Mistä sairaudesta johtuu öisin sormien ja jalkojen puutuminen?
Siis jos oletetaan, ettei kyse ole lihasjäkkyydestä tai selkärangan jäykkyydestä, johon voisi hieroja tai fysioterapeutti auttaa. Voiko syynä olla jokin sairaus, mikä?
Kommentit (10)
MS-taudissa olisi muitakin oireita jo varmasti ollut jos koko toinen puoli puutuilee.
Vierailija:
MS-taudissa olisi muitakin oireita jo varmasti ollut jos koko toinen puoli puutuilee.
MS-taudissa siis. Mars kunnon hierojalle ja fysioterapeutille, ensi hätään lääkärille hakemaan lihasrelaksantteja.
kyse on miehestäni. Käsittääkseni hänellä puutuu kaikki raajat, joskus enemmän, joskus vähemmän.
Reuma tutkittiin vuosia sitten. Ahdas rannekanava on jonkun verran, mutta se ei vaikuta jalkoihin. Nuo jalat ovat tulleet kuvioon vasta hiljattain, eli kädet ovat puutuneet jo vuosia.
Mies on kova urheilemaan, eikä hänellä ole muita oireita.
sairauksia on. Mulla puuutt Ehlers Danlosin vuoksi toisinaan. Siis on puutuilukausia. Eli minulla on häikkää kollageenien venyvyydessä. Ovat liian venyvät. Sulla joku muu syy, kun tämä niin harvinainen.
Miehet tunnetusti myös jättävät venyttelyn liikunnan jälkeen...
totta, hän ei ole maailman paras venyttelijä. Mutta itse hän perustelee, että hän pelaa tennistä neljänä päivänä viikossa, ja siinä koko ylävartalo on kovassa kiertoliikkeessä. Väittää, että tenniksellä selkä pysyy kunnossa.
MS-taudissa puutumiset johdu huonosta asennosta eivätkä mene noin nopsaan ohi.
Kestävät yleensä useita päiviä tai viikkoja.
Vierailija:
Vierailija:
MS-taudissa olisi muitakin oireita jo varmasti ollut jos koko toinen puoli puutuilee.MS-taudissa siis. Mars kunnon hierojalle ja fysioterapeutille, ensi hätään lääkärille hakemaan lihasrelaksantteja.
Mulla ainakin puutuu jalat juri öisin, kun Coheim piikistä on jo jonkin aikaa. (Pernisiöösi anemia)
Tarkistuttakaa hivenainepuutokset.
Entä onko niska tutkittu? Jos on joku nikamapullistuma niin voi muuttua pidemmän päälle vaaralliseksi (halvaantuminen).
eli yritän poissulkea lihasjännitykset. Onko mahdollista, että syynä olisi sairaus?
MS-taudissahan on puutumisia, mutta voiko kuvaus sopia?