Muita yli 35 v. kuumeilijoita?
Täällä huhuilen, josko palstalta löytyisi muitakin " iäkkäämpiä" vauvakuumeen vaivaamia? Monennettako kuumeilette ja onko jo yritys käynnissä? Oletteko jo pitkään yrittäneet?
Täytän itse tänä vuonna 36 ja luulin, että lapset on jo tehty, mutta enää en olekaan asiasta ihan varma. Huomaan nimittäin ajattelevani pikkukolmosta nykyään päivittäin. Selkeä vauvakuume siis :D
Vieläköhän sitä tosissaan uskaltaisi vauvaa toivoa..?
Olisi mukava vaihtaa ajatuksia muiden " samassa jamassa" olevien kanssa!
Kommentit (27)
täällä kans kohta nelikymppinen kuumeilija... esikoinen -01 ja toista ei ole kuulunut.. Tosin mulla on todettu 3v sitten endometrioosi, joka ilmeisesti estää raskautumista. Nyt on piinaviikko menossa ja jos täti tulee visiitille, niin kierukka on pakko mennä laittamaan. Endon oireet vaivaavat jo kovasti ja ainut ns. hoito on joko hormonikierukka tai vauva... ja jälkimmäinen ei näytä onnistuvan.
Plussatuulia kaikille! :)
ensiksi meillä on jo kuusi lasta. 92,94,95,98,00 ja05 synytyneet puolet on tyttöjä ja puolet on poikia. viimisen jälkeen ei hirveästi ole enään ollut vauva kuumetta kun huomaa että ei enään yöllä jaksa valvoa niinkuin ennen. Ja sitten meilläon vielä tuota lypsykarjaa ja vaikka äitiyslomalle saiskin osaksi ajaksi lomittajankin ei se ole pelkästään ne tupa työt kyl siellä navettallakin tarvii olla sen nyytin kanssa.
Nyt tässä parin kuukauden ajan ollut vauva kuumetta, vaikka järki sanoo että olen hullu ja mies on ainakin hirveesti vastaan , eikä ole pahemmin isompiakaan hoitanu. Ja vielä ainakin jatkan noitten cerazetten syömistä. Aikasemmin olen pillereitten jälkeen jäänyt raskaaksi viimeistään toisen kierron aikana.
Tai ei oikeastaan enää kauheesti kuumeile. Toista oli kun reilu vuos sitten tuli km ysiviikolla. Nyt olen jo tavallaan luopunut toiveesta, mutta nyt on sitten käynyt niin, ettei mensuja ole kuulunut vaikka jo viime viikolla olis pitänyt alkaa. En kuitenkaan ihan heti hae raskaustestiä vaan ajattelin odotella vielä ainakin pari viikkoa ja sitten vissiin teen testin, jos ei ala mensuja kuulua. Toisaalta saattais olla kyllä sekin aika, että mummutauti iskee ja olisivat jäämässä vähitellen pois.
Sinänsä vaikeaa aikaa, kun ei oikein kellekään viitti edes puhua asiasta kun viimeks tuli se km. Neuvolaan menonkin jätän kyllä aika viime tippaan jos nyt sitten niin kävisi että todella olisin raskaana.
Toivoisin teiltä lukuisia kannanottoja tekstiini, etten tuntisi olevani tämän asian kanssa niin pirun yksin.
Ps. mulla on ollut mensut niin pirun säännölliset viimeisen vuoden aikana, että vaikka välillä olen kuumeillut, niin eivät ole kyllä myöhässä olleet päivääkään - mieluummin jonkin päivän etuajassa silloin tällöin.
Mirkku
Ja juuh kuumetta ilmassa pahasti.. hih.. ja minäkin luulin että muksut on tehty 2 kohalla sitten kolmas ilmoitti tulosta nelosen jälkeen olin varma et se on siinä sitten tuli vielä 2 ja nyt sitten tahtoo numero 7. Joten loputon on tämä kuumeilu..
Toisaalta en ole ikinä ehkäisyä käyttänyt mitä nyt noitten varmojen päivien mukaan.. muttanyt sitten toisaan ilman laskemisia.. joten senkunt ulee jos vielä siunataan mukulalla ;)
Tosin vielä ei ihan tuo 35 ole täynnä, mutta koska en ole toistaiseksi raskaana, niin vaikka nyt sitten tärppäisi huomenna, niin vauva ei ehtisi maailmaan ennen 35 vuoden ikää. Täytän siis tänä vuonna 35 ja koen nyt jo kuuluvani tähän " pinoon" . Olen todennut, että haluaisin 55 -vuotiaana olla siinä tilassa, että nuorinkin lapseni on jo 20 v., joten tässä nyt sellaiset vajaa vuoden päivät olisi tuolla logiikalla aikaa tärpätä.
Yritystä on ollut viime syyskuusta, eikä mitään tulosta. Tosin tässä nyt joulu-maaliskuu on mennyt siihen, että mies on viikot työkomennuksella n. reilun 1000 km:n päässä, joten virtuaaliraskautuminen ei ole toistaiseksi onnistunut ;-) Jotenkin vain tuntuu, että kyllä tämä " raskautuminen" ei ihan niin äkäiseen taida enää sujua kuin muutama vuosi sitten. Kolmatta siis kuumeilemme ja vanhemmat lapset ovat 4 v. ja vajaa 2½ v.
Mies totesi, että ikäeroa tulee vanhemmille lapsille ja mahdolliselle nuorimmalle vähän turhan paljon, hehhee... Minä taas olen ollut sitä mieltä, että esikoisen ja kuopuksen jälkeen en olisi yksinkertaisesti jaksanut väkästä kolmatta putkeen... Tosin tuo 3 v. olisi ollut ideaali ikäero, mutta se nyt venyy... Tällä hetkellä on toiveena, että se viimeinen vauvamme nyt edes joskus tulisi. Mutta jos ei, niin sitten ei. Tyytyväinen olen kahteen ihanaan typsykkäänkin.
Lumista maaliskuun loppua kaikille!
Minulla oli ennen esikoista kaksi keskenmenoa. Senpä takia en esikoisen, enkä kuopuksen, jälkeen tehnyt testiäkään ennenkuin jotain kp 50 tienoilla, vaikka kierto oli suht tasainen 30-32 päivää ollut. Samaten kävin n. rv 8 alkuraskauden ultrassa molemmissa ja VASTA sen jälkeen tilasin neuvolan. Esikoisen kohdalla en kertonut edes miehelle (oli kylläkin pitkällä työmatkalla silloin, enkä viitsinyt puhelimessa herättää toisen toiveita) raskaudesta ennenkuin olin käynyt ultrassa ;-) Ymmärrän hyvin tuskasi ja sen, että tekisi mieli puhua, mutta kun ei halua/voi... Jos meille joskus tuo nro 3 mahdollisesti tulee, niin samaa taktiikkaa aion käyttää. Ei testiä ennenkuin on jo suurinpiirtein menossa alkuraskauden ultraan ja sen jälkeen soitto neuvolaan...
Edelliseen viestiin kommentoisin, että juuri luin yhdestä naistenlehdestä, kuinka eräs 50-vuotias nainen tuli raskaaksi ja sai terveen lapsen...raskausdiabetestä lukuunottamatta kaikki oli mennyt hyvin...onhan se toki harvinaista sen ikäisenä ja iso riskikin, mutta sitä taustaa vasten 41-vuotias on vielä " nuori" ...Tietysti kaikki riippuu omasta yleiskunnosta, onko ylipainoa ja sairauksia jne...Mutta moniin asioihin voi itse vaikuttaa (kunnon kohottaminen, painonhallinta)...Tsemppiä meille kaikille 35+kuumeilijoille...!!
" Vauvoja, vauvoja tarvitaan, antaa tulla lisää vaan!!"