Mikä on sinun tervehdyksesi (yleisesti ottaen)? Moi, hei, morjensta vai joku muu?
Mulla on yleensä morjes. Tutuille ja työkavereille. ;-)
Kommentit (38)
Moi ja joskus kun haluaa olla virallinen niin hei. Aamuisin huomenta.
Semmonen reipas "jambo!" ja makea nauru päälle. Sammon mainoksesta opin lapsena ja toimii edelleen.
sanon melkeen aina hei tai heippa!
täällä e-pohjanmaalla moni sanoo jo nähtäessä heippa ja se on tarttunut, vaikka kuulosti alkuun hassulta
Jännä kun moni pitää "hei" -tervehdystä virallisena. Minä sanon aina hei tai terve. Moi en sano kuin joskus jos joku (eteläsuomalainen) tervehtii minua sillä sanalla ensin.
T. pohjoispohjalainen
Tavattaessa sanon kavereille moi, heissan, hellou tai halojaa (ihan siis irl tavattaessakin, en todellakaan tiedä miksi....). Sitten taas erottaessa moikka, heippa, nähään, huomisiin tai heissan. Tuntemattomille yleensä jotain hei, moi, heippa, moikka.
Kaupassa sanon "Terve"
Työkavereille ja frendeille "Heidoo" tai "Moi" tai "Moikkaa" venytän aina sillee veemäisesti, entiä miks.
Lapselleni sanon aina traastuit tai helou tai heidoo tai moikkaaa!:D
Tutuille "terve", "helou", harvemmin "moi". Asun tällä hetkellä opiskelija-asuntolassa, jossa asuu paljon ulkomaalaisia. Täällä tervehdin "hei", jotta asia menee mahdollisimman monelle perille.
Tuntemattomille "hei" paitsi kaupankassalle "terve" ja "heippa/moimoi/moikka"
Katsokaa mitä Moi tarkoittaa Thaimaassa.
Heips heips
Moi
Heippa
Moikka moi
Moi moi
Morjens
Vierailija kirjoitti:
Semmonen reipas "jambo!" ja makea nauru päälle. Sammon mainoksesta opin lapsena ja toimii edelleen.
Vanha ketju, mutta on tuo mainoskin. Sampo sanoo, ei jambo. Vm-71
Käytän kyllä Ap:n ilmaisemia tervehdyksiin, mutta sitten toisinaan kun en jaksa aamusta olla sosiaalinen tai sanoa paljon mitään.
Joten joko urahtelen tai mörisevä jotain epämääräistä tai sitten käytän Ugh -äännettä, jota käyttivät intiaanit jo aikoinaan, kuten esim. Ugh, oi kunnioitettu ja suuri intiaanipäällikkö. Vitsi joka on kaverien kesken jäänyt elämään. Samalla pitää nostaa vasen käsi ilmaan kun lausuu Ugh!
Terveee tai terve terve.
Kaupassaa yleensä terve/hei.
Kavereille moikka