Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurperheelliset viikkoon 5

27.01.2008 |

Otanpa varaslähdön (edes tässä asiassa;) ja pistän jo uuden pinon, kun just kohta vaihtuu vuorokausikin...

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pistän linkin nelos-viikon pinoon, jos joltain on jäänyt viimeiset jutut lukematta. Toivottavasti tää linkitys toimii...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12248248&p=2&mpage=5&tmod…

Enpä ole viikonlopun aikana jaksanut kirjoitella, kun ei ole meidän suunnalta sen suurempia turinoita. Ennallaan mennään, paitsi yöunet on nyt olleet huonompana. Mitäs menin liiaksi kehumaan... Mulla on tuossa kylkikaaren seudussa jumalaton kipupaikka, ei mielestäni ole närästystä, vaan jotain muuta. Ja se vihoittelee sitten varsinkin öisin.

Se, minkä takia tänne nyt vielä piti tulemani kirjoittamaan ja oikein uusi pino aloittamaan, oli N@nnen kuulumiset. Uteliaana kun olen odotellut, mihinkä siellä käännösyrityksessä päädyttiin?? Tulehan kertomaan, kun ehdit ja jaksat! Vai oletko jo nyytti sylissä laitoksella?

Pikkis ja kohta 39+5 =)

Vierailija
2/68 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtui onnitella Hönttää pikkuseiskan odotuksesta. Ja käsipäivää sinnekin=)

Ja Leannalle kiitoksia, otan yhtenä loppumetriläisenä osani tsempeistä ;)

Sinulle ja perheellesi ihanaa vauva-aikaa! Joko teillä on ristiäiset pidetty?

Pikkis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jotenkin jäi ajatuksiini Leannan viestistä tuo luku 6, ja ajattelin sen olevan viimeisen lapsosen ikä viikkoina. Siksi siis tuo vauva-aika toivotus ja ristiäiskysymys. Nyt kun aivot raksuttaa, niin taitaapa tosiaan sinun kuopuksen ristiäisistä ja ihan vauva-ajasta olla jo vähän aikaa..

Juu, parempi lähteä yrittämään nukkumista ;)

Vierailija
4/68 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on siitä pikkuvauva ajasta jo aikaa,tyttö huimat 10kk,tänään=)

Nimet annettu ja kuiskaanpa että:kuumetta pukkaa=)

Täällä teitä käyn aina salaa lukemassa ja välillä laittelen näitä " kommentteja" ja tsempityksiä!

On niin ihanaa aikaa tuo raskaus(ainakin näin muiden kokemuksia lukien,aika kultaa muistot)

Edelleenkin siis,tsemppiä viimemetreille ja myös kaikkiin muihin aikoihin!

Leanna ja 6kpl jälkikasvua(11v,10v,8v,6v,3v,10kk)

Vierailija
5/68 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Höntälle vilkutukset ja onnittelut raskaudesta! Ihan tässä äskettäin ajattelin, että jokohan olet raskautunut ja pitkällä jo näköjään oletkin ;-).

Synnytykseen lähdöstä ei ole ollut mitään merkkejä. Ihan oon saanut yöni rauhassa nukkua ja hyvä niin. Mä alan kyllä jo ihan tuudittautua siihen, että käynnistykseen ollaan menossa. Eikä siihenkään itse asiassa enää varmaan kauhean kauan ole...

Juu, pitäis lähteä suihkussa käymään ja sit lähteä ajelemaan neuvolaan. Pääsenkin nyt lähtemään ihan yksin, kun äiti on täällä. Pienimmät onkin vielä nukkumassa, joten ei onneksi tarvii herätellä. Viime neuvolareissulla kuopus huomasi, että hänhän ylettää aukomaan ovet kahvaa painamalla. Ei siis oo aina aika käynyt pitkäksi, vaikka neuvolantäti olis myöhässäkin, kun pikkuneiti huitelee pitkin pitkää käytävää ;-).

neronja rv 39+1

Vierailija
6/68 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Pikkis ja Neronja, te olette jo NIIN pitkällä!! Ihan huikeat viikot jo!! KOHTA saatte vauvat! Ja Leanna, ei muuta kuin pikkuseiskaa työnalle jos siltä tuntuu! :)) Olikos ne lapsukaiset teillä enimmäkseen tyttöjä vai poikia vai tasaisesti molempia? Muistelisin, että teillä tyttöenemmistö jyllää..

Neronjalla onkin tänään neuvola kuten minullakin. Laitellaampa kuulumisia silläkin saralla. Itse otan tytöt mukaan kun mies ei ehdi tulla töistä siiheksi. Koululainen kuitenkin lupasi leikittää pikkuneitiä odotusaulassa, joten saanen rauhassa kuunnella sydänääniä jne.. :)

Ja eilen kuulin, että serkkutyttö on nyt synnärillä!! Aika ois ollut vasta helmikuun puolessavälissä, mutta vedet oli tulleet ja lähtö sitä myötä myös. Tässä puhelin vieressä odotan kuulumisia. Jännää!!

Onnellista odotusta höntälle minultakin! :)

Palailen...

Omppis 32+5

Vierailija
7/68 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin maa on valkoinen ja lapset ja mies on suksien päällä viettänyt viikonlopun. Minä taas huoltojoukoissa.. Pitäähän jonkun!

Sain hinattua miehen illalla kävelylle, kuopus mukana. Puhuin että minä tarviin näitä vaikka kerran viikossa yhdessä tehdyn kävelylenkin, jolloin voidaan puhua kaikesta maan ja taivaan välillä. Esikoinen kun häsää kaikkeen keskusteluun väliin, kommenttia riittää oli aihe mikä vaan, ja näin ollen tuntuu ettei oikein ole miehen kanssa rauhaa jutustella.. No mies tuntui ymmärtävän:)

Minua jännitti jo ihan kun koneen aukaisin, että onkohan kaikilla masut ennallaan, vaan näyttipä olevan. Tsemppiä teille!

Ja omppiskin on jo niin hurjan pitkällä...

Hei, sellainen kysymys teille kun olette rakenneultrassa käyneet, vaikkei sitä suositellakaan, onko kellään ollut lasta mukana?

Minä haluaisin saada miehen mukaan sinne, mutta askarruttaa tuo kuopus, minne se keskipäivällä.. No siihen on kyllä vielä aikaa, vasta maaliskuun alussa.

Tälläisiä pikaisia kuulumisia täältä, öklöä oloa pukkaa yhä, luulin jo yöllä että lie mahatauti tullut kun teki niin häijyä.

sinuvi rv14+2

Vierailija
8/68 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä flunssaa poden ja kerrankin on aikaa päivällä istuskella koneella.

Höntälle onnittelut! Te jo sitten olette ihan virallinen suurperhe :) Välillä täällä suurperheellisten palstalla pyöriessä miettii, että mikähän suurperhe mekin muka ollaan 3 ja " puolen" lapsen kanssa ;) Vaikka kai se kaikki yli kolmen menevä on nykypäivänä paljon.

Varasin yksityiselle ultran helmikuun puoliväliin. Pääsee koko porukka sitten katsastamaan vauvaa ultran kautta. Ja toivon, että saisimme samalla varmistuksen tulokkaan sukupuolesta.

Tänään tuossa vällyn alla lojuessa oikein havahduin, että meille on toden totta tulossa vauva. Hassun kuuloista, mutta tämä arki tuntuu olevan niin kiireistä, että en ole ehtinyt kunnolla " makustelemaan" tätä vauva-asiaa mielessäni ja se on tuntunut epätodelliselta.

Rattoisaa alkanutta viikkoa ja supistuksia loppukaarteessa oleville :)

Meriutu rv 15+3

Vierailija
9/68 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuvi:

Hei, sellainen kysymys teille kun olette rakenneultrassa käyneet, vaikkei sitä suositellakaan, onko kellään ollut lasta mukana?

Minä haluaisin saada miehen mukaan sinne, mutta askarruttaa tuo kuopus, minne se keskipäivällä.. No siihen on kyllä vielä aikaa, vasta maaliskuun alussa.

sinuvi rv14+2

Sinuville ultrasta.

Vaikken nyt odota vastaan kuitenkin kun on tälläinen lusmupäivä koneella=)

Mulla on joka kerta ollut lapset rakenne ultrassa mukana.Ensin oli yksi,sitten kaksi ja viimeksi viisi,huone oli aika täynnä=)

Moni paikka suosittelee ettei lapsia otettais mukaan.Voivat olla häiriöksi ja jos jotain ongelmia tulee niin voi olla kamala paikka selittää siinä lapsille ja ylipäätään...

Mutta mulla onneksi on mennyt kaikki hyvin ja ultrissa ei huomattu mitään kummaa.Meillä noi isommat on ihan innoissaan ollut mukana vauvaa katsomassa.Ja oikeen pyytäneet mukaan.Musta on ollut melkeen itsestään selvyys että ovat olleet mukana ja sama ultrahoitajakin ollut joka kerta.Häntä naurattanut miten lauma senkun kasvaa=)

Nt-ultraa en tietenkään ottaisi mukaan kun alakautta tehdään.

Mutta tosiaan,kaikki paikat ei päästä isosisaruksia mukaan,tiedän miten ystävän mies oli joutunut ovenulkopuolelle kun muksu oli mukana ja hoitaja ei ottanut lasta sisään...Oli harmillinen tilanne.

Vierailija
10/68 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille suurperheodottajille!

Täällä minä olen odottajissa taustaillut, rv 21+ mennään, mutta aikaa kirjoittamiselle on niin vähän. Nyt kun näin Leannan kirjoittaneen tänne, on pakko ilmoitella itsestään...Kuudetta kullanmurua odotellaan kesäkuun alussa syntyväksi, ultran mukaan viides poika olisi tulossa:)

Tsemppiä kaikille odottajille ja varsinkin viimeisillä metreillä hiihtelijöille! Teiiä on pian ihanan tuoksuinen nyytti sylissä.

Opemamma ja viisi villahousua ja kuudes kullanmuru rv 21+3

Vierailija
11/68 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin monesti miettinyt mitä sinulle kuuluu kun ei ole täällä näkynyt!!!

Välillä kauppaan mennessä ajelenkin teidän ohi...

Paljon onnea raskauteen siis!!!Koskas sulla on la?

Vierailija
12/68 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan yhä ja edelleen yhtenä kappaleena. Polikäynti oli torstaina, ja yllätys yllätys ötökkä oli silloin pää alaspäin! Lääkäri ei osannut sanoa vatsan päältä tunnustellessa, kuinka päin pikkuinen siellä köllii, mutta asia varmistui ultralla. Ei olut kiinnittynyt ja painoarvio 2800g. Kanavaa vielä jäljellä, sisäsuu auki 1 cm. Kylläpä tuli kepeä olo ja hyvä mieli siitä käynnistä. Käynnistä ilmeisesti ärtyneenä pikkuinen innostui taas " monottelemaan" ihan urakalla, ja arvatkaa oliko outoa ja todella ihanaa tuntea potkut tuolla ylhäällä!!!

No, tänä aamuna herätessä ihmettelin, minkä vuoksi maha oli niin oudon kipeä ja arka, mutta ajattelin sen johtuvan vaan huonosta nukkumisasennosta, kun nuorimmainen nukkui koko yön hyvin levottomasti vieressä. Ötökkä heräili, ja hikka tuntui taas tuolla alhaalla! Ja potkut nasahtelee taas tuttavallisesti tuonne alas :( En tiedä enää pitäisikö tässä itkeä vaiko nauraa, kun pikkuinen ei osaa päättää miten päin siellä köllisi. Huomenna olisi neuvola, saapa nähä, miten päin ötökkä silloin mahassa majailee.

Täällä nuorimmainen potee ärhäkkää korvatulehdusta korkean kuumeen kanssa :( Eilen saatiin kuuri, ja tässä toivotaan, että se alkaisi taas purra, että saataisiin neiti tolpilleen. Jospa tuo uni auttaisi, on nimittäin nukkunut melkoisia maratonunia nyt päivällä. Olenpahan saanut itsekin köllähtää aina tilaisuuden tullen viereen :)

Nyt kuuluu sairasvuoteelta kutsu, joten täytyy rientää.

-N@nne ja ötökkä 37+4

Vierailija
13/68 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pahoinvointi äitynyt taas tuttuun tapaan melkoiseksi, voisin nukkua koko päivän, välillä vaan pöntön reunalle juosten. Viikot ovat 6+3 (?).

Epätodelliselta tuntuu lueskella teidän monien jo loppusuoralla olevien juttuja! Sinne tuntuu tästä yökkäilystä olevan niin pitkä matka :) Taitaa lähiaikoina tullakin tahän pinoon paljon ihania vauvauutisia!

Jotenkin tää pahaolo taas pääsi yllättämään. Olin kuvitellut kitkuttelevani töissä nämä alkuviikot, en ollut ajatellut kertovani raskaudesta vielä muutamaan kuukauteen. Nyt tämä oksentelu kuitenkin alkaa olla niin voimakasta, etten ehkä kykenekään töitä tekemään muina miehinä. Huomenna pitäisi töihin selviytyä sairasloman jälkeen ja täysin mahdottomalta ajatukselta tuntuu...Taitaa yrjö tulla jo matkalla muutamaan otteeseen. En tiedä, pakko kai yrittää kuitenkin.

Jaksamista kaikille, missä tahansa vaiheessa odotusta olettekin!

Vierailija
14/68 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla että niin mekin tehdään, että kaveri mukaan sinne rakenneultraan.. Se olisi sitten tosi yllätys jos kävisi niin että mies ei saisi lapsen vuoksi tulla mukaan.

Ymmärränhän kyllä sen että jos negatiivisia uutisia tulisi, se voisi olla hämmentävää seurata vanhempien reaktiota, mutta meilläkin tuo pieni on hädin tuskin silloin kaksi vee. Ja tietenkin hoitajalla pitäisi olla rauha tehdä ultratutkimusta, eli jos kaveri on vikkelällä päällä.. kääk.

No, tosiaan siihen on vielä aikaa.

Ihana lukea kun täällä on todellisia suurperheellisiä, 6 ja 7 lasta!!

Yhdyn meriutuun tuossa, että ei ole kovin suurperheellinen olo kun 4:ttä odottaa..

N@nne- hassua miten sun vauvasi pitää sinua jännityksessä.. ei asetu pää alaspäin, mutta ainakin näytti ettei ole kiinnittynyt mitenkään huonosti pää ylöspäin, jotain positiivista, vai kuinka!

-sinuvi taas-

Vierailija
15/68 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli neuvola. Tässäpä käynnin anti:

Rv 39+1

Paino +162 g/vk (edelleen se 9 kg yhteensä)

Turvotus -

RR 121/74

Pissa -

Sf-mitta 36 cm (viimeksi 34, sitä ennen 36)

Tarjonta rt

Syke 140 - 168

Liikkeet ++

Seuraavaa neuvola-aikaa ei varattukaan. Viikon päästä on äitipoliaika ja silloin varmaan määrätään käynnistyspäivä. Jos tarvetta ilmenee, varaan neuvola-ajan äitipolikäynnin jälkeen tai sit otan seuraavan kerran yhteyttä, kun vauva on maailmassa. Tuntuu aika hurjalta, että se voi tapahtua jo ensi viikolla. Siis jos määräävät käynnistysajan. Mulla kun kohtu tosiaan tykkää pitää sisältönsä maaahdollisimman pitkään, jos sille vaan lupa annetaan ;-).

Yskän suhteen mulla on nyt sellainen tilanne, että eilen yskitti pitkästä aikaa vähemmän kuin aikaisemmin. Jonkun verran piti kuitenkin köhiä ja tähän asti masun jommalla kummalla sivulla pysytellyt kipu (vatsalihasten rävähtämisestä johtunut) siirtyikin napaan. Onneksi tänäänkin on vähemmän yskittänyt, mutta navasta on tosiaan pakko painaa kädellä, kun yskäisen. Aika ilkeältä tuntuu. Aivan kuin navasta pullahtais kohta jotain ulos. Eilen illalla ja tänä aamuna tuli suolahuuhtelun jälkeen veristä räkää (sorry yökköjutut). Jospa tää tauti nyt vaikka alkais pikku hiljaa korjaantua.

Voi että, taas väsyttäis. Päivällä neuvolareissun jälkeen otin makoisat 15 minuutin unet. Sitten piti käyttää vanhinta tyttöä oikomishoidon takia hammaslääkärissä. Nyt olis kyllä taas ihana köllähtää tuohon kuopuksen viereen ---- Kauheeta, tuli yhtäkkiä yskänkohtaus, kun alkoi kurkkua kutittaa ja voi jestas, että tuohon napaan sattuu, kun yskii. Minun pitää varmaan soittaa synnärille ja kysyä, voiko napa ratketa... Siis ihan oikeesti. Mieluummin olis kyllä saanut koskea tuonne masun sivuille. Tää napakipu on kyllä jo vähän liikaa :-/.

Opemammalle onnittelut. Pitkälle olet sinäkin :-).

Mites Omppiksen neuvolakäynti meni?

neronja rv 39+1

Vierailija
16/68 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin synnärille. Sieltä sattui lääkäri vastaamaan. Sanoi, ettei napa voi ratketa, mutta sanoi jotenkin, että voihan siinä vähän sellaista tyrämuodostumaa olla... Voi veljet, sanon minä :-/. Ihan kuin tässä ei olis ollut jo tarpeeksi hankaluutta tämän kuukauden kestäneen yskän, poskiontelontulehduksen, virtsankarkailun ja hiivatulehduksen kanssa. Nyt mulle tulee vielä mahdollisesti tyrä. Lääkäri vaan sanoi, että kannattais neuvolasta kysyä tukivyötä tai kokeilla nyt ensi alkuun sitoa vaikka kaulaliina masun ympäri. No, nyt mulla on kaulaliina masun ympäri ja napaa vielä painamassa cappuccino-jauhepurkki. Silti napaa jomottaa koko ajan. Ei tässä kyllä tiedä itkiskö vai nauraisko...

neronja, hieman epätoivoisena tällä hetkellä... Missä ne supparit viipyy???

Vierailija
17/68 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mullakin on se napatyrä. Ohjeena on, että ponnistellessa painaa siitä pullotuksen kohdalta. Helpommin sanottu kuin tehty. Justiin viimeksi kysyin neuvolantätiltä, että mitenköhän tuo synnytys sitten! Ei ehkä tule mieleen siinä alkaa painelemaan! Joskus se helpottaa synnytksen jälkeen itsellään. Mulla oli jo Herttulin raskauden aikana ja olen varautunut leikkaukseen jossain vaiheessa. Kun vaan nyt menisi tämä raskausaika kunnialla. Voimia kaikkien noiden vaivojen kanssa. Toi napatyrä osaa olla tosi kipeä.

Kyllä se tyräkipukin siinä unohtuu kun supistukset alkavat! Niitä toivon simulle oikein urakalla!

Kiva, että alkumetriläisiä on tullut mukaan. Saadaan pidettyä aktiivista keskustelua yllä, vaikka loppumetriläiset meidät hylkäävätkin piakkoin!

Kaikkea hyvää teille Armaat Mammat!

Noora ja Taimi 24+6

Vierailija
18/68 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai en muista kysyinkö jotain, mutta kiitos kuitenkin kun kerroit omalta kohdaltasi ;-). Pakko tosiaan painaa aina yskiessä tuosta navasta. On tää kyllä niin uskomatonta, kun vihdoin tuntui, että tää yskä vois pikku hiljaa alkaa helpottaa, niin sitten tulee vaivaksi napakipu/-tyrä. Ei mulla tällaista loppuraskautta ole kyllä ollut koskaan. Tosi hyvin olen voinut aina koko raskauden ajan (no tietty normaalit alkuraskauden pahoinvoinnit ja väsymykset on ollut), paitsi kakkosta odottaessa oli hetkellisesti tosi kipeä selkä, kun esikoinen taaperteli ulkona toppahaalareissa ja kaatuili, niin jouduin sit aina nostamaan. Mutta silloinkaan ei kestänyt se selkäkipu kuin muistaakseni korkeintaan viikon. Sitten vauva ilmeisesti laskeutui ja selkäkipu loppui siihen. Tosi helpolla olen siis aina raskausaikana päässyt. Nooo, tässä ei auta kuin sopeutua ja yrittää vaan sitä huumoria jostain repiä ;-).

Mulla on kyllä tänään ollut erinomaiset unenlahjat. Taisinkin kirjoittaa, että neuvolareissun ja tytön hammaslääkäriin lähdön välissä nukuin sikeästi 15 min. Äsken nukuin makoisat puolen tunnin unet, vaikka tytöt tuossa seinän takana leikkivät aika villiä riehumisleikkiä (äiti on tosiaan täällä, joten jätin silmälläpidon sille).

Ei tuo jälkikasvu näytä kyllä selviävän nukkumaan. Aika villillä päällä ovat. Täytyy lähteä komentamaan ;-).

n rv 39+1

Vierailija
19/68 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että on ollut reipas aloitus viikolle kirjoittelun suhteen! Pinohan on jo komea! Hyvä mammat!! :)) Neronja jo kyselikin neuvolakuulumisiani. :) Kaikki oli taas oikein mukavasti. Pissa puhdas, paineet matalat mulle tyypilliseen tapaan, hb 117 (sama kuin edelliskerralla), mun kokonaispainon lisäys 11 kg :/ ja sf-mitta 29. Vauvan syke 145-150. Seuraava käynti kolmen viikon päästä ja silloin onkin jo neuvolalääkäri. Viikkoja jäljellä ENÄÄ noin seitsemän! Ajatelkaa..! Tarvitsen kohta jo aikalisän!! ;)

Voi neronja sua...ymmärrän niin hyvin, että väsyttää jo ja kaikki vaivatkin harmittaa... ISO HALAUS! Ja ajatella, että sulla on vauva sylissä minä hetkenä hyvänsä!! :)) Harmittaa sinutkin " menettää" vaikkakin ihana odottaa vauvauutisia sieltä suunnasta!!

Sinuvi kyseli ultra-asiaa... Meillä oli silloin kaikki kolme lasta mukana kun mentiin kuopuksen rakenneultraan. Lääkäri suhtautui asiaan hyvin ja lapsetkin tykkäs. Tätä tulevaa vauvaa oltiin rakenneultrassa kurkkimassa miehen ja kuopuksen kans kolmistaan. Ainakin täälläpäin asiaan suhtaudutaan myönteisesti. Toki lääkäri sanoi silloin kun kaikki lapset olivat mukana, että jos tarvitsee alakautta ultrata niin silloin lapset voivat odottaa. Mutta ei onneksi tarvinut kuin vatsanpeitteiden läpi.

Ukkokulta huutelee saunaan... Taidan lähteä. Ois taas niin monta juttua juteltavana. Haaveissa ois saada vielä kerran lapsetkin yökylään ennen maaliskuuta, että saataisiin olla ihan kahdestaan. :)

Hyvää yötä!

Omppis

Vierailija
20/68 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vain isännän kuorsaus sohvalta säestää tietsikan hurinaa. Kyllä sitä on pöhkö, kun nautin niin näistä hiljaisista hetkistä, etten malta mennä nukkumaan.

Onpa tosiaan ollut ahkeria kirjoittajia suurperhemammat tänään. Kiva juttu, kun piisaa luettavaa. Mutta mun harva pää ei nyt tahdo kyllä muistaa mitä piti sanoa. Pitänee palata lukemaan...

Ah, niin, opemamman nikin muistan joskus jossain noteeranneeni. Ei silti oo taidettu palstailla yhtäaikaa. Miten hyvänsä, hirveän paljon onnea odotuksesta, joka onkin jo tosi hienolla mallilla! Vai on siellä kohta täysi kiekkokentällinen poikia. Pojat on kivoja =) Vaikka niin kyllä tytötkin. Minkä ikäinen teidän ainoa neiti on? Onko jo sen ikäinen, että tähän tulokkaan sukupuoliasiaan on joku mielipide?

N@nne, sun masukkihan heittäyty vallan villiksi näin loppua kohden. Mutta kuten joku muukin jo totesi, niin hyvä kuitenkin, että pääsi kääntymään, ei tarvi ainakaan nyt miettiä, onko asennolle joku syy. Jospa vielä siellä pyöräyttäisi itsensä toisinpäin. Tässä kertaalleen aiemmin koitin kysellä, että olitkos se sinä, jolla otettiin niitä maksakokeita kutinan vuoksi? Saitko niitä tuloksia?

Viivilillille jaksuja pahan olon keskelle!

Vai pukkas Neronjalle nyt kaiken muun lisäks napatyrä. Onneksi ei oo enää pitkä matka maaliin, toivottavasti helpottais viimeistään sitten itsekseen!

Ja toivotaan, että Nordenskjoldilla sama vaiva pysyis aisoissa. Ei oo kokemusta, mutta voin vaan kuvitella, miten ikävästä asiasta on kyse!

Nyt taas tökkäs.. Ultrasta oli puhetta ainakin. Meillä on nuo rakenneultrat tehty yliopistollisen sairaalan sikiölääketieteen tutkimusyksikössä, lääkäreiden toimesta. Jotenkin on ollut aina niin virallisen oloinen juttu, ettei oo tullut mieleen ottaa lapsia mukaan. Ei oo silti mitään tietoa, miten oisivat asiaan suhtautuneet.

Juu, kyllä nyt saa riittää näiltä osin. Taas onnistuin vaihtamaan vuorokauden tässä koneella... Meiltäpäin ei kuulu mitään uutta. Kävelyllä ja saunassa taas käyty, mutta ei niin mitään vaikutusta. Lievää menkkakipuilua tai jotain sen suuntaista. Sitä tuppaa muuttumaan melko masokistiksi näin loppuajasta, kun nauttii pienimmästäkin kivusta, mitä mahan seudulta tulee ja toivoo sen yltyvän oikeaksi. Mutta kun ei sitten kuitenkaan ylly. Harmittaa niin maan vietävästi, kun ois tämä vauveli saanut tulla ulos ennen mummun reissua ;( Mutta eipä tuu ennen kuin häädetään, ei. Ei se auta kuin odotella koko rahan edestä.

Pikkis ja tuoreet lukemat 39+6