Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoituksen paikka?

Vierailija
24.01.2008 |

Olen itse lapseton eikä kokemusta lapsista ole paljoakaan. Olin kuitenkin ystäväni ja hänen lastensa seurana leikkipuistossa. Leikkipuistossa oli isä lapsensa kanssa. Isä sanoi tälle juuri 3v täyttäneelle lapselleen, että " jää sinä tänne siksi aikaa kun minä käyn autolla kaupassa" . Eikö ole liian nuori jätettäväksi leikkimään yksin? Leikkipuisto on aitaamaton ja lähellä on tie. Lapset ovat siellä vanhempiensa vastuulla.

Muut lapset lähtivät pois, mutta minä sanoin, että mielestämme me emme voi ennenkuin lapsen isä tulee. Ystäväni sanoi, että lapsi käy leikkipuistossa harva se päivä. Aikaisemmin hän on huomannut että isä ei juurikaan katso lapsensa perään. Lapsen äiti ja isä ovat ystäväni sanoin sellaisia " akateemisen nörtin oloisia, joilla ei ole käsitystä arjesta tai lapsen kehityksestä" . Ystäväni ei kuitenkaan ennen ole kiinnittänyt huomiota siihen että lapsi jää näin yksinkin. Tavallista on että muut vanhemmat suojelevat tätä lasta esim pulkkamäessä ettei tulisi vahinkoja ja vanhemmat kääntävät selän oman lapsensa touhuille ja ovat aivan omissa ajatuksissaan.

Neuvvokaa lapsetonta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juuri täyttänyt 3 v?

Vierailija
2/8 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt ehkä tuon yhden jättämisen perusteella vielä menis kotikäynnille, mutta jos kaverisi tiesi että heillä on tuollainen tyyli, niin voit ilmoittaa sossuun, täytyy vaan tietää perheen nimi ja osoite että osaavat ottaa yhteyttä.

Otin siis yhteyttä ja sossut soittivat siihen perheeseen. 3-vuotias on liian pieni olemaan ilman aikuista valvojaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri vietetystä 3 v juhlasta. Vahvistatte käsitystäni siitä, että täytyy tehdä lastensuojeluilmoitus. No minä teen sen ja yritän saada ystävänikin mukaan...

Ap

Vierailija
4/8 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeasti heillä on tärkeämpääkin työtä!

Vierailija
5/8 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvita opastusta ja sossu voi sitä järjestää. Parempi neuvoa kuin kadonnut, loukkaantunut tai auton alle juossut lapsi.

Vierailija
6/8 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran on vakiokävijöitä puistossa, ja ilmeisesti ystäväsi myös kun tietää tilanteen hyvin. Tietää ilmeisesti nimet ja kaikki (siis missä perhe asuu)? Eihän lastensuojeluilmoitus muuten onnistu.

Vierailija
7/8 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
8/8 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelen nyt ystäväni kanssa, että miten tämä tilanne hoidettaisiin.

Ap