Loukkaantuisitko, jos siskosi ei tulisi 150 km päästä katsomaan syntynyttä vauvaasi kuin vasta ristiäisiin?
Kommentit (19)
...mutta olisin hyvin surullinen siitä, etteivät välimme olisi niin läheiset, että siskolle/veljelle olisi itsestäänselvää, että vauvaa mennään katsomaan. Mutta ymmärrän hyvin, etteivät kaikkien sisarusten välit niin läheiset voi olla, vaikka useimmilla onkin.
Sen verran tiiviisti pidämme yhteyttä ja näemme muutenkin toisiamme.
kai sillä siskolla on omakin elämä siellä 150 km:n päässä.
ei kai se kerkeä koko ajan edestakaisin ajelemaan.
ketään kauempana asuvia.
tulevat jos kiinnostaa tai muuten elämä antaa myöten.
Olisihan se hieman outoa, että siskolla ei riittäisi kiinnostusta nähdä vauvaa kun vasta joskus parin kuukauden päästä.
Sitten tietysti ymmärtää, jos kyseessä on joku lessu-suku, johon pukkaa uusia vauvoja joka kuukausi.
150km on kuitenkin nykyaikana melko lyhyt välimatka...
Ymmärrän, että työssäkäyvät ihmiset eivät aina pysty tuosta vain lähtemään toiseen kaupunkiin. Ovat aina tulleet heti kun ovat ehtineet.
minulla ei ole siskoa, mutta 3 veljeä. Yksi heistä ei ole nähnyt vauvaa vieläkään, vaikka se on kohta 5-kuinen... Isosisarusta on nähnyt viimeksi vuosi sitten. Etäisyyttä ei ole kuitenkaan kuin 350 km.
Mutta en ole loukkaantunut tästä tosiaankaan.
mulla pari siskoa, jotka asuvat ihan lähellä, ja toinen heistä näki vauvan vasta ristiäisissä.
Loukkaantuisin, koska:
-siskolla on toki omakin elämä, mutta on perheetön opiskelija eli ei suuria " liikkuvuusesteitä"
-olemme läheisiä ja tuohon kuuteen viikkoon näkisimme normaalistikin ainakin kerran (vaikka välimatkaa on kutakuinkin tuo 150 km)
-meille pääsee junalla yhdellä vaihdolla ja sitäpaitsi siskolla on tarvitessaan isän auto käytössä
...mutta niinpä sisko onkin sitten käynyt vauvoja katsomassa jo synnärillä : )
Riippuu tietysti tilanteesta, mutta noin periaatteessa.
Anoppi ei tullut edes ristiäisiin 300km päästä.
Minun siskoni eivät tule käymään, vaikka vierailisivat muista syistä samassa kaupungissa. Aikoinaan se tuntui pahalta, mutta nyt en enää jaksa ottaa siitä pulttia. Jos välit olisivat läheiset, niin sitten sitä odottaisi enemmän kanssakäymistä.
Samoin minä olen käynyt hänen lapsiaan katsomassa joko jo sairaalassa tai pian kotiutumisen jälkeen. 2 kk:ssa vauvat ehtivät muuttua jo aika lailla, ainakin itseäni hieman harmittaisi jos läheistä sukulaislasta en ehtisi näkemään suht vastasyntyneenä.
Esikoistamme siskoni kävi katsomassa vajaan vuorokauden ikäisenä synnärillä ja toista lasta 4 vuorokauden ikäisenä. Ja välimatkaa on suunnilleen 160km.
Mutta kyllä kummastelisin!!!
Meidän suvussa on kaikilla hyvin läheiset välit ja veljeni aivan varmasti tulisi käymään jo synnärillä, jos välimatkaa olisi vain 150km. Itse lensin juuri Suomeen veljen vastasyntynyttä tapaamaan :o) En olisi missannut sitä mistään hinnasta! Pikkuisen nimiäiset on vasta keväämmällä, mutta aion käydä Suomessa joka kuukausi, että en missaa kokonaan pienokaisen kasvua näinä ensimmäisinä kuukausinakaan (ja saan kyllä kuvia ja videoita välilläkin).
terv. täti ulkomailta
ei se, jos on lessu-suku, tarkoita, että joka kuukausi tulisi jollekin vauva.
Että te jaksatte pitää aina noita kummia käsityksiä yllä...
Jos on vaikka 8 sisarusta niin ei niistä riitä sikiämään joka kuukaudelle...
Aika loukkaava oli tuo kommenttisi.
Ehkä oli vähän kärjistetty, mutta ymmärsit varmasti mitä tarkoitin.
10
paitsi tietysti jos siihen olisi joku tolkullinen syy.