Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä varten ihmiset ei välitä kariestartunnasta?

Vierailija
27.01.2008 |

Siis ajatelkaa miten helppoa olisi suojata lapsenne siltä, mutta ette vaan viitsi! Annatte omalta lautaselta, juotte samasta lasista yms. Tehkää se omille lapsillenne, mutta älkää nyt herranen aika antako oman lapsenne lasista minun lapselleni! Meillä on tämän asian kanssa taisteltu nyt 5-vuotta, enkä voi ymmärtää. Kyllä on kellontarkkaa milloin annetaan d-vitamiini ja kuinka usein lapselle vaihdetaan puhdas t-paita, mutta hampaista ei sitten viitsitä välittää. Olisi niin helppoa saada tuo karies karsittua pikkulapsilta suomessa, mutta vanhemmat vaan ovat niin välinpitämättömiä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sanoi minulle kerran eräs lastenlääkäri. Meillä syödään sekaisin. Mutta jos itselläsi ei ole ollenkaan reikiä ja hyvä hammaskalusto, kannattaa taas tartuttaa se lapselle. Myös hyvät bakteerit tarttuvat.

Vierailija
22/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua lasteni oppivan, että muut ihmiset ovat likaisia ja ällöjä eikä niiden suussa olleita asioita saa käsitellä. Toki meilläkin on kaikilla omat ruokailuvälineet, omat hammasharjat, omat tutit (no niillä joilla on :) etc. ja sääntö on, että aina käytetään omaa. Silti en jaksa vetää hirveitä pultteja, jos 1,5-v sieppaa lusikkani, 3v haluaa maistaa jugurttiani omalla lusikallaan tai vastaavaa. Maistelemme toistemme jätskejäkin, hui! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset opetetaan siihen, ettei toisten lusikoita käytetä jne.

Ja se lastenlääkäri, joka väitti karies-bakteerin välttämisen mahdottomaksi, on väärässä. Monet saavat sen vasta teini-iässä (pussailu-iässä ;)). Eli kyllä kannattaa vältellä.

Vierailija
24/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta vähän kaksinaismoralistisesti, lusikanvaihtoja tms vahditaan ihan haukkana. Viimeksi kun heillä käytiin ja ruokapöydässä vahingossa pojan (7) lautaselle putosi jotain, mitä tarkotin omalle lapselleni ja meinasin vaan siirtää sen oikeaan osoitteeseen, niin poika älähti: " roskiin tuo, ei voi syödä kun on mun lautasella ollut ja mä olen syönyt tästä!" . eikä edes pudonnut " likaiselle" alueelle lautasella..

Mutta sitten taas " jos Mari ei joku ilta millään jaksa pestä hampaita, niin en minä ala tappelemaan, ei se reikä nyt yhdestä kerrasta tule.."

Ja kas, Marilla (5) onkin jo 2 reiän alkua.

Meillä ei olla fanaatikkoja ja pussaillaan toisiamme ja maistellaan (harvoin!!) toisten sapuskoita, mutta pesu on meillä sellainen, mistä ei luisteta. Toistaiseksi meillä ei reikiä lapsilla (4 ja 6).

Riippuu monista monista asioista!! Pidetään se mielessä, mutta tuo fanatismi on raivostuttavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi