Mikä KESTÄVÄ välikausiasu 8-vuotiaalle?
Meillä oli siis viime keväänä/syksynä Ticketin Rainset ja Reimatec 2-osainen asu ja molemmat rikki polvista + takeissakin reikiä/nirhaumia siellä täällä! Mikä merkki olisi hyvä ja kestävä? Vai onko sellaista, kun on ainakin toistaiseksi vielä leikit/pelit niin rajuja??
Talvaatteista rikki on saatu Reimatec ja Firefly, mutta IcePeak taas on selvinnyt kunnialla urakasta. Onko kokemuksia IcePeakin välikausivaateista? Mielestäni vedenpito ei ole ihan Reimatecin luokkaa, mutta juuri tuo kulutuksenkestävyys olisi nyt pääasia, jollei molempia voi saada?
Kommentit (5)
Eipä kestä. Eipä tietty ole nyt enää mustia Motionin housuja... pitää joskus käydä kurkkaamassa nuo ruskeat, että vaikuttaako yhtä hyviltä kuin ne aikaisemmat. Ruskeissa ei tietty näy niin kura, mutta toisaalta ei taas kyllä sovi niin hyvin kaikkiin yläosiin kuin ne mustat. Nyt tuolla nettisivuilla luki, että haalareissa saumat olisi kuumasaumattu alaosissa - mitähän sekin tarkoittaa? Teippaamisesta on ollut kyllä yhdessä sun toisessakin merkissä ongelmaa, jos on lahkeiden sisäsaumat teipattuina... Saisivat järkiään kyllä älytä tehdä lahkeet ilman sisäsaumaa. Tai jos on sisäsauma, niin mun puolesta jättää sen teippaamatta - noiden housujen kohdalla ei ollut kyllä mainintaa, että onko teipattu vai ei.
uusi juttu? Tutkailin tuossa Minymo talvihaalarin tuotelappusia ja huomasin, että siinä on englanniksi maininta " inner weldings" .. Tarkoittanee juuri hitsattuja saumoja? Vai onko se vaan käännetty sinne niin, kun tanskaksi on kuitenkin " tapede somme" (sillä heidän halkaistulla o:llaan.. :D)
Jonathanilla on nyt uutena välikausihousuna cordura välikausihousut.
Väri on t.sin, koot 110-152cm.
Lahkeet on suorat ja niissä on vetoketjut lahkeissa.
Vuori oli yläosasta puuvillainen ja lahkeen alaosassa luikasta kangasta.
Vaikuttivat ihan hyviltä kun tutkin niitä lauantaina jj:ssa.
Sellaiset ajattelin ostaa meidän pojalle joka kesällä täyttää 8-v.
Olen vähän pettynyt niiden kankaaseen eli meillä oli
ne housut alla 10krt jalassa ja menivät todella surkeaan
kuntoon =(
Reimatec perushousut ovat olleet meillä käytössä yhden
kevään ja kaksi syksyä ja ovat samassa kunnossa kuin
nuo UUDET JONATHAN housut jotka todellakin olivat
vain hetken.... siis pettynyt olen kankaan laatuun.
Nyt ostin sitten sitä perusreimatec housua kun Citymarket
myi 15,00e /kpl ja luulen että niillä pärjätään taas pidemmälle
kuin noilla Jonathaneilla.
Harmi kun meillä on ollut aikaisemmin JONATHANEITA ja
ovat oikeasti kestäneet , taittaa olla kangas heikompaa
kuin pari vuottta sitten :D
Meillä on kylläkin " vain" 7,5 v poika, mutta vastataan nyt kuiteskin. Meillä on yllättäen ihan parhaassa kunnossa pieneksi jäämässä Lassien Supratech kaksiosainen puku. Niissä vielä on ollut sellaiset kivat Reimatec-tyyppiset vuoret, joten ovat olleet tosi lämpimät kevään ja syksyn viileissä säissä. Niin, mutta eivät kyllä ole vettä pitäviä, joten ei taida auttaa sun kysymykseen... Lassietecissa on ollut ongelmia haarasaumassa, kun siellä on ne teippaukset rikkoneet kulutuksessa ne teippauksen reunan kohdalta kankaan.
Niin ja sitten meillä on ollut kysymääsi IcePeakia niin välikausi- kuin talvitakkina ja olemme olleet oikein tyytyväisiä. Itselläni on ollut myös useampi ja ovat olleet hyviä, mutta nyt uusin villitys on ollut sellainen vetoketjujen teippaaminen, joka näyttää samalta kuin vaikka pop:illa, mut popin teippaus on kestänyt vetoketjun käytön, mut Ice Peakin ei. Suosittelen siis karttamaan IcePeakia, jos vetoketjujen päällä on teippaukset. Mitään käytön jälkiä ei minusta ole tuossa meillä pieneksi jäävässä IcePeakin takissa (kuten ei vastaavassa talvitakissakaan), joten kesto on hyvä. Koko on minusta suht kapeaa, joten ihan samaa kokoa kuin muut merkit ei voi ostaa. Kuvaavaa on, että Reimatec 122 on meillä siinä ja siinä, että mahtuuko vielä 132 pojalle, mutta 128 IcePeak on pieni.
Niin ja yksistä välikausihousuista olen tykännyt yli muiden eli Motionin mustat välikausihousut. Ovat sellaista vettä pitävää kangasta, mutta saumoja ei ole kai teipattu, paitsi peppusauma, mutta ei ole ollut kyllä ongelma kuin yhtenä päivänä viime syksynä, joten normaalit välituntileikit on menneet niillä mainiosti. En tiedä, että miten tänä vuonna, että tuleeko noin loistavia housuja. Meillä on noista koot 116, 122, 128 ja pienimmät on varmaan tänä keväänä pienet (miten niin persjalkainen???).
Reimatecin kestoon en usko, kun olen sitä kangasta kädellä koittanut. Toista oli kankaat noin 5-6 vuotta sitten. Kaiholla sitä aikaa muistelen. Korkeintaan takkina menee.