G: Mihin lasten kirjakerhoihin kuulutte?
Meillä kuulutaan kolmeen: Lasten Parhaat Kirjat, Lasten Oma Kirjakerho ja Uppo-Nallen Kirjakerho.
Aika usein kyllä sattuu niin, että kuukauden kirja tulee peruttua, sillä periaatteeni on ottaa se vain siinä tapauksessa, että se todella vaikuttaa hyvältä / miellyttää.
Se ärsyttää, kun monesti vain nuo kuukauden paketit kerryttävät bonuksia. Eli vaikka tilaisi miten monta muuta kirjaa ko. kerhoista, niin niistä ei kuitenkaan saa mitään bonuksia.
Kommentit (24)
Mua ärsyttää se huonosti käännetty disney-kirjallisuus. Kamalan huono valikoima heillä. Ja joo, en liittyessä tiennyt, että heillä on pelkkää disney-hömppää. Puhelinmarkkinoja vaan kehui hyvää ja laajaa valikoimaa...
- Lasten parhaat kirjakerho
- Lasten oma kirjakerho
- Suuren suomalaisen lastenkirjakerho
- Vaukirja
- Uppo-Nalle
Vaukirjan sarjakerhoihin olemme kuuluneet myös eli Ensinumerot-sarja on jo kokonaan, EnsiABC reilu puolet ja vähän aikaa sitten alkoi EnsiTietoni-sarja. Lisäksi olen tilannut WG:n lasten satu- ja tietosanakirjasarjat.
Niin Merkurius-kerho on tiedossa, mutta ajattelin, että siihen liitytään vasta kun tuo EnsiTietoni-sarja on tullut kokonaan. Ovat aiheiltaan aika samanlaisia. Ja käsittääkseni siinä ei voi perua yhtä kirjaa välistä eli on tuollainen " kirjasarja" . Niitä yritän pitää vain max 2 sarjaa kerrallaan tulossa, koska muuten menee liikaa rahaa kirjoihin kuussa (joo, menee niihin muutenkin, vuoden 2006 kirjaostoihin meni aivan hirveästi, vuotta 2007 en ole vielä tarkistanut).
En ota kuukauden pakettia jatkuvasti, vaan aina silloin, kun se miellyttää tai on jotain " sarjaa" (kirjailija, henkilöhahmo tms) jota keräämme lapselle tai josta lapsi tykkää.
Kuulun itse myös kaikkiin tietämiini aikuisten kirjakerhoihin ja niistäkin tilaan vain ne kirjailijat, joiden kirjoja kerään hyllyyn itselleni. Muuten katson uutuudet kerholehdistä ja varaan ne kirjastosta :)
alkoi ärsyttämään, jos maksi on vähän myöhässä, niin heti tulee jostain firmasta lasku kuluineen.
Kuulumme tällä haavaa myös Lasten Omaan, mutta siitä erotaan heti kun olen saanut kaksi kuukaudenpakettia ostettua. Mielestäni muissa kirjakerhoissa saa kyllä bonuksia muistakin kirjoista kuin pelkästä kuukaudenpaketista.
Minäkin perun lähes aina kuukaudenkirjat ja tilaan muita kirjoja, usein alesta. Suuri Suomalainen on mielestäni näistä ehdottomasti paras.
ärsyttää myös se, ettei sieltä enää tule mitään oikeita klassikoita. Miksi? Kirppikseltä olen sitten niitä ostellut aina kun on tullut hyväkuntoisia vastaan, esim. kaksi Mummo Ankka -kirjaa. Eli siis liian vähän on minusta kirjoja niistä ALKUPERÄISISTÄ OIKEISTA Disneyn hahmoista. Vuosi ollaan kohta kuuluttu kerhoon, kohta varmaan erotaan siitä jos sama meno jatkuu.
Sen sijaan meille tulee kuukausittain vaatepaketti d&j familjeklubbenilta ja niihin olen ollut tosi tyytyväinen :) Mutta se ei ehkä liity aiheeseen.
Ärsyttää vaan se peruuttaminen. Ostan mieluummin itse kirjakaupasta mieluisat. Siellä voin katsella ja valita parhaat.
Ärsyttää ensinnäkin se, että kaksi kertaa, kun olen palauttanut kirjapaketin ihan ajallaan, on tullut karhulasku perään. Sitten ärsyttää sekin, että palauttaminen on tehty tosi vaikeaksi, mistään ei löydy osoitetta, johon palautus pitäisi lähettää, saati valmista kaavaketta palauttamiselle. Toki ymmärrän, että kirjakerho ei halua, että kirjoja palautetaan ja itsekin kyllä pyrin aina perumaan, kun en pakettia halua, mutta joskus vain unohtui tai sitten kirjan nähtyäni en sitä halunnutkaan.
Toinen ärsyttävä juttu olivat nämä kerhotuotteet, joiden postikuluja ei ilmoiteta missään. Siis jos tilaa muutaman euron tuotteen, postikulut voivatkin olla saman verran. Luulisi, ettei ole ylivoimaista ilmoittaa tuotteen postikuluja, kun useimmat nettikaupatkin siihen pystyvät. Kerran annoin kerholle palautettakin aiheesta, mutta mitään ei tapahtunut.
Ihan kivoja kirjoja kerhosta on kyllä tullut, mutta valikoima on loppujen lopuksi aika suppea (taasko rasmus nalle paketissa, hohhoijaa).
Ja monesti samat kirjat saa edullisemmin kirjakaupasta eli kerhohinnat eivät edes ole mitenkään edullisia.
Vierailija:
Sitten ärsyttää sekin, että palauttaminen on tehty tosi vaikeaksi, mistään ei löydy osoitetta, johon palautus pitäisi lähettää, saati valmista kaavaketta palauttamiselle. Toki ymmärrän, että kirjakerho ei halua, että kirjoja palautetaan ja itsekin kyllä pyrin aina perumaan, kun en pakettia halua, mutta joskus vain unohtui tai sitten kirjan nähtyäni en sitä halunnutkaan.
Lasten Parhaissa tulee kuukaudenkirjat mielestäni siinä muovikelmussa, itse olen teipannut muovin uudelleen kiinni ja kääntänyt sen laskun niin että kirjakerhon osoite näkyy, kirjoitan vielä " asiakaspalautus" siihen isolla. Yleensä tietysti perun, mutta joskus olen unohtanut tai tullut katumapäälle.
Lasten Parhaissa hyvää ovat Franklinit ja Muumit.
Liittymislahjana tulleet pari kirjaa olivat kyllä hyviä ja mieluisia. Kyseessä on lasten tietokirjakerho. Hyvä puoli kerhossa on, että siitä saa (ainakin puhelinmyyjän mukaan) erota koska vaan, ei tarvitse tilata pakollista viittä kirjaa.
kirjallisuustiedettäkin opiskellut. Olen siis varmaan " kulttuurimamma" .Ollaan kuuluttu kaikkiin kirjakerhoihin ja kyllä lapsi tykkää eniten Disneystä, valkkaa aina Nalle Puhin tai Dumbon kun saa itse valita lukemista. Höttöähän ne on mutta kyllä on tullut Uppo Nallestakin mitäänsanomattomia eläintarinoita ja parhaista kirjoista Franklineitä ja Muumi-viritelmiä joista ei jää mitään mieleen. Pääasia että lapselle luetaan!Klassikkosaduissa on meidän lapselle jotain pelottavaa, noitia tms ja niitä kieltäytyy vielä kuuntelemasta.
Vierailija:
Vaukirjan sarjakerhoihin olemme kuuluneet myös eli Ensinumerot-sarja on jo kokonaan, EnsiABC reilu puolet ja vähän aikaa sitten alkoi EnsiTietoni-sarja.
" Hei! Olemme Yykkis, Kaakkis ja Kookkis ja asumme Kolkissa, jonne mennään kolmion muotoisesta portista ja jossa kylvetään aina kello kolmelta ainakin kolme kertaa viikossa. Ja lopouksi syödään kolmoislettuja"
Tämä Ensinumeroiden kirjasta nro 3. Siihen loppui myös meidän ko. kirjasarjan keräilymme, eihän tuollaista voi vakavissaan pitää hyvänä kirjallisuutena.
Tosin ajattelin irtisanoutua Lasten omasta kirjakerhosta tänään. Kerho pullollaan kökköä Disney-kamaa ja niitä samoja kirjoja mistä on myös leffat. Suosin vähän laadukkaampaa lasten kirjallisuutta. Ja tuo Vau-kerho oli ihan hirvitys myös.
Millainen tuo Lasten suuri suomalainen (vai mikä se oli) on ollut? Kannattaako liittyä?
Ostan paljon myös kirjakaupoista kirjoja, alet kolutaan läpi kaupoista ja kerhoista :)
Joistakin kerhoista olen tilannut sen kahden kirjan minimin ja eronnut sitten. Ostettu kirjakaupasta / saatu useimmat lastenkirjamme.
Vierailija:
Millainen tuo Lasten suuri suomalainen (vai mikä se oli) on ollut? Kannattaako liittyä?
Tulee mm. Tatua ja Patua, Mauri Kunnasta, Barbapapaa, Scarrya. Ja paljon niitä tarjouskirjoja.
Kyseessä on lukemaan opetteleva poika, jolle kirjat ovat tosi mieluisia. En ole varmaan yhtäkään pakettia peruuttanut, vaikka aikomukseni oli ottaa vaan kivat. Tyytyväisiä ollaan oltu.
Erosin Uppo-Nallesta ja Lasten parhaat kirjat-kerhosta ja jonkun aikaa kuuluin vain Lasten omaan kirjakerhoon.
Sitten tuli tämä Suuri Suomalainen lastenkerho ja siihen liityin, koska sieltä saa mm. Barbababa-kirjoja. Eli nyt kuulun näihin kahteen. Aika paljon tulee otettua kirjoja, mutta aika paljon myös peruutettua ja palautettua.
Olet kirjakerhossa jotta saisit disneykirjoja? Huokaus.
Olen työkseni tutustunut näihin lasten kirjakerhoihin, ja jos haluaa ns. lastenkirjojen klassikoita, niin uppo-nallen kirjakerhossa on niistä ehkäpä parhat valikoimat. toisaalta sieltä ei saa uutta kotimaista lastenkirjallisuutta, joka mielestäni on tärkeä osa lasten kehitystä ja kasvua kussakin ajassa.
jättäkää ne disneyt hyllyyn.
Vierailija:
ärsyttää myös se, ettei sieltä enää tule mitään oikeita klassikoita. Miksi? Kirppikseltä olen sitten niitä ostellut aina kun on tullut hyväkuntoisia vastaan, esim. kaksi Mummo Ankka -kirjaa. Eli siis liian vähän on minusta kirjoja niistä ALKUPERÄISISTÄ OIKEISTA Disneyn hahmoista. Vuosi ollaan kohta kuuluttu kerhoon, kohta varmaan erotaan siitä jos sama meno jatkuu.
Kirjastot ja kirjakaupat tulevat halvemmaksi.