Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehkää lastenne kaakaojuoma kunnon kaakaojauhosta ei Oboysta-sokerimössöstä!

Vierailija
27.01.2008 |

Ei tarvitse mukilliseen maitoa laittaa kuin 1,5 tl esim Van Houten/Rainbow -kaakaojauhetta sekä 1,5 tl sokeria, niin on ihana suklaanmakuinen juoma lapselle.

O' boyssa on hurjasti sokrua ja maksatte turhaan siitä maitojauheesta ym. lisäaineista.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas tykkään van houtenista ihan pipona :)

Vierailija
2/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta just tänään ajattelin vaihtaa takaisin valmiiseen juomajauheeseen. Kaakaojauhe ei suostu sekoittumaan kylmään maitoon, joten se maito on joka kerta lämmitettävä. Mulla on kolme lasta ja kun olen yhden mukillisen saanut sekoiteltua valmiiksi, niin edellinen on jo omansa hörpännyt tyhjäksi, kolmas vielä odottelee omaa kaakaotaan, kun se ensimmäinen jo pyytää lisää... En jaksa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsille kaakao maistuu ihan ilman sokeriakin.

3

Vierailija
4/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vai 4...

Vierailija
5/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaakao-sokeriseokseen, sekoita ja lisää kylmä maito - avot, näin voi tehdä aika helposti kylmää van houten kaakaota lapsille ja itselleenkin ;).

Vierailija
6/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Van houten jää aina paakkuiseksi.

Vierailija
7/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni ihan vastaavaa kuin se mitä itse join lapsena, eli van houtenia 1 tl ja sokeria 3tl

Mitä väliä sillä on mitä kaakaota juo?....

Sitä ei kuitenkaan lipitetä pitkin päivää

Vierailija
8/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap:lle tiedoksi, että O' boyssa ei ole maitoa.

Vierailija
9/19 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakao on vaarallista ;'/

Vierailija
10/19 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että kaakao vie 80 % pois imeytyvästä raudasta. Tuhoisan herkullista.

Vierailija
11/19 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Van Houten on kyllä yks suurimmista palstakusetuksista, tuosta ei juomaa saa millään.

Vierailija
12/19 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista.

joskus vuosikymmen sitten sanoin lapsille ettei oboyta kannata ostaa, katsokaa vaikka paketista että se on vain 50% sokeria, 49% kaakaota ja 1% muuta kuten vanilliinia.

nyt kun katsoin kaupan sivuilta tuoteselosteen niin suurin osa sokeria ja vain 18% kaakaota!

niin se maailma muuttuu ja toivottavasti kukaan ei tuota osta.

tehkää kuten ap neuvoi.

Vierailija
13/19 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, van Houten hullu taas täällä.

Vierailija
14/19 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakaota nyt juodaan pari kertaa talvessa. Ihan sama, mitä siinä silloin on. Ei sitä viikottain litkitä eikä kesäaikaan tulisi mieleenkään.

Vierailija
15/19 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla joku erittäin tehokas moottoroitu sekoitin, jotta nuo hardcore-kaakaot saisi sekoittumaan.

Siksi O'boy.

Vierailija
16/19 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan van Houtenin kanssa 3rkl sokeria, sitten se on oikein hyvää.

Vierailija
17/19 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta just tänään ajattelin vaihtaa takaisin valmiiseen juomajauheeseen. Kaakaojauhe ei suostu sekoittumaan kylmään maitoon, joten se maito on joka kerta lämmitettävä. Mulla on kolme lasta ja kun olen yhden mukillisen saanut sekoiteltua valmiiksi, niin edellinen on jo omansa hörpännyt tyhjäksi, kolmas vielä odottelee omaa kaakaotaan, kun se ensimmäinen jo pyytää lisää... En jaksa...

Lämmitä maito kattilassa ja lisää sitten vanilja- ja tomusokeri, sekä kaakaojauhe sekaan. Seikoita vispilällä. Sokerin voi myös korvata hunajalla jos niin haluaa.

Vierailija
18/19 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että kaakao vie 80 % pois imeytyvästä raudasta. Tuhoisan herkullista.

No tuskin sitä ruuan kanssa nautitaan tai rautatablettien kanssa.

Vierailija
19/19 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasariin tai kattilaan kylmää maitoa, Van Houtenia 1-2-3 tl riippuen maidon määrästä, levy kuumenemaan, vispilä laatikosta, vispiti vispiti maito-kaakao seosta kuumennuksen aikana, levy pois päältä kun alkaa kiehua, kattila pois liedeltä, makeutus maun mukaan. Kaataminen mukeihin. Isommman annoksen voi kaataa termoskannuun. Isomman annoksen voi myös jäähdyttää ja laittaa jääkaappiin. Kylmänä ravistus ennen käyttöä. Tämän osaavat lapsetkin jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi