Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** SYYS 04 Uusi viikkispino uudella puolella! ***

25.01.2008 |

Siirryttäneen tänne, kun suurin osa lapsukaisista jo ohittaneet taaperoiän (pikkusisaruksia toki vielä vauva- ja taaperopuolella).

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siiderin kanssa.

Sisustusvimma kuuluu kai auringon kanssa yhteen, koska jopa minä ja jopa tätä murjua innostuin laittamaan. Saatiin viime kesänä Ikean allaskaappi, joka on siitä asti seisonut odottamassa kytkentää. Kyllästyin odottamaan ja väsäsin siitä pyykkikaapin. Samalla ritiläkori pääsi vaatekaappiin ja sielläkin tuli muutoksia, joten melkomoinen myllerrys oli (on) käynnissä.

Samalla katselen tavaroita taas läpi, ettei pääsisi kertymään pahan päivän varalle säästettäviä tavaroita. Huolimatta säästökiellosta, meillä alkaa olla tavaraa mielestäni ihan liikaa. Siivoaminen on niin helppoa, kun ei ole tavaraa :-)

Kuitenkin haaveilen parista " pienestä" jutusta, jos olisi se ja tämä, niiin elämä muuttuisi käsittämättömän helpoksi ja suunnattoman järjestystä omaavaksi. Se on vähän niinkuin synti minusta, haluan uskoa mukajärkiperusteluun, vaikka käytännössä tiedän, ettei se pidä paikkaansa.

Jokohan uskaltaisin aloittaa kirjoitustyön. Vai välttelisikö vielä asuntomarkkinoiden ihanuutta ihaillen?

Kukkuu

Vierailija
22/34 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en millään meinannut osata tänne uudelle puolelle, piti ihan kotvasta aikaa etsiä...

Lapset onneksi paranivat siitä kuumeesta ja flunssasta. Se siirtyi sitten minuun... Torstaipäivä - oli muuten viikon ainoa vapaapäivä - meni ihan pelastusarmeijalle, kun makasin sohvalla peiton alla ja lapsia paimensi suurinpiirtein alati pyörivät dvd-levyt. Mutta kun ei jaksanut tehdä mitään. Eilen olin aivan rapakuntoisena töissä särkylääkkeen voimalla. Tänään nenäni on ollut enää punainen, mutta se mahtavaa ja suurta Niagaran putousta muistuttava suihkutus nenästä loppui onneksi. Buranaa on kulunut ihan kiitettävästi - ja vatsa tykkää...!

Meillä on kanssa ulkona ihanan talvista - onneksi ei ihan niin kylmää kuitenkaan kuin Saamuskan nurkilla. Käytiin tuossa illan suussa luistelemassa lasten kanssa. T luistelee jo melko hyvin, noin niin kuin 3-vuotiaaksi. Tosi hyvin pysyy pystyssä. Toinen on niin suloinen kun on kypärä päässä, kyynärsuojat haalarin päällä ja oma jääkiekkomaila kädessä. Tänään hän ilmoitti, että hänestä tulee jääkiekkoilija ja hän ostaa isona poikana Ihan Oikeat Bauerit. Kamalaa merkkitietoisuutta jo tuossa iässä :) Lisäksi hän ilmoittaa omistavansa puumailan, koska " komposiittimaila ei ole vielä pikkupojille" . :O Isoveljeltään imee kaiken " ei niin oleellisen opin" .

Joku kysyi saunomisesta, meillä lapset saunoisi vaikka joka ilta, mutta valitettavasti äidin ja isän kärsivällisyys ei riitä siihen " saunaan-ammeeseen - suihkuun - ammeeseen - saunaan - ylös - alas - kuuma- jano" -rumbaan. Ja kun sitä tekevät vielä molemmat, sekä Neiti että T. Kerran tai kaksi kertaa viikossa saunotaan. Muina iltoina kylvetään sitten ammeessa.

Huomenna pitäisi mennä taas töihin. Taitaa olla jo seitsemäs viikonloppu peräkkäin töitä... ei niin kivaa. Eikä vielä ensi viikonloppunakaan onni potkaise. Ja kun seuraava vkonloppu on minulla vapaa, on mies silloin töissä. Tietenkin! Että se siitä laatuajasta perheen kesken...

Mutta voikaa hyvin. Ja nukkukaa hyvin, unisäteitä erityisesti Tean ja Äitikuun perheeseen, Ynikselle sekä kaikille niitä tarvitseville. Ja pikaista paranemista kaikille sairaille. Ja Saamuskan perheeseen Oikein Mukavia Synttärijuhlia!

Mimmu ja lapset x3

Ps. Minkälainen puhelin tuollaiselle esimurkulle pitäisi olla? Kun olisi vailla sellaista kamerakännykkää? Onka tuollainen viidesluokkalainen vielä liian nuori omistamaan sellaista hienoutta? Kokemuksia ja neuvoja, pliide! Meillä nimittäin on parina päivänä jouduttu melkein kättä asiasta vääntämään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin saunaraikkaana :)

Meillä kyllä koko perhe saunoo erittäin innokkaasti. Perinteitä on tälle perheelle ehtinyt muodostua (mm. pizzaa tehdään joka lauantai) ja saunominen joka keskiviikko sekä lauantai kuuluvat niihin. Antsa on ensimmäisenä innoissaan repimässä vaatteita päältään. Näin talvella isi ja lapset käyvät kesken löylyttelemisen hangessa (äiti jättää sen arkajälkana väliin..). Lapsilla on löylyssä usein mukana vesipyssyt, joilla sitten lisäävät löylyjä.

Huominen syntymäpäiväsankari on mennyt jo sänkyyn, kunten muutkin sisaruksensa. Antsa tuli vielä selittämään, miten hän on " supejsaakaji!" (supersankari, sinisessä koko-yöpuvussaan)

Neljä tuntia uurastin tänään. Aikaiseksi sain kolme kakkua (joista yksi läsähti), suklaapiirakan. Pizzaa tein tuplamäärän, joten sitä sitten palasina synttäreillä.

Lauantai-illan huumaa kaikille!

SaaMari

Vierailija
24/34 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamuska, kivoja synttäreitä teille!

Me suunnitellaan esikoisen ensi kuun synttäreitä, kun haluaa/halutaan pitää tarhakavereille ekan kerran synttärit ja oikea päivä osuu keskelle hiihtolomaviikkoa. Parhailla tarhakavereilla ei kai kuitenkaan ole koululaissisaruksia ja vain yksi tarhakaveri on ilmoitettu poissaolevaksi hiihtolomaviikolle (toistaiseksi). Eli ehkä yritetään pitää ne silloin. Sitten seuraavana viikonloppuna varsainaiset juhlat.

Jo 4-6-vuotiailla näyttää olevan välillä tarkkaa kavereiden kanssa. Esikoinen välillä selittää, kun " xxx" ei halunnut leikkiä " yyy:n" kanssa ja sitten leikkikin minun kanssa jne. En ihan ajatellut, että noin pienet vielä niin tarkkaan valikoi kavereita. Tai toki on parhaat kaverit jne. mutten tiennyt, että joku tarkoituksella jätetään ulkopuolelle ja jo nyt se kolmas on liikaa.

Saunasta vieläkin sen verran, että meilläkin on välillä oltu innokkaita saunojia. Enemmän on just rajoittanut se, ettei olla itse jaksettu sitä rumbaa lasten kanssa. Lasten innon hiipumisen lisäksi minusta on tullutl vähän laiska saunoja nykyään. En vaan jaksa olla löylyssä. Me ei käydä edes kerran viikossa saunassa, vaan selvästi harvemmin. Joka aamu suihkutellaan tyttöjen pyllyt ja samalla tietty vähän muutenkin, mutta hiukset pestään vaan kerran viikossa näin talviaikaan, eli kunnon suihkutus kerran viikossa. En tiedä onko liian vähän, mutta itselläni on tosi kuiva päänahka eikä lapset päästään sillä tavalla hikoile. Koitan säästellä liialta pesulta.

Koiruus ontuu vähän jalkaansa. Taisi olla vähän liikaa yhtäkkinen hirveä juoksutus päivällä ulkona. Surettaa vähän, kun koiralla on hieman huono kunto ja alkaa käydä kohta vanhaksikin. Täytyy tsempata ainakin ton kotiaktiviteetin kanssa. Aivotyöskentelyä enemmän koirallekin:)

Kävin lähikauppoissa iltasella, mutta unohdin kellon kotiin. Nyt katselen tyhjää rannetta jatkuvasti. Esikoiselle sain hieman vaatteita alennuksista ja meille miehen kanssa toin kahvilasta hyvät salaatit. Alle tunnissa vaan ei kauheasti ehtinyt. Sain iltapäivällä nukuttua vähän päikkäreitä, mutta en oikein ollenkaan herännyt sen jälkeen kunnolla. Taidan kohta mennäkin nukkumaan...

T: Ynis

Vierailija
25/34 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmu, onpas teillä taitava syyslapsonen! Öttiksen poika taisi myös luistella jo viime talvena.

Meillä esikoinen sai ekat luistimet joululahjaksi. Nolottaa jotenkin, mutta kun toinen on niin vaativa itsään kohtaan ja välillä haluton kokeilemaan uusia juttuja, niin ei olla kiirehditty monenkaan asian kanssa. Ilmeisesti ois pitänyt, kun uimakouluja ei esim. nyt ole enää sopivia. Pitäis osata mennä kokonaan veden alle ja meillä tulee huuto jo siitä, kun pestään hiuksia. Sellaisiin ryhmiin joissa opetellaan totuttelemaan vedessäoloa, esikoinen on jo liian vanha:(

Nyt poistun oikeasti koneelta:)

Vierailija
26/34 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää jo kamalasti ja painun kohta pehkuin.

Saunomisesta: Valma tykkää, Otso ei niinkää. Meillä on kylppärissä myös amme, joten yleensä lapset käyvät saunassa ja ovat osan ajasta kylvyssä. Tämä on melko kätevää, koska näin saa olla itsekin ihan rauhassa saunassa. Olen innostunut saunomisesta vasta nyt kun on oma sauna. Tosin edelleen on pesuhuoneessa listat laittamatta, niin aina tekemättömät asiat tulee mieleen kun menee kylppäriin.

Sisustusta minäkin kovasti suunnittelen. Nojatuolit ovat verhoomossa ja tauluja pitäsi tulostaa. Mies kun kuvaa, niin on kivoja kuvia koneella ja niistä saa valokuvapaperille tulostettuna oikein hyviä tauluja. Olohuoneeseen tarvitaan myös yhdet verhot lisää, vanhojen lisäksi. Kaikenlaista tekis mieli, mutta oikeasti projektissa on pesuhuone ja alakerran eteinen kuntoon. Milloin, se on eriasia.

No, nyt katos ajatukset, menen nukkumaan.

Pile

Vierailija
27/34 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi leijailee ja on valoisaa, jo tähän aikaan. Me suuntaamme ulos. Oliskohan Ramika kuulolla? Lähdettekö pirkkojen kanssa ulkoilemaan?

Yniksen pohdinnat synttäreistä, ovat tuttuja. Otso tahtoo myös tarhakaverit, mutta myös muita kavereita. Luulen, että tulee monet kekkerit. Tarhassa on ehkä 4 kaveria jotka haluaa kutsua ja hyvä niin, jotta saatais seudulta kavereitä, joita voisi tavata myös pk-päivän jälkeen. Muutaman äidin kanssa ollaan kyllä asiasta juteltu. Minä olen muuten niin utelias, että kiinnostaa, millaisissa taloissa tarhakaverit asuvat ;-). Poika on ollut muutamilla synttäreillä uusissa omakotitaloissa ;-). Hurjalta tuntuu, että eskari alkaa ensi syksynä. Kivaa ja haikeaa.

Stressiä pukkaa. Olen lähetellyt sähköposteka aamun, jotta vähän saan purettua rästejä. Mutta ei tämä ole kyllä hyvä asia ja siksi lähdetäänkin ulos. Iltapäivällä sitten bodyvive jumppaan. Suositellen, monipuolinen tunti ja aluksi luulin, ettei ole edes kovin tehokas.

Minä taidan tällä kertaa jättää kiloklubin väliin, vaikka voihan sitten olla että teette jotain väärin ;-). Besservisser kun tahtoo puuttua kaikkeen. Itse päätin joulukuussa, että aikaa liikunnalle on löydyttävä ja kas kummaan, löytyyhän sitä. Nyt liikun 5 x viikossa vaihdellen: jumppaa, sauvakävlyä, kotijumppaa, salia ja spiningiä. Välillä on kyllä vähän suplaamista, että pääsen liikkumaan. Mutta muuten alkaa vyötärö leviämään. Nyt on lähetnyt vyötäröstä 4 cm ja kilo painosta. Huomasin, että muuton jälkeen mun hyötyliikunta jäi minimiin ja heti alkoi näkyä. Pakko panostaaa kuntoliikuntaan. Ja ei se pakolta tunnu, vaan on niin ihanaa.

Nyt suihkuun ja pihalle.

Moimoi.

Vierailija
28/34 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että besserwisseinä puuttuminen joka asiaan ei muuta lopputulosta mitenkään. Eli jokainen kuitenkin tekee omat päätöksensä siitä miten haluaa elää ja mitä on valmis tekemään. Minua ei siis haittaa, vaikka Pile tulisitkin mukaan neuvomaan ja kommentoimaan vaikka ihan jokaista asiaa:) Mutta jos itsellä ei into riitä, niin ymmärrän senkin.

Mulla on ihan väsähtänyt olo. Aamut alkaa enemmän ja vähemmän viiden aikaan, kun lapsilla alkaa tulla jotain vuorotellen siitä eteenpäin. Pienmmältä katoaa pieni unikaveri, isompaa pelottaa jne. Tänään oli mun vuoro nukkua aamulla, mutta nekin unet oli ihan katkonaisia pätkiä. Paikat on lisäksi kipeinä pyöräilystä, joten senkin takia väsymys varmaan enemmän tuntuu.

Ensi viikosta on tulossa kiireinen. Kaikkea pitäis ehtiä ja mies on monena päivänä Tampereella.

Täytyykin muistaessa laittaa kaverille viestiä...

Vierailija
29/34 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neito parvekkeella heiluu siihen malliin - siis vaunuissaan - että ihan pikana vaan.

Mies krapulassa nukkumassa, venna värityskuvien kimpussa Autot-leffa taustaseuranaan. Itse yritän viettää vapaahetkeä. Vauvan uniaika= äidin vapaa-aikaa, tietty. Esikoinen on useinkin eri mieltä.

Kuka pesisi nuo ikkunat, auringonpaisteesta ei pysty oikein nauttimaan :/

- tea -

Vierailija
30/34 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulos ei kohta enäää näe ja aurinko paistaa saaden nuo liat ja pölyt näyttämään entistä pahemmilta....

Tuohon sauna-asiaan palaan vielä sen verran että meillä ei poikia kylvetetä talvella läheskään joka päivä. Mä en van jaksa ja kuiva iho kuivuu muutenkin liikaa. Sauna noin 2 krt vko ja tarvittaessa viikolla kerran pari suihku tai kylpy, hiukset pestään saunassa. kesällä eri juttu sitten kun hiekkalaatikkoleikkien jälkeen on pakko pestä kaikki paikat joka ilta. Pikkumiehellä tietty vielä kun on vaipat pesen pyllyä montakin pertaa päivässä, syyspojalla ei mielestäni enää tarvetta kun käy potalla jo hienosti.

jaahas, menen taas.

viikonlopun jatkoja!

äk

Vierailija
31/34 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa ihan -11 taitaa olla. Onhan se paljon kun on ollu niin lämmintä. Ulkoiltiin aamupäivällä sen verran että käytiin tuossa järven rannassa paistamassa makkaraa koko porukalla. Sitten mä lähdin isän kanssa antiikkimessuille ja jätin pojat nukkumaan. Juu-u, eipä ollut todellakaan Onni nukahtanut vaikka päiväunet olis ollut ihan pakolliset melkeinpä.

Tämä kuukauden sairastelu on kyllä vienyt nuo nukkumisjutut ihan persiilleen. Ja tuo tukkoisuus. Yölläkin herää kitisemään (luonnollisesti) kun ei saa henkeä. Vähän on nuha ehkä hellittämään päin mutta rohisee kyllä ja kovasti.

Kuukauden päivät on sitten Onnikin ollut niin kärtyinen, ettei mitään rajaa. Alkaa ottaa jo voimille.

Saunomisesta. Meillä pitää puhua salakieltä miehen kanssa jos aiotaan saunoa ilman Onnia. Poika tykkäis saunoa vaikka joka päivä. Saunoo ehkä kerta viikkoon ja suihkutellaan sitten 1-2 kertaa. Pyllyn pesen joskus iltaisin, jos näyttää että on punainen tms. Nyt olen pannut merkille, ettei lorauttele enää päivän mittaan pissoja housuun (siis menee ajoissa vessaan) niin pysyy vielä puhtaampana sitten siltäkin osin.

Nyt pitää mennä syömään. Palailen varmaan kohta.

T-P

Vierailija
32/34 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-23 näytti mittari äsken...Aika kylmä. Onhan se esikoisen yksivuotispäivänä 9 vuotta sitten ollut jopa -52, mutta tämä tuntuu nyt jo aika kylmältä.

Synttärit voiton puolella, joten pääsin jo koneelle. Sankari ja vieraat katselevat uutta, lahjaksi saatu dvd:tä, pikkusiskonsa leikkii Antsan ja yhden kaverin kanssa huoneessaan. Hulinaa oli taas, mutta jotenkin jo rauhallisempaa, kuin aiempina vuosina. Olisiko niin, että noin kymmenvuotiaat osaavat jo olla hillitysti? Kun laitoin kakun päälle 10 kynttilää, mietin, että ensi vuonna on sitten vain yksi kynttilä (tai ehkä numeron muotoinen :)) Iso poika meillä esikoinen jo. Kakusta tuli liian makeaa, joten paljon jäi jäljelle. Pitää varmaan pitää kakunsyöntirääppiäiset. Suolaistakin tein kahta sorttia: pizzaa ja jauhelihapasteijoita. Eivät nekään tehneet älyttömän hyvin kauppaansa, vaikka olivatkin mielestäni makoisia..

Illanjatkoja!

SaaMari♥

Vierailija
33/34 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna lämpiämässä. Sain miehen takaisin :) Toinen laukku kyllä jäi jonnekin Atlantin ylle kai .. Juuri se laukku jossa oli tytön (ja äidin, heh) tulijaiset. Pääasia, että mies kotona. Oli niiiiiin ikävä, sniff. Sekä tytöllä että mulla. Saunan jälkeen korkataan punaviini-pullo ja nautitaan lasilliset. Vähän täytyy " juhlistaa" kun alkaa taas tavallinen arki.

Ikkunanpesusta sen verran, että kannatan lämpimästi sen ulkoistamista :) Säästyy hermot. Me ollaan jo muutamana vuonna ostettu ko. palvelu. Mikä ihana tunne, kun eräänä kauniina päivänä tulee töistä kotiin ja ikkunat ovat sekä ylhäällä että alhaalla putipuhtaina ja raikkaina. Tuntuu että koko koti suorastaan on uusi.

Menen miehen kainaloon. Tyttö nukahti jo. Kun ei meillä enää nukuta päiväunia, alkaa yöunet jotakuinkin näihin aikoihin ja kestää aamu-kahdeksaan. Tosin, pk-aamuina aikaisemmin.

Mukavaa viikonalkua!

Alli

Ps. Minusta on tulossa täti, tyttö on saamassa serkun. Siskoni on juuri synnärillä. Ai että mua jännittää ...

Vierailija
34/34 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa päästä kirjoittamisen alkuun ja varmaan puolet unohtuu, mutta jotain taas.

Saunomisessa meillä käytäntö vaihtelee. Mä haluaisin, että meillä ois säännölliset saunaillat, mutta mies on niin ekstempore, ettei oo oikein saatu sovittua. Oon tainnut tästä kertoakin. Lapset tykkää saunomisesta ja suihkussa käynnistä, paitsi esikoinen ei viittis aina käydä. Kerran-pari viikossa saunotaan ja suihkutetaan tarpeen mukaan = kun ovat hikisiä. Käsiä pestään ennen ruokailua ja vessareissuilla ja kasvot lisäksi tarvittaessa. Vähän mietin tuota vedenkulutustakin ja siksikään ei joka välissä lutrata ja atoopikoita saa muutenkin olla rasvaamassa.

Oltiin eilen keskipäivällä miehen kanssa konsertissa. Oli kyllä hieno konsertti :) Yks hienoimmista kappaleista oli meidän häihin sävelletty " Rakkauden voimaa" . Käytiin sitten vielä pizzalla ja muutakin herkkua tuli mätettyä.

Tänään olin seurakuntatalolla, kun oli naistenpäivä. Sali olikin täynnä naisia. Hieno tilaisuus ja enimmäkseen hyviä puheita, mut kesti vaan varsin pitkään. Hyvä kuitenkin, että tuli mentyä :) Illalla mies lähti isompien kanssa harjuun hiihtämään ja mä potkuttelin pienten kanssa sinne kattelemaan ja nähtiin vielä tuttuja samalla :)

Alli. Toivotaan, että tätiytyminen sujuu hyvin. Hyvä, sait miehen takaisin reissusta.

Saamuskan esikoiselle onnittelut!

Muuta en muistakaan

T@hti