Eilen söin näin, tyypillinen päivä. Arvatkaa mun paino
pituus on 168 cm
Aamupalalla 4 kpl näkkileipää + levitettä + juustoa, kolme kuppia kaakaota, 5 jaffakeksiä
puoli litraa kermajäätelöä
kananrintafile + salaattia + perunamuusia, sitten vielä toinen annos. 7 jaffakeksiä
puoli l kermajätskiä
3 karjalanpiirakkaa päällä kalkkunaleikettä ja juustoa, kaakaota, päärynä, pähkinöitä, 2 palaa mustikkapiirakkaa
4 paahtoleipää + juustoa, paprikaa, leviä, teetä, savusiikaa
Kommentit (19)
Painan 80 kg enkä syö lähellekään tuota määrää herkkuja edes pahimpina päivinä.
Painan 124 kg enkä ikinä syö tuollaista määrää....
Olet varmaan aika nuori, jos et ole lihava.
Itse painan 55kg ja pituutta 170, kuulostaa ihan mun mässäilypäivälle=)
Kiinnitin huomiota siihen, että syöt vain yhden lämpimän aterian päivässä. En siis ihmettele vaikka syömäsi herkkumäärät eivät nostaisi painoasi sen kummemmin - varsinkin jos olet hoikkeliini luonnostasi ja kun vielä imetät.
Suosittelen ottamaan mukaan toisen tai vaikka kolmannenkin lämpimän aterian jos haluat parantaa ruokatottumuksiasi :) Kolmannen lämpimän voit jättää pois sitten kun lopetat imetyksen.
Itse olen hoikka luonnostani enkä onnistu lihottamaan itseäni edes tuollaisella ruokavaliolla. Ja tuolla ruokavaliolla en pysyisi lihoissani imettäessä...
mutta koska täällä ylpistelet niin arvaan että 63 kg ja olet itseesi tyytyväinen.
Ai vitsi mä kadehdin niitä jotka laihtuu laihtumistaan imettäessään. Mä aina lihosisin kun oli " aina nälkä" ...
Painan 73 kg, ja paino on noususuunnassa, kas kummaa...
ap
Ehkä tosiaan kannattaisi vaihtaa herkut toiseen " kunnon" ateriaan :)
T: 10
Itse painan sen verran, eikä todellakaan ruokaa uppoa tuota määrää. Aamupala, louna, päivällinen ja iltapala. Herkkuja kyllä menee, mutta kohtuudella ja yleensä päiväkahvin aikana.
Ruokaremontti olisi tosiaan paikallaan. Paljon muuten olet pitkä? Itse painan 71 kg, mutta olen normaalipainoinen, koska olen 176 cm pitkä.
Jos et urheile/kuluta ylimääräisiä kaloreita pois, olet kaikella todennäköisyydellä ylipainoinen. Uskon kuitenkin, että et ole, koska teit tällaisen aloituksen. Reaalimaailmassa painosi määrä riippuisi siitä, kuinka kauan olisit näin syönyt ja mikä lähtöpainosi olisi. Arvaukseksi heittäisin 70-80 kg. Mutta kuten sanoin, uskon, että et ole ylipainoinen, vaan painat 50 kg.
Joka tapauksessa ruokavaliosi on todella epäterveellinen. Vaikka olisit alipainoinen, voi kolesteroliarvosi olla korkea ja sillä on suuri merkitys ruumiisi terveyden kannalta. Yritä fiksata imetyksen loputtua viimeistään ruokapuolta vähän terveellisemmäksi, muuten lapsesi saa aika huonon startin ruokavalion suhteen. Mässäily jää helposti päälle ja lapset syö sitä mitä aikuisetkin.
Olen 168 cm pitkä.
Tiedän että ruokaremontti pitäisi tehdä mutta tuntuu että jos vähänkään säännöstelen syömisiäni, maidon tulo vähenee. Se on muutenkin aika niukkaa. Sitäpaitsi ihan kokoajan on nälkä...ap
Terv. jo pari vuotta kaloreita laskenut
Se jo auttaa huomattavasti. Ja tarkoitan siis kunnon ateriaa, johon sisältyy lämmin ruoka, salaatti ja leipää.
Tämänkaltainen ruokavalion remontti ei vähennä maidon määrää, mutta muuttaa kuitenkin ruokavaliota terveellisempään suuntaan. Sinulla on jatkuvasti nälkä koska syöt liian vähän KUNNON ruokaa :)
Mulla oli ekasta juuri tuo sama kuvio päällä. Järkyttävä nälkä ja taju meinasi mennä, jos en syönyt sokeripitoista ruokaa huomattavia määriä. Lopetettuani imetyksen painoin 73 kg ja pituuteni on 171cm. Kaksi kuukautta imetyksen lopettamisen jälkeen painoin 63 kg. Kaikki ylimääräinen suli pois. Ihan ihme juttu!
Toisen lapsen kanssa ei ole ilmennyt tajutonta nälkää, eikä himoa herkkuihin.
Minkä ikäinen vauva on?
Niin ja olen minäkin kaloreita laskenut. Nimimerkillä anoreksiaa sairastanut ;)
Laskin kalorimääräsi nyt tarkasti olettaen, että annoskokosi on normaali. Yhteissumma on 4500 kaloria.
Nyt ap pikapikaa ruokavalio rempaan. Paitsi jos haluat todella olla lihava.
Päivittäinen kaloritarpeesi on imettäessä noin 2000. Eli yli puolet on liikaa.
annosten koosta riippuen 3500-4500 kaloria. Kyllä tuolla määrällä nopeasti lihoaa!
Todennäk sinun tapauksessa kun imetät niin päivittäinen kaloritarpeesi on 2000-2500 kaloria, riippuu liikutko paljon vai vähän. Syömälläsi ruokamäärällä lihot noin kilon viikossa, aika paljon!
Itse olen 173 pitkä ja 60 kiloa, en kyllä imetä enää, ja urheilen säännöllisesti, ja jo 2300 kalorin päivä on mielestäni liikaa. Yleensä yritän pitää kalorit siellä 2000:ssa, niin en lihoa. Tietysti välillä tulee syötyä paljon, jos juhlat ym.
Tsemppiä kaloreja hillitsemään. Huomaan kyllä itsestänikin, että näin pimeään aikaa tuo ruoka maittaa paremmin kuin kesällä.
Paljon herkuja...