Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* ELOKUISTEN viikko 5 *

28.01.2008 |

Vähän karkasi toinen otsikko.. Tässä viime viikon juttuihin linkki: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12246934&p=1&tmo…

Meillä on nyt flunssaa.. Palailen myöhemmin. Kriisi alkoi.

Västis

Kommentit (40)

21/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä ollaanki oltu aikasessa liikkeellä...huoh, ku itellä kello soitti klo6 (mies lähti taasen reissun päälle :( ) olin ihan pönttö sekasin (sama olo nytkin) Eli oikein paljo jaksuja aamuvirkkujen vanhemmille ja varsinki teille äideille!

Onnea Saana 6kk! Voih ku tää aika menee äkkiä ;) ja toisaalta ihana kattoa ku pikkusemme kasvavat ja kehittyvät!

Väsyttää siis ja ei pelkästään aamuherätyksen takia...Jooel herää nykyää tunnin / kahen tunnin välein syömään yöllä...voih.. miten ihmeessä mää saan sen nukkumaan paremmin...meillä ku nuo kiinteät ei oikein uppoa vaikka kuinka tyrkyttää..sinnikkäästi kuitenki yritän :/

Masun toiminnasta...hidas vatsahan tälläki nyt sitte on..sillä eilen masu toimi sitte kaks kertaa...on se vaan tosi hidas ku tiistaina vaikutti se luumu mikä alotettiin perjantaina :) Miehen vatsa toimii välittömästi =))) eli on äitiinsä tullut raukka..

Lumina29: Me kans tykätään matkustaa, oikeastaan se on sellanen koko perheen juttu! Minne päin Thaimaata ootte aatelleet mennä? Ite ku tuossa olen katellu noita vaihtoehtoja niin aika vähän on sellasia hotelleja joihin tämä poppoo mahtuu yhteen huoneeseen/ huoneistoon...ootteko varanneet sitte useamman huoneen? Voihan olla että ollaan liian ranttujaki, mutta ollaan päätetty että jos me lomalle mennään sitte kans ollaan lomalla...eli tasokasta hotellia ollaan aina kateltu/ oltu...ja paikka pitää olla rauhallinen, ei olla menevää porukkaa, joten iltakerhoja yms ei tartte olla lähelläkään..ja nämä kriteerit ovat " täyttyneet" Khao Lakissa ja Ko Lantassa...voih :) Kesällä aateltiin josko kokeiltas siis perinteistä Kyprosta tmv. katoaan nyt sitte

Västis: Pääsittekö matkan päälle? Eli onko flunssa missä vaiheessa, toivottavasti ei muille sitä tullut!

Taas minä täällä kuppaan, töitä pitäs taas tehä ku ukkeli nukkuis nyt...mutta pitää nuo vaipat ensin käydä nakkaamassa kuivausrumpuun..

nani76 ja nukkuva Jooek 5kk+20pv

Vierailija
22/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

västisko se kommentoi mun väsymystä.eli kun nukun paremmin sitä väsyneempi olen päivällä.juuri varmasti tuon stressitilan ansiota,kun herää monta krt yössä,on jotenkin virkeämpi päivällä.toki siinäkin tulee seinä vastaan,ei sitä montaa kuukautta virkeänä öisin heräile =)

oon jotenkin kerrassan väsyksissä tänään.ei tämä päivä lähde käyntiin nyt millään.en jaksais vauvan kanssa hihkua,mutta se kyllä vaistoo ettei nyt huvita,ja sitten tietty vinkuu sitä huomiota.

mulla oli masu eilen illalla jotenkin sekaisin.ja sen jälkeen tuli voimaton olo.yöllä kun heräsin vessaan,oli koko kroppa ihan jäykkä ja kipee.

josko tämä oli joku pieni vatsatauti,ja siksi niin nyt on voimatonna =)

meillä pikkumies menee joka suuntaa, ryömien.ei nyt mitään pitkiä matkoja (puoltametriä). kummasti se saa itsensä sohvan alle,ja eilen meni sitten esikon ritarilegot hajalle.ekan kerran esikoinen hermostui.

hienosti keräilee polvia masun alle.ja on käsien varassa tosi korkeella ja tosi kauan.hengästyy ja läähättää.kovaa työtä!

hyppykiikku on meillä tosi in!jotain 3krt päivässä n15min kerrallaan siinä viihtyy.

yö meni taasen erinomaisesti =) yhdellä herätyksellä/syömisellä.

voi hyvä tavaton,kun se oli siitä maidosta kiinni.

voi tämä vauvaelo olla sittenkin ihan mukavaa.kiva todeta näin =) kun mä en oo oikeen täälläkään ymmärtäny ihmisiä joista vauvat on kivoja,kun musta ne on ollut megarasittavia.

ja ylistäny täälläkin miten toi raivopään kohta 5v kanssa pärjää,ja on kivempaa kun vauvan kanssa.

kuka sitä nyt kitiniävitinää päivät perätysten kuuntelee,ja valvoo yökaudet...ja voi pientä,kun ollut kovat masuvaivat =( nyt tämä elo tuntuu normaalilta.

kiinteistä:meillä tuon maidon takia nyt kiinteätkin kortilla.annan tuttuja makuja.mango,bataatti,päärynä.siinä ne onkin.aamulla menee pari tl hedelmää,unien jälkeen pari jääpalaa bataattia.

illalla hedelmää jotain puolisen purkkia toisten unien jälkeen.

aloitan jollain viljalla kun tämä maito hössötys on varmistunut.kaura siis kehiin,ja enempi sitä myötä kasviksia.aion kyllä edetä hissukseen.en halua enää mitään ruoka-aine arvailuja.eli ihan 1uusi juttu per vk.

pökkyräinen neitiniiskunen ja virkeä pikkumies 5kk1pv

ja viikonloppuna miehen kanssa viihteelle =) eilen oli taas sikakiree tunnelma...odotan jo niin että tämä tästä menis parempaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on massu kovalla myös.mut hivenen löyseni tuon maidon vaihdon jälkeen.mutta siis kikkara kerrallaan tulee tavaraa pari krt päivässä.ei siis mitään satsia kerrallaan.

vettä koitan juottaa joka välissä.mulla on purkki menny tota mallasuutetta,enkä mä tiedä auttoiko se,en oo enää nyt antanut.

levolacia määräs neukkulääkäri.sitä äärimmäisessä hädässä antanut,jos ihan kamalaa ähräystä eikä kakka tule.sillä se tulee parin tunnin kuluttua.

Vierailija
24/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nani: Huomenna olisi ollut tarkoitus lähteä reissuun, ei tosin kauas, mutta taidetaan siirtää perjantaille flunssan vuoksi. Oma olo on kuin maratonin jälkeen, lihaksia koskee ja kurkkua. Ja pieni mies sai myös flunssan ja on nyt nuhanenä. Onneksi esikoinen alkaa parantua, vaikka yskä vähän vaivasikin viime yönä. Onneksi parina yönä omat unet ovat jotenkin onnistuneet, pahimmat yöt ovat ehkä vasta tulossa.. Myös mies on flunssassa, mutta sitkeästi meni töihin. Tietää sitä, että illalla ei sitten mitään jaksakaan. Yöllä esikko yski ja välillä höpötti unissaan. Kuului äiti, äiti, tuleeko meille vieraita. ;)

Esikoinen taitaa olla vielä kuitenkin kipeämpi kuin luulin, kun halusi mennä ¿päiväunille¿. Tuskin siis nukahtaa, mutta pötköttelee peiton alla ja lukee kirjaa.

Vauvan laitoin nuhasta huolimatta ulos nukkumaan. Kellään ei ole ollut taas kuumetta. Sisään meidän vauva nukahtaa aika huonosti. Vain äärimmäisen väsyneenä rinnalle tai sitten kantoliinaan. Kerran jo liinaan nukahti pika torkuille. Jos saisi nyt nukuttua hetkisen enemmän.

Meillä ei vielä siirrytä isompaan istuimeen eikä ratasosaan. Esikoiselta siirryttiin jo puolivuotiaana, mutta esikko olikin pulskempi tapaus, eikä enää meinannut mitenkään mahtua. Tämä herra mahtuu varmaankin noin kuukauden kauemmin, joten odottelen sen aikaa vielä näiden muiden kanssa. Istumistaidot eivät vielä oikein vakuuta, vaikka onkin parina kertana istunut ruokapöydän ääressä syöttötuolissa pienen hetken. Ja jos ei näpeissä ole mitään jyrsittävää, niin koettaa alkaa syömään syöttötuolia tai pöytää. Joten vahtimatta ei vauvaa voi siihen jättää hetkeksikään. Saan vain joskus itse helpommin syötyä oman ruuan/syöttää vauvalle sotkusoseita, kun on kuitenkin tyytyväisempi muiden seurassa kuin yksin lattialla.

Jäseniä särkee, taidan itse mennä pötköttelemään esikoisen huoneen lattialle niin kauan kunnes vauva on toista mieltä.

Jaksamista aamuvirkkujen lapsien kanssa!

Västis ja lapset flunssaisena

Vierailija
25/40 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä arki rullaa entisellään eli edelleen " taistellaan" allergioiden kanssa... Lauantaina aloitettin kaura ja seuraavana päivänä levisi ihottuma poskiin ja alkoi voimakas kutina. Jatkettiin kuitenkin tiistaihin asti kauran antamista, jonka jälkeen päätin jättää sen pois, kun kutina paheni ja ihottuma levisi taipeisiin... ELli se siitä kiinteästä ruuasta.

Meillä ei siis vieläkään syödä muuta kuin profylac maitoa. Onneksi maito tuntuisi sopivan. Ihottuma ei ole missää vaiheessa lähtenyt kokonaan pois, mutta kutina helpotti (paitsi,että kaurakokeilu toi sen uudelleen) onneksi. Suolisto on edelleen sekaisin eli joka aamu tehdään tosi pahan hajuisen vihreät kakat. Perjantaina olisi allergialääkäri soittamassa ja pitäisi jutella tuosta suolistosta.. lähinnä siitä, että missä vaiheessa voisi odottaa suoliston rauhoittuvan, jos maito on sopivaa...

Onneksi masu ei itketä poikaa, mutta toisaalta olisi hyvä saada suolisto kuntoon mahdollisimman pian, koska pidempään jatkuessaan saattaa aiheuttaa myös kipua...

Sitten tuo ESIKOINEN... grrrr... meidän pikkuneiti (2 v 9 kk) on siis aivan ihana halutessaan ja suurimman osan ajasta on aivan mahtava tenava... mutta kyllä välillä koettelee äitiä niin, että näen vaan punaista.... ja huuto molemmilla sen mukaista...Viime viikolla tuli oikein kunnon räjähdys, kun neiti oli repinyt minun vanhasta satukirjasta sivuja (ja neiti ei oli juuri koskaan tehnyt tällaista, vain aivan pienenä, kun ei asiaa vielä ymmärtänty) ja kun sitten kielsin kirjojen lukemisen niin voi jeesus sitä huutoa... Ja kun sitten kielsin huutamisen, kun pikkuveli oli juuri mennyt nukkumaan niin siitähän riemu repesi ja entistä kovempi huuto. SItten meni minultakin hermo täysin ja huusin takaisin (minä siis meistä se AIKUINEN) ja sehän auttoi eli neidin huuto vain koveni. SItten ajattelin että aivan sama antaa huutaa ja tuumasin vaan tytölle, että huuda nyt sitten niin paljon kun jaksat, mutta kirjoja et enää lue ilman äidin valvontaa...

15 minuuttia tyttö huusi täysiä ja luulin välillä, että kohta tulee tytöltä oksennus, kun lima lensi... sitten rauhoittui ja tuli pyytämään äidiltä anteeksi, kun oli repinyt kirjan... Ja siinä vaiheessa meni suurin kiukku multakin jo ohitse ja oltiin taas rakkaita toisillemme.

Tänään sitten otettiin yhteen, kun tyttö ei suostunut syömään iltaruokaansa, no ei muuta kun iltatoimille ja tyttö nukkumaan klo 19... tätä on tehnyt useampana iltana ja koettaa selvästi rajaa siitä, että saako itse päättää mitä syö ja milloin syö. Olen kuitenkin päättänyt, että äiti/isi on se, joka päättää milloin syödään ja mitä syödään ja jos ei ruoka kelpaa, saa ruokaa seuraavan kerran sitten kun on ruoka aika ja sama ruoka odottaa... eli tytöllä on aamulla tomaattipastaa ja lihapullia aamupalana...

Onko muilla vastaavia " ongelmia" ? Ja jos on, niin miten ne " ratkaisette" ?

t. huhtikuunvauva ja rakkaat tenavat :)

Vierailija
26/40 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAANA NUKKUI MUN KANSSA KOLMEE YLI KAHDEKSAAN!!!!!!!!!!

En voi uskoa tätä!!!!

Viideltä murisi, kun mies lähti töihin ja ajattelin jo että tästä se aamu alkaa. Annoin sitten maitoa, pullon hörppäs ja nukahti sänkyyn. No esikoinen ylös klo 5.30 aargghh!! Sille video olkkariin... Saana alkaa seitsemältä taas murinan, otan kainaloon ja nukkui siis yli kahdeksaan!!

Aivan mega hienoa!!!!!!

Sitä piti tulla huhtikuun vauvalle kommentoimaan, että meillä tuo isosisko täytti joulukuun puoli välissä kolme ja nyt on kaksi viikkoa ollut TOSI VAIKEITA!!!

Kiukkuaa, vinkuu, itkee, raivoaa ja pyytää jotain KOKO AJAN!!!

Eilen otettiin toisissaan ulkona yhteen, kun olin 1,5 tuntia kuunnellut vinkumista milloin mistäkin asiasta. Siis vinkuminen on tyyliin; sä et odota mua, kun kävellään ja mä seison vieressä. Vinkuminen on siis sellasta, ettei siihen usein ole edes kunnon syytä. Tässä yhtenä iltana oltiin tulossa mammalta ja vaarilta niin poras puoli matkaa sitä kun shellin valot ei näy!!!! (meillä siis shell motarin varressa ja kun ollaan melkein perillä näkyy shellin valot, siitä sitten kotiin vielä 5,5km) Suuttui siis siitä kun ne eivät näkyneet silloin kun halus!!!

Että näin...

Voi kun mulla olis kanssa yhtä paljon tahdon voimaa ton ruoka jutun suhteen!!

Meillä sekin välillä melkosta vääntöö.

Nyt Saanalla polttaa kakka pyllyä, pitää mennä..

Saana kakkaa noin viisi kertaa päivässä....

T:Mona ja muksut

Vierailija
27/40 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eilen jäi tytöltä iltaruoka syömättä ja olisitte nähny sen ilmeen, kun tuli aamupalalle ja edessä odotti tomaattipasta ja lihapullat... No ensin otti yhden lihapullan ihan nurisematta.. ja maitoa päälle. Sitten alkoi taas vinkuna, että en halua syödä... ja mulla alkaa hermoa kiristämään.. koetan suht rauhallisesti todeta, että kun ei illalla ruokaa syöty niin se on sitten aamupalana ja että anna mennä vaan... Ja tähän todetaan useampaan kertaa, että en halua syödä...

No sit tyttö pois pöydästä, vaateiden vaihto ja sohvalle istumaan ja miettimään, että syödäänkö vai ei!! 15 minuutin jälkeen, totesin, että nyt syömään viisi lusikallista, ÄITI ANTAA, vaikka olen periaatteessa yrittänyt olla syöttämättä tyttöä. No saatiin se viisi lusikallista menemään ja tyttö vaan toteaa lopuksi, että aina ei vaan halua syödä ruokaa ja joskus taas haluaa... että sellainen aamu meillä...

Niin kuin Mona kirjoitti, niin kyllä meilläkin on harva se päivä jotain kitinää, vinkunaa, johon ei oo mitään syytä, ainakaan äidin mielestä...

Nyt lopettelen täällä ja lähden kävelylle, kun vähän näyttäisi tuo aurinkokin paistavan...

Sellainen kysymys vielä, että onko elokuisissa nk. rakentaja-yksinhuoltajia eli mies on rakentamassa uutta kotia ja äiti aikalailla yksin hoitaa lapset ja muutenkin huushollin? Millaista arkenne on ja miten parisuhde jaksaa rakentamisen? Voin palailla itse aiheeseen myöhemmin, mutta nyt vaunuilemaan....

t. huhtikuunvauva

Vierailija
28/40 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö olikin taas.. no flunssainen. Vauvalla oli kuume korkealla ja räkää naaman täydeltä. Omassa kurkussa kaktus oli vaihtunut höyheneen, joka kutitteli. Ei kyllä lähdetä huomenna reissuun. Kunhan on pari hyvää yötä takana, sitten vasta uskon, että tauti alkaa olla voitettu. Reissu siirtyy taas myöhemmäksi, mutta jos saataisiin joku reissu isovanhemmille ilman, että ollaan kipeinä.

Huhtikuunvauva. Meidän neidillä on tosi rankat 2- ja 3-vuotis uhmat. Kaikki siirtymätilanteet olivat yhtä taistoa, sisältä ulos ja ulkoa sisälle ja pukemiset ja iltapesut ja heräämiset jne. Just sellaista, missä tahdotaan jotain sellaista mitä ei voi saada ja sitten raivotaan. Meillä tosin nuo syömiset olivat harvoin hankalia ja jos ei syönyt, niin ei syönyt. Mutta ei kyllä sitä sapuskaa syötetty toisellakaan kerralla. Itselle on jäänyt kamalat traumat koulusta, kun oli pakko syödä jotain sellaista ruokaa lautasellinen, joka pisti yökkäämään. Maistaa pitää, mutta syödä ei, jos ei maistu. Ja meidän neiti syö kasvukausien mukaan. Eli joskus enemmän, joskus taas hippusellisen. Meillä kyllä tässä taannoin 4-vuotias joutui menemään kurakeliin ilman ulkovaatteita, kun ei pukemiset sujuneet puolen tunnin jahkaamisen jälkeen. Sen jälkeen on taas äitiä uskottu siitä, milloin ulkoillaan. JOtenkinhan nuo lapset on välillä saatava uskomaan, että koko aika ei mene yhden asian kanssa.

Meillä oli remontoimisvaihe, kun esikoinen oli 1-1,5v. Ja miestä näki kotona hyvin vähän. Oli rankkaa ja sen jälkeen sitten olikin parisuhderintamalla seuraavan vuoden aikana hieman hankalampaa.

Nyt poistun..

Västis

Vierailija
29/40 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea mitä tarjotaan. Se miksi tarjotaan uudestaan sama ruoka johtuu siitä, että tyttö aikalailla helposti käyttää tilanteen hyväkseen eli jättää syömättä kun tietää, että seuraavalla kerralla on jotain muuuta ruokaa tarjolla. Nyt kuitenkin olen päättänyt, että sama ruoka tarjotaan uudelleen ja maistaa pitää kunnolla eli se viisi lusikallista. Nytkin aamulla oli selvästi nälkä ja kun tuo lihapullat ja pasta on kuitenkin ennenkin kelvannut... Ruoka siis kelpasi ihan hyvin kun äiti sen syötti.. Osittain siis varmaan myös tuota olen iso tyttö, mutta kuitenkin tietyissä tilanteissa vauva...

Kananliha on tytön mielestä selvästi " pahaa" eli ei suostu syömään kuin palan kaksi kananlihaa. Ja sitä annetaankin lautaselle aina vain muutama pala.

Tyttö on onneksi yleensä hyvä syömään ja esim. kasviksia tykkää syödä tosi paljon. Ja yleensä menee muukin ruoka sen avulla kun tietää, että on salaatti/juureksia tulossa jälkkäriksi.

t. huhtikuunvauva

Vierailija
30/40 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan itsekin tuossa tilanteessa tekisin saman. Meill ätuo ruokailu on varmaan ainoa, joka ei aiheuta samalla tavalla harmaita hiuksia äidille kuin monet muut asiat. Meilläkään kana ei kelpaa, mikä harmi.. Kanapuikot kelpasivat eräänä päivänä, kun en kertonut niiden olevan kanaa. Alkaa vain tuo ruuanlaitto tympiä, kun ei meinaa keksiä uusia/helppoja/vähän aikaa vieviä ruokia.

Västis taas

Vierailija
31/40 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äiti sanoo niiden olevan nugetteja ja niitähän ne ovat :). Parasta kun ei puhu sanallakaan kanasta.. Me vanhemmat tykätään kovasti kanasta ja syötäis sitä enemmänkin, mutta ei tosiaankaan jaksa aina taistella tuon kanan syönnin kanssa, joten sen syöminen on vähentynyt selvästi meidän perheessä...

Ja kaikesta tästä " taistelusta" huolimatta esikoisen kanssa ja kuopuksen allergioiden kanssa, niin huomaan jo miettiväni välillä, että vieläkö sitä yrittäisi kolmatta vauvaa saada... tosin ei ihan heti, mutta varmaan vuoden sisällä, kun ei tässä yhtään nuoremmiksi tulla.. :)

Tänään tosin soitin neuvolaan ja pyysin reseptin Nuvaring ehkäisyrenkaille, ja yllätys oli siltä osin positiivinen, että neuvola tarjoaa ensimmäiset kolme kuukautta tuota rengasta. Käytin esikoisen ja kuopuksen välillä nuvaring:ia ja olen tykännyt siitä, vaikka onkin aikaslailla tyyris kun kolmen kuukauden satsi maksaa n 50 euroa... jos jonkun puolivuottta käyttäisi ehkäisyä ja sitten alkaisi yrittämään sitä kolmatta...

Miestä ei ainakaan toistaiseksi ole tarvinnut houkutella kolmannen vauvan osalta eli hänkin on halukas saamaan vielä yhden vauvan... Tosin voi osittain johtua siitä, että hän ei rakentamisen vuoksi juurikaan ole kotosalla eli ei ole kuulemassa näitä kohta kolme vuotiaan tyttären ja yli 30 vuotiaan äidin yhteenottoja... Meikäläinen aina välillä laittaa miehelle tulikivenkatkuisia viestejä raksalla siitä, että nyt riittää vauvat, että huuto on taas sellaista... mutta aina kun on päästy tilanteen ohi, niin ajattelee, että kyllä nuo omat lapset on niin rakkaita että voisihan niitä olla enemmänkin...

t. huhtikuunvauva

32/40 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Västikselle ja muillekin jotka pöpöjen kanssa taistelevat niin kovasti jaksuja! Harmi ku teillä jää reissu väliin, mutta ei kyllä mitään herkkua ole sairaan lapsen kanssa olla edes mummolassa..(=kokemusta on)

Vai että ruokailukeskusteluja... Västis mulle on jäänyt kans kamalat traumat syömään pakottamisesta. Mua pakotettiin syömään niin kotona ku koulussakin perunaa...mitä en saanut enkä saa vieläkään oksentamatta alas (tärkkelys ilm aiheuttaa sen) ja mitä se ruoka silloin 70-80luvulla oli niin sehän oli aina sitä samaa perunaa...

Se miksi kotona (isä) pakotti syömään oli se että hän ei tajunnut että mulla on ogelmia sen syömisen kans eikä se että en vain halua syödä. ja ku rahat oli tiukalla niin jotakin oli aina syötävä, ettei nälissään ois eli yritti huonosti aatella vain hyvää.

Nyt ihan vasta kuulin äidiltäni juttua että en ollut saanu perunaa edes vauvana alas...tän ku oisin tienny se ois helpottanu mun elämää kummasti sillä joka paikassa mua katotaan kieroon ku en syö perunaa ja hankalaa se onki ku olet vierailulla ja siellä tarjotaan ruokaa ja se onki perunaa. Perunahan on suomalaisten perusruoka ja harva sitä ymmärtää ettei syö perunaa..

Mutta arvatkaapa syödäänkö meillä perunaa, EI! olen lasten ja miehen kanssa asiasta jutellut ja he ovat samoilla linjoilla että perunaa ei meillä tehdä ku korkeintaan muussia joskus, noh pojat tykkää ranskalaisista ja niitä saavat hesellä taikka kerran kk ku teen heille makkarapottuja. Koulussa ku lapset saavat perunaa miltei päivittäin, toivoivat he että kotona tehtäsiin muuta...meillä siis syödään paljon tummaa pastaa ja riisiä, lihaa ja kasviksia. Aika harvon meillä tapellaan ruokapöydässä siksi että ruoka on pahaa, sillä mää teen kuulemma aina hyvää ruokaa (omakehu haisee, noh niin nuo perhe mulle sanoo :) ) johtuu varmaan siitä että pasta/riisi on aika harvoin pahaa..meidän mielestä ainaki :)

Huhtikuunvauva: voi kule kyllä sitä itekki välillä miettii että miks ihmeessä näitä haluaa lisää ku hermot menee harva se päivä noitten isompien kans. Tämä johtuu siitä että ku olen niin " kamala äiti" ja laitan rajoja mm siihen jatkuvaan pelaamiseen---ei oo muuta tekemistä---ulos ei voi mennä---ei siellä voi tehdä mitäää....herää vain kysymys siitä että mitä ihmettä me tehtiinkään silloin lapsena ku näitä pirulaisia koneita ei vielä ollu...Muuten meidän pojat on aivan ihania ja mää rakastan niitä ihan hirveesti ja sen vuoksi tuo vauvakuume sitte aina nostaa päätään (itse asiassa olen vakavasti sairastunut siihen =)) Mutta hermot vaan menee ku aina pitäs saada vaan pelata ja pelata..

Meillä on Jooelin unirytmit ihan hukassa...ikävä on niitä ihania 5h päikkäripätkiä mitä silloin joskus oli..nyt meillä vedetään sellasia 0,5-1h taikka korkeintaan 2h päikkäreitä..en tiiä miten herää ku on heti kohta taas väsyny...eli tuntuu että koko ajan pitää olla laittamassa vaatteita päälle ja ulos vaunuihin...yölläki syödään vähintään 2h välein..iltasose ei auttanu eilenkään mitään kuten ei ennenkään...Muuten poika on kyllä mitä aurinkoisin ihminen! eli hän ei itke väsymystään vaan hän on enemminki vaan kärtynen..sillain " miehisesti" =))

Mutta täytyy taas kiiruhtaa, esikon orkkatreenit alkaa..illan jatkoja!

Nani76 kera poikakatraan

Vierailija
33/40 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet on ilot =)

nyt on viikko annettu nutrisoijaa,ja viikon kesti että suolisto toipui tuohon tilaan että eka löysempi kakka on pyydystetty vaipasta.juuri tuonne kirjoitin kun meillä on tuota ummetusta ollut aina.

kyllä tuli tyytyväinen olo! ja yöt on nukuttu nyt viikon ajan.uskomatonta!!!

tänne siis kuuluu pelkkää hyvää!

miehenkin kanssa alkoi eilen rullata paremmin.käytiin yhdessä shoppailemassa,rahaa meni niin etten uskalla ajatella.sovitin vaan vaatteita ison kasan,ja mukaan tarttui kaikki =) =) =)

niin sitä saatiin yhteistä fiilistä,ja toivon mukaan ei tänään tarvitse enää kehitellä riidan aihetta.

nyt jo kyllä ootellaan niin lauantaisia bileitä,ettei riidat käy mielessä.

ihana sovitella vaatteita ja kattella enempi meikkejä =) näin kotioloissa kun sutasen vähän ripsaria ja puuteria nassuun.

olin tänään taas rääkkijumpassa,ihana olo kerrassaan.mulla ei oo kiloja jälellä,mutta aattelin rutistaa jostain -3kg.mussa on kiduttajan vikaa.. oon vähän kun se eva walhström siinä painonpudotus ohjelmassa.

mukavaa viikonloppua kaikille!!!

Vierailija
34/40 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin Disney on ice näytöstä katsomassa ja Joonas oli ihan innoissaan. Istua napotti sylissä koko esityksen ajan ja ihmelleli suu ymmyrkäisenä näkemäänsä. Autoon kun pääsi huusi kuin palosireeni kun oli niin väsynyt. Nukahti onneksi lopulta. Yllättävän hyvin sujui reissu vaikka vauvakin oli mukana. Joonas oli mulla Ergossa ja isommat lapset kulkivat letkassa käsi kädessä. Letkassa mukana meni myös siskon 4v. tyttö. Mukavia katseita kerättiin vaan mikäs siinä.

Tänään pitäisi mennä ostamaan toka nuorimmalle synttärilahja, siivota ja leipoa sen lisäksi että on toka vanhimman kerho, kauppakäynti ja siskon kylään tulo myös ohjelmassa. Toivon tosiaan että Joonas nukkuu pitkät päikkärit mutta taitaa olla toiveajattelua kun siihen malliin tuo murisee ja kiemurtelee sylissä et levotonta tulee nukkuminenkin olemaan.

Syömisestä on ollut puhetta sisarusten osalta. Meiltä löytyy 3v. ja 7v. huonosti syövät lapset joiden kohdalla jo aikaa sitten olen luovuttanut. Eli jos eivät syö niin ovat syömättä ja seuraavan kerran tulee syömistä seuraavalla ruualla. Ei kai kukaan ole ruuan eteen nälkään kuollut. Onneksi meidän 5v. on hyvä syömään kun en muuten taitaisi viitsiä ruokaa laittaa ollenkaan. Meillä noilla muuten tökkii juuri peruna pahiten. Vanhemmalla on diagnosoitu aistiyliherkkyyttä ja siinä kuulema juuri perunan syöminen on vaikeaa. Rakenne on semmoinen että sen syöminen tuntuu pahalta. Kanaa sitä vastoin meillä syödään mielellään. Lihaa syödään vähän kun itse en vuosiin syönyt ollenkaan punaista lihaa enkä siis osaa liha ruokia laittaa. Nyt syön hiukan lihaa ruuan seassa mutta siis pääasiassa jauhelihaa esim. makronilaatikossa. Meillä on välillä aika tylsiä ruokia kun ruokia mitä kaikki söisi on niin rajoitetusti.

aliisa ja Joonas

Vierailija
35/40 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli eilen illalla tyttö teki taas saman " tempun" eli ei suostunut syömään lainkaan. Ensin oli puolituntia roikkunut ruokakattilan luona, että äiti mulla on TOSI ISO nälkä ja ruokana oli tulossa kalakeittoa, josta tyttö kyllä pitää. No sitten kun vihdoin sai ruokanta eteensä niin lusikallinen suuhun, sylki pois ja ilmoitti,että en halua syödä!?!?

No, en enää viitsinyt asiasta edes keskustella, totesin vain, että neiti on hyvä ja alkaa laittamaan itseään nukkumaan eli iltapesun kautta nukkumaan. Ilman mukinoita kävi suihkussa ja hammaspesulla ja suoraan sänkyyn klo 18.30!! Ja nukkuin ennen kuin klo oli 19... taisi olla siis univelkaa...Yritti herätä klo 5 aamulla, mutta kun totesin, että nyt on yö ja silmät kiinni vaan, niin nukkui klo 7.30 asti..

No eilen illalla otin sitten asian miehen kanssa puheeksi tai melkein se meni kyllä riidaksi, kun itsellä on niin turhautunut olo tuon tytön kanssa jatkuvasta " tappelusta" . Mies kun on viimeset puoli vuotta ollut aikalailla tiiviisti palkkatöiden jälkeen raksalla, niin ei sillä oikein ole käsitystä siitä, kuinka paljon joudun tytön kanssa ottamaan yhteen. Tiedän kyllä , että uhmaikäähän tämä on, mutta toisaalta kun ei jaksaisi yksin kaikkea uhmaa ottaa vastaan... kyllä se isikin saa vähän omaakin uhmaa, silloin kun on kotosalla eli esim. iltahalausta ei saa enää joka ilta isi antaa (siis silloin, kun sattuu kotona olemaan nukkumaanmeno aikaan). Mutta se nyt on vaan tuollaista pientä isin " vastustamista" ..

No ei sillä miehellä tietty mitään ratkaisua ollut tilanteeseen, sanoi vain, että sama ruoka aamulla tarjolle. Ja niinhän sitä taas tänäkin aamuna syötiin kalakeittoa aamupalaksi. Ja hyvin maittoi eli ruoka on hyvää, mutta kun ei vaan halua syödä sitä oikeaan aikaan... grrr...no katsotaan, mikä on tilanne taas tänä iltana... Kyllähän tämä on ohimenevää ja ei ne lapset onneksi nälkää kuole, vaikka välillä ei ruoka maistuisi...Nyt kun vaan taas osaisi pitää itsensä aikuisena ja ei hermostuisi mahdollisesta syömättömyydestä illalla.... :(

Totesin miehelle myös, että mun pitäisi päästä esikoisen kanssa tekemään jotain mukavaan vain kahdestaan, kun varmasti osa tästä kiukuttelusta on myös sitä huomion hakemista äidiltä, kun äiti hoitaa tuota vauvaa niin paljon ja esikoinen joutuu jakamaan äidin huomion vauvan kanssa... Kun vaan saisi tuon miehen tuolta raksalta olemaan vauvan kanssa...

No, mutta näihin tunnelmiin päätän nyt ja toivotan kaikille oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua!!!

t. huhtikuunvauva

36/40 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oli puhetta siitä rakennushommista Huhtikuunvauvako sitä kyseli..

meillä tilanne oli päällä ku tuo meidän keskimmäinen synty...ja hän ku synty vielä sillon keskosena niin siinähän sitä hulinaa sitte oliki..

Me ei ite rakennettu vaan meillä oli timpurit päivällä rakennuksella, MUTTA siinä se sitte oliki eli kaikki tarvikkeet piti mun heille hommata valmiiksi seuraavaksi päiväksi (mää nyt siinä päivisin olin vauvan kanssa periaatteessa kotona eli olin ympäri kaupunkia rautakaupoissa ja missä lie ruuvikaupassa ku näille timpureille ei kelvannukkaan tavis ruuvit mitä esim. rautakaupat myy vaan ne piti metsästää yhestä pikkukaupasta).

Kun he neljältä lopettivat alkoi meidän urakka...eli me tehtiin joka ilta muutaman tunnin sellaisia hommia mitä se eivät suostuneet tekemään sekä siivottiin heidän päivän sotkut (tämä oli joka päiväinen homma) siihen aikaan ainaki(8v sitte) timpureista oli kova pula niin ne sai sitte olla kukkona tunkiolla...Eli minä en ollut leskenä vaan täysillä mukana rakentamassa lasten kanssa eli illat oltiin koko porukka raksalla! Vauva nukku vaunuissa esim ja esikko hääräs innokkaana mukana :)

Musta se oli mukavaa hommaa...niin mukavaa että meillä oottaa tuolla naapurikunnassa järvenrantatontti, jota ollaan tässä parin vuoden aikana vasta " muokanneet" eli tehty puunhakkuuta ja maatöitä...nyt vaan mietitään että mitä me halutaan sinne rakentaa eli nyt käytetään aikaa enempi siihen suunnitteluun ettei tartte harmitella myöhemmin mitään ku tää mökki on rakennettu melkoisella hulinalla...

Viikonloppuna onki sitte menoa ja meininkiä...yhyy ei saa nukkua pitkään..huomenna mennään etelään ystäväperheen luo ja sunnuntaina on esikon sählyturnaus jossa pitää tietty olla mukana kannustamassa :) Saas nähä miten käy ku tuo keskimmäinen ripuloi aamusella, mutta ei sen jälkeen ole kyllä ripuloinu, toivottavasti johtu vaan jostain väsymyksestä tai ruuasta ettei mikään pöpö ole, hui!

Pitäs ruveta siivoamaan ku ukkokulta tulee iltasella kotiin...tähän sotkuun en sitä tohi päästää...luultavasti kääntyis kynnykseltä takasi :) ei mun mielestä ainakaan ole kiva tulla kotiin jos on paha siivo...

Mutta oikein mukavat viikonloput kaikille! " Nähdään" maanantaina!

Nani ja poitsut

Vierailija
37/40 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krabia,Rayongia,Koh Samuita tai jotain muuta rauhallista paikkaa...Mekään ei kaivata mitään menomestoja kun ei käytetä kumpikaan alkoholia( tai no mä otan ehkä kerran vuodessa 1-3 siideriä tai sit voin olla vuosia ottamatta niitäkään,mies ei juo lainkaan)

Kyselin neuvoja matkatoimistosta ja sit yhdeltä palstaltakin,niin matkatoimiston kautta matkoille lähtiessä jouduttas väkisinkin eri huoneistoihin.

Jos taas otetaan reittilento ja varataan itse majapaikka,saa siellä kuulemma olla isokin porukka samassa huoneistossa,joten tämä vaihtoehto on nyt houkuttelevampi.

Vierailija
38/40 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola kuulumisia; eli puoli vuotis neuvola oli ja

painoa 8730g

pituutta 68,3cm

pipo 43,2cm

Ihan hyvin kasvaa, paino plus 10, mikä on mielestäni vallan mainiota verrattuna esikoisen ainaisiin painon seuraamisiin ja pituus kasvun tarkkailuun verrattuna!

Kehuja sai Saana kaikin puolin!

" siirtyy näppärästi ryömien, kierien ja pyörien lattialla." Kirjoitettu vihkoon :)!!

Näytti hienosti konttaus asennonkin tädille ja sata mahtavaa hymyä ja päristystä!! Hauska, sosiaalinen vauva! Ei vierastanut yhtään!

5kk rokotus siirtyi TAAS, tällä kertaa flunssan takia joka ei meinaa millään loppua! Kolmen viikon päästä koitetaan taas.

Hammaslääkärikin oli samalla kertaa, vaikkei toisella ole edes hampaita! Eipä siellä ihmeitä, perus ohjeet ja that´s it!

Meillä on mies tosi kireenä töissä jylläävän palkka uudistuksen takia!! Inhottavaa, kun kiristelee kotona sellasta asiaa mille ei voida mitään! Tosiaalta kelle sitä kiukkuaa jos ei mulle....

Se miettii jo työpaikan vaihtoakin... Saa nyt nähdä kuinka käy!

Eikä sillä muuten väliä ole vaikka hommia vaihtaiskin, mutta kun meinaa sellasta työtä missä mahdollisesti joutuu olemaan reissussa, niin kuinka käy muksujen hoitojen syksyllä, kun palaan omaan kolmivuorotyöhöni takaisin???

No nyt täytyy mennä...

Hauskaa viikonloppua!!

T:Mona ja muut

Vierailija
39/40 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ollut pitkään poissa. On ollut suurta surua perheessämme ja ystäväpiirisämme, sillä läheinen ystävämme kuoli n. 2 viikkoa sitten nopeasti ja tuskallisesti outoon sairauteen. Ilman äitiä jäi 3 lasta. Elämä jatkuu...

Terveisiä 5kk neuvolasta. Neitomme oli 67 cm ja painoa 7,2 kg. Rintamaitodolla vielä porskutellaan etiäppäin. Täti kehui tyttöämme erittäin jänteväksi. Ottaa jo varauksen jaloilleen, ja sylissä vaan seisottaisiin. Tyytyväinen ja nauravainen, jolta sitä omaa tahtoakin löytyy :-D

Millaisia ohjeita te muut täysimettäjät olette saaneet kiinteiden suhteen? Meillä sanottiin, että 5,5kk iässä pitäisi alkaa, jotta tyttö saa tuntumaa lusikkaan. D-tipat olen antanut lusikalla ja aina on suu ammollaan, kun lusikkaa tarjotaan. Täysimetytyllä pojallamme saimme antaa maitoa ihan 6kk saakka. By the way; poikamme oli 10,090kg ja 73,5cm 6kk:n iässä ja ruokana oli pelkkä tissimaito...

Täällä on ollut puhetta näistä 3-vuotiasta. Meillä on reilu 3v. poika, joka on todella mahdoton ja suorastaan perheen " kukko" . Syöminen on tuskaa ja meillä on myös ollut käytössä tuo, samaa ruokaa vielä iltapalanakin, kun syöminen ei suju. On nälkä, mutta ruokapöydässä ei syömisestä tule mitään. Kaikki on kokeiltava ja joka asiaa pitää olla vastaan. Niin raskasta välillä...

Hyppykiikuistakin on ollut puhetta...meillä ei ole sellaisia härpättimiä, eikä tule. SAmoin kävelytuolit...Niin syynä on lastemme löysät lonkat, jotka eivät niitä laitteita kestä. Lasten kirurgi ensisanoikseen on ilmoittanut sen, kun löysä lonkkiamme on tutkittu.

Mitäs muuta pitikään napsuttaa? Ainakin pitkiä unia kaikkien aamuvirkkujen äideille, samoin pöpöt pois kiusaamasta perheitämme...

Oikein hyvää viikonloppua meille kaikille ja pitäkäähän läheisistänne hyvää huolta!

;öykkyräinen

P.S. Kiva Nani nähdä sinua tuolla toisaalla pinoutumassa. Samassa veneessä olemme... :-)

Vierailija
40/40 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möykkyräiselle voimia surun keskelle. Kovin ikäviä yllätyksiä sitä tapahtuu. Meidänkin tuttavapiiristä vasta loppuvuodesta kuoli nainen, tosin pitkäaikaiseen sairauteen.

Meillä oli viime yö pitkästä aikaa sellainen, että kukaan ei yskinyt, niiskuttanut tai itkenyt vähän väliä. Vauva heräsi pitkästä aikaa tänään molemmilta päikkäreiltä ilman itkua, oli kyllä mukava nähdä toinen hyvän tuulisena päikkäreiden jälkeen. Muuten flunssan aikana kesken päikkäreiden tuli aina kovat itkut vähän väliä. Tänään sitten saatiin jopa esikoisen kanssa leivottua laskiaispullat huomista varten vauvan unien aikana. Ei kyllä olisi millään jaksanut itse, kun vieläkin kropassa tuntuu tämä sairastaminen, mutta oli han mukavaa, että saatiin puuhailtua jotain kahdestaan. MEillä laskiainen tarkoittaa nykyisin vain mäenlaskua ja laskiaispullia. Kukaan tuskin meillä laskeutuun paastoon, vaikka mies uhoaakin laihduttavansa välillä (ei olis monestakaan kilosta kiinni). Itse en nyt kyllä jaksa tsempata, yksi päivä meinaisin oikeasti repeillä kotona, kun flunssa oli pahimmillaan. Vauva halusi olla vain sylissä, mutta esikoinen alkoi jo tervehtymään ja energiaa alkoi olla, eikä päästy ulos. Kaapeissa ei ollut herkkuja ollenkaan. Päässä meinasi napsahdella ja koko kroppa oli tulessa flunssan takia, eikä ollut edes keksin keksiä.. No siinä tuli sitten napsittua maissinaksuja oikein urakalla.

Täytyy mennä nauttimaan hiljaisuudesta. Vauva nukkuu ja esikkokin pian. Esikon aika menee nykyisiin aika paljon pälättäessä/laulaessa, joten iltaisin ei tee mieli tehdä mitään kovin meluista (paitsi katsoa rauhassa Serranon perhettä)..

Västis ja poika pian 6kk