Mitä tuplia suosittelet vastasyntyneelle ja isokokoiselle sisarukselle?
Eli tuossapa tuo kysymys jo hyvin pitkälti tulikin. Vauvaa odotellaan syntyväksi ensi keväänä, jolloin isoveikka on 2v 2kk. Kaikenlaisia sisarusrattaita ollaan miehen kanssa katseltu, mutta ongelmaksi näyttää muodostuvan tulevan isoveikan suuri koko. Eikös noissa tuplissa yleensä ole joku painorajoitus per puoli vai olenko ihan väärässä? Poika painaa jo nyt 15,5kg ja pituutta on 91cm. Mahtuuko mihinkään tupliin noin iso kaveri? Seisomalauta olis tietty yksi vaihtoehto, mutta luulen ettei sitä voi meidän tapauksessa edes harkita, niin itsepäinen ja liikkuvainen tapaus on tämä tuleva isoveikka... ja kun lisäksi lenkeillä on mukana reilu 5v. isosisko ja koira, niin voin jo etukäteen kuvitella monia vaaratilanteita kun poika yrittää säntäillä sinne tänne :|
Kommentit (11)
Mä oon kans kattelu noita Carenoita, kun toinen syntyy heinäkuussa niin esikko sillon 2v 7kk ja nyt jo luultavasti yli 90cm ja 14kg.
Mua vaan mietityttää noissa se jalkatuki, säätyykö se mitenkään? Eli miten ison lapsen jalat on niissä?
-Bejpi-
Meillä Baby Jogger City käytössä nyt 4kk ja 2v 4kk lapsilla. Isosisko oli 2v neuvolassa 91,5cm ja 14kg, ja hyvin mahtuu kyytiin, tilaakin jää. Pikkuveli matkustaa toistaiseksi Emmaljungan pehmeässä kopassa, jonka kiinnitämme rattaiden turvavöillä.
Baby Joggereiden painorajoitus on muistaakseni 22kg per puoli. Ei ole mitään huonoa sanottavaa näistä, tietty Phil&Tedsit menee pienempään tilaan, mutta kyllä BJ:kin ihan normiovesta sisälle mahtuu yms.
Täytyypä tutustua tarkemmin noihin Baby Joggereihin :)
oli meillä käytössä vauvalla ja isolla (100cm, 16 kg) esikoisella ja hyvin kulki. Saa varmaan nettikaupoista ja käytettynä.
Meillä mahtui kyllä 3 v tyttö talvikamppeissaan ja pituutta neidillä taisi olla 95 cm. Vauvalle hankittiin niihin se koppa. Olin kyllä tyytyväinen. Ja tosi kätevät ne on mun mielestä olleet liikenteessäkin.
-Nojanda
Molempiin mahtuu pitkä lapsi. P&T:n rattaissa on pidempi istumatila (tai siis mahtuu paremmin kuomun alle) ja erilliset kuomut.
Meillä poika oli 2-v. neuvolassa 95 cm pitkä ja hän mahtui noihin molempiin istumaan kuomun alle. Muissa tuplissa ottikin sitten pää kiinni kuomuun.
http://www.pingpong-online.de/osc/popup_image.php?pID=548&osCsid=a84a74…
http://www.pingpong-online.de/osc/popup_image.php?pID=786&osCsid=a84a74…
tuli meikalaisellekin mieleen, istuin osa on todella pitka selkanojastaan...
Lisääkin saa toki laittaa! Aika kalliilta vaikuttaa noi em. mallit, joten läksin kyselemään olisko kellään tietoa Carenan Double Swing rattaista, mahtuuko niihin isokokoinen (pitkä) sisarus? Semmoisiin törmäsin tossa surffaillessa ja ne ainakin näyttää ihan kelpo menopeliltä ja ovat hintaluokaltaankin meille paremmat.
Meidän neiti oli 2v. neuvolassa 91cm, aikaa kulunut puoli vuotta eli varmasti pituutta tullut jo lisää, mahtuu edelleen tosi hyvin double swingeihin. Eikä pää ota kuomuun kiinni, painoraja niissä kyllä on 15kg/puoli.
Meillä oli nämä. Isoveli oli 2 v. kun nuorempi syntyi ja aina luultu ikäistään vanhemmaksi, kun on sen verran ikäisiään pidempi. Näihin mahtui vielä 3-vuotiaanakin ja olisivat menneet pidempäänkin, mutta käyttö jäi vähäiseksi töihin paluun takia.
Näissä oli käntyvät etupyörät, joten työntäminen on kevyttä, mutta itse rattaat ovat melko painavat. Molemmille kunnon istuimet oli minusta myös suuri plussa! Ja lisäksi näistä saa normaalit 1 lapsen rattaat, kun tuplia ei enää tarvitse.