" Välimalli" yhdistelmien+matkarattaiden tilalle
Meillä nyt Hartan Topline-yhdistelmävaunut sekä Espritin sateenvarjorattaat (kuomulla). Nuo olis menossa myyntiin ja tilalle tarvittais jotkin välimallin ratkaisut.
Kevyet niinkun matkarattaat mutta tukevat ja isopyöräiset niinkun yhdistelmät. Pieneen kasaan taittuvat. Eikä sairaan kalliit :)
Mitkähän olis hyvät?
Kommentit (30)
jos istuma-asento riittää niin kurkkaa : brion ponyt, emmaljunat softyt, oran mallat
jos haluat täysmakuun niin teutonia funit tai teutonian timmyt
jos puoli-istuva on ok, niin brion racet tai emmaljungan scooterit
jospa näistä olis apua, funeissa on ainoana näistä luetelluista mahdollisuus saada etupyörät kääntymään, ja ne on tosi kapeat
ja tarvetta rattaille olisi kauppa-,mummola ym.reissuilla. Lepoasento olisi plussaa, vaikka varsinaisesti ei tarkotus ole rattaissa nukuttaakaan. Kuomu oltava, samoin vaunukokoiset siis isommat pyörät, mielellään kääntyvät etusellaiset. Pienen ihmisen (=äidin :) ) olisi ne saatava auton takakonttiin nostettua.
Ja sellanen pointti vielä, että jos se toinen lapsi joskus saadaan, niin samoissa rattaissa pystyisi vauvaa kantokassin (pehmeä) kanssa viemään (+isommalle seisomalauta??).
Vai meneekö vaatimukset jo yli tarjonnan?
Joka tapauksessa nyt nuo yhdistelmät on liian kolhot ja kömpelöt ja matkarattaissa liian pienet pyörät, joilla ei talvella pääse kotikuistia pidemmälle.
Ovat näppärät ja kevyet työntää sekä edulliset..
Ylivieskan Kärkkäisellä muistaakseni 130¿, lastentarvikeliikkeissä yleensä n. 179¿ esim at-Lastenturvassa. Kannattaa käydä tutustumassa.. ;)
Ovat mielestäni matkarattaiden ja yhdistelmärattaiden väliltä..
Ovat aika kalliit, mutta ulkolaisista nettikaupoista löytää edullisemmin. Lisäistuimen kanssa käyvät tuplarattaista ja ilman lisäistuinta tavallisina yksöisrattaina. Isot ilmakumipyörät, kääntyvä etupyörä. Kevyet. Huiput!
Tässä on sama istuinosa kuin Teutonian kaikissa rattaissa eli tilava ja penkin saa käännettyä kumpaan suuntaan tahansa. Lisäksi on pyörivät eturenkaat ja näillä selviää talvella (vaikkei ihan uppohangessa) ja mukulakivilläkin.
Ratas on kapea, helppo käännellä ja nostella. Nopea kasata ja nostaa autonkonttiin. Kuomu löytyy ja muut kuomurattaan herkut.
Painoa kuin kuitenkin renkaiden kanssa vain 13 kg.
Meillä on ollut käytössä kohta kaksi vuotta ja muitakin vaunuja on kokeiltu, mutta nämä vastaavat täydellisesti meidän tarpeita.
Seisomalaudasta en ole varma, että saako näihin.
Ja muutama päivä sitten kävin koeajamassa noita Emmaljungan scootereita, ihastuin kovasti. Meille ne ainakin olis just sopivat. Eivät niin kovin pieneen tilaan kasattuna mene, mutta pienempään kuin yhdistelmät. Kevyet ja mukavat työntää mun mielestä. Eivät mene aivan makuulle, mutta tarpeeksi. Tyttö oli mukana koeajossa, ja mukavan makuulla oli se lepoasento. Ainut niissä on se, ettei vauvaa niihin sitten saa, koska eivät täysin makuulle mene. Ja se hinta vaikuttaisi passelilta, n. 250¿. Ilmeisesti jälleenmyyntiarvokin olisi näissä aika kiva.
ostin Emmaljunga Scooterit tähän tarkoitukseen pari viikkoa sitten, tosi tyytyväinen olen ollut. Sopivat hyvin tänne meidän keleihin :)
Nyt mulla on harkinnassa
Teutonian Funit, I' coon Pocco Cityt, I' coon Plasmat, tai Phil&teds (kirjotettiinkohan noin) tai Emmaljungan Cangaroot.
Mielelläni ottaisin vastaan minäkin kommentteja noista rattaista.
Ajattelin lainata tätä aloitusta, koska haku kriteerini ovat samat. Ajattelin, etä näistä malleista saattaisi löytyä ap:lle kin rattaat.
Undi
suosittelen ehdottomasti Teutonian Timmyjä. Menee todella pieneen tilaan, mutta ovat tosi tukevat rattaat. Jos nyt odottaisin ensimmäistäni, en hankkisi mitään muuta kuin kuin rattaat kantokopalla. Isompihan ei edes kantokoppaa tarvitse. Monet kärryt on kokeiltu, mutta pelkillä näillä olisi pärjännyt.
Niihin saa (tai ainakin sai) pienet ilmakumit jos ei tykkää leveistä umpirenkaista, ja niillä pääsee kyllä kelillä kuin kelillä. Mahtuu isompikin lapsi (5-vuotiaskin näissä joskus meillä istunut), hyvä lepoasento, kätevä kasauslukko jolloin paketti pysyy kasassa kun nostelee autoon. Pieni koko kasattuna. Mutta pikkuvauvalle nämä ei käy, koska ei mene täysin makuuasentoon.
Meillä ollut nuo jo kohta 4 vuotta, ja edelleen ovat tosi pop! Korvanneet meillä nimenomaan matkarattaat noin vuoden ikäisestä eteenpäin ja toki isompana myös ihan päivittäisessä käytössä (joskaan en näissä ole nukuttanut kotona, reissussa kyllä). Nyt odotellaan että perheemme kolmas käyttäjä kasvaisi vähän että saadaan taas nämä käyttöön enemmän.
Ainut miinus on mielestäni nuo värit, ovat hieman tylsiä (ja nykyään istuinosa aina musta vaikka kuomun väreissä kivoja löytyykin). Ovathan nuo meidän harmaa-mustat toki ajattomammat kuin jotkut pinkit tai turkoosit...
Meillä Scooteita käyttää nyt 1v tyttö ja minä taas tykkään siitä turvakaaresta. Minusta se on loistava verrattuna yhdistelmien kaareen joka oli aivan liian kaukana istuvasta lapsesta.
Minulla oli pakkasilla paksu jääkarhun lämpöpussi ja valjaat menivät ihan hyvin kiinni. Nyt käytössä on talja ja hyvin yltää valjaat vaikka on vielä toppapuku päällä. Jotenkin se talja siihen vaan asettuu kaaresta huolimatta.
Nukkumisasennostakaan en marise :) Tyttö nukkuu päiväunet ulkona ja hyvin nukuttaa vaikka ei ihan makulleen menekään.
Kuomu on kyllä aika avonainen mutta minä olen käyttänyt kylmillä ilmoilla harsoa nukkuvan lapsen kanssa ja nyt lämpöasteilla on hyttysverkko edessä suojaamassa. Lisänä on jalkapeitto joka suojaa mukavasti.
Minulla ei tosin ole kokemusta vastaavista muista malleista mutta näistä olen tykännyt :)
Sekoitanpa minäkin lusikkani... :)
Teutonia Funeihin ei saa kiinni Teutonian omaa seisomalautaa (joka on mielestäni markkinoiden paras...). Tämä on ISO puute. Meillä olisi Funit tulleet hankintaan ilman tuota puutetta; nyt puntaroin Timmyjen ja Brion Ponyn välilllä... :)
Lempi-Kukalle vilkutus!
Me ostettiin vuoden alussa Scooterit 11/06 syntyneelle tytölle. Ne on olleet meille nappihankinta tähän tilanteeseen, mutta tosiaan ongelmia tulee, jos perhekoko tästä kasvaa, sillä noihin ei alle 6kk vauvaa " saa" laittaa, kun selkänojaa ei saa makuuasentoon (kyselinkin tuolla omassa aloituksessa). Varmasti taas siitä eteenpäin sopii vauvallekin, jos on samaa jämäkkyyttä kuin esikoinen. Nyt tyttöä nukutetaan päikkäreille scootereihin ja ne ovat aivan loistavat siihen. Minäkin vähän alkuun epäröin tuota jalkakaarta, mutta meillä rattaissa on lampaantalja, tyttö talvivaatteissa ja vielä 1-3 fleesepeittoa, joista osa on kaaren alla ja osa päällä. Siihen vielä jalkapeite ja kovemmilla pakkasilla villapeitto, tyttö on tarjennut hyvin ilman, että kuomun aukkoa on millään peitetty.
Nyt olen sitten koettanut pähkäillä, mitä tehdä, jos raskaus sujuu hyvin ja toinen syntyy marraskuussa. Esikoinenkin nukkuu edelleen päikkärinsä pihalla ja vastasyntyneelle pitäisi olla omat vaunut...
Mutta erinomaiset on nää Scooterit olleet, menevät pieneen tilaan meidän autoon, minusta pienempään kuin aiemmin matkiksina olleet Carenan Easyt, kulkevat hyvin muuten, paitsi paksussa lumessa, jne.
Jos satut vielä tätä lukemaan, niin Osselle ja perheelle tätä kautta iso onniteluhalaus - ihqua!!!
Kuulostaapa kummalta tuo Teutskien seisomalautaongelma..?Mikähän pointti siinä on, että omat lisävarusteet ei sit käykään kaikkiin malleihin? Vai muuttaako se noissa Funeissa sit jotenkin sitä vaunujen tasapainoa, jos taapero kulkee siinä laudalla..?Tiiä häntä, mutta olipa hyvä tietää, en olis tajunnut selvittää asiaa etukäteen!
Olin tosissani kallistumassa noiden Funien puolelle, ne kääntyvät etupyörät olis niin kätsyt...Käykö tuo lauta sit joihinkin toisiin ketteriin Teutonioihin? Esim. Mistraliin tai Spiritiin?
Tää meneekin nyt oikeesti vaikeeks, me myytiin jo yhdistelmät pois ja nyt kärvistellään sattareilla tuolla loskassa :)
Meilla bugaboo cameleonit ja baby jogger q-rattaat. Kylla noilla cameoneilla paasee nurmikolla ja sorassa ym, mutta on se aivan erilaista tyontaa kuin noilla 16" pyorilla varustetuilla baby joggereilla. Itse en jaksaisi kaantyvia etupyoria ainoina rattaina, bugabuiden vaihtopyorista ei ole kokemusta. Ilmeisesti noihin funehin ei voi vaihtaa isompia pyoria. Gessleinilla on futuret jotka nayttavat mielenkiintoisilta myos, onkohan kovin painavat. Ihanat noi bugikset on enka missaan nimessa huolisi matkiksia niiden tilalle. Ovat olleet hintanasa arvoiset, mutta eivat kuitenkaan parhaat mahdolliset maastoon. Tuskin voit loytaa keveita kaantyvilla etupyorilla varustettuja rattaita, jotka oikeasti kulkisivat yhta hyvin kuin isopyoraiset (lyodat varmasti sellaiset jotka kulkeat ok, muttei siis yhtahyvin). Meilla miehen suosikit ovat noi babay joggerit, nilla on kaantyva pyorainenkin versio...
Suosittelen kaikille kääntyviä etupyöriä haikaileville Teutonian Mistral S -mallia. On melkein kuin Fun mutta ei ihan niin heppoiset ja isommat pyörät ja kääntyvä aisa ja isompi tavarakori jne.. Me ollaan tykätty!
Teutonian oma seisomalauta käy Mistraleihin ja Timmyihin ja moniin muihin (teutonian kataloogista mielestäni käy ilmi...), mutta noihin Funeihin ei sen takia kun jarru on lykätty siihen keskelle - sen tulee olla sivussa = pyörän vieressä, jotta seisomalaudan saa siihen keskelle kiinni.
Hmm... Kurkkasin tuota teutonian katalogia ja siellä väitetään että seisomalauta käy vain Mistraleihin ja Spiritiin? Olen kuitenkin nähnyt sen kiinni Timmyissa (ja vanhoissa Rockyissa).
Ratkaisevaa on, että akseli johon se kiinnitetään on " tupla-akseli" eikä jarru ole siinä keskellä.
Mutta olisiko noissa sitten se, että Timmyt ym. on sen verran kevyempiä, ettei virallisesti voida suositella seisomalaudan käyttöä..?
zenitiä ei taideta enää tehdä, käytettynä liikkuu. meillä on racet, ja sitkeästi olen sovitellut niihin liki 5kk ikäistä vauvaa, jotta ostoksilla käyminen olisi mukavempaa. mutta ei noihin vauvaa saa niin että vauva viihtyisi, vaikka olisi kantokoppa/lämpöpussi/makuupussi/talja. pitänee siis vielä pari kk odotella että istuminenkin maistuu ja sitten ottaa käyttöön :) funit haluaisin vielä raen lisäksi, jos päästäisiin yhdistelmistä vaan eroon.. vauva-aikana ne ovat ihanan tukevat ja isot, mutta isompi vauva on kivempi pienemmissä rattaissa..
ja minkä ikäiselle?
Brio Ponyt on esim. tosi kätevät, jos niissä ei tarvitse pääsääntöisesti nukuttaa. Menevät pieneen tilaan, ovat kevyet, hyvät työntää ja suht. edulliset. Jälleenmyyntiarvokin hyvä.
Sopii ehkä noin vuoden iästä eteenpäin.
Meillä on kans Toplinet ja olen miettinyt, mitä niiden tilalle vähän n. puolivuotiaasta alkaen.