Mielikuvat ihmisestä, joka puhuu äitinsä kanssa puhelimessa päivittäin?
Kommentit (15)
Usein annan puhelimen lapsilleni. Lapset saavat pidettyä yllä yhteyttä mummoonsa, kun tapaavatkin niin harvoin.
tälläinen ihminen ei ole täysin itsenäistynyt. Hän on epävarma ja hakee tukea äidiltään.
Ei ole tottunut pärjäämään itse ja tekemään omia päätöksiään. Tarvitsee asiaan kun asiaan aina jonkun muun ihmisen mielipiteen.
Mutta tapansa kullakin, eikä mua kiinnosta, miten toiset tekee. Mutta kun kerran mielipiteitä kysyttiin...
Vierailija:
tälläinen ihminen ei ole täysin itsenäistynyt. Hän on epävarma ja hakee tukea äidiltään.
Ei ole tottunut pärjäämään itse ja tekemään omia päätöksiään. Tarvitsee asiaan kun asiaan aina jonkun muun ihmisen mielipiteen.
Ketoo äidilleen kaikki panonsakin. Missä, milloin, kenen kanssa ja missä asennossa.
En minä äidilleni soittele sen takia, että kuulisin hänen mielipiteensä vaikkapa tekemääni jauhelihakastikkeeseen. Soitan siksi, koska haluan kuulla mitä he ovat tehneet tänään, voin kertoa lapsieni tekemisistä jne.
Se on kuin soittaisi ystävälle, sitä sinä et varmaan ymmärrä?
ystävyydellä, 2
Äitini on yli 50-vuotias, hänen lapsensakin ovat jo aikuisia ja silti omalle äidilleen soittelee päivittäin. Kyllä on vinksahtanut maailma tällainen! Ei osata olla itsenäisiä, eli sulkeuduta omaan kotiin ilman kontakteja!
ja todellakaan ei tarkoita sitä, että olisi vielä mamman helmoissa.
Ei ole äiti mulle mitenkään erityisen läheinen, mutta mulla on aika pitkä työmatka ja ajan sitä omalla autolla sellaiseen aikaan, että kaikki kaverit on töissä. Tylsää matkaa piristääkseni soitan usein äidilleni, joka eläkeläisenä on kotona päivisinkin. Joskus soitan tädille, joka on myös eläkkeellä.
En mä nyt kuitenkaan katsois, etten olisi itsenäistynyt äidistäni...
kun on kiireitä.
Itsenäistymisestä. Sinkkuna ja lapsettomana saattoi olla, että näin äitiäni kerran vuodessa yleensä jouluna ja puhuin puhelimessa pari kertaa kuussa. Enkö siis ole itsenäistynyt. Hahhahhaa:DDDDD
päivittäin äitinsä kanssa puhuvasta ihmisestä. Sinun syitäsi soitella äidillesi en tietenkään tiedä.
Mutta mun mielikuvalle sinä et voi mitään.
Ja juu, en voikaan todellakaan ymmärtää sellaista, että äiti on hyvä ystävä, jolle soitellaan päivittäin.
Mä en soita koskaan äidilleni, ellei mulla ole oikeeta asiaa, esim. tapaamisen ajankohdasta tms. Ja sulla on varmaan myös minun kaltaisestani ihmisestä mielikuva ja ei varmaan kovin positiivinen...
En ymmärrä miksi pitää suuttua, jos joku sanoo oman mielipiteensä
-6-
Mutta kukin tavallaan... Ihmetyttääpä vaan semmoinen.
Totta kai saa sanoa mielipiteensä, minäkin jatkoin omaa mielipidettäni sinulle.
Tätähän tämä nettimaailma on, väärinkäsityksiä koska ei näy ilmeitä tai eleitä, rauha vaan :)
t:2
Vierailija:
kun on kiireitä.Itsenäistymisestä. Sinkkuna ja lapsettomana saattoi olla, että näin äitiäni kerran vuodessa yleensä jouluna ja puhuin puhelimessa pari kertaa kuussa. Enkö siis ole itsenäistynyt. Hahhahhaa:DDDDD
Se oli sitä nuoruuden kapinaa ja itsenäistymisyritystä.
ja äiti on kiinnostunut lasten ja lastenlasten asioista. -6-
minäkin puhuin vielä vuosi sitten päivittäin,ja puhuisin vieläkin jos rakas äitini olisi vielä elossa :(