Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikalapsemme on aivan tytön näköinen, minua ei haittaa, mutta mites lasta?

Vierailija
28.01.2008 |

Hän on siis 3v. vaaleat kiharat ja olkapäille ulottuvat hiukset. Pitkät ripset jne. En haluisi lapsen tukkaa leikata lyhyeksi kun on tuota kiharaa sorttia. En tiedä onko mulla nyt ongelma ihan turhasta kun meillä on ns. " nätti poika" .

Tosin on meidän lyhyt tukkainen poikammekin " nätti" ja pienenä myös häntä luultiin tytöksi vaikka oli lyhyttukkainen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein häntä luullaan tytöksikin, vaikka onkin raisu ja villi ja siinä mielessä hyvin poikamainen.

Minua ei haittaa, eikä ole tuntunut poikaakaan haittaavan. Jos joku sanoo tytöksi, niin poika itse usein korjaa, että " minä olen muuten poika" . Joskus puistossa pari isompaa poikaa (5-6v) sanoivat tytöksi, eivätkä meinanneet ottaa leikkiin mukaan ja poika sanoi olevansa poika. Isommat sanoivat jotain mitä en kuullut, mutta pojan vastaus oli, että " kyllä pojallakin voi olla pitkät hiukset" ja sen jälkeen leikki jatkui.

Itsetunnosta ilmeisesti kiinni. Kaverin pojalla oli tosi tyttömäiset piirteet ja vaaleat pitkät hiukset letillä takana vielä kouluiässä ja poikaa ei haitannut, koska itse halusi niin.

Kyse on varmasti pitkälle siitä haluaako poika itse pitää pitkät hiukset/tyttöväriset vaatteet tms. vai onko haluaja vain äiti. Meillä olen muutamia kertoja puhunut hiustenleikkaamisesta, koska niiden harjaaminen on aika tappelua, mutta poika sanoo ettei saa leikata. Toki niitä on tasattu ja leikattu, mutta tarkoitan siis aivan " poikatukaksi" .

Vierailija
2/10 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär vaihtoi koulua ja katselin heidän luokkakuvaa ja luulin yhtä poikaa tytöksi. Lapset ei siis itselleni tuttuja.

Joidenkin kasvonpiirteet on tosi tyttömäiset ja vaikutelmaa korostaa pitkähköt hiukset.

Olisiko osa näistä eri sukupuolelta näyttävistä tarkoitettu alunperin toiseen sukupuoleen. Tiedän nimittäin yhden tytön joka on pojan näköinen, liikkuu poikamaisesti, kaverit poikia ja jopa tyttö on sanonut tyttärelleni 7-8 vuotiaana että haluaisi olla poika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on eskarissa. Eipä ole ongelmaa ollut nätistä naamasta. Tosin tukka ei ole pitkä. Miksi muuten haluat pitää tukkaa pitkänä, eihän ne kiharat mihinkään häviä vaikka tukka onkin lyhempi? Eihän sen tartte olle niskasta kynittyä ns. peruspoikamallia.

Vierailija
4/10 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä tukka on pojalla myös. Pitää olla koska Ari Koivusellakin on :)

Pojalla oli pienenä kiharat hiukset. Sellaiset oikeat enkelin kiharat. n. 3 vuotiaana leikkasin hiukset lyhyiksi ja kiharaoita ei ole tullut sen jälkeen. En tiedä mistä johtuu, mihin ne kiharat hävisivät.

Pojalla on tosi sirot kasvonpiirteet, sen takia tytöksi luullaan.

Vierailija
5/10 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos täältä joudut kysymään asiasta, niin varmasti ei lasta haittaa. Turhaan tuota asiaa mietit.

Vierailija
6/10 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole valmis vielä leikkaamaan hänen hiuksiaan vaikka vähän väliä häntä luullaan tytöksi. Harvalla tuon ikäisellä on noin pitkä ja paksu tukka joka kihartuu kauniisti eli päässä saa olla vielä, kai se obn leikattava sitten kun poika itse haluaa mutta ennen sitä hiuksia vain siistitään.

Vierailija
7/10 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä en tajua, miksi pojalla, vaikka pienelläkin, täytyy olla pitkät hiukset?

Vierailija
8/10 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotias poika on myös hyvin siro kasvoiltaan, hänellä on myös vaaleat hiukset ja suuret siniset silmät. Muistuttaa todella paljon minua, kun olin pieni.

Pojalla oli aiemmin myös pitkä kihara tukka, mutta leikkautimme sen.

Vierailija
9/10 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukset & vaatteet

näin tämän näkisin.

Vierailija
10/10 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla pidetty kovin pitkänä, muuten todellakin näyttäisi ihan tytöltä. Eipä se minua sinänsä haittaisi (ehkä poikaa jo tässä iässä), mutta kun on kaksi tyttöäkin jolla on pitkä kihara tukka...t. 4