Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten korvaisin saamani lastenvaatteet?

Vierailija
26.01.2008 |

Saan aina silloin tällöin tutulta hänen lapselleen pieneksi jääneitä lastenvaatteita, jotka sopivat meidän lapselle. Tuttavani ei ole suostunut ottamaan niistä rahaa vastaan vaikka olen tarjonnut, mutta silloin tällöin olen hänen lapselleen ostanut joitakin uusia vaatteita tai kirjoja korvaukseksi. Jotenkin kun en ole osannut ihan vastikkeetta niitä ottaa. Itselläni ei kuitenkaan ole ketään tuttua jolle vaatteet kierrättäisin edelleen ja kun usein käyn kirppiksellä myymässä tavaraa niin on käynyt mielessä, että josko sitten myisin ne vaatteet eteenpäin.

Mutta kuinka paljon minun pitäisi korvaukseksi ostaa vaatteita tms., jotta olisin niistä " sujut" ? Kun jotenkin muuten tuntuu pahalta myydä eteenpäin vaatteita, jotka on itse ilmaiseksi saanut (emme ole siis sopineet, että annan vastalahjaksi jotain, olen vain oma-aloitteisesti aina jotain ostanut).

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan saisi itse pitää rahat, en siitä mitään vastikkeeksi haluaisi.

Mutta kukkakimppu tai itseleivottu pulla ilahduttaa aina.

Vierailija
2/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kanna huonoa omatuntoa. Sopivan paikan tullen esim. nimpparina muista pienellä kiitoksella (kynttilä, saippua). Näin minä olen tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisit esim. leipoa ystävällesi jotain joskus?

Vierailija
4/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse lahjoitan lastenvaatteita ym. 3:lle tukiperheelle- en halua mitään korvausta-teen vapaaehtoistyötä

Vierailija
5/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lahjoitan meidän lapsen pieneksi jääneet vaatteet, enkä halua niistä mitään rahaa. On ollut ihan mukavaa, kun joskus saajat ovat antaneet lapselle jonkin kirjan tai muun pienen jutun. Mitään en tosiaan halua, enkä ehdottomasti ottaisi vastaan mitään enempää.

Ja jos joku näkee sen vaivan, että vie ne myöhemmin kirpparille, niin ne rahat kuuluvat hänelle korvaukseksi myyntityöstä ja vaivannäöstä, enkä ottaisi niistä osaa.

Vierailija
6/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään vastalahjaa odottanut. Mulle on jo kiva juttu, että hän huolii ne vaatteet ja pääsen itse niistä eroon. Jos hän näkee vaivan viedäkseen kirpparille, siitä vaan. Voisinhan itsekin viedä, mutta en viitsi. Se on mulle helpompi juttu.

Vaivautuisin jos mua alettaisiin jotenkin suureellisesti lahjomaan, sen takia en kuitenkaan niitä anna. Tietysti pienet jutut on aina kivoja, kuten tullessaan tuo kahvipullan tms. mutta tuo nyt on aina kivaa, eikä liity annettuihin vaatteisiin mitenkään.

Turhaan mietit mitään vastalahjoja. Jos hän itse on vielä sanonut ettei halua mitään, kaunis kiitos riittää.

Vierailija
7/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että meinasit ottaa kirppispöydän ja haluuako ystäväsi takaisin antamansa vaatteet vai vietkö nekin kirppikselle. Eikös toi aika helppoa ole? =/ Jos käskee viemään kirppikselle ja nettoat niistä hirveästi, niin ostaisin sitten varmaan jollain osalla jotain kaverille/ hänen lapselle.

Vierailija
8/19 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita ystävältäni. Olen myös ostanut silloin tällöin jotain uutta tilalle, yleensä puseroita tai hameita. Kirpparilla olen myynyt parhaimmat edelleen ihan hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
9/19 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun edelleen mietityttää se, että olenkohan nyt ostanut tarpeeksi niitä vaatteita korvaukseksi... (joskus olen ostanut myös kirjoja tai leluja). Ystäväni on moneen kertaan sanonut, ettei halua noista käytetyistä vaatteista mitään, että saan tehdä niillä mitä haluan. On kyllä sitten ottanut vastaan ne vastalahjaksi ostamani vaatteet yms. tavarat kun olen sanonut, että ehdottomasti haluan jotain antaa.

Jokin aika sitten vain sattui niin, että hän kertoi huomanneensa minulla olleen kirppispöytä (huomasi varmaan niistä omista vanhoista lastenvaatteistaan, kun niissä oli vielä nimikin monissa). Ja jotenkin tulkitsin hänen ilmeitään niin, ettei hän siitä ollut tykännyt, ja nyt omatunto soimaa...

Tuttavapiirissämme on vain 2 lasta, jotka ovat omaa lastani nuorempia (samaa sukupuolta siis). Näistä toinen asuu kaukana ja näemme vain 1-2 kertaa vuodessa. Käytettyjen vaatteiden lähettäminen postitse hänelle tulisi maksamaan aika paljon (lähetin kerran pelkän kantoliinan, ja jo siitä meni postikuluja yli 10,e). Toinen pienemmän lapsen äiti taas ei vaatteitamme yleensä kelpuuta, koska haluaa ostaa kaiken uutena ja mieluiten Bobosta.

t. ap

Vierailija
10/19 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutun tutulleni, ei edes kiitosta sanonut. Tarpeeseen hänelle kyllä tulivat.

Vierailija
11/19 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ymmärtävät noiden päälle.

Vierailija
12/19 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika moukkamainen ajatus.

Olemme saaneet jonkin verran tuttavaperheeltä heidän lapsilleen pieneksi käyneitä vaatteita. Ovat olleen todella hyväkuntoisia ja ns kalliimpien merkkien vaatteita. Eipä tulisi mieleenkään laittaa niitä myyntiin.

Laitan ne aina pelastusarmeijan pussiin, johon muutenkin kerään lapsille liian pientä ns perusvaatetta. Huutonetissä myyn ns paremmat pois. Mutta en siis sellaista, jonka olemme ilmaiseksi saaneet.

Mutta kaipa meitä on moneen lähtöön, osalla käytöstavat ja osalla ei.

Vierailija
13/19 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin pahastuisin lähinnä siitä, että lapseni *nimellä varustettuja* vaatteita joku myisi kirpparilla. Ottaisit nyt hyvä ihminen edes ne nimilaput pois!!!

Vierailija
14/19 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten ihmeeessä sait lähetettyä kantoliinan niin, että maksoi yli 10e??? Eihän se paljon paina ja jos järkevästi pakkaa niin ei välttämättä täytä edes maksikirjee mittoja. Pakettinakin jää reilusti alle tuon. Saati kirjeenä tai maksikirjeenä...

Vierailija
15/19 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kyllä ei. Silloin kyllä, jos ei mitään anna niistä vastalahjaksi.

Vierailija
16/19 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuskinpa se nyt paljastaa sitä, että kenen lapsen ne vaatteet ovat alunerin olleet. Eri asia sitten, jos on koko nimi sukunimineen kaikkineen.

Vierailija
17/19 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä ainakaan ole mitään antanut vastineeksi. ja itse olen ollut tyytyv. kun jollekin on meidän roinat kelvanneet

Vierailija
18/19 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut että ei tarvitse palauttaa ja saa myydä vaikka kirppiksellä tai antaa eteenpäin kun ei enää tarvi. En todellakaan tarvi niistä mitään korvausta. Hyvä mieli jonka saa antamisesta riittää.

Vierailija
19/19 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelastusarmeijalle.? Onhan se selvää että pahastuu jos ei hän niitä " myytäväksi" antanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi