" Välimalli" yhdistelmien+matkarattaiden tilalle
Meillä nyt Hartan Topline-yhdistelmävaunut sekä Espritin sateenvarjorattaat (kuomulla). Nuo olis menossa myyntiin ja tilalle tarvittais jotkin välimallin ratkaisut.
Kevyet niinkun matkarattaat mutta tukevat ja isopyöräiset niinkun yhdistelmät. Pieneen kasaan taittuvat. Eikä sairaan kalliit :)
Mitkähän olis hyvät?
Kommentit (30)
... ja tilalle ostettiin Emmaljunga Scooterit. Jestas miten mukavat ja hyvät! En luopuisi enää :) Selkänojan saa lähes makuulleeen, lisävarusteena ostin jalkapeiton.
Meillä niitä käyttää 11kk tyttö joka nukkuu vielä unet ulkona ja hyvin nukuttaa.
Menevät pieneen tilaan, samaan kuin matkarattaat ellei jopa pienempään.
Ja ellei tykkää niistä leveistä renkaista niin tilalle voi hankkia toisenlaiset. Minä kokeilin yksiä abc:n vaunujen ilmakumeja on sopivat loistavasti.
Hinta ja laatusuhde on kohdallaan eikä enää kaksien kulkupelien venkslausta. Brio Racet eivät olleet minun mieleen, jotenkin kömpelöt verrattuna Emmaljungan Scootereihin. Niin ja Brioihin ei saa tuota muhkeaa jalkapeitetta ja kuomukaan ei ollut minun mieleen... Käy kurkkaamassa liikkeessä vaihtoehtoja, varmasti löydät sopivat.
Ystävälläni on Graco Quattro matkarattaat ja on kätevät.. Niihin tulee automaattisesti mukaan pehmeä kantokassi.
ovat matkarattaat, mutta todella tukevat ja kätevät.. Helppo nostaa autoon..
KP
Täytyypä laittaa lusikka tähänkin soppaan, kun on tullut omistettua yhdet jos toisetkin vaunut ja rattaat...Meilläkin oli Toplinet ja olivat minusta vaunuina ihan huiput. Ei kannata miettiä, mitkä olisivat sopivat ja hyvät koko lapsen ratasajan, vaan kokeilla surutta erilaisia vaihtoehtoja kuhunkin tilanteeseen ja kierrättää rattaita. Näin ei tarvitse tehdä kompromisseja ; )
Timmyt on meillä olleet jo pitkään lenkkikäytössä. Ostaessani vertailin Scootereita ja noita ja päädyin Timmyihin, kun piti saada makuulle menevä selkänoja. Ovat muutenkin ketterämmät kuin Scooterit ja ulkonäkökin miellyttää enemmän. Ja Timmyt on myös helpompi kasata.
Ponyt meillä on miehen auton takakontissa kauppareissuja varten ja ollaan ne otettu mukaan etelänreissullekin. Siirrytään varmaan loppuajaksi niihin kokonaan, koska niillä onnistuu lenkkeilykin tosi hyvin. Mutta selkänoja ei mene päikkäreille riittävään lepoasentoon.
Raceja mietin joskus myös, mutta en ostanut, koska kuomu ei ole kovin hyvä eikä turvakaarta saa auki. Timmyissä sekin onnistuu ja olen kokenut sen hyödylliseksi ominaisuudeksi matkarattaissa ja kuomurattaissa. Ponyissakaan sitä ei saa auki, mutta Ponyt ovat muuten niin loistavat, että tuo on vain pieni miinus...
Timmyt muuten jaksaa pienkin ihminen mainiosti nostaa autoon, ovat aika kevyet. Ja ne sopivat tosiaan myös pienen vauvan kuljettamiseen ja niihin saa seisomalaudan isommalle sisarukselle.
Ja niille sateenvarjorattaille tulee varmasti jatkossa käyttöä siellä autossa, älä huoli ; )
Matkikset (esim. nuo Gracon Quattrot) jättäisin ostamatta, jos niillä on tarkoitus pärjätä säässä kuin säässä eli jos ovat ainoat rattaat.
Brio Zininit?? Minkä vuosimallin?
OIsko mulle ratkaisu jos ostan noi sulta, vai hommaanko timmyt?
Minä siis ostin emmaljunga scooterit kun kakkonen 9 kk (yhdistelmistä luovuin) ja kovasti kehuivat liikkeessä et voi sen ikäistä lämpöpussissa vauvaa nukuttaa, niihin sopii muuten ihan hyvin brion seisomalauta.
Mutta melko pian ostin kaverilta vanhat yhdistelmät nukutusvaunuiksi. Noissa csootereissa mun mielestä
plussat: tosi kivat ja kevyet työntää, mukava kasata ja laittaa autoon kun paljon autolla liikutaan, ja esim parkkipaikalta on matkaa kotioelle niin usen kauppareissuilla on rattaan mukana, saa niissä kauppakasiitkin tarvittaessa kärrätä.
miinukset: se jalkakaari on musta ahdas ja ei irtoa, talviaikaan jos haluis taljan niin jää aika ahtaaksi, ei ainakaan sitetten saa valjaita välistä ängettyä. Valjaiden vyörärövyö ahdas, lyhyt, vaikkei meidän 1v 1 kk mikään pyöreämmästä päästä olekkaan. Siis jos laittaa pepun alle jotan vilttiä ja on vaatetta enempi. Myös lämpöpussin kanssa on se jalkakaaren kohta ahdas. myös kuomu aika avonainen.
Siispä, mitä scootereiden tilalle, jos niiden keveyden ja ketteryyden lisäksi taritvitsin kärryt joissa kuomu olis suojasampi, mielellään makuuasento (ei välttämätön) mahtuis ehkä vielä ens talvena vällyjä jonkun verran (talja?), jalkakaari irrotettava tai ainakin tilavampi kuin scootereissa. ahdas jalkakaari tympii eniten!!!
Onko timmyt (tai muut, mitkä) noissa ominaisuuksissa niin paljon paremmat et kannattais alkaa scootereita myymään? ajattelin et koittaisin ostaa käytettynä ja sit myydä vasta scooterit.
Miten te joilla on scooterit olette nukuttaneet lasta, onko vaan rattaissa ulkopuvussa vai onko alla jotain vilttiä mahtiúnut?
Anteeksi ap kun tulin sun aloitukseen höpiseen, mutta nämät tiedot voi auttaa suakin.
Meillä oli nuo Quatrot eivätkä ne olleet yhtään pienemmät tai näppärämmät kuin Brion vanhemmat yhdistelmät. Lisäksi niissä ei ole jousitusta lapselle, eli kyyti on tosi tärisevää:/ Itse painin saman ongelman kanssa, tosin kyydittävä on vasta 7kk. Mietin itse Phil&Tedsin ja Mutsy urban riderin välillä... Luultavasti Mutsyt voittavat koska niissä istuinosa on käännet' v' ja niihinkin saa sisaristuimen taakse samaan runkoon kuten P&H:lla.
Nuo Teutoniat (Fun, ehkä) kyllä kutittais...ovat aika hinnakkaat vaan. Minkäikäiseks nuo menisivät, siis onko sisätilat kuinka isot, kun vaunut itte on niin kompaktin kokoset?
Toiset mitä mietin ois Brio Racet. Ne ois niin ihkut :) Ja menisivät varmasti kauan. Onko niiden lepoasento sitten kovinkin pysty? Siis että vauvaa ei voi ajatellakaan niihin..?Jos kantokopan sijaan ajattelis kunnon lämpöpussia+jalkapeittoa tms viritystä? Vai jääkö pääpuoli liian pystyksi?
Hitsin vitsi! On tää kans vaikeeta :)
Ottaa oikeesti päähän, kun meillekin saatiin myytyä nuo isot ja kolhot Hartanit, kun nyt niistä on vaan harmia. Kun piti muka olla tukevat ja tilavat, ne on hyvät... Ja matkarattaat makaa auton kontissa...Miks ei sitä jo sillon osannu ajatella yhtään pidemmälle..?
Ensiksi totean, että jos hakee välimallia matkarattaiden ja kuomiksien välille, niin ehdottomasti pitäisi olla pyörivät etupyörät. Siis jos liikkuu kaupoissa, kaupungilla ja muutenkin paikoissa, joissa rattaita pitää kovasti käännellä, niin en viitsisi ottaa rattaita perinteisillä pyörillä. Eron huomaa, kun käy kokeilemassa erilaisia rattaita. Mitä painavempi lapsi, sen enemmän voimaa tarvitaan rattaiden kääntelyyn.
Teutonian istuinosa on melkoisen tilava (n. 90 cm makuuasennossa). (Tosin Emmaljunga on mielestäni kaikista tilavin). Meillä on nyt 2-vuotias tyttö, joka helpostikin istuu näissä ja pituudeltaan ovat vielä isot. Kuskasimme myös 4-vuotiasta isoveljeä näissä, kun olimme lomamatkalla. Tietysti jalat tulivat jo jalkatuen yli, mutta hyvin pystyi näissä istumaan.
Ainoa vähän ahtaampi kohta on se turvakaari. Vm. -07 se muutettiin siten, että turvakaari aukeaa helposti molemmista sivuistaan, joten lapsen saa siten nostettua istumaan ja sitten vasta napsautettua kaaren kiinni. Siinä on sellainen sarana, että saa käännettyä sivuun. Talviaikaan, kun on haalaria ja talvikenkää, olen poistanut koko turvakaaren ja tilalla on lämpöpussi. Nyt tietysti pitää turvavyöt aina kiinnittää. Ruuvaria tähän ei tarvita, vaan muoviosat vaan painetaan auki.
Teutonia Funin istuinosa on ihan sama, kuin kaikissa muissakin Teutonia malleissa (ei tietty tuplissa).
Halvimmalla saat vaunut tilaamalla Saksasta. Rahtia tulee n. 40 e. Itse olen tilannut www.babyonline.de, josta toimitusaika oli 2 kk, mutta kaikki toimi moitteettomasti, kuten ilmoitettiinkin. Suosittelen jo senkin puolesta, että täällä on tarjolla kaikki eri värivaihtoehdot.
On ne aika pystyt kuitenkin vauvalle, kun mun mielestä vauvan pitäisi pystyä esim. kyljellään nukkumaan niin noissa se ei tosiaankaan onnistuisi. Mutta aivan loistavat sitten vähän isommalle, en muista mitä käyttöohjeet sanoo mutta ehkä tuosta 9kk eteenpäin voisin ajatella ainoiksi rattaiksi jopa. (Tosin mä silti nukutin meidän poikia yleensä rattaissa joissa makuuasento jos oltiin kotona.)
Funit varmaan hyvät, mutta yhden äidin kanssa juttelin joka ei ollut täysin tyytyväinen noihin etupyöriin talvisaikaan (asuu pääkaupunkiseudulla), omakohtaista kokemusta niistä ei kyllä mulla ole.
Onko sulla noi haucin rattaat? taisn kirjoittaa väärin mutta silti! katsoin nettiviuislta että näyttää kivoilta. Pystyykö niissä nukkumaan tollainen 1v5kk vanha? ja saako sen etupyörän lukittua?
Meillä on ja voisin muut myydä pois. Meillä on nyt ollu käytössä eniten. Pieni vauva menee niihin pehmeessä kantokassissa, isompi kulkee seisomalaudalla, selkänoja menee alas, kuomu löytyy, säädettävä työntöaisa, menee pienempään kun yhdistelmät ja liki samaan kokoon kun matkikset. Nää on vastaavat kun Brion Racet ja Emmaljungan Scootterit. Selkänoja menee vaan alas asti.