Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri tänään kukaan vielä viestinyt.. Mihinkään pinoon.. Noh, eiköhän tämä tästä vilkastu.

Oon miettiny, että miten sitä oikein lepäisi vielä enemmän. Kun nimittäin jos en pyykkiä hoida, ei sitä muutkaan hoida. Ja jos en laita tiskejä koneeseen, niin sama tulos. Isäntä onneksi koko eilisillan hoiti esikoista (leikki ja luki tarvittaessa ja vaihtoi vaipat ja käytti potalla), että siinä mielessä sain vähän enemmän lepoa. Muuten yritän aina mahdollisuuksien tullen istua aloillani ja nostaa jalat ylös jo muutenkin..

Tänään pitää jatkaa sen sairaalakassin pakkausta, muistiinpanovälineet muistin kun joku niistä mainitsi (esikoisen ajalta tallessa jutut prenalta, salista ja sitten synnyttäneiden osastolta. Samaan vihkoon/kirjaan voisin jatkaa, on tuollainen kovakantinen kierrejuttu ja muistaakseni siellä oli vielä tilaa reippaasti), ja kännykän laturi. Paitsi että sitä en voi pakata vielä, kun tarvitsen vielä todennäköisesti MONTA kertaa.. Tässä muuten on sama juttu kun kameran paristojen kanssa, toivottavasti ei puhelin unohdu kotiin kun laturin muistaa ottaa mukaan.

Jokohan on helmiä putkahdellut maailmaan? Muutamista ei ole kuulunut hetkeen. Käykäähän kirjoittamassa kuulumisia että tiedetään kuka on punnaamassa lapsosia maailmaan ja ketkä vielä yhtenä simpukkana!

Mrs.Marple & Kuopus, rv 36+1

Vierailija
2/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samaa kuin Mrs. Marplella, ei oikein toi kassin pakkaaminen suju...just samoja juttuja mietin, kännykän laturia ja kameran paristoja. Muistikorttikin pitäis kai tyhjentää, ettei siellä salissa sit tarvii alkaa deletoimaan kuvia...

Eilen iltapäivällä syntyi Nallekarkille pikkuserkku. Suvun harvinainen nimi sai jatkajan, sillä tulokas oli poika...ja iiiiiso poika olikin, 3980g ja 55cm. Onneksi päätyivät perätilassa olleen pienokaisen leikkaukseen, sillä äitikin on vaan noin 155cm pitkä. Olis siinä ollut ensikertalaiselle puskemista. Mutta kaikki voivat hyvin ja se on tärkeintä...

Ja tää tarkoittaa nyt sitten sitä, et me ollaan seuraavat tässä suvussa. Mies puhui eilen illalla työpuheluja kotoa käsin ja melkein jokainen työkaveri kysyi erikseen, että koskas vauva syntyy...sen kun tietäis! Mulla taas tuli ekaa kertaa sellainen kärsimätön olo...nyt kun ei enää serkun vaimon kanssa odoteta yhdessä. Jos he kerran pääsivät jo mahastaan, eikö meidänkin pitäis päästä?

Eilen satoi päivällä oikein kunnolla lunta ja ehdin jo innostua, mutta illan mittaa satoi sitten vettä päälle. Nyt yön pakkasen myötä loska on jäätynyt ja keli aika karmea. Kyllä silti varmaan yritän vähän liikkeelle.

Mies tekee taas tänään töitä kotoa käsin. Saatiin jo aamun eka riitakin aikaiseksi...Sille ei kans sais sanoa mistään mitään ennenkuin se on syönyt. Erehdyin huomauttamaan, etten tykkää, kun hän laittaa aina sulatejuustopurkin kanssa veitsen jääkaappiin. Eihän sitä kuivuneen juuston peittämää veistä kukaan enää käytä uudelleen ja harmittaa, kun jääkaapin hyllyt on niin matalat, että aina kun sulatejuustopurkin ottaa pois kaapista, veitsi tippuu kaapin lasitasolle. Kertaakaan mies ei ole meidän 4 -vuotisen täällä asumisen aikana pessyt jääkaappia, joten ei tiedä, miten ärsyttää sitten hangata niitä tahroja pois kaapista. Sanoin mielestäni ihan nätisti (jo toista kertaa tällä viikolla), mutta suuttui niin, että meni omaan työhuoneeseensa syömään loppuun. Päätin sitten, että jos kauniisti sanomisesta saa tuollaisen palautteen, ei toimi lounaspalvelukaan tänään. Inhoan tällaista pikkuasioista kinaamista.

No, mut nyt suihkuun, ehkä se vähän parantaa mieltä.

Nonna ja Nallekarkki (joka ei osoita minkäänlaisia syntymisen merkkejä) 37+1

Nonna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin pikaisesti kirjoitella, ennenkuin kuopus herää. Esikoinen lähti tänään kouluun kolmen päivän sairasloman jälkeen. Mieheni eikä äitini ei oo vielä saanut tätä flunssaa, mut eipä oo ikinä ketään jättänyt väliin, joten nyt pitäs pian jo heihinkin tarttua, sillä muuten ovat kipeitä vauvan syntymähetkellä.

Mulla meni viime yö ihan hyvin ton alavatsakivun kanssa. Mut illalla jossain vaiheessa sattui, ja pelkäsin, et kohtu repeää. Se ei oo mitään hirveätä kipua mitä ei kestäis vaan semmosta, kun olis tosiaan leikattu iso haava ja se sit kipuilee... Vähän kyllä jännittää, että polilla uskallettiin odottaa viikolle 39, vaiks tosiaan edellisen leikkauksen jälkeen sanottiin, et 38 olis paljon turvallisempi. Edellisestä mulla ei ollut mitään kipua arven kohdalla raskauden aikana. No, täytyy seurata. Jos nää kivut tulee päivisinkin, niin sit varmaan täytyy käydä näyttämässä polilla. Jotenkin vaan sinne ei haluis mennä, kun siel on ihan liikaa ollu. Mut toisaalta pelottaa, et jos kohtu ei kestä.

nonna: Millä viikolla sun sukulainen leikattiin?

Mulla sairaalakassissa on ihana uusi yöpaita ja housut, ostin sitten kahdet koska oli niin ihanat. Ne on niin ihanan ohutta puuvillaa ja menee toisaalta myös oloasuna kotona neuleen kanssa. Sit otan aamutakiksi semmosen neuletakin. Ekan päivän joudun oleen sairaalan vaatteissa sänkyyn sidottuna, mut toivottavasti toisena päivän voin olla omissa vaatteissa. Viimeksi mun esikoiselle oli järkytys nähdä mut sairaalavaatteissa ja muutamis letkuis, se luuli, et mä kuolen. Hän oli silloin 3.5 v. Nyt mun kuopus on neljä ja joka päivä kysyy, et miksi halusin vauvan. Hän sanoi, et tulee niin ikävä kun oon sairaalas ja et hän ei halua, et mua leikataan. En oo voinut tota leikkausta peittää, sillä ovat aina kysyneet leikkausarvesta ja tienneet, et siitä ovat tulleet!

iitulii72 37+1

Vierailija
4/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan aurinkoista!

Ajattelin viettää ihan rauhallisen-rauhallisen päivän, sää kutsuu kävelylenkille..Pitäisi käydä kyllä ostamassa sairaalaa varten jotain tarvikkeita ja miksei jo vauvaakin varten, uusia tuttipulloja, imetyssuojia...

Edellisen imetys meni loppujen lopuksi aika päin prinkkalaa, ei alkanut sujua missään vaiheessa kunnolla ja jäi " kesken" , joten nyt olen yrittänyt lukea etukäteisvinkkejä miten estää rintatulehduksia ja muita vaivoja, joista kärsin viimeksi. En ehkä oikein luottanutkaan maidon tuloon ja kun pikkurääpäleemme ei alkanut yliaikaisena oikein syömään, niin sairaalassa jo annettiin korviketta. Nyt toivon todella, että imetys onnistuisi. Olen miettinyt imetystukitoimintaankin liittymistä, kun epäilen olevani jotenkin ei-luonnostaan-osaava-imettäjä :( :(

Onpa ihanan levollinen olo, taitaa olla auringon ansiota :)

Tammikuun viimeinen päivä!

Sarandiina 38+2

Vierailija
5/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upean näköinen ilma täällä pk-seudulla! Ihan piristää omaakin mieltä.

Viime yö meni heikoilla unilla... Kuulostelin jostain syystä vähän väliä, että lähdetäänkö synnyttämään vaiko ei. Vaikka ei mitään oireita siihen suuntaan ollut. Outoa. Tosin eilen otin kahden tunnin päiväunet, olisko sillä ollut vaikutusta sitten tuohon yöunen vähyyteen. Tänään täytyy kyllä sinnitellä ilman päiväunia.

Tosiaan ei mitään " uutta" tällä rintamalla. Eikä tarvitse vielä ollakaan. Mun puolesta pieni saa vielä viikon verran olla mahassa. Ja toivon kyllä kovasti, että synnytys alkaisi " selvästi" ja mieluiten päivällä. Saataisi sitten helpoiten järjestettyä asiat, ja mieskin pääsisi toivottavasti mukaan.

Apteekista hain eilen vielä septidiniä vauvan navan puhdistukseen ja bepanthenia itselle sairaalakassiin (huulirasvaksi, kuiviin rystysiin, rintoihin...).

Huomenna taas neuvola. Täytyy muistaa pyytää hb:n mittaus. Mulla on mitattu se melkein joka kerta. Kuulemma suositus on 3 kertaa raskauden aikana: alku-, keski- ja loppuraskaudessa. Mutta meillä sen saa siis vaikka joka kerta, jos haluaa (ja muistaa pyytää).

Pitkää pinnaa pitkän odotuksen loppuun, helmet! =) Vai olikos se simpukat?

-Tango ja möhö 37+5

Vierailija
6/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sitä opetellaan taas vauva arkeen pikkuhiljaa. Kohta on kaks viikkoa oltu kotona. Sinänsä on helppo tämäkin poika (esikoinen 2v8kk) että syö ja nukkuu hyvin, eikä turhista itke. Sitten kun itkee, niin oikeesti on joku vikana.

Kontrolli verikokeissa käydään vielä keskussairaalassa pojan vauvan kanssa. Seuraavat bilirubiinia, hb:tä ja veren vasta-aineita. Viikko sitten käytiin viimeksi ja huomenna seuraavan kerran. Viimeks bilirubiini ja hb olivat ok, mut vasta-aineet vielä plussallax3 normaali vastaus on siis negatiivinen. Lääkäri kuitenkin lohdutti, että vasta-aineet poistuvat itsekseen kunhan aikaa kuluu, mutta varmuudeksi seurataan tilannetta.

Ite olen ihan levollisella mielellä, hyvä vain et seuraavat tarkkaan. Luulen et kun raskaus aika oli sellasta veitsenterällä elämistä niitten vuotojen takia, niin kuitenkin syntyi terve poika, vaikka kontrolleissa käydäänkin.

Jokos joku on aloitellut synnytystarina pinoa? Ite en ole vielä ehtinyt, mutta ajatuksissa on kyllä.

Jaksamista ja kärsivällisyyttä helmet!

t:sininenkirsikka ja pojat 2v8kk ja 3vk

Vierailija
7/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tahdo enää millään saada mitään kirjoitettua. Tuntuu, että sitä on jo jotenkin kääntynyt sisäänpäin odottelemaan vaan sitä joskus koittavaa synnytystä (josta ei edelleenkään mitään merkkejä). Eilen jo alkoi huolettaa vauvan vähäinen liikkuminen. Kyllä se hengissä tuntuu olevan, mutta hirveän vähän se liikkuu. Täytyy katsoa, pitääkö jossain välissä soittaa ä-polille/synnärille. Jos tästä lähden tsekkauksessa käymään, niin mieluiten lähden kyllä vasta sitten, kun mies on kotiutunut, joten silloin määränpääni olisi synnäri. Olishan tuo ihan kiva käydä sielläkin jo vähän tuntumaa ottamassa, vaikka ei sinänsä ole kyllä yhtään kivaa, että joutuu noita vauvan liikkeitä kuullostelemaan ja miettimään.

Mikaela kysyi eilen, onko rinnat painavat tms. Minä olen vielä ihan " tyhjä tasku" , mutta auta armias viimeistään pari päivää synnytyksen jälkeen. En ole silti mikään superimettäjä. Olen kyllä pystynyt täysimettämään vauvat (esikoista lukuunottamatta) melkein 6 kuukauteen asti, mutta sitten maidontulo hiipuu tosi nopeasti, mikä sinänsä on minusta aika erikoista, mutta niin vaan on joka kerta ollut. Pisimmillään olen imettänyt 8,5 kk. Nyt viimeksi mulla oli riesana ihme maitotiehyttukokset, vaikka vauvalla oli jo useampi kuukaus ikää ja rinnat aika pehmeät, niin silti tuli niitä tukoksia eikä maito meinannut lähteä millään tulemaan. Tuollaista ei oo mulla ennen ollut, joten nytkin vähän mietityttää, tuleeko tämän uuden tulokkaan kanssa olemaan samanlaista. Ostin ennen nykyisen kuopuksen syntymää sellaisen sähkökäyttöisen rintapumpun yhdeltä nettituttavuudelta. Aluksi se vaikutti aivan ihanalta käsikäyttöiseen verrattuna, mutta sitten kun mulla noita imetysongelmia alkoi tulla, niin ei tahtonut lähteä pisaraakaan. Ei kyllä sen puoleen lähtenyt sillä käsikäyttöiselläkään. Sit istuin melkein tuupertumaisillani saunassa ja yritin saada tukoksia aukeamaan. Oli kyllä rasittavaa. En haluais nyt samanlaista, mutta eipähän sitä minulta kysytä ;-).

Joku taisi kysyä myös siitä, että tuleeko maitoa ennen synnytystä. Mulla ei ole koskaan tullut paitsi jos oikein kovasti puristelen, niin voin saada tipan puserrettua rinnanpäähän. Eli en tosiaan ole liivinsuojia ennen synnytystä tarvinnut ;-).

Nyt on alkanut vaivata mieltä, että kun en ole ostanut imetysliivejä. Pitäis vissiin päästä rauhassa käymään asioilla. Onko kukaan tilannut netistä? Olisko mitään vinkkiä hyvästä nettikaupasta?

No, tällaisen viestin sain nyt itsestäni puserrettua tälle päivälle ;-). Kestovaippajutskia olen tässä aikani kuluksi katellut (aina vaan himottais jotain lisää, mutta onneksi olen pystynyt itseni imuja lukuunottamatta hillitsemään). Alkais tulla se vaipatettava, niin pääsis noita uusia, nettitutulla teetettyjä vaippoja kokeilemaan...

neronja & hiljainen masukki rv 39+4

Vierailija
8/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihana päivä!

Esikko on parantunut ja meno niin toisenlaista kuin kulunut viikko!!! Viihtyy omissa leikeissäänki oman aikansa ja ruoka maistuu! Ja mikä parasta, me päästään ulos auringonsäteistä nauttimaan...

Kukas se jutteli miehen kanssa riitelemisestä aamutuimaan... Meillä eilen aamulla samat hommat -- toki aiheena esikoisen aamupala. Mä olen ollut kamalan tyytyväinen, et 1v4kk edelleen syö puuron aamulla ja illalla... Nyt sairastellessa tahtoi olla takkuista ja eilen aamulla kun tein lähtöä neuvolaan panin merkille isännän kaupankäynnin pojan kanssa... " ottaako isin kulta appelsiinia, ottaako isin kulta sitä ja tätä..." Vuoh. Pojalla kun on muutenkin noita kaupankäyntitaitoja jo, niin totesin, että mitä jos kuitenkin äiti ja isi päättäisi, mitä syödään ja milloin... Eipä olis kannattanu kipeälle ja nälkäiselle miehelle aamusta alkaa... :D Onneksi Onnin kuulumiset on isälleki aina niin tärkeitä, että neuvolasta tullessa asia oli jo unohdettu ja yhdessä mietittiin lounaan sisältöä...

Jaa neuvolassa. Ei mitään uutta. Pissa puhdas ja jo toisella yrittämällä RR:ki saatiin mitattua, se edelleen tyypilliset 110/69. Hb:a ei kuulemma tarvi ottaa, kun äiti ei ole väsynyt/kalpea. Sf-mitan kukin ottaa tyylillään, multa se otetaan maaten (jalat koukussa), eikä se ole viime viikkoon kasvanut, vaikka painoa on tullu +700g. Vauva pötköttää oikeassa kainalossa, pää alkaa olla kiinnittyny ja sykkeet ok...

--

Mä oon katellu itteäni peilistä parin päivänä. Huulet alkaa turvota. Dääm. Ei vielä!!!

Vauva-uutisia mun maailmasta:

Mulla tää kolmikymppisten kavereiden piiri alkaa olla kaikki " toisella kierroksella" . Joko niin, et toinen vauva on tulossa tai sit vaihdetaan miestä... :P

Kaverin vauva käynnistettiin 2vk yliaikaisena toissapäivänä ja nyt 4,5-kiloinen tyttö on maailmassa ja seuraava meidän porukkaan olisin minä... Toisella kaverilla on la sit helmikuun lopulla...

Serkku-tytöllä huonompia uutisia, sai km:n rv 19... Siis lähes samankokoisena, kuin se siskon poika syntyi!!! Ei viikoiltaan, mutta mitoiltaan... Kovin jaetaan kortteja tässä elämässä epäreilusti, sanoisin...

Vielä siitä sairaalakassista. Mä pakkaan Onnin vauva-kirjan mukaan muistiinpanovälineiden sijaan. Ostin samanlaisen Anne Geddes-kirjan ko Lukallaki on ja se alkaa syntymäjutuista, eka vieraista ym. ja kun viimeksi unohdin sen kotiin, ni esikon ekat sivut on vähän hatarasti täytetty...

Millonkahan sen kassin saisi sitten pakattua... heh...

Mitähän sitä muuta... On niin hatara pää, ettei kerta kaikkiaan enää muista, oliko jotain sanottavaaki, vai terrorisoiko täällä vaan palstatilaa huvikseen...

anna_liisalle Tsemppiä! 3ässää käyttöön ja kovasti!!!!!

Nyt pitää lähtä harjaamaan oma tukka et päästään tuonne päivänvaloon!

Mukavaa tammikuun viimeistä päivää Helmet!

Luuk@ ja Onni 37+5

Vierailija
9/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarandiina pohti imetysasioita: Itselle oli suuri apu esikoisen alkuaikoina imetystukilistasta ja erityisesti Faq-osiosta

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=sect…

Lisäksi jos tulee jotain ongelmia, maitolaiturilla voi kysellä (tai lukea jos jollakulla muulla on ollut samoja ongelmia) ja saada vastauksia suht nopsasti

http://maitolaituri.imetys.fi/

Luuk@lle kiitos, en oo taas muistanukaan koko vauvakirjaa! Pitää seuraavalla kerralla kaupassa katsastaa josko löytyis sopivaa. En sitä varmaan sairaalaan ota, mutta muuten ois hyvä olla alusta lähtien.. Se on se muisti niin hatara aluksi jostain kumman syystä..

Vierailija
10/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihana auringonpaiste ulkona. Piti käydä nauttimassa ulkoilmasta, kun kerrankin sää suosii.

Eilen jo luulin liittyväni " oireilevien" joukkoon. Heräsin päikkäreiltä menkkamaiseen kipuun ja siihen että vatsa alkoi toimia. Tuo vatsan toimiminen on molemmilla edellisellä kerralla ollut merkki alkavasta synnytyksestä. Muuten kun oon koko raskauden kärsinyt kovasta ummetuksesta. Muutama tunti siinä jännättiin ja sitten alkoi helpottamaan.

Nukkumaan mennessä taas alkoi olla menkkamaista kipua ja harjoitussuppareitakin tuli hetken tiuhaan. Muutenkin oli jotenkin " outo olo" . Yö meni siis levottomasti ja nyt ei sitten enää mitään oireita ole. Plääh. Huomenna on neuvola-aika. Ja niin kuin terkkari ei viimeksi meinannut antaa mulle enää seuraavaa aikaa, kun oli varma että oisin synnyttänyt nyt alkuviikosta.

Vähäisistä liikkeistä ollut puhetta. Mustakin tuntuu, että tää viikko on ollut rauhallista liikkeiden suhteen. Parhaiten niitä tulee aamusta. Päivällä ehkä muutaman hassun tunnen. Ja sitten illalla vaihtelevasti tuntuu, mutta aika vaimeita ovat. Paitsi nukkumaan mennessä juuri kun on käynyt pissillä, niin sitten masukki aloittaa vissiin nyrkkeilyn virtsarakon kanssa, kun on tunne että rakko meinaa haljeta vaikkei oikeesti sitten paljon mitään tuukaan.

Mutta huomenna alkaa jo meidän kuukausi!

valokki rv 38+4

Vierailija
11/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen satoi aivan älyttömästi lunta tänne! Alla on jää, joten varovainen pitää olla tuolla liikkuessa ja lumia työnnellessä. Lumityöt on jotenkin kauheen kivoja! Oon tykännyt lapsesta asti.=)

Imetyksestä on ollut puhe. Imetin tuon esikon kahdeksan kuiseksi hyvällä menestyksellä...Siis että maitoa tuli hyvin ja homma toimi. Sain kyllä kolme rintatulehdusta ekoina kuukausina, mutta antibiootit auttoivat aina! Sitten kun neiti oli 8 kk,meille tuli muutto ja en tiedä liittyikö siihen, mutta ei enää tissi kelvannut. Että siihen jäi!

Mulla on nyt öisin ollut supistuksia, sellaisia täysin siedettäviä, mutta tuntuvampia kuin tähän asti. Tänään on aamusta alkaen tullut hieman kirkasta limaa joten eiköhän sieltä limatulppa kohta irtoa. Kertokaas te, joilla aiemmat synnytykset lähteneet käyntiin limatulpan irtoamisella ja suppareilla, että kauanko limatulpan irtoamiseen on vuodon alkamisesta mennyt ja miten pian synnytys on sitten alkanut? Siskolla meni tulpan irtoamisesta 2 vko synnytykseen ja toisilla kai voi lähtö tulla piankin sen tulpan irtoamisesta...? Toiveikkaana odotan että pääsis kohta lähtemään!

Taitaapi olla osa jo laitoksella. Anna_liisa, aurela, muita????

Ei muuta kuin toiveikasta torstaita kaikille helmille!

suko81 39+5

Vierailija
12/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin lukasemassa tuota keskiviikon listaa niin siellä olikin jo muutama huomio tuosta limatulpan yhteydestä synnytykseen, mutta kertokaa vaan lisää kenellä kokemusta on!

Oli juttua myös siitä itsensä rasittamisesta... Niin mä olen päivisin huilannut vain sen ajan kun esikko nukkuu päikkäreitä (ellen ole ollut virtaa täys ja maalannut tai poistanut tapettia=) ja sitten muuten ihan surutta puuhastellut kaikenlaista. Mies mua on koittanut saada pysymään aloillani ja huilaamaan, mutta kun ei sen pahmpia suppareita mikään ole aiheuttanut niin olen tehnyt lumitöitä, kävellyt reippaita lenkkejä ja siivoillut ja laitellut kaikenlaista. Ainoa mikä ei ole kovasti kiinnostanut on noissa kaupoissa kiertely. Mutta eipä ole onneksi kovasti tarvinnutkaan!=)

Huomenna neuvolaan!

suko81 edelleen 39+5=)

Vierailija
13/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kasassa ollaan!

Ja JEE päästiin täysaikaisiksi maanataina..vaikka ei kätilö ja lääkäri sitä uskonutkaan...ja ihanaa saan mennä ulos ja kävellä!!!

10 viikkoa hiljaa sipsutellen ja nyt on sitten " vapaus" koittannut.

No pari päivää sitten ekan kerran siivosin oikein kunnolla ja mitä tapahtui...ei sitten mitään ei vihlontaa ei supparin supparia,eli kun tuli 37 viikkoa täyteen niin kaikki lakkasi ei vihlo ei supistele kivaa....

-Tosin viime yönä en sitten oikein nukkunnut kun oli niin epämukava olla sitä juilimista ja vihlontaa ja baby työntää itteään alaspäin,tipahtaa varmaan kohta kävellessä ulos!! Ja Voi että sattuu käveleminen kun on niin alhaalla..Toisaalata aamulla katsoessani puhelinta niin oli kaveri laittannut yöllä viestin että tyttö tuli....ihanaa!!

-Neuvolassa olin maanataina kaikki ok ja pää kiinnitynyt,toivotteli hyvää synnytystä,mutta taidan vielä maanantaina mennä näytille.

-Sairaala kassiin ostin tänään paksun kirjan,jotain lukemista pitää olla mukana,kuten hampiharjakin!

Ja eilen sain sitten sen meidän " kotiorjankin" tänne! Ihanaa kun veli on koko kuukauden täällä isompien lasten ulkoiluttajana ja nostajana,kun tuo mieskin tekee yli 12 tuntisia päiviä..

Nyt on pakko taas rientää,neito tuli koulusta ja matikan läksyt kaipaa äidin läsnäoloa,kuulemma....

Loria ja rimpula 37+3

Vierailija
14/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka fiilikset täällä vähemmän aurinkoiset. Heräsin aamulla viiden maissa kun poitsu porhalsi meidän huoneeseen ja halusi äitin viereen. Ei siinä mitä, ihan kiva kölliä vierekkäin, mutta tajusin siinä samalla, että on tainnut flunssa iskeä tähän mammaan. Nenä vuotaa, kurkku kipeä ja aivan tajuttoman vetämätön olo!!! Mikään ei vaan huvita ja sitten pitäisi vielä yksille syntymäpäiville raahautua illalla... sori, kauhia valitus.

Tukoksista rinnoissa... Miulla on niistä kokemusta esikoisen ajoilta. Normaalisti saunassa käydessä piti pitää vatia sylissä, kun maito ihan suihkusi tisseistä. Sitten kun tuli tukoksia, niin mitään ei meinannut irti saada. PAras apu oli kaalinlehdet liiveissä ja sitten käsipumpulla pumppaaminen saunan jälkeen kuumassa suihkussa. Näin sain maidon taas irtoamaan ja tukokset pois. Isäntä muisteli, että itkeä pillitin kun kukaan ei ollut kertonut että tissit on niin kamalan kipeet ja isot. Miulla kyllä maitoa tulikin reilusti, luovutettavaksi asti. Nyt jännittää miten tuleva imetys sujuu...

Mie en ole pakannut kassiin muuta kun henkilökohtaista hygienia tuotetta. Kuulin että sairaalasta saa liivisuojia ja muuta vastaavaa, niin ajattelin hyödyntää niitä. Vauva kirjaa en edes olis älynny, ellen täältä olis lukenu. Pitänee käydä se jonain päivänä hommaamassa...

Onko muita kauhean kärttyisiä? Mie olen päivät kotona yksin, ja kärttyntn kun mikä. Illalla vähän leppoisampi kun mies ja poika kotona...

Turvotusta on tosi paljon ja väsyttää, vaikka aika hyvin tullut nukuttua. Vauvan liikkeet on rauhottuneet reilusti, ja välillä alkaa huolestuttaa, mutta aina sit kuitenkin alkaa potkia...

Jasuliina ja Poikanen 38+3

Vierailija
15/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen himoinnut sitä monta viikkoa mutten ole jotenkaan saanut aikaiseksi hakea tai tilata ja sit se on vaikuttanut niin hirmu kalliiltakin. Mut nyt ajattelin, että kohta on raskausaika ohi, eikä mulla ole ollut sen alkuaikojen Tropicana appelsiinimehuhimon jälkeen MITÄÄN himotuksia, siis sellasia isoja. Nyt siis ajattelin, että laitan sen parikymppiä siihen ja haen itselleni oikein kunnon ison pizzan. Nami! Sit vielä PepsiMaxia siihen kylkeen niin eiköhän tule himot tyydytettyä ;)

Viime yönä kärsin JÄRKYTTÄVÄSTÄ migreenistä! Heräsin joskus kahden maissa vessaan ja kun pääsin sängystä ylös, hyvä että pääsin kävelee. Siis NIIN hirveä särky, etten taas hetkeen muista. Mullahan migreenit periaatteessa loppui kun jäin odottamaan esikoistamme kesällä 2003, sen jälkeen on tullut vain pari-kolme kertaa. Migreenilääkettä on aina kaapissa, mutta sitä ei saa syödä raskausaikana. Otin sit 2 Panadol Zappia ja niistä tuli tosi huono olo, koska en ollut muistanut syödä koko eilispäivänä ruokaa, muroja vain. Istuin sit sohvalla tunnin ja viimein kipu helpotti sen verran että menin sänkyyn ja sain nukuttua pari tuntia.

Mies mittasi yöllä mun verenpaineenkin, koska pari pv ennen esikoisen syntymää mulle tuli voimakas (tosin moninverroin pahempi kuin nyt) päänsärky, ja paineet olikin jotain 120/170-luokkaa, ja jouduin sairaalaan sisälle ja verenpainelääkkellä kivut lähti. Nyt oli paineet kuitenkin ok, tai ainakin niin mies sanoi.. Hän kun on harvinaisen sekaisin öisin, nukkuu niin sikeästi. Esim. viime yönä esikoisemme näki jotain unta ja nyyhkytti sängyssä. Sanoin sitten miehelle, että mene katsoo Kiiraa, nyyhkyttää jotain, mulla on pää niin kipeä etten pysty liikkuu. No, pari kertaa häntä tökkäsin ja puhuin o-i-k-e-i-n hitaasti, että ymmärtää. Vihdoin nousi pystyyn, mutta kysyi vielä makkarin ovella, että minne mun pitikään mennä? ;) Sit oli kysynyt Kiiralta (pian 4v) että onko sulla pää kipeä vai? Voi luoja miten sekaisin se onkaan aina öisin! Saa nähdä minne se lähtis ajaa autolla jos meillä tulis yöllä lähtö synnyttämään kesken sen unien :D :D

Mutta nyt hakee pizzaa. Sorry omanapaisuus.. Palailen asiaan illemmalla. Toivottelen oikein kipakoita suppareita kaikille niitä tarvitseville :)

M rv36+5

Vierailija
16/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Mrs.Marplelle!

Täytyykin käydä heti kurkkaamassa linkit. Yritän nyt valmistautua hommaan paremmin ja ladata itseeni uskoa imetyksen suhteen. Viime kerralla tosiaan luovutin liian aikaisin, mutta rinnat olivat kamalan kipeät, turhautti, itketti ja usko maidon tuloon oli alamaissa :/

Vierailija
17/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli piipahdettua tänään neuvolassa.

Paino lisääntynyt +500g/vko, johtuen täysin turvotuksesta! =( no, kaipa se ohi menee. Verenpaineet 126/72, vähän nousseet siis. Pissa puhdas. hemoglobiini 118. Kohdunpohjankorkeus 32 cm, ei kasvua tammikuun aikana tässä suhteessa (8.1.08 mitattu ekan kerran 32cm, ja yhä sama..). Ja pää edellä yhä vaavi tulossa, sitten kun tulee.. =]

Käski juoda vettä turvotukseen, ja sitähän mä oon tässä juonutkin useamman litran päivittäin.. =] Ensviikolle sovittiin neuvola-aika perjantaille, jos ennen sitä ei sit " saa" lähtee laitokselle. ja kehotti täti heiluttelemaan lakanoitakin sekä houkuttelemaan miestä makuuhuoneen puolelle, jos se käynnistäis synnytyksen.. =] itseä ei kuitenkaan ajatus kovin houkuta, valasmainen olo kun on, ja suonikohjut yms tuolla alapäässä eivät kovin houkuttelevan näköisiä ole.. =/ yööök..

Imetysjutut muakin vähän kiinnostaa, haluaisin tietenkin imettää, mutta en vielä tiedä kuinka maitoa tulee. Ja kuinka paljon se vaatii kyyneleitä ja hampaiden kiristystä, vai onnistuuko ihan helposti. Yritän pitää mielen avoinna asian suhteen, ja toivon että sairaalassaoloaikana imetys alkaisi sujumaan ja siellä se opetettaisiin.. =]

Nyt ulkoilemaan, kun on hieno ilma ja hieno ilta!

jonttu 39+2

Vierailija
18/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna pitää sit käydä synnärillä käyrässä ja paineiden mittauksessa. Tänään on kotona ollu paineet koholla. Jos ei tosta laske niin voi olla et joudun makuulle osastolle odottaan maanantain käynnistystä. Täällä ei käynnistetä viikonloppua vasten kuin pakosta. Muutenki synnytyssaleihin on ruuhkaa. Hirveeltä kuullostaa kun joutuu jonottaan saliin. Maanantaina kun menin osastolle, sanoivat kätilöt vaan et toivottavasti et tullu synnyttään.. Nimittäin tilaa vain käytävällä..

Täällä raahessa on vain 2 synnytyssalia.. Tammikuussa kuulemma 40 laskettua aikaa ja tiistaihin mennessä syntynyt vasta 27 lasta. Ovat kaikki sit munkaa yhtäaikaa. Jonotin saliin ekaa tehdessäki.. Ei muuten haittaa mut epiduraalin saanti venyy.

Huomenna on sitte paineet koholla jo siitä et joutuuko jäämään vai ei..

Joku oli lähdössä hakeen pitsaa.. Mä haen kans huomenna jos ei tarvi jäädä osastolle. Viimeisen kerran valkosipulia pitkään aikaan. Tulisia ruokia on sit ikävä imetyksen ajan..

Mä otan kassiin mukaan naistenlehtiä. Nytkin oli vaikea keskittyä kirjaan vaikka ei ollu vielä edes vauvaa. Iltalehdet sit hain kanttiinista.

Ei tarvi niin keskittyä. Huoneissa on tv ja sitä töllää iltaisin. Kyllä se aika

kuluu jos vauva on tulossa mut jos joutuu makaan toimettomana koko viikonlopun ja vaan odottaan ma käynnistystä.

Tänään yritin kaupoista ettiä jumppapalloa. Joka paikasta loppu. Esikoisen synnytyksessä istuin sen päällä salissa et vauva laskeutus nopeampaa. Onko muut kokeillu?

Vauvan leluja kävin pannuhuoneesta hakemassa ja ajattelin keittää ja pestä ne jotka voi.

Olipa taas (.) viesti..

Terveisin jättiläinen Siirikki rv38+5

Vierailija
19/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iitulille: viikot serkun vaimolla tais olla 39+1.

Kauan odotettu turvakaukalo tuli tänään. Postitäti soitti ovikelloa, joka ei toiminutkaan, mutta koputti onneksi vielä sen jälkeen. Onneksi, sillä muuten olisin joutunut tekemään postikeikan.

Kaukalo vaikuttaa hyvältä, tukevalta ja turvalliselta ja tosi näppärästi sen sai kiinni myös vaunujen runkoon. Väri oli yllätys, sillä kuvissa kaukalo (Britax Babysafe isofix plus Clara) näyttää musta-vaaleansiniseltä, mutta pääväri onkin suklaanruskea. Itse asiassa tykkään siitä vielä enemmän ja ostamani hasselin värinen Eisbärchen sopii siihen ihan superhyvin. Täytyy laittaa kuvat blogiin...

Mies kävi tossa päivällä tekemässä asuntokauppoja lapsuudenkodistaan ja mä kävin sillä aikaa Itäkeskuksessa jätskillä ja hakemassa buklee-maton vaunujen alle. Niitä säilytetään kuitenkin sisällä ja renkaissa rengassuojat, mutta ajattelin suojata silti alle jäävän parketin esim. kurakeleillä rungosta tippuvalta vedeltä. Ruokakaupasta tullessani piipahdin kauppakeskuksen vessaan ja liukastuin juuri pestyssä märkälattiaisella käytävällä .( En kaatunut, mutta oikeaan nivuseen sattui ilkeästi. Kävelemään pystyn, mutta häpyluuta ja nivusta särkee ikävästi.

Kotiin tultuani pakastin tekemäni makaronilaatikon (tai sen, mitä siitä oli jäljellä, näytti maistuneen miehelle ainakin:) synnäriltä kotiintuloa varten ja painuin pehkuihin. Reilut pari tuntia tuli nukuttua. Ihan hyvä saldo tälle päivälle; yöuni 23-08 ja 2h päikkärit...11h vuorokaudessa. Nyt näköjään otetaan takaisin niitä muutaman viikon takaisia valvomisia. Taitaa ensi yöstä tulla kuitenkin aika rauhaton yö, kun päiväunilla jo kyljen kääntäminen sattui alapäähän aikalailla.

Täällä oli imetyksestä puhe ja ensikertalaisena yritän minäkin ottaa mahdollisimman paljon selvää etukäteen. Tuosta kamalasta kivusta kuulinkin, mutta kiva kuulla teiltä helpotuskeinoja siihen. Onneksi on nuo erilaiset apu-palvelut, imetystukilistat ja -numerot.

Nyt telkkarin ääreen odottelemaan Housen alkua

Nonna ja NK 37+1

Vierailija
20/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko udella: Mitkä vaunut teillä on? Tiedätkö mihin kaikkiin vaunuihin käy? Meillä tuo sama turvaistuin, mut vaan musta-harmaana. En viittiny uusia vaunuja käydä ostamaan, kun vanhat Emmaljungat vasta viimevuonna ostetut... Mietin nyt vaan pitäiskö ostaa matkikset, joihin sais kaukalon kiinni. Ilmeisesti ainakin Britaxin Verve nimisiin matkiksiin saa kaukalon.

Ihastuin siihen isofix jalustaan niin, että kun pian joudutaan poitsulle ostamaan turvavyö istuin, niin taidan senkin ottaa isofixillä, ja tilata saksasta. Ainakin olen ollu tosi tyytyväinen palveluun, kun tilattiin kaksostenrattaat nyt sieltä.

Telkkarin ääreen... Pisaa ja limua kävi tekemään kans mieli... ehkä viikonloppuna sitten...

Jasuliina ja poikanen 38+3