Tehkää lastenne kaakaojuoma kunnon kaakaojauhosta ei Oboysta-sokerimössöstä!
Ei tarvitse mukilliseen maitoa laittaa kuin 1,5 tl esim Van Houten/Rainbow -kaakaojauhetta sekä 1,5 tl sokeria, niin on ihana suklaanmakuinen juoma lapselle.
O' boyssa on hurjasti sokrua ja maksatte turhaan siitä maitojauheesta ym. lisäaineista.
Kommentit (19)
mutta just tänään ajattelin vaihtaa takaisin valmiiseen juomajauheeseen. Kaakaojauhe ei suostu sekoittumaan kylmään maitoon, joten se maito on joka kerta lämmitettävä. Mulla on kolme lasta ja kun olen yhden mukillisen saanut sekoiteltua valmiiksi, niin edellinen on jo omansa hörpännyt tyhjäksi, kolmas vielä odottelee omaa kaakaotaan, kun se ensimmäinen jo pyytää lisää... En jaksa...
Meidän lapsille kaakao maistuu ihan ilman sokeriakin.
3
kaakao-sokeriseokseen, sekoita ja lisää kylmä maito - avot, näin voi tehdä aika helposti kylmää van houten kaakaota lapsille ja itselleenkin ;).
mielestäni ihan vastaavaa kuin se mitä itse join lapsena, eli van houtenia 1 tl ja sokeria 3tl
Mitä väliä sillä on mitä kaakaota juo?....
Sitä ei kuitenkaan lipitetä pitkin päivää
Mutta ap:lle tiedoksi, että O' boyssa ei ole maitoa.
Muistakaa, että kaakao vie 80 % pois imeytyvästä raudasta. Tuhoisan herkullista.
Van Houten on kyllä yks suurimmista palstakusetuksista, tuosta ei juomaa saa millään.
Mielenkiintoista.
joskus vuosikymmen sitten sanoin lapsille ettei oboyta kannata ostaa, katsokaa vaikka paketista että se on vain 50% sokeria, 49% kaakaota ja 1% muuta kuten vanilliinia.
nyt kun katsoin kaupan sivuilta tuoteselosteen niin suurin osa sokeria ja vain 18% kaakaota!
niin se maailma muuttuu ja toivottavasti kukaan ei tuota osta.
tehkää kuten ap neuvoi.
Jaha, van Houten hullu taas täällä.
Kaakaota nyt juodaan pari kertaa talvessa. Ihan sama, mitä siinä silloin on. Ei sitä viikottain litkitä eikä kesäaikaan tulisi mieleenkään.
Pitäisi olla joku erittäin tehokas moottoroitu sekoitin, jotta nuo hardcore-kaakaot saisi sekoittumaan.
Siksi O'boy.
Mä laitan van Houtenin kanssa 3rkl sokeria, sitten se on oikein hyvää.
Vierailija kirjoitti:
mutta just tänään ajattelin vaihtaa takaisin valmiiseen juomajauheeseen. Kaakaojauhe ei suostu sekoittumaan kylmään maitoon, joten se maito on joka kerta lämmitettävä. Mulla on kolme lasta ja kun olen yhden mukillisen saanut sekoiteltua valmiiksi, niin edellinen on jo omansa hörpännyt tyhjäksi, kolmas vielä odottelee omaa kaakaotaan, kun se ensimmäinen jo pyytää lisää... En jaksa...
Lämmitä maito kattilassa ja lisää sitten vanilja- ja tomusokeri, sekä kaakaojauhe sekaan. Seikoita vispilällä. Sokerin voi myös korvata hunajalla jos niin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että kaakao vie 80 % pois imeytyvästä raudasta. Tuhoisan herkullista.
No tuskin sitä ruuan kanssa nautitaan tai rautatablettien kanssa.
Kasariin tai kattilaan kylmää maitoa, Van Houtenia 1-2-3 tl riippuen maidon määrästä, levy kuumenemaan, vispilä laatikosta, vispiti vispiti maito-kaakao seosta kuumennuksen aikana, levy pois päältä kun alkaa kiehua, kattila pois liedeltä, makeutus maun mukaan. Kaataminen mukeihin. Isommman annoksen voi kaataa termoskannuun. Isomman annoksen voi myös jäähdyttää ja laittaa jääkaappiin. Kylmänä ravistus ennen käyttöä. Tämän osaavat lapsetkin jo.
Itse taas tykkään van houtenista ihan pipona :)