Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syrjitäänkö sinua pk:n henkilökunnan taholta kotiäiti tai kotona oleva äiti?

Vierailija
27.01.2008 |

Meillä on alkanut syrjintä : (

LApseni on kuntoutuksellisita syistä pk:ssa (3v) ja nyt on alettu pyytämään että hakisin lastani joskus aikaisemmin (lapsi tekee 4h päivää!)

Lisäksi ovat maininneet kun olen kotona! Mitä en suinkaan ole, vaan olen sen ajan hoitamassa omaistani..

En haluisi alkaa riitelemään, mutta pahalta tuntuu. Kun sanoin etten voi hakea aikaisemmin minua kyräiltiin.

Mitä tekisitte tilanteessani?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökunta on koulutettu ajattelemaan lapsen parasta. Kukin voi tulkita sen eritavalla, kuten että lapsella on aina pikkasen parempi olla äidin kanssa kotona kun päiväkodissa.

Itse henkilökohtaisesti pidin 4 vuotiaan isosisaren päiväkodissa vaikka olin kuopuksen kanssa kotona ja olen siis hoitaja itsekin.

Vierailija
2/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun joku mainitsisi jotain vastaavaa niin ilmoita vaan et kyllähän sinä mielelläsi lapset hoitaisin ihan kokonaan mutta kun on töissäkin käytäyvä= omaishoitaja tekee kyllä työtä. Sit voit kysyä et ovatko kiinnostuneitä tietämään mitä teet kodin ulkopuolella?

Vierailija
4/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äiti sillä aikaa toimii omaiselle omaishoitajana. Minusta tämä ei ole nyt mikään " vauva kotona" -verrattavissa tilanne.

Itse olen sitä mieltä, että henkilökunnalla saa ja pitääkin olla mielipide monestakin asiasta, mutta niitä ei monesti saisi asiakkaalle näyttää tai sanoa.

Vierailija
5/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juuri ärsyttää kun tiedämme jonot. Sitten hyysäämme näitä kotona olevvien lapsia ja työssäkäyvät eivät saa paikkaa tai joutuvat kuljettamaan kauas.

Kotiäidit tuo lapsensa lähinpään tarhaan!Vierailija:

Mua ärsyttää suunnattomasti sellaiset tyypit, jotka vie isomman lapsen hoitoon ja hoitaa vauvaa kotona. Ja vievät pk paikan sellaiselta, joka todella työn takia sitä tarvii. Kun ei itse jaksa olla aktiivinen esikoisensa kanssa, niin kannattaako niitä lapsia tehdä kuin yksi.

Vierailija
6/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon täkiä molemmat lapseni ovat yksityisessä virikehoidossa tarhassa ja maksan noin 600e/kk ja minä en kuuntele natinoita ihmisiltä jotka tekevät työtä minulle!

Vierailija
7/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei kun tämä subjektiivinen oikeus hoitoon ja kotiäidit raahaa lapsensa ja levittää persettään.

Työssäkäyvät joutuvat odottamaan paikkaa lähimmästä tarhasta ja kuljettamaan matkojen päähän hoitoon, mikäli onnistuu sekään.

Vierailija
8/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on tiedossa siellä kunnanisillä että Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus.

Vierailija
9/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on mahdollista jos teillä kerta on karseat jonot?

Vierailija
10/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun oikeustajuani vastaan sotii ajatus siitä, että olisin velvollinen kertomaan päiväkodin työntekijöille siitä mitä teen silloin kun lapseni on pk:ssa kuntouksessa (tästä on siis olemassa lääkärinlausunto jne).

Voin toki kertoa, mutta auttaako se mitään?

Vierailija
11/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeat muinamiehinä kyselemään, miten lapsen erityistarpeet oli huomioitu kussakin tilanteessa.. Jokainen hoitakoon työnsä.

Vierailija
12/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä sen verran hoitajat osaavat esittää.

Vierailija
13/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuo juuri ärsyttää kun tiedämme jonot. Sitten hyysäämme näitä kotona olevvien lapsia ja työssäkäyvät eivät saa paikkaa tai joutuvat kuljettamaan kauas.

Kotiäidit tuo lapsensa lähinpään tarhaan!Vierailija:

Mua ärsyttää suunnattomasti sellaiset tyypit, jotka vie isomman lapsen hoitoon ja hoitaa vauvaa kotona. Ja vievät pk paikan sellaiselta, joka todella työn takia sitä tarvii. Kun ei itse jaksa olla aktiivinen esikoisensa kanssa, niin kannattaako niitä lapsia tehdä kuin yksi.

Mitä väliä sulle on, sunhan homma on hoitaa niitä lapsia joita siellä kulloinkin sattuu olemaan, eikö?

Ja tiedoksi: kyllä minä olisin jaksanut hyvinkin hoitaa esikoiseni siinä missä yhden helpon vauvankin, mutta halusin pitää esikoisella paikan hyvässä päiväkodissa, joka olisi siis menetetty jos olisin ottanut hänet kotihoitoon. Kun lapsi kävi kolmena päivänä viikossa puoli päivää kerrallaan, lapsi sai kaveriseuraa ja samalla piti päiväkotipaikkansa. Ja kuopuskin siirtyi sitten samaan päiväkotiin kun menin takaisin töihin.

Vierailija
14/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niin olen väittänyt, että tein lapseni jo valmiiksi huonoon suhteeseen? Ei kai kukaan normaalijärkinen (joihin itseni luen) mene naimisiin ja tee lapsia sillä ajatuksella, että kohta me erotaan. Elämäntilanteet muuttuu ja ihmiset muuttuu pitkissä parisuhteissakin. Asiat eivät aina mene niin kuin oli suunniteltu.

Ja minun parisuhde/avioliitto ei tietääkseni liity tähän keskusteluun millään tavalla.

-4-

Vierailija
15/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minun oikeustajuani vastaan sotii ajatus siitä, että olisin velvollinen kertomaan päiväkodin työntekijöille siitä mitä teen silloin kun lapseni on pk:ssa kuntouksessa (tästä on siis olemassa lääkärinlausunto jne).

Voin toki kertoa, mutta auttaako se mitään?

Vierailija
16/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taas haluaisin pitää ison lapseni kotona, kun olen nyt kahden alle 2v kanssa kotona ja isompi pari päivää viikossa päiväkodissa.

mutta lapsen isä ja päiväkodin henkilökunta ovat sitä mieltä että lapsi ehdottomasti jää päiväkotiin. no, hän kyllä aloittaa eskarinkin nyt, mutta kuitenkin, mä kokisin helpommaksi pitää vaan lapsen kotona. minusta se hoitoonviemisrumba on niin kuluttavaa ja vielä kun on nuo pienetkin tässä mukana menossa.

miten te jotkut tosiaan jaksatte sitä ihan joka päivä, vaikka olette kotona?

Vierailija
17/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vain reippaasti kertomaan, että olet töissä sen aikaa, kun lapsi on hoidossa. Mitä salaamista siinä on?

Vierailija
18/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

SAATANAN KOTIÄITILOISET!!

Lällällää, minäpä olen kotona ihan muuten vaan, en hoida vauvaa enkä nosta työttymyyskorvausta tms., ja lapseni ovat joka päivä 5 tuntia pk:ssa.

t. saatanan onnellinen eikenenkäänloinen

Vierailija
19/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitopaikan saa varata itselleen jos on kotona vauvan

kanssa eli sinulla on oikeus pitää myönnetty päivähoitopaikka

itselläsi niin kauan kun käytät perhevapaita... joten et menetä

paikkaa ottamalla lapsen kotiin :D

Mutta sitten tilanteisiin... ei ole aina niin selvää että vanhemmat

vaan jaksavat hoitaa lastaan aamusta iltaan 365pvä/vuosi + 24h.

Ihminen ei ole kone. Kaikilla ei ole tukiverkostoa joka tulee

auttamaan kun ei enää jaksa. Joskus on vaan pakko " luovuttaa"

ja antaa muiden hoitaa omia lapsiaa. Olla rehellisesti heikko.

Ei laiska tai saamaton vaan inhimillisesti heikko.

Itselläni on tilanne mennyt tähän vasta 3lapsen myötä eli

hoidoin kaksi lasta kotona. Kun kolmas syntyi en enää

jaksanutkaan joka päivä olla " töissä" ilman taukoa joten

laitoin isommat lapset tarhaan. Olen heikko myönnän,

mutta ennenkuin kukaan lähtee parjaamaan niin vaadin

vastaajalta samanlaista sitoutumista lapsiinsa eli 365pvä/24h,

jonka jälkeen olen valmis keskustelemaan ratkaisustamme

muiden kanssa :D

Vierailija
20/45 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa lapsimäärät vain vähenee ja vähenee. Kyllä se pula on tekemällä tehtyä. Aina, kun on yksi lapsi vähemmän pudotetaan pois kaksi paikkaa ja sitten päivitellään, kun on niiin pula näistä hoitopaikoista.

Koko Suomea ajatellen syntyvyys on laskenut vuosivuodelta. Silti hoitopaikoista on huutava pula. Tämä johtuu siitä, että kunta supistaa aina samaa tahtia kuin lapset vähenee ja pysytellään kipurajalla kokoajan.

sama homma esim. terveydenhoidossa, jos potilasruuhka saadaan purettua tulkitaan tämä niin, että hoitajien/lääkärien määrää voidaan laskea. Ja näin ollaan taas ruuhkatilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi