Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

meille tulee kolmas poika ja mä niin olisin jo halunnut sen tytön..

Vierailija
24.01.2008 |

tiedettiin että kolme lasta halutaan ja nyt kolmas lapsi on masussa kasvamassa. kaksi poikaa on jo ja nyt rakenneultrassa todettiin että poika taas tulossa (asia oli hyvin selvä, joten epäilyksen varaa ei ole). minä niin kovasti toivoin jo sitä pientä vaaleanpunaista nyyttiä enkä mä sitä saanut. olen onnellinen tästä poikavauvasta ja en varmasti rakasta sitä yhtään sen vähempää sen takia että tuleekin kolmas poika, mutta saan kai olla pettynyt? vai saanko..? vai pitäisikö se vaan pitää sisällä se ei niin pienikään pettymys, vai saako sen sanoa ääneen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pettynyt, kun ollaan 8 kk yritetty ensimmäistä lasta eikä kuulu.

Vierailija
2/17 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan kivaa, kunhan vaavikin kasvaa. Meillä on kaksi tyttöä, ja mies houkuttelee kolmannen lapsen tekoon. Kuulemma poika olisi tilauksessa, mutta tyttökään ei haittaa. Katsotaan nyt, vielä en ole oikein lämmennyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pettymystä tuskin tuntisit. Ollaan onnellisia kun niitä lapsia on, oli ne sitten kumpia tahansa.

Vierailija
4/17 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli tyttö ja olimme molemmat ikionnellisia, kun tyttöä toivoimmekin. Kakkosesta toivoimme jo hiukan poikaa, tuli toinen tyttö. Kolmannesta toivoimme poikaa edelleen, kun tämä on viimeinen lapsemme. Tyttö on taas tulossa ja eka tunne ultrassa oli pettymys kun sitä poikaa ei koskaan saatukaan kasvattaa. Nyt jo iloitsemme tulevasta tyttövauvastamme.

Vierailija
5/17 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä mitään, mutta silti sitä tyttöä kaipaan. olen onnellinen meidän lapsista ja onnellinen uudesta tulokkaasta myöskin! mutta silti...

Vierailija
6/17 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltatähti, jonka tekoajan suunnittelette ja tikuttelette tarkkaan.

Vierailija
7/17 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille saa ostettua kaikenlaisia nättejä mekkoja, vaaleanpunaisiakin.

Vierailija
8/17 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on kanssa kolmas poika tulossa ja nyt loppuraskaudesta en ole enää yhtään pettynyt, vaan odottelen pikkuherraa oikein innolla :) Ja oikeastihan tässä on paljon hyviä puolia kun on kaikki samaa sukupuolta. Voi kyllä olla että vielä kokeillaan neljännen kerran, mies tahtoisi mutta minä en vielä tiedä...

Vierailija
9/17 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää. Pitäisi olla kiitollinen, että on edes saanut lapsen, se kun ei ole kaikille itsestään selvää.

Vierailija
10/17 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pieni pettymyksen poikanen on käyny mielessä, mutta kun ajattelen lähipiirissäni lapsettomuudesta kärsiviä pareja, en todellakaan tunne pettymystä.

Minä sentään saan lapsia, joku ei ollenkaan, joten todellakin oltava tyytyväinen kaikista kolmesta terveestä pojastani.

Se on suurin lahja mitä tulen koskaan saamaan.

Vierailija
11/17 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei noin huonoa tuuria kenellekkään toivo

Vierailija
12/17 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
13/17 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettyminen on ehkä vaarallinen sana, sillä se sisältää ajatuksen siitä ettei tuleva lapsi olisi sellainen kuin pitää. Tuleva poikanne on oman itsenään kallisarvoinen ja rakastettava, ja tämänhän tiesitkin. Mutta saat olla surullinen siitä, ettet ehkä koskaan saa omaa pientä tyttöä. Olisit halunnut olla tytönkin äiti, ja sinulla on oikeus käydä läpi eräänlainen surutyö asian suhteen.

Onnea kolmelle veljekselle ja teille vanhemmille. Meillä on samanlainen kolmen sarja, ja uskon että tiedän tasan miltä sinusta tuntuu.

t. Pojistaan onnellinen, mutta hieman haikea äiti

Vierailija
14/17 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi maailman ihaninta poikaa, ja jos joskus kolmannen saisimme, sukupuolella ei todellakaan ole väliä. Poika olisi sikäli hyvä, koska kaikki olisi jo valmiina ja pojista olisi varmasti seuraa toisilleen. Mutta tyttökin kävisi. Kunhan olisi selvästi jompaa kumpaa sukupuolta!

Vierailija
15/17 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni siinä ei ole mitään lapsellista että pystyn myöntämään pettymykseni. t. ap

Vierailija
16/17 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä omia tunteita voi kieltääkään, eikä se tee siitä kolmannesta lapsesta yhtään sen vähempiarvoista. Parempi käsitellä asiaa jossain esim. täällä, kun noihin ääneen lausuttuihin odotuksiin lapsen sukupuolta kohtaan suhtaudutaan usein niin kovin kielteisesti. Minusta on ihan hyvä myöntää asia, niin sitä voi työstää ja sen yli päästä. Märehtimään asiaa ei ole hyvä jäädä.

Luulen, että olisi ollut paljon parempi, jos mieheni olisi jo odotusaikana myöntänyt toivovansa poikaa. Aina vain toitotti tätä mantraa " kunhan on terve jne." Oli sitten kovasti pettynyt, kun meille syntyi tyttö. Minä vaan en olisi jaksanut kuunnella puolta vuotta sitä valitusta ja olin siitä miehen reaktiosta oikeasti tosi yllättynyt. Hormonihuuruissa sairaalassa synnytyksestä toipuessa ei oikein olisi jaksanut tällaista yllätystä miehen taholta. Nyt tätä toista odottaessani yritän välttää samanlaisen reaktion. Emme tiedä kumpi on tulossa, mutta olen tätä toista odottaessani puhunut siitä, että en ehkä oikein osaisi olla pojan äiti yms. Tai siis jotenkin haluan lieventää mieheni pettymystä jo etukäteen, jos tämäkin lapsi on tyttö.

Vierailija
17/17 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin kahden pojan äiti ja kolmas lapsi siintää haaveissa, sillä olisi niin ihanaa saada vielä pieni tyttö. Olisi ihana kokea onko erilaista kasvattaa tyttölasta, olisi ihanaa katsoa kun pikkutyttö leikkii nukeilla. Olisi myös ihanaa tehdä ja jutella" tyttöjen juttuja" sitten kun lapsi kasvaa isoksi, teiniksi. Tottakai saa jokainen toivoa, että perheessä olisi kumpaakin sukupuolta. Se on ihan normaalia.

Silti minäkin olen satavarma, että jos meille kolmas vielä tulee, se on poika. En usko, että saan tyttöä jos on jo kaksi poikaa. Miehelläni on selvästi enemmän poikasiittiöitä :) Toisaalta olisi aika helpottavaa saada poika, kun niistä on jo kokemusta. Asian voi nähdä näinkin päin. Ehkä se tyttölapsi on vain haave, mitä minulle ei ole tarkoitettu. En edes ole mitään prinsessatyyppiä.

Onnea odotukseen!