Mitä järkeä on elää Jumalan tahdon vastaisesti omia
mielihaluja kuunnellen jos sillä menettää taivaspaikan?
Kommentit (50)
saisi sanoa ääneen, jos ne poikkeavat " virallisesta uskosta" ? Tein havaintoja omalta pohjalta, ihan vapaasti uskokaa omiinne, osallistuin keskusteluun ap;n kysymyksen pohjalta. Mut ilmeisesti joku kokee eriävät mielipiteet henkilökohtaisena loukkauksena. Eli juuri niin kuin pohdiskelinkin.
t. 6
Vierailija:
saisi sanoa ääneen, jos ne poikkeavat " virallisesta uskosta" ? Tein havaintoja omalta pohjalta, ihan vapaasti uskokaa omiinne, osallistuin keskusteluun ap;n kysymyksen pohjalta. Mut ilmeisesti joku kokee eriävät mielipiteet henkilökohtaisena loukkauksena. Eli juuri niin kuin pohdiskelinkin.t. 6
ydin on sama; ihminen haluaa uskoa johonkin pyhään, itseään suurempaan. Ja eri uskot ovat erilaisia muotoja tästä- samoin kuin mun uskoni.
Kerroin ajatuksista, joita lestaohjelma mussa herätti. POHDISKELIN asiaa- esitin muita näkökulmia. Olen nimenomaan sitä mieltä että jokainen tulee omalla uskollaan onnellikseksi- mutta että olipa hylkäämisen tai toisen yksilöllisyyden vahingoittamisen syy mikä tahansa uskonto, alkoholismi tms- se on paha teko.
Ihmettelen kyllä, miten tuosta voi loukkaantua ja ottaa itseensä? Ehkä silloin kun itse ei ole ajatellut asioita vaan haluaa vaan sokeasti uskoa johonkin, niin silloinhan eriävät mielipiteet ovatkin uhka?
Sanin vielä kerran; jokainen tulkoot sillä omalla uskollaan onnelliseksi. Ja jokainen tehköön hyvin toista ihmistä kohtaan oman uskonsa mukaisesti.
t.6
asiassa kun asiassa, kas kun mua ei kiinosta kuinka lestat, ateistit, yh;t, romanit, jehovat, kristityt ym elävät
En halua edes kuvitella millaista olisi elää elämä turpa rullalla, revin ilon irti kaikesta mistä kiinni saa. En tiedä mikä minua kuoleman jälkeen odottaa, jos odottaa parempi " elämä" hyvä niin, tulee olemaan kaksinverroin hauskempaa, jos minua ei odota kuoleman jälkeen mikään, olempahan maan päällä saanut kokea mukavia asioita!
Mikä on jumalan tahto?? Listaa ap niitä asioita minulle, en ole niin syvällisesti perehtynyt näihin asioihin, kerranhan täällä vain eletään, tämä elämä ei ole harjoitus toista elämää varten.
uskaltaa olla tuhma vaikka tontut kurkkii ympäri vuoden?
tällaisia asioita. Kritiikin esittäminen ja asioiden pohdiskelu on mielestäni tärkeää, koska on monet kerrat nähty mihin se johtaa kun ihmiset sokeasti vaan seuraa jotain aatetta itse miettimättä mitään.
Mut koska en halua ketään loukata tällä, lopetan suosiolla tähän.
t.6
Ja toisaalta kun se oma usko - aate on vahva, niin mitä väliä jonku mielipiteistä?
Mitä pidetään Jumalan tahtona, on ihmisiltä kuultua.
Totuus on tuolla ulkona...heh!
eihän vaikka pedofiilit tee mielestään syntiä vaan rakastaa. niiden sydän sanoo niin.
mun mielestä sairaat sydämet. sun mielestä jumalan tahdon mukaiset??
Onko se tosiaan merkki Jumalalta, on taas OMAN uskosi asia, eikä sillä ole järjen kanssa mitään tekemistä.
kotona opitut väärät arvot, joiden mukaan myös sydän muovautuu? Pitäiskö lapsille lukea sitä Raamattua?
Vierailija:
mielihaluja kuunnellen jos sillä menettää taivaspaikan?
ei sinne taivaaseen päästä oikein tekemällä ja elämällä. Muutoinhan sinne ei kukaan pääsisi.
Tietty jotkut ajattelee, että jos uskoo aidosti Jeesukseen niin jättää jotain tekemättä. Oikeat teot on siis ikäänkuin uskon merkki.
Itse ajattelen, että armo on niin suurta, että Jeesukseen turvautuen pääsee taivaaseen, vaikka tulisi tehtyä elämässä mitä tahansa.
Silti toisten ihmisten takia ei saa tehdä mitä tahansa. Jumalan tahdon mukainen elämä (miten sen sitten kukin tulkitseekaan) suojelee meitä itseämme, toisiamme ja koko luomakuntaa.
Vastuu täytyy kristitynkin kantaa omista teoistaan.
Pelastuksen kanssa teoilla ei ole mitään tekemistä.
koska sellainen elämä rikkoo ja tuhoaa meitä. Synti on turmiovalta, joka tuhoaa ihmisiä. Kuten on nähty, viina, huumeet, pettäminen, varastaminen, muiden jumalien palvominen, vallanhimo, ahneus, kateus, kaikki ne tuhoaavat meitä. Julkisuuden henkilöissä on lukemattomia esimerkkejä ihmisistä, joita ihmiset pitävät esikuvanaan, mutta jotka ovat sisältä tyhjiä ja onnettomia ja matkalla kohti tuhoa. Rikkaus, ulkonäkö ja kuuluisuus eivät tee ihmistä onnelliseksi. Vain yhteys Jumalaan tekee.
Pelkillä teoillahan ihminen ei pelastu, koska kaikki me olemme syntisiä. Jumala tuli ihmiseksi ja kuoli meidän puolestamme, jotta me voisimme hänen kauttaan pelastua uskomalla häneen. Vain Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa ja pelastaa meidät ja pesee syntimme puhtaisiksi. Se, joka uskoo Jeesukseen ei halua enää elää synnissä, koska on nähnyt, miten suurta tuhoa synti saa aikaan.
Jumalan käskyt suojelevat meidät ja kun pidämme niistä kiinni saamme elää hyvää ja rikasta elämää.
Jumalaa ei ole olemassa -ehkäpä siinä olisi syy.
" USKO Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi"
Se on sen ihmisen ja muiden samanhenkisten käsitys totuudesta. Mua vaan huvittaa tämä " taivaspaikka" -juttu. Että ihminen täällä maanpäällä yrittää ansaita jotain pikku plantaasia paratiisista. Ja vielä salaa hihitellen/halveksuen naapurin elämää- joka tuskin tulee sitä saamaan. Voiko maallisempaa logiikkaa ollakaan. Jos on olemassa jumala, niin hänen logiikkansa on varmasti hyvin kaukana tästä taivaspaikan ansaintauskosta- joka on tasan ihmismielen omaa kuvitelmaa.
Mä veikkaan et se todellinen " taivaspaikka" on jotakin ihan muuta. Että harva tosiuskovainenkaan hoksottaa siihen ssuntaan. Ja toisekseen, sitä eui erikseen kuulu ansaita. Eikös se jeesus jossain raamatunkohdassa puhu siitä miten ensimmäiset päätyy viimeiseksi, koska he kuvittelevat olevansa niin hyviä että olennaisen jutut on jjääny siltä itsekeskeiseltä uskomiselta kokonaan sivuun. ja ne viimeiset tulee ensimmäiseksi koska ovat käyneet kovan koulun.
Ja point nro 1; ihminen ei ole kykenevä näitä juttuja määrittelemään sen paremmin itsensä kuin muidenkaan kohdalta. Se on omavoimaista= rakkauden vastakohta.
terv. 6
Vai meneeks sun elämä pohtiessa naapureidenki totisuutta ja voi kun kurjaa - Byääää! Hanki elämä!