Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksosuudesta?

Vierailija
30.01.2008 |

Tyhmänä kyselen teiltä jotka kenties enemmän tiedätte...

miten todennäköistä on saada kaksoset ilman että suvussa on kaksosia? Kuinka kaksosten äiti on joutunut jotain lääkkeitä/hormoneja syömään että raskaus on ylipäätään alkanut?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin äidin puolella oleva kaksosuus.

Kaksoset on kuitenkin ihan mahdollista saada ilman sukurasitetta, olen yksi elävä esimerkki siitä, monille käy näinkin.

80% kaksosraskauksista alkaa luomusti, loput enemmän ja vähemmän hoidoilla.

Vierailija
2/4 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Identtinen kaksosuus ei periydy, vaikka muistelenkin lukeneeni joskus, että taipumus alkion jakautumiseen voisi periytyä isän puolelta.

Olen itse IVF-kaksosten äiti, ja musta oli erikoista, että lykkiessäni kaksosten vaunuja tosi moni nainen tuli kertomaan, että oli aina haaveillu kaksosista, ja vielä tytöstä ja pojasta. Mikähän siinä niin kiehtoo? Mä en ollut koskaan osannut ajatella, että musta tulis kaksosäiti! Ja jos siitä haaveilet, niin muista, että monikkoraskaus on aina riskiraskaus. Meilläkin lapset syntyivät reilusti ennen aikojaan. Ja alku kahden vauvan kanssa on rankkaa, samoin uhmakauden kahden uhmaajan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus-palstalta ja monikkoperheet palstoilta voit lukea tästä aiheesta lisää. Lapsettomuushoitoihin on usein jokin elimellinen syynsä, mutta on tapauksia, että lääketieteellisestikään ei pystytä selittämään, mistä pariskunnan lapsettomuus johtuu. Joka tapauksessa aiempina vuosina oli tapana käyttää useampaa alkiota IVF:ssä (ns. koeputkihedelmöityksessä), minkä johdosta monikkoraskauksia oli enemmän. Mielestäni nykyisin suositaan enemmän yhden alkion siirtoa, koska monikkoraskaus on odottajalle ja lapsille riskiraskaus. Myös meillä lapset ovat saaneet alkunsa IVF:llä, mikä on rankka tapa hankkia lapsia. Rankkuus johtuu lääkkeistä, jotka laittavat oman hormonitoiminnan sekaisin. Mutta kun muutakaan tapaa meidän tapauksessa ei ollut, niin se haluttiin käydä läpi. Meille syntyi tyttö ja poika viisi vuotta sitten ensimmäisen IVF-hoidon tuloksena.

Vierailija
4/4 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosraskaus on aina riskiraskaus. Pelkästään tilan ahtauden takia voi tulla vammoja! Lista on pitkä, enkä ala sitä tähän kopioimaan.

T. kaksosten äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi