Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: teetkö lyhennettyä työpäivää?

30.01.2008 |

toistaiseksi vielä asutaan ulkomailla ja olen kotona 16 kk ja 2.5 v lasteni kanssa. Muutetaan Suomeen ja elokuussa aloitan työt, 4 pv/vk + päivystän jonkun verran ja todennäköisesti teen toiselle työnantajalle viikonloppupäivystyksiä harvakseltaan, jos jaksan. Mun työssä ei varmaan onnistuisi lyhennetty työpäivä - päätyisin varmaan kuitenkin tekemään täyspäiväisen työn lyhyemmässä ajassa (jos niinkään) pienemmällä palkalla.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Olisin enemmän kuin kiitollinen, jos joku valottaisi lyhennetyn työviikon kustannuksia. Eli siis palkka on se 80% joo, mutta mitä muuta? Veroprossa laskee, Kelalta saa kait jotain, päiväkotimaksut alenee?

Onko kukaan niin epäsuomalaisen avoin, että kertoisi ihan euromääräisenä käteen jäävän potin vähenemisen?

Tarvitsisin jotain kättä pidempää, että saisin miehenikin ymmärtämään tämän lyhennetyn viikon tärkeyden koko perheelle!

Vierailija
22/26 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista veroprossan ja tarhamaksujen laskusta. Kelalta en tiedä saisiko jotain, paitsi ekaluokkalaisten vanhemmat tuon 70e/kk. En ole edes tuosta summasta varma, kun en ole itse hakenut. Summa on kuitenkin mielestäni niin pieni, että sen voi säästää kotona helposti kun tekee vähän halvempaa ruokaa esimerkiksi. Mulla n.2200e/kk palkka ja siitä siis vähennetään 550e ja verot, joten käteen jää 1300e. Tarhamaksut alenevat muutaman kympin, riippuen vapaapäivien määrästä. Eli suurin etu on aika perheelle ja lapsille. Suosittelen kyllä lämpimästi, jos vain talous sallii. Itselläni jäi noin 200e palkasta aina yli kun tein täyttä päivää ja päätin ,että ei tarvitse jäädä yhtään ylimääräistä kun lapset on pieniä. Olen tehnyt vajaata työaikaa nyt 3v ja aion jatkaa niin kauan kuin pystyn ja lapset tarvitsevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin syksyllä työt ja me ollaan kumpikin miehen kanssa puolikkaalla. eli tehdään vuoroviikoin töitä. Mulla ei työnkuvan suhteen työpäivän lyhentäminen onnistuisi ollenkaan, joten ainoa vaihtoehto on olla töistä pois.

Tätä ihanuutta ei valitettavasti kestä kuin tämä syksy ja tammikuussa aloitetaan kumpikin täyspäiväisinä. Kuopus silloin 1v.4kk.

Mies teki lyhennettyä (80%) silloin, kun esikoinen oli pieni, mutta se meni vähän hukkaan, kun lapsi oli juuri päiväunilla kuin olisi voinut hakea.

Vierailija
24/26 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kuukausi lyhennettyä työaikaa, kesäkuusta aloitan täysaikaisesti. Olen tehnyt lyhennettyä työviikkoa pian 6 vuotta, nyt nuorimmaisen lähestyessä 3 vuotta päätin että jaksan taas satsata enemmän työhön. Olen kyllä nauttinut täysillä vapaudestani lähteä aikaisemmin töistä, vaikka välillä päivät ovatkin venyneet lähes täyspitkiksi.

Vierailija
25/26 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä n. 6-9 tuntia päivässä. Mieheni tekee 2-vuorotyötä, joten sovittelemme aikatauluja niin, että 1,5- ja 4,5-vuotiaat tyttömme ovat hoidossa 5-6,5 tuntia päivässä. Virallisesta työajanlyhennyksestä en ole työnantajan kanssa sopinut, koska viikon työtunnit tulevat täyteen, kun teen töitä kotona iltaisin ja välillä viikonloppuisin. Täytyy vain itse olla tarkkana.

Aloitan työt mieluummin aamusta ja lähden kotia kohti aikaisin iltapäivällä. Siksi tykkään vähintään lukea sähköpostit iltaisin. Saa sitten aloittaa seuraavan työpäivän puhtaalta pöydältä. Mitä tahansa työtä en suostuisi näillä järjestelyillä tekemään, mutta tutkijan työ on sen verran itsenäistä, että olen kokenut systeemin toimivan.

Vierailija
26/26 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kotihoidossa. Olen kolmen vuoden ajan tehnyt töitä kaksi viikkoa ja ollut kotona kaksi viikkoa. Tämä on mahdollista koska työpaikallani on vanhempi nainen, joka on osa-aika eläkkeellä ja tekee puolet töistäni. Eli olen itsekin tavallaan osa-aika eläkkeellä :D.

Rakastan lapsiani ja olen mielellään heidän kanssaan, mutta en yksinkertaisesti jaksanut olla koko ajan kotona lasten kanssa, kaipasin töihin. Tämä on meidän perheelle paras ratkaisu.

Lapset ovat ne kaksi viikkoa päiväkodissa, kun olen töissä. Vaikka olen nyt äitiyslomalla, lapset ovat 2vk/kk päiväkodissa. Koska he tykkäävät leikkiä siellä toisten lasten kanssa ja itse saan viettää laatuaikaa kaksosten kanssa. Äitiysloman jälkeen jatkan taas puolikkaan listan tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi