Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äh, siis onko mun ostettava itselleni pitkävartiset saappaat, jos panen pikkujouluihin

Vierailija
18.11.2008 |

mekon tai hameen?

En ikinä käytä hameita - siis en ikinä talvella - ja omistan vain matalavartisia talvikenkiä, yhdet vähän korkeampivartiset nilkkurit tosin myös. Nyt mietin pikkujouluvaatteita. Pikkujouluihin kuljetaan autoilla, kävellään jonkin verran ulkona ja kuljetaan vielä ravintolasta konserttipaikkaan, joten kunnon kengät on tietty oltava. Ja kun talvitakkini ei ole kovin pitkä, tällä yhtälöllä paljaaksi jäisi ikävä palanen sääriä.

Tai sitten pidän vain housuja...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin laittaa hameen,mutta en omista kuin läskipohjakenkiä.

Vierailija
2/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saappaille ei ole muuta käyttöä, niin minä laittaisin ihan ne kävelykengät ja säärystimet. SIllä pärjää hyvin noi ulkomatkat. Sisälle ravintolaan ja konserttiin laitat avokkaat tai muut korkokengät sitten.

Saappaathan nyt ovat ulkokengät, joten jos aikoo täysin etiketin mukaan mennä, niin et pelkästään niillä pärjäisi muutenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ne katoa...

Vierailija
4/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä ei ole sopivia kenkiä?! Älkääkä puolustelko "kun ei oo rahaa.." vähän kun viitsi netistä seurailla niin ihan nättiä "bilepopoja" saa muutamalla kymmenellä dollarilla amerikoista ja kun ostoksen yhteishinta pysyy alle 50e (n.65$) niin ei tarvitse maksaa tulleja eikä alveja. Ja nämä kengät ei kovin äkkiä piloille kulu jos niitä käyttää bilereissuilla, pikkujouluissa yms.

Ja on taatusti sellaisia kenkiä ettei tule joka kadunkulmassa vastan (vrt. esim spiritin tai biancon kenkiä..)

Vierailija
5/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko suositella, mistä kannattaa tilata? Mistä saa edullisesti ja turvallisesti? Mun tekisi mieli tilata, mutta en uskalla... Olen pitkään miettinyt, mutta en tiedä miten homma toimii ja nuo tullit ja alvit ym. on ihan hepreaa... Kertoisitko vähän?=)

Vierailija
6/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan ole juuri mitään biletysvaatteita, kun en juuri käy ulkona muualla kuin syömässä tai lasillisella. Ei tule juuri hankittua bilekamppeita. Muuten minulla on paljonkin kivoja vaatteita, mutta biletyskamojen hankinta tulee aina vähän nurkan takaa.

En ole ollut pikkujouluissakaan moneen vuoteen, ja nyt pitäisi mennä. Kaapissa ei tunnu olevan oikeastikaan mitään päällepantavaa. Etenkin kun pukukoodi on "hienoa ja kimaltavaa"...

Vierailija
7/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmekymmentä vuotta käydä niillä pikkujouluissa ja muissa talvijuhlissa. Rahastakaan se ei ole kiinni, vaan ostoslaiskuudesta ja siitä, että noin vähälle käytölle tuntuu tyhmältä ostaa.

Enkä siis olisi pelkillä saappailla menossakaan, vaan ottaisin tietty pikkukengät mukaan.

ap

Vierailija
8/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko suositella, mistä kannattaa tilata? Mistä saa edullisesti ja turvallisesti? Mun tekisi mieli tilata, mutta en uskalla... Olen pitkään miettinyt, mutta en tiedä miten homma toimii ja nuo tullit ja alvit ym. on ihan hepreaa... Kertoisitko vähän?=)

Olen nyt työkoneella enkä muista sivujen osotteita ulkoa, mutta google auttaa. Laita hakusanoiksi "club wear" ja "high heels" yms. niin alkaa löytymään. Eikä tosiaan aina tarvitse amerikoista tilata. Myös euroopasta löytyy halpoja ja näyttäviä vaatteita. Amerikoista tilaamisessa on se etu (ainakin vielä) että dollarin kurssi on alhaalla. Ja mitä tulleihin ja alveihin tulee, ei niistä tarvitse mitään tietää. Kun paketti saapuu suomeen, menee se (tarvittaessa) tulliin joka sitten lähettää noutolapun kotiisi. Haet paketin tullista ja joko luottokorttilaskulla tai s-postina tulleella tilausvahvistuksella todistat tuotteet hinnan oikeellisuuden. Ja kyllä ulkomailta uskaltaa tilata, koska luottokunta/luottokortin myöntänyt pankki korvaa mikäli rahat menee ja tuotteita ei tule. Myös monet liikkeet mainostavat ISOLLA että ovat visa verified tai mastercard securityn turvaamia maksupaikkoja. Rohkeasti tilaamaan!!

Vierailija
9/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisikohan joillakin talvikengillä mennä. Entä miten olisi sellaiset kengät, joissa on varsi, mutta joka ei kuitenkaan ihan saappaaksi luokitella. Olisiko niille käyttöä arkenakin?

Vierailija
10/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tullin osuus on yleensä joku pari-kolme euroa ja alvihan on suomessa tunnetusti tuotteilla 22%, eli mahdollisesti joudut maksamaan tuotteen hintaan lisää vielä tuon 22% alveja. Ja itse olen tilannut tuhansilla euroilla ulkomailta vaatteita (=kenkiä ja sexyjä mekkoja, minareita ja toppeja) ja _ikinä_ ei ole tullut mitään ongelmia

Vierailija
11/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tullin osuus on yleensä joku pari-kolme euroa ja alvihan on suomessa tunnetusti tuotteilla 22%, eli mahdollisesti joudut maksamaan tuotteen hintaan lisää vielä tuon 22% alveja. Ja itse olen tilannut tuhansilla euroilla ulkomailta vaatteita (=kenkiä ja sexyjä mekkoja, minareita ja toppeja) ja _ikinä_ ei ole tullut mitään ongelmia

Vierailija
12/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siis jokaisellahan on oma tyylinsä, mutta kyllä minä ainakin pidän ihan arkikenkinäkin yli 10cm stiletillä olevia "suikkareita". Harvemmin polvenylimeneviä mutta polvimittaiset saappaat on mitä parhaimmat talvikengät, lämpimät ja mukavat. Ja jos joku hirvittelee että kuinka yli 10cm stileteillä pysyy talvella pystyssä.. mitä veikkaat, kumpi puree jäähän ja lumeen paremmin stiletti vai se kroksin tasapohja ;)

Vierailija
13/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei tule turhaa (ja epäekologista) ostamista, jospa laittaisit ne nilkkurisi? Sitten vähän paksumpi, kauniisti hohtava sukkahousu, jolla pärjännet ne lyhyet pistäytymiset ulos.

Vierailija
14/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä siis olisi pelkillä saappailla menossakaan, vaan ottaisin tietty pikkukengät mukaan.

ap

Vierailija
15/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi siis ap on ottamassa pikkukengät mukaan. Teinien bileet ja opiskelijabailut lienee eri asia, mutta jos firman pikkujouluihin on ilmoitettu juhlava "pukukoodi" niin silloin mekon kanssa käytetään juhlavia, kevyitä kenkiä.

Vierailija
16/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi siis ap on ottamassa pikkukengät mukaan. Teinien bileet ja opiskelijabailut lienee eri asia, mutta jos firman pikkujouluihin on ilmoitettu juhlava "pukukoodi" niin silloin mekon kanssa käytetään juhlavia, kevyitä kenkiä.

Jos koodi on "hienoa ja kimaltavaa", niin taatusti siihen mahtuu saappaatkin mukaan!

Joku "tumma puku" tai "juhlapuku" on eri asia.

Vierailija
17/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä itse asiassa mitään koodia vaan en muuten vain haluaisi tallustella sukkahousut vilkkuen. Ja pikkukengät siis itsestään selvästi siksi, että käydään myös klassisen musiikin konsertissa, jossa myös coctailit, noin vähän juhlavammin siis.

Ehkä kuitenkin lähden ekaksi housuostoksille vaikka se onkin vähän tylsä vaihtoehto... Housut, toppi, jakku tai jotain vast., nilkkurit, puolipituinen takki - satakoon vaikka pieniä akkoja - minä selviän!

(Jos joku ihmettelee vaatevarastoni vähyyttä, kun housutkin pitää ostaa, niin syy on se, että lastenteon aikana vähiin jääneen garderoobini on todella tuhonnut laihtuminen, joka yllätti minut täysin tässä syksyn mittaan - sairaus on todella tehokas laihtumismuoto!)

Vierailija
18/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis mitään nyörejä tai hirmukorkoja. Ne ei mene muodista ja sopii sekä hameen että housujen kanssa. Voit käyttää monta vuotta ja monenlaisissa tilaisuuksissa. Jos et ole tottunut korkeiden korkojen käyttäjä, niin ei ehkä kannata lähteä tilaamaan netin kautta 10 cm stilettokorkoisia biletyssaappaita. Paitsi että ne on epämukavat, ne ei näytä hyvältä ellei niillä osaa kävellä oikein. (Ja juu, nro 6 SINÄ tietenkin osaat, mutta me tavalliset täti-ihmiset ei ehkä osata.)

Vierailija
19/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asukokonaisuuden pikkujouluihin...

Vierailija
20/23 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että korkokengillä todella pitää osata kävellä ennen kuin lähtee glamouriansa niillä nostattamaan! Korkeat korot ja lapset ovat myös huono yhdistelmä, esimerkiksi hoidosta pois kävellessä tai kaupassa käydessä.

Jos raapisin kasaan pari tuhatta euroa ja ostaisin itselleni KAIKEN...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi