mä haluiaisin vielä synnyttää- lapsiluku täynnä
siis sterilisaatiokin tehty ja vauvahulinaa ei kestä hullukaan, mutta olisi ihana synnyttää. se on niin mieletöntä ja ihanaa..
huoh. olen hullu. :-)
3:n äiti
Kommentit (10)
Mä en halua olla raskaana, en synnyttää, enkä jaksais enää vauvavuotta, mutta lapsia haluaisin lisää
Meilläkin jo kolme lasta eikä enempää tarvitsisi tulla. Mutta synnyttämään olen valmis koska vain, se sujuu jo rutiinilla eikä ole kovin vaivalloista. Raskaana olo ei niin maistu, mutta sekin mielummin kuin yövalvominen pienen imetettävän kanssa.
Mul on hankalaa saada sterilisaatio! Tökättiin vaan hormonikierukka (Mirena), jonka kanssa kärvistelly nyt puol vuotta, ei sovi ollenkaa. Ennestään 3 muksua, enkä hormooniehkäsyä ole edes pillerimuodossa ikinä sietäny! onks tää joku vitsi?
Meillä alkiot valmiina pakasteessa (sairaalassa tietty). Ei tarvita muuta kun siirto!
Minulla samatilanne. Tunen eläväni välitilassa, varsinkin kun ystäväpiirissä on lapsettomuutta. Olen miettinyt adoptiota, mutta koska emme ole naimisissa eikä mieheni ole suostuva, niin asia on jäissä. Minulla ei ole vauvakuumetta vaan lapsikuume.
Olisiko mitään mahdollisuuksia, että alkaisit sijaissynnyttäjäksi? Meillä yritystä takana n. viisi vuotta ja alkaa toivo olla menetetty. Alkioita kuitenkin pakasteessa 6 kpl. Eivät vain kiinnity minuun :(
Kun suomalainen nainen on raskaana, hän on lapsen äiti. kun suomalainen synnyttää vauvan, hän on lapsen äiti.
Äitiyttä ei kukaan vie jos siihen ei ole aihetta (huono äiti, esim päihteet, väkivalta tms)
Eli toisinsanoen: Mitä jos sijaissynnyttäjällä herääkin äidinvaistot odottamaansa lasta kohtaan? Ja hän päättääkin ettei synnytyksen jälkeen luovu siitä.
Kieltäytyy isyyden selvityksestä ja pitää lapsen itse?
Tai vaikka isyys selvitettäisiin, niin isästä tulisi elatusvelvollinen ja saisi korkeintaan tapaamisoikeudet.
Eipä siinä auta, vaikka perimä olisi teidän. Teidän alkoi, joka siirretty sijaissynnyttäjälle. Lain mukaan syntyvä vauva on sijaissynnyttäjän, kunnes hän luopuu siitä adoption kautta.
Vierailija:
Olisiko mitään mahdollisuuksia, että alkaisit sijaissynnyttäjäksi? Meillä yritystä takana n. viisi vuotta ja alkaa toivo olla menetetty. Alkioita kuitenkin pakasteessa 6 kpl. Eivät vain kiinnity minuun :(
joka vielä kerran haluaisi kokea sen kaiken. Vaikka ei varmasti jaksaisi. Esikoinen ei ole vielä kolmeakaan, mutta vauvakuume jyllää..!!