona pakkaan kaikki loput kamat kasaan. Avaimet saadaan sit 18 aikaan, IHANAA!! Ja sit illalla viedään jo jotain tavaraa uuteen. Huomenna varsinainen muuttorumba sitten.
Täällä lunta tullut yön aikana tosi paljon.. ja on myös petollista jäätä lumen alla. Pitää tosissaan varoen sipsutella menemään..
Mukavaa päivää kaikille!
a_j + potkiva pötkis 22+0 (tai 23+0)
Kopsasin kirjoittamani tekstin tuolta väärästä puusta:
Huomenta
...kurkku kipeänä aamuun ankeaan...
Pitää kait käydä nieluviljelyssä kun kipu vain pahenee ja kurkussa näkyy jotain omituista. Ei ole tyypillistä peitettä vaan jotain harmaata väriä limakalvoilla, juuri niillä kohdin jotka tekevät kipeää.
Eilen sattui sitten pahin painajainen, mitä näin talviaikaan kuvitella saattaa. Olimme menossa poikamme koululle arviointikeskusteluun illansuussa ja meikäläisellä oli meidän 1v tyttökin siinä kannettavana. No, enkös minä liukastunut ja kaatunut selälleni maahan ihan suoriltaan siinä koulun pihamaalla. Onneksi tärähti vain lonkka, joka on nyt tosi kipeänä, joku piilolihaskin varmaan venähti pakarassa kun käveleminen on ikävän tuntuista. Pahemminkin olisi voinut käydä. :( Tunnen kuitenkin sikiön liikkeet, eikä vatsassa tunnu pahalta. Pelästyin ihan hirvittävästi. Jalat menivät niin nopsaan alta, etten ehtinyt reagoida lainkaan.
Tänään ei ole mitään ihmeitä ohjelmistossa. Mies menee työporukan kanssa viettämään saunailtaa ja huomenna hänellä onkin tiedossa reissu toiseen kaupunkiin. Saan kunnian nauttia olostani lasten kanssa :)
Jep, tässäpä tämä, nyt suihkuun...ennen kuin tuo meidän 1v heräilee...
Kanelisokeri 21+6
Art oli törmännyt exsäänsä.. Mä olenkin tässä monesti toivonutkin törmääväni. Olis tosi kiva käydä kahvilla ja vaihtaa kuulumisia! oltiin eron jälkeen pari vuotta vielä kavereitakin. Mun mies kyllä vetäis koko herne pussin nenäänsä jos ilmoittaisin hänelle lähteväni exsän kanssa kahville! Mutta menisin silti, musta se on mun miehen ongelma jos tommosesta " suuttus" ..
Neuvolassakin on porukkaa käynyt ja hyviä uutisia saanut! Onnea loppu odotukselle. Enään ei lopen montaa viikkoa ku alkaa viimenen kolmannes tätä odotusta! Jännittävää.. Nyt enään saman verran jäljellä ja sitten pitäs olla kaikki vauvaa varten valmiina!
Meille toinen tulossa joten ei kamalasti hankintoja tehdä! En ole ostanut ainuttakaan vaatetta/tarviketta valmiiksi. Olis kyllä ihana ostaa edes yksi juttu odottamaan, sitä vois sitten käydä hiplailemassa salaa :) Esim unilelu tms.
Mä olen ruvennyt väsymään töissä ihan sairaana! iltasin ku kello lyöö kuusi mulla loppuu tempo päivään! Tuntuu että enään ei mitään jaksais tehdä mutta on pakko! Iltasin menen 9.00 nukkumaan enkä silti ole seuraavana päivänä sen virkumpi. Istumatyötä teen mutta kyllä sitä väsyy silti eri lailla ku kotona. V-loppusin jaksan ihan hyvin ku saa ottaa pojan kanssa päikkärit. Odotan innolla töistä pois jääntiä! Huoh... Vielä kun " vähän aikaa" jaksais...
Mariatar84 rv 19+5
Mä oikein aloin miettimään tota exään törmäämistä. Toisaalta olisi kiva törmätä, ikäänkuin näyttääkseen että " hyvin pyyhkii" . (kauheata edes ajatella tuollaista) Toisaalta meillä oli niin riitaisa ero, etten ehkä haluaisi nähdä koko äijää.
Meillä oli kamala aamu tuon esikoisen kanssa. Pukemissotaa käytiin heti aamutuimaan. Äitiä haukuttiin ja lyötiin. Huuto oli kaamea ja potkuja sateli, koirakin sai osuman ja juoksi sängyn alle turvaan. Ja mä en mahani kanssa (enkä varmaan ilmankaan) pysty väkisin pukemaan väkipakolla muksua joka on 18 kg ja liki 110 cm pitkä. Kait mä olen liian tiukka kun vaadin, että pukee itse. Ja entäs kun näitä on kaksi?! Onneksi tälläiset aamut on meillä poikkeuksia.
Maha kasvaa ja voi hyvin. Liikkeet on ihania! Niitä tulee monta sarjaa päivän aikana. Kaverinikin sanoi eilen mulla olevan ihana pyöreä massu. Oli mukava kuulla kauniita sanoja. Katotaan 3 kk:n päästä, ei ole enää kauniin pyöreä :)
Mä muuten kaaduin tänä aamuna, kun olin koiran kanssa ulkona. Onneksi muksahdin lonkalleni, enkä mahalleni!
Eliador ja vimpula 21+6
Jatkoa ultra kuulumisiin. Eli istukkahan oli noussut kohdun etuseinään, niin kuin arvelinkin. Pikkuisesta ei menannut kunnon profiilikuvaa saada otettua kun istukka tuli naaman eteen. Enkä sen takia vieläkään kunnolla tunne liikkeitä, mutta onneksi edes muutaman hentosen liikkeen tunnen päivässä.
Ei kysytty sukupuolta eli selviää sitten kun syntyy :) Itselläni aika vahva tyttö fiilis. Ultrassa kyllä yritin itse jalkoväliin kattella enkä erottanut mitään ulokkeita siellä, vaikka saattoihan siellä ollakkin :)
Tänään kävin neuvolassa siellä myös kaikki oli kunnossa. Pissa oli puhdas, painoa oli -700g vähemmän kuin lähtö painoa, RR 120/68, kohdunpohjan korkeus 17, Hb 120 neuvolatäti suositteli että aloitan ottamaan rautatabletin joka toinen pvä, vauva sydämmensyke oli 157
Anteeksi omanapainen kirjoitus.
ilonella rv tasan 20 (jee)
Meillä alkoi mies sairastaa jotain keuhkoebolaa ja poika köhii ihan samanlaisesti. Olimme sitten miehen kanssa tänään molemmat saikulla. Niin, enhän minä kertonutkaan vielä, että tiistaina alkoi se istuminen taas tuntua vihlontana jaloissa ja alaselkä oli välillä kuin sepän alasimessa. Jomotti ihan satasella. Tilasin sitten työterveyteen ajan ja satuin saamaan sille fiksulle lekurille taas ajan. Kirjoitti 10pv, joten vielä ensi viikon olen kotona.
Mutta kyllä tuota sairasta miestä ihan mielellään hoitaa. Leivoin sille sämpylää ja pojan kanssa väännettiin ruuneperejä. Annoin peräti miehen kostuttaa osan oikealla konjakilla. Lie ovat aikuisten herkkuja sitten. Niin ja niiden, jotka eivät ole tiineinä.
" Päikkäritkin" taidettiin ottaa ennenkuin tytär tuli koulusta. Heh, kukas täällä puhui siitä raskausajan panetuksesta? Juu, semmoista on ilmassa. ;)
Mutta jaaha, mökissä taitaa olla rauha maassa ja joutais tästä itekkin lepuuttaan. Mun vanhemmat tulevat huomenna yhdeksi yöksi kylään. Herra, anna voimaa kuunnella ne neuvot ja opastukset jälleen kerran. Jos tekis laskiaispullia vielä lisäksi. Voisi tukkia mummon suun niillä. Tai sitten heitellä päin näköä. Miltä nyt sattuu tuntumaan..
- Pirkko ja punkero rv 19+1
Jee, ensi torstaina rakenneultra \o/ Kakara muuten potkii vyötärön alle. Reilua? :D
Aikasin ehdin koneelle kun kohta olen lähdössä hammaslääkäriin.
a_j: Mulla kans tulossa sokerirasitus, mulle on tehty se joka raskaudessa suunnilleen viikolla 28. Mulla tuota painoa jo ennen raskauttakin jokunen kilo liikaa. Onneksi olen niistä selvinnyt puhtain paperein ja toivottavasti selviän tässäkin odotuksessa =)
Tänään se sit tuli täyteen, nimittäin rv20! =) Ihanaa! Sitä ollaan sitten puolessa välissä. Seuraava neuvola on vasta 28.2 ja sitä rakenneultraa saan vieläKIN odottaa, se on sitten reilun vkon päästä..ei vain malttaisi odottaa. Kovasti odotan siitä ultrasta pikkuisen näkemisen lisäksi sitä et kuulen missä istukka tällä hetkellä majailee, kun rv12 se oli takaseinässä ja osittain kohdunsuun edessä ja jo silloin lääkäri " varoitteli" et saattaa tämä vauva syntyä sektiolla. No ompa tässä onneksi vielä aikaa istukallakin siirtyä kun kohtu alkaa kunnolla venymään ja kasvamaan.
Mut nyt sinne hammaslääkäriin!
Kauris ja pulla rv20+0 =)
oli eilen ja vähän jäi huono maku. Ajattelee että olisi varmaan ollut parempi kun ei olisi käynytkään. Tutkimuksen tekevä kätilö oli vähäpuheinen ja vauva sellaisessa kyttyrässä että hänen oli hyvin vaikea kuulemma siitä kaikkea saada näkyviin. Koitti tökkiä vauvaa liikkeelle ja välillä kävelin että vauveli vaihtaisi asentoa. Tutkimus kesti ja kesti ja lopulta kysyin mitä on vielä näkemättä; no alavartalon hän haluaisi vielä selvästi näkyviin, kallonmuodon paremmin ja virtsarakkoa ei löydä eikä toista munuaista..
ensin ajatteli varata uutta aikaa mutta olisi mennyt niin kauas että pyysi sitten lääkärin paikalle. Lääkäri sitten katsoi ultralla ja samantien vauva potkaisikin itsensä suoraksi ja lääkäri katsoi kallon muodon olevan ok, ja löysi molemmat munuaiset ja virtsarakonkin.
Kuitenkin tuosta kätilön epävarmasta työskentelystä jäi sellainen maku suuhun etten ihmettele yhtään jos vielä käyn yksityisellä ylimääräisessä ultrassa..
Viikot nyt 20+5 ja muuten raskauden puolesta vointi on hyvä joskin edelleen kova väsymys painaa. Viime viikon sairastin järkyttävää kurkkukipua ja yskää, ja tän viikon on esikoinen 8-v sairastanut samaa tautia. Varmaan sitten ensi viikolla 4-vuotias kuopus on kipeä kun aamulla valitti päänsärkyä..ja päiväkotiryhmässä jyllää myös vatsatauti. Rankkoja nämä sairasteluviikot! Ja töissä tykätään tosi paljon kun tulee paljon poissaoloja.
Odotan siis kolmatta lasta, miehelleni lapsi on ensimmäinen. Uusperheenä siis tässä mennään, en tiedä miten yhteinen lapsi muuttaa tätä kuviota vai muuttaako mitenkään. Olemme hyvin onnellisia tästä odotuksesta vaikka tämä pikkuinen siirsikin toukokuuksi jo sovitut häämme varmaan ensi vuodelle :) :)
Nyt vaan tahtoisi takaisin sen varman olotilan että vauvalla on varmasti kaikki hyvin!
Minskuma, olipa tylsä käynti sinulla. Mutta uskon kyllä, että kaikki on kunnossa, kun kerran lääkäri löysi kaiken tarvittavan. Se on kyllä harmillista, kun hoitohenkilökunta on välillä jotenkin ajattelematon äidin herkkiä tunteita kohtaan.
(.) Täällä voidaan hyvin, olo on suht. energinen ja siivousinto on päällä. Meillä on muutto maaliskuussa ja olen ihan innoissani jo nyt pakkaamassa. Ja sisustaakin pääsee, jee :)
Erilaisia ohimeneviä kiputiloja on mahassa, mutta onneksi ei menkkakipuja. Eilen tunsin useita kertoja kovettumista mahassa, ilman kipua, joten luulen, että nyt ovat alkaneet ne harjoitussupparit. Vähän pelottavaa, mutta kuulunee asiaan.
Onko kenelläkään muulla kutinaa iholla? Minulla kutisee iho usein iltaisin, sieltä täältä. Ei raskaushepatoosipaikoista, mutta esim. kaulalla, käsissä, sisäreisissä... Olen miettinyt, että olenkohan allergisoitunut nyt jollekin ruoalle vai onkohan syytä huoleen?
Poltsi + ehkä poju rv. 20+5
Aamulla käytiin ultrassa ja pikkuisella kaikki niin kuin olla pitääkin. Pituutta oli noin 25 cm ja painoa 455 g. Olipa hauska nähdä miten vauva heilutteli ja hieroi kasvojaan sekä joi vettä :)
Mulla on nyt hiukan pää tyhjä, väsyttääkin vietävästi. En edes muista kenelle ja mitä mun piti kommentoida. Sori. Palailen viikonlopun aikana kun olen saanut ladattua itseni...taidan mennä päikkäreille.
Mukavaa viikonloppua!
Eliador ja vimpula 22+0
Poltsi: Kutisee,kutisee :-) Mulla lähinnä reidet, etenkin farkkujen kanssa. Samoin on ollut aiemmissakin raskauksissa, mistä lie sitten johtuukaan.
Minskuma: kurjaa että ultrasta jäi ikävät muistot. Samoin kävi minulla viime raskaudessa ja varasinkin ajan yksityiselle vaikka ultrassa kaikki olikin ihan ok. Halusin vaan miellyttävämmän ultrakokemuksen eli ihan turhamaisuutta oli, mutta viis siitä, jäipähän sen jlk parempi mieli ;)
Kaurikselle onnittelut puolivälietapista! Ilonellalle samoin hyvistä ultrakuulumisista!
MansikkaPirkko: juu ei kestäisi työelämässä näitä liitos(ja iskias-?)kipuja. Saikkua olis tullut aikaa sitten niin että ropisi. Koita jaksella. Samoin koita kestää vanhempiasi - meillä mun sukulaiset ammuttaisiin heti ovelle jos edes yrittävät kylään ;)
Täällä ei ihmeempiä, liitoskipujen kanssa kärvistellään ja linkutetaan. Joku ihmeen teininäppyläkausi iskenyt päälle vaikka aiemmissa raskauksissa iho on mennyt alkuraskaudessa huonoksin ja tässä vaiheessa taas ollut jo palautunut normaaliksi. Nyt ihan toisinpäin, alkuun ei ollut mitään, nyt vasta naama alkanut kukkimaan ja hiukset rasvoittumaan. Säärikarvat ovat lakanneet taas kasvamasta kuten viime raskaudessakin (jeeeee!!!!), näinköhän olis taas tyttö tulossa. vahva tyttöfiilis mulla muutenkin kun ihan samanlainen odotus kuin edellinenkin.
No sen saa ainakin mies selville kuukauden päästä, varasin 4d-ultraan jo ajan. Mies haluaa tietää sukupuolen, se hälle suotakoon, mutta saa nähdä miten itse sitten teen. Tähän saakka olen ollut sitä mieltä että minä EN halua sitä tietää, mutta toisaalta mieli voi vielä muuttua. Todennäköisesti taas sitten dvd:ltä yritän itse tiirailla kotona (mutten kyllä viimeksikään osannut tulkita oikein ;-))
Mitään hankintoja ei kuitenkaan tehdä ennen syntymää, paitsi turvakaukalo hankitaan (myin meinaan edellisen pois vain kaksi päivää ennen raskaustestin tekoa ;-)) ja ehkä pari vauvanvaatettakin olisi syytä hankkia. Mutta ne sitten ihan vasta viimeisillä viikoilla, nyt ei ole vielä innostusta asiaan. Ai ja ehkä uusi amme on hankittava kun edellisten jäljiltä amme on päätynyt mun kankaanvärjäyskäyttöön ;-) Senkin ehtii sitten kesällä.
Toisaalta nyt olisi energiaa ommella noita kangaspinoja pienemmäksi, siinä mielessä olisi tietty helpompaa kun tietäisi sukupuolen että voisi tehdä muutakin kuin perusneutraaleja vaatteita :)
Pinnasänkyä ja rattaita ei hankita, vauvalle on mun vanha rottinkisänky (mikä täytyy viedä kunnostettavaksi itseasiassa ihan piakkoin) ja rattaita en ensimmäiseen vuoteen kuitenkaan käytä. (vannoutunut kantoliinafriikki kun olen) Kestojakin on muutama vielä jäljellä ja ekat kuukaudet mennään ihan harsojen turvin...
Jotenkin haikeudella mietin ihan ensimmäistä raskautta kun niin innolla sitä hankki kaikkea ja valmistautui vauvoja varten. Viime kerrallakin vasta viikkoa ennen synnytystä aloin etsiskelemään edellisisltä jääneitä tarvikkeita ja vasta syntymän jlk sitä sitten inventoi että mitä tarvitsee hankkia. Tämä kun on ehdottomasti se viimeinen raskaus niin täytyisi yrittää ottaa kaikki irti ja jotenkin innostua, ei vaan nyt ole minkäänlaista mielenkiintoe edes eksyä kurkkimaan vauvanvaateosastolle kaupoissa... *huokaus*
kauheeta miten mä aina intoudun nakuttelemaan näin pitkästi tänne eikä mitään asiaa edes ole... ;-))
mukavaa viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja
nappula ja urpo 22+3
tuli vaan mieleen että mainitsiko joku täällä että neuvolassa oli pitänyt jotain lomakkeita täytellä missä kysyttiin vauvalle jo nimeä synnytyspaikan valinnan yhteydessä??? muistanko ihan väärin??? Mikä ihmeen juttu sellainen on, mulla neljäs lapsi tulossa eikä koskaan ole mitään muita lappuja täytelty kuin kelan paperit ja ekalla neuvolakäynnillä se perustietolomake (sairaudet ja yhteystiedot jne...)
Joissakin neuvoloissa ilmeisesti on myös ollut jotain synnytykseen liittyviä lomakkeita, ainakin nyt viimeksi synnärillä akupunktiokäynnillä kätilö puheli sellaisia. Ilmeisesti jonkunlaista toivelistaa tms? En ikinä aiemmin ole tällaisestakaan kuullut ja kolme eri th:ta ollut mulla raskauksien aikana. Liekö sitten kuntakohtaista?
Mitenkäs teillä muilla?
Meillä mies edelleen sairastaa ja poika köhii ihan samalla nuotilla. Minulla on iskiaksen häätö käynnissä. Olen käynyt kävellen kaupassa ja imuroinut ja leiponut laskiaispullaa pojan kanssa. Nyt alkaa olla takki tyhjä.
Onneksi vanhemmat tulevat vasta 21 paikkeilla, joten ei kamalan kauaa illasta tarvitse evästystä kuunnella. Tuo nappulan ehdottama ovelle ampuminen alkoi kuitenkin houkutella. Grr..
Supistellut on kovasti. Semmoisia napakoita sumppuja tekee. Ei suoranaisesti satu kuitenkaan mutta ilkeältä tuntuu. Ja niitä liitoskipuja on myös tuntunut. Juilii välistä niin että liikkeelle ei pääse.
Tuossa yhtä toista pinoa katselin, missä ap kyseli raskausajan aknen hoitoa. Oli kuulemma lääkäri sanonut että jos odottaa poikaa, iho voi olla huonompi koska keho erittää mieshormonia silloin enemmän. Hitsi. Poikaa kun odotin niin mulla oli päällä hirmu aknepop ja nyt on taas.
Paljostako lyödään vetoa että meille on tulossa toinen nakkinapa?
Mies jo oli tuossa soikeana kun mietin tätä dilemmaa ääneen. Sillä kun on poika tilauksessa. Minä voisin välillä ostella myös niitä vaaleanpunaisia mekkoja. ;) No, pitänee sitten laihduttaa että on edustava karting-varikkoruusu perheen yhteisessä harrastuksessa.. kääk..
- Pirkko, Kiljusen herrasväki ja punkero rv 19+1
Supistelut äityivät alkuviikoksi tosi pahoiksi niin että lepotilassakin supisteli. Teen istumatyötä josta joudun vähän väliä nousemaan ylös eli joka ikinen kerta supisteli kun nousin ylös. Keskiviikkona lähdin kesken päivän pois ja sain loppuviikon saikkua. Ensi viikolla täytyy mennä lääkäriin mikäli supistelut ei hellitä. Nyt kotonakin on supistellut mutta huomattavasti vähemmän kun pystyn välttämään turhia nousuja ja äkkilähtöjä. Edellisessä raskaudessa jouduin suppareiden takia saikulle 6 viikkoa ennen äitiysloman alkua mutta nyt todella toivon etten joutuisi jo näin aikaisin jäämään kokonaan töistä pois!
Nappulakohan se oli joka kyseli nimien kysymisestä neuvolan lomakkeella? Mulla on ainakin edellisissä raskauksissa ollut lomake jolla on kysytty nimet mahdollisen hätäkasteen varalta (vapaaehtoinen). Muistaakseni se oli sillä samalla lomakkeella jolla sai ilmoittaa toiveitaan synnytyksen kulusta ja puudutuksista.
Ensi tiistaina on se kauan odotettu rakenneultra! Aiomme tällä kertaa kysäistä sukupuolta jos sattuisi näkymään. Kuten joku aiemmassa ketjussa mainitsi, mekin, kahden tytön vanhempina, olemme myös kuulleet lähipiiristä kommentteja " voi kun se olis nyt se poika" ym. todella " tahdikasta" . Kaikkien näiden keskenmenojen ym. vaikeuksien jälkeen sukupuolella ei todellakaan ole väliä!
Oletteko muuten valokuvanneet masujanne? Mä värkkäsin tänään meille " valokuvausstudion" ja otin automaattilaukaisijalla " taiteellisia" kuvia joissa tytöt pitivät käsiään mun masun päällä (joka muuten on jo tosi iso!). Lähetin sitten parhaimman otoksen miehelle töihin sähköpostilla ja se oli ihan liikuttunut kun sai kuvan! Aion myöhemmin otattaa vielä parempia kuvia raskausmasusta siltä varalta että tämä saattaa olla mun viimeinen raskaus ja valokuvafriikki kun olen, kuvia ei koskaan ole liikaa!
GeddyLee 20+3
Jaa pojasta iho kukkii?!? Itse olen kyllä kuullut ihan muuuta...no tämä taitaa olla taas näitä uskomuksia. Minulla on kaksi poikaa ja eikä heistä ole ollut minkäänlaisia iho-ongelmia - itseasiassa sanoivat että ihoni suorastaan hehkuu - mutta taisi olla vaan näitä naisten juttuja ; )
Minskuma harmi, että ultrasta jäi ikävämaku, mutta minäkin uskon että kaikki on ok. Vauveli halusi vaan aluksi nukkua : ) Niin ja löytyiväthän ne " puuttuvat osatkin" : )
Itse törmäsin tänään salilla taas tähän stereotypiaan, miltä odottavan/synnyttäneen äidin oletetaan näyttävän! Oikein näin taas punaista kun eräs nainen kysyi " kunka kauan uskaltaa täällä käydä että ei ole keskenmenoriskiä?" siis täh?!? kun kommentoin että olen urheillut koko ikäni ja käynyt jumpilla synnytyssaliin asti niin seuraava kysymys oli että " miten sulla voi olla tuollainen vartalo jos sulla on lapsia?" siis miltä mun pitäs näyttää??!?!!!
ok, no nää oli taas näitä...
Täällä mahassa taas myllätään. Potkuja satelee niin että koko lantio tutisee. Hauskan tuntuista, potkii ilmeisesti tuonne alas luitakohti : )
Minä muuten kirjoittelin niistä nimistä. Taysiin lähetettiin ennen paperilla se synnyttämäänilmoittautumislomake (tai mikä nyt onkaan) ja siinä kysyttiin nimi ehdotus tytölle ja pojalle (kai jos tulee jotain äkillistä). Nyt tuo sama tehdään sähköisesti suoraan neuvolasta...
Joo ja sitten jossainvaiheessa täytetään se " toivelista" . Tais olla aika loppuraskaudesta ja se säilytetään neuvolakortin välissä ja viedään synnärille, sitten kun menee synnyttämään. Siinä kysyttiin toiveita esim. osastosta, kivunlievityksestä ym. Näin siis ainakin täällä Tampereella nääs ; )
Vitsi valokuvat!!! Ne on kyllä jäänyt tästä kolmannesta ihan kokonaan! Ekasta on kuvia joka kk, tokasta melkein joka kk mutta nyt pitää kyllä terästäytyä. Tokasta meillä on muuten myös se MASUKIPSI ja se on aivan ihana!!! Mies innostu sen tekemisestä niin että saatetaan tehdä tästä kolmannestakin : ) Tulevaan omaantaloon siitä kipsistä on tulossa taulu seinälle - kultakehyksillä tietty : )
Juu, mutta nyt pizzapohjan tekoon. Meidän yksi kaveri on tontilla auttamassa joten pitää tehdä miehille iltapalaa kun palailevat.
Hyvät viikonloput kesämasuille
♥ art rv22+3
[color=green]Oon niin väsynyt, etten nyt jaksa kauheasti kirjoitella. Työviikko on takana ja olen ollut joka ilta kahdestaan esikoisen kanssa, kun mies on töissä. Samaa rataa jatkuu vielä piiiiitkään. Miehellä on arkisin noin 1 vapaapäivä /vk. Viikonloput onneks on vapaata molemmilla.
Mulla on ens viikolla neuvola. Nyt on miunkin paino jo lähtenyt hyvin nousuun. Kotivaakan mukaan on tullut nyt 3,5kg. Neljän viikon aikana on tullut tuosta 2,5kg, joten taitaa nyt olla joku kasvukausi vauvalla menossa. En nimittäin ole muuttanut millään tavalla ruokatottumuksia. Paino vaan nousee ja nousee... Mulla oli BMI ennen raskautta 23,5. Ärsyttää kyllä tuo painonnousu, vaikka tottakai se kuuluu raskauteen. On vaan niin inhottavaa katsoa kun vaakan lukemat nousee..
Ihanaa, mennään huomenna ostamaan astianpesukone. Oon viimeksi nauttinut sellaisesta luksuksesta 20 vuotta sitten. Meillä ei kotona ollut tiskikonetta ja siksi näin pitkään kärvisteltiin miehenkin kanssa ilman. Olin niin tottunut tiskaamiseen. Nyt huomattiin, että aika suuri osa meidän riidoista johtuu tiskaamisesta, joten on se koneen hinta pieni siitä, että elämä vähän helpottuu. Kohta meitä on kuitenkin 4, joten tiskiä tulee..
Tänään kävin ostamassa uuden paistinpannun Anttilasta. Ostin semmoisen kovanaaman. Eilen ostettiin jo vauvalle hoitotaso pesukoneen päälle (huomaatteko, palkkapäivä oli ja meni).
Nyt lähden nautiskelemaan mandariineja iltapalaksi. Sitten ajoissa nukkumaan.
Tytteli-83 rv 22+4
Täällä kanssa kauhea väsy painaa. Aamuvuoroon pitää herätä ennen kuutta, nukkumaan en pääse millään aikanaan, ja yön nukun tosi huonosti (vessakäynnit) ja näen kummallisia unia. Viime yönä heräsin itkemiseen, unessa riitelin parhaan kaverini kanssa käsittämättömästä syystä. Sitten en saanutkaan puoleen tuntiin unta. Tällaisia " dramaattisia" unia olen nähnyt viime aikoina paljon (yleensä en edes muista unia).
Iskias on taas tosi kipeä, kun ollaan tehty viimeinen remppapuristus tallissa, nyt on hevoset uusissa tiloissa ja entisistä tulee autoille talli. Eikä sitä itse sitten malta varoa niin paljon kuin pitäisi, tosin en kyllä ole tehnytkään paljon mitään, kun se kipu tulee jo pelkästä kumartelusta.
Muillako ei ole vielä mitään rinnoista tullut? Mulla on ollut vihlontaa ja kirkkaita pisaroita iltaisin " löytynyt" ei paljon mutta sen verran että ne siinä näkyy.
Kävin eilen puntarissa kotona; paino on noussut koko odotusaikana vasta puoli kiloa (kotipuntarin mukaan)!
Nyt vois ruveta siirtymään makuuhuoneen puolelle...
Alcatraz 21+0
Minskumallapa on ollut omituinen ultrakokemus. Harmi, kun se kuitenkin oli ainakin meillä niin tosi odotettu. Pääasia kuitenkin, että kaikki meni loppujen lopuksi hyvin ja oli kohdallaan! :)
MansikkaPirkkoa oli supistellut ja GeddyLeetä niin paljon jopa, että aina ylös noustessa. Minulla on nyt ollut sellaista, että aina kun yritän vähän harrastaa liikuntaa (joka nyt siis tarkoittaa vain rauhallisia kävelylenkkejä), alkaa supistella. Pidin välissä viikon taukoa, kun huolestuin, ei vain tunnu oikealta, että kävelylenkillä supistelee koko ajan. Tänään sitten supisteli vasta lenkin lopulla, mutta kun niitä alkoi tulla, tulikin sitten 7-8 putkeen siihen saakka, että pääsin kotiin. Kivuttomia onneksi kuitenkin olivat, mutta vähän kurjaltahan se tuntuu. Ajattelin nyt, etten lenkkeile ennen tiistain neuvolaa, vaan kysyn sitten terveydenhoitajalta, mitä mieltä on. Miten muut suhtaudutte supisteluihin?
Selkä on alkanut taas kipeytyä täälläkin, kun on tuo liikunta supistelujen takia jäänyt vähälle. Tarvitsisin säännöllistä salia selän kunnossapitoon. Tänään imuroidessa alkoi oikein kunnolla jomottaa, kurjaa... Samalla tuli masupuolellekin pieniä kipuja, mutta niitä nyt tuntuu tässä vaiheessa jo olevan, niin kuin kaikkea muutakin vaivaa. Valitusviestihän tästäkin näköjään tuli :).
Onko muilla masu jo kovin pinkeänä? En ymmärrä, miten vatsanahka muka enää mahtuu venymään, ja tarkoitushan olisi, että kasvaa vielä aika paljon... Maha on piukka pallo, ja napakin alkaa jo vähän pullistua. Kummia nämä muutokset, ainakin näin ensimmäistä odottavalle!
Valituksista huolimatta ihanaa olla raskaana, onhan se lopputulos niin odotettu! Saatiin pinnasänky kotiin miehen siskolta, hoitopöytä ja vaunutkin jo odottavat. Ja tiistain neuvolan jälkeen saa jo laittaa äitiyspakkauksen tilaukseen, jännittävää! Mitään ei olla vielä koottu paikalleen. Voi olla, että siinä vaiheessa, kun äitiyspakkaus saapuu, laitan miehen kokoamaan hoitopöydä, koska täytyyhän niillä ihanilla vauvanvaatteilla sitten olla joku paikka... :).
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Niina 22+0
Toivottavasti tämä aamu on muilla parempi kuin minulla. Tosin ei täälläkään tuon kummoisempaa, kuin tuo kaksinkertainen otsikko :DDDDD - juu ja eilen näköjään olin onnistunut saamaan omiin teksteihini oikein kivoja kirotusvireitä, mutta mitä pienistä kun ei pienetkään meistä ;)
Nappula: ärsyttäviä tuollaiset kommentit perheenlisästä. Kannattaa jättää omaan arvoonsa ja keskittyä olennaiseen eli omaan perheeseen.
a_j:llä onkin sitten muutto edessä! Onnea siihen, raskas viikonloppu varaan mutta ihanaa päästä uuteen, omaan ja tilavaan kotiin (itsellä tuo kaikki vielä edessäpäin) Tai siis oma on jo ollut mutta nyt sitten sitä uutta ja tilavaa vielä odotellaan valmistuvaksi¿
Itse asiassa ollaankin lähdössä tästä poikien kanssa kaupankautta tontille. Tulevat tarkastamaan hormia ja sitten päästäänkin pian takanlämmitykseen : ) Talvikin näytti tulevan joten mikäs sen parempi.
Oli kyllä aikamoinen keli eilen, kun ajelin keskustaan ja takaisin... Mulle kävi muuten ihan ihme juttu jumpan jälkeen; pähkäilin siinä ensi että jaksanko mennä suihkuun siellä vai vasta kotona. Päätin sitten mennä siellä. Sitten poikkesin H&M:llä josta mukaan lähti (taas) vauvanvaatteita. Sitten mun oli tarkoitus mennä pyörähtämään Stokkalla ja lähteä heti kotiin mutta¿. Stokkalla törmäsin mun entiseen poikaystävään lukioajoilta (onneksi kävin siellä suihkussa ja meikkasin ; ) Hän oli jollain täydennyskoulutus jutulla täällä (asuu 200km päässä) ja siis ihan SATTUMALTA seisoi siinä mun edessä!!!! No tietty vein sen komistuksen kahville (hän kyllä tietysti herrasmiehenä tarjosi) Soitin miehelleni että ¿menee vielä vähän kun mennään kahville mun ex-poikakaverin kanssa!¿ (mun mies tuntee hänet ja muutenkin hänelle voi surutta heittää tällaisia juttua). No siinä sitten turistiin niitä näitä. Kuljettiin ya-lukio samoissa porukoissa eli juttua riitti¿.
Joo. mutta nyt tähän päivään. Täytynee maksaa laskut kun tänään on ¿palkkapäivä¿ ja lähteä sitten kaivelemaan autoa tuolta kinoksesta : )
Mukavaa loppuviikkoa kaikille navoille ; )
♥ art 22+3