Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan rohkeutta yrittää raskautta! (ov)

Vierailija
26.01.2008 |

Olen 30v, koulutettu nainen, työpaikka vakituinen ja miehen kanssa ollaan oltu kohta 6v yhdessä. Nyt olis sitten edessä totinen paikka, kun pitäisi alkaa miettimään, että olisiko nyt esikoisen aika siis, että alettas yrittään meidän ensimmäistä lasta.

Mä vaan en tiedä miksi tämä asia pelottaa mua ihan sikana???? Tavallaan mulla ei ole vauvakuumetta, mutta takaraivossa jyskyttää, että nyt jos koskaan on aika alkaa yrittään, kun ikääkin jo on. Tiedän, että haluan lapsia (olen aina pitänyt lapsista ja olen ihan hulluna mun 8 kk kummipoikaan), mutta jotenkin tämä asia vaan pelottaa hulluna. Olis niin helpotus, jos tulis vaan yllättäen raskaaksi, ettei tarvis miettiä ja pohtia, että milloin on se oikea aika ja miten kaikki sitten järjestyy.

Kokemuksia, kiitos!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luet kirjoja ja lehtiä ja ajattelet, että ovat ne muutkin selvinneet

Vierailija
2/11 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikeasti ole vielä kovin vanha. Ehkä esim. vuoden tai parin mietintäaika rauhoittaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on jo 33v, joten ei hänkään tuosta nuorene. Ja entäs jos on jotain ongelmia ja joudumme lapsettomuushoitoihin ja esikoinen syntyykin vasta yli 5v päästä.

Blääh, onpas nyt vaikeaa.

Lisää kommentteja, kiitos!

ap

Vierailija
4/11 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä pelosta että olisinko valmis äidiksi, kun vauvakuume ja pettymykset kuukautisten alkaessa valtasivat pään täysin. Onneksi lopulta hoidoilla tärppäsi, nyt vaan taitaa olla sama rumba edessä kakkosta toivoessa - ilman sitä olisinko valmis ja olisko oikea aika -spekulointia siis. :(

Vierailija
5/11 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitään ei saa, jos ei uskalla yrittää. Tottakai sinä selviydyt äitiydestä siinä missä kaikki muutkin tavalliset ihmiset. Alkakaa ihmeessä yrittää ja sopeudutte sitten asiaan, kun tulet raskaaksi.

Vierailija
6/11 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tiedä miten loppujen lopuksi käy. Lapsen hankinta on sellainen projekti ettei sitä varten voi tehdä idioottivarmoja suunnitelmia. Itse suunnittelin joskus, että haluan lapsia sitten joskus. Kävikin niin, että tulin vahingossa raskaaksi, joka meni kesken. Tämän jälkeen mieheen ja minuun iski vauvakuume, joka muuttui keskenmenojen myötä erosuunnitelmiin. En vielä tiedä, kuinka tässä käy, mutta ainakin huomasin ettei suunnittelemalla ja jahkailemalla asiat muutu mihinkään. Kaikkeen ei voi vaikuttaa vaikka kuinka haluaisi.

Tämän ei ollut tarkoitus masentaa sua ap, mutta toin vain tämän puolen julki.

Vierailija
7/11 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi jo jättää ehkäisyn ja katsoa miten käy. Itse olen 33 v ja onnekseni olen saanut 2 tervettä lasta. En vain uskaltanut enää pitkittää lastentuloa, jos en vanhempana olisikaan voinut saada lapsia enää, se olisi ollut suuri murhe.

Vierailija
8/11 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin näkis alkaako tapahtumaan. :) Ehkä rohkaistutaan vain miehen kanssa ja annetaan mennä.

ap

Vierailija
9/11 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettiin siis kondomia satunnaisesti kun muistettiin... Tilanne oli siis se ettei varsinaisesti haluttu ruveta vielä yrittämään, mutta vahinkokaan ei olisi ollut maailmanloppu. Sitten kun tätä menoa oli jatkettu jonkin aikaa niin huomasin olevani aina vähän pettynyt kuukautisten alkaessa. Siitä tiesin että oli aika ruveta yrittämään kunnolla.

Vierailija
10/11 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonkin tästä samasta aiheesta ja totesimme, että KOSKAAN ei olisi oikea aika hankkia lapsia: sitä ei voi koskaan olla täysin valmis lapsen saamiseen vaikka kuinka valmistautuisi ja toisaalta ikinä ei elämäntilannekaan ole täydellinen (töissä kiirettä, muita suunnitelmia jne.) Itse antaisin nyrkkisäännöksi sen, että jos asia pohdituttaa jo noinkin paljon niin anti mennä - jos raskaus lähtee käyntiin niin siinä on yli 9 kuukautta aikaa valmistautua tulevaan.

Vierailija
11/11 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain vähän nuorempi eikä vakituista työpaikkaa. Mies ei oikein tiedä haluaako lapsia, enkä tosin oikein itsekään. Kummallakin on vähän sellainen kehäfiilis, että ehkä joskus, ei nyt kuitenkaan vielä ja mitäs sitten jos sitten ei saakaan lapsia tai ei niitä edes yritä ja sitten kaduttaa. Kukaan ei voi näitä päättää puolestamme. Onneksi nyt on vielä pari vuotta aikaa miettiä, mutta kun mulla on ollut koko ikäni tällainen vähän välinpitämätön olo, niin pelkään vain ettei tämä asia koskaan kirkastu suuntaan tai toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi