Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oooOOO**LOKAKUISET-08**OOOooo

24.01.2008 |

Hellurei!!!

Kutkutti jo niin kovasti, että oli pakko tulla kysymään, joko meitä lokakuisia löytyy??

Itse olen just ja just lokakuun puolella, LA 1.10. (tosin tämäkin epävarma)

Tosi tosi alussa vielä ollaan, mutta pikkuhiljaa voitaisiin rueta keräämään Lokakuisten värikästä poppoota. :)

Millaiset fiilikset?

Monesko lapsukainen on tulossa?

ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE JA LOKAKUISTEN JOUKKOON LIITTYVILLE!

Sunset rv 4+jotain (varmistuu vasta ultrassa, kun menkat on ollu sitä sun tätä)

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen vaavi mulle mut eka yhteinen..mulla 03 synt.poika..

Vierailija
22/39 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille !

Täällä tosiaankin ilmottautuisi tänään plussannut palstailija ;-) Aiemmin olen täällä hengaillut lähinnä sivustaseuraajana, mutta nyt kun plussa varmistui, niin kiva vaihtaa kuulumisia muiden odottajien kanssa.

Lopetin pillerit 28.12, oviksen tikutin Aconilla 15.1, ja eilen sain sitten Aconilla haamuplussan. Tänään hätähousuna oli pakko käydä verikokeissa, ja plussa varmistui =)=) Laskurin mukaan la olisi 7.10. Ei tätä millään usko todeksi, että heti ekassa kierrossa tärppäsi! Hieno juttu, mutta toivottavasti kaikki menee loppuun saakka hyvin. Kuitenkin alkutaipaleella vielä ollaan.

Ollaan yhteyksissä ja terkkuja kaikille masuasukeiden kera !

T. Miiku79

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina tein plussatestin ja laskettu aika olisi 2.10. Ensimmäistä lasta odotellaan, ennen olen kirjoitellut, vain lueskellut juttuja. Oireita on hiukan. Alamahaa juilii, väliin etoo ja rinnat ovat arat. Pieni pelko on takaraivossa, mahtaako kaikki mennä hyvin. Mutta toivottavasti syksyllä meille tulisi vauva!

Vierailija
24/39 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen ensiodottaja ilmoittautuu toiveikkain mielin. Maanantaina verikokeella todettu että raskaana ollaan, LA 10.10. Hieno fiilis, vaikka onkin tieto siitä että ei ole varmaa miten käy, ja varsinkin kun ensimmäistä kertaa on raskaana (ja ikääkin on jo jonkin verran päälle 30...), niin kaikki tuntemukset ovat niin ihmeellisiä! Alavatsaa nipistelee aika paljon ajoittain, mutta muuten on hyvä olo. Pahoinvointia ei ollenkaan, mutta miten nyt jo voi tuntua että vatsa paisuu...? Ehkä syön enemmän tai kuvittelen vaan ;) Liikkuminen kuitenkin maistuu ja appelsiineja uppoaa hyvää tahtia!

Iloista viikonloppua kaikille Lokakuisille odottajille!

-Tu

Vierailija
25/39 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan jo uskoa todeksi ja siirtyä tänne puolelle. Viime su siis jäi täti pois, ja ke testasin selvän plussan. Syksylle siis odotellaan vauvaa, ja la olis 5.10.! Toivon vaan, että kaikki menee hyvin.

Luin muuten tänä aamuna vähän tarkemmin sitä uutta tutkimusta kofeiinin vaikutuksesta keskenmenoon, ja jäi kahvikuppi puoliks juomatta. Yli 200 mg:han yli kaksinkertaisti km:n riskin, ja olinki viime vuonna jo vähentäny kahvin yhteen mukiin (isoon) päivässä. Mutta kun jo allekin tuon 200 mg nosti riskiä 40%, niin täytynee vähentää vieläkin, ainakin vaihtaa iso muki pieneen. Tai vaikka koittaa kofeiinitoonta tai jotain...

Mutta eipäs nyt liikaa synkistellä. Ensimmäistä lasta odotetaan! Tuntuu uskomattomalta!

Vierailija
26/39 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskös muuten tehä meille esittelypino? Määhän päivittelin tonne vauvakuumepuolelle es.pinkkaa, mutta kaipa sen tännekin vois väsätä. Haluisko joku? Voin kyllä itekin tehä sen, jos ei muita halukkaita löydy.

Vierailija
27/39 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä esittelystä BEE niin tee vaan, sehän olis ihan kiva juttu;)

täällä oireet senkun vahvistuu rinnat on turpeat ja arat ollut viime vkonlopusta asti ja kauhea mahan turvotus, ollut koko vkon ja iltaa kohden aina paisuu niin ja mielialat tuntuu olevan herkässä..aikas itkualtista ollut..mutta silti niin ikionnellinenolo<3 tuosta mun pojasta en muista näin paljoa oireita olleen kaan tai sit oon vaan jo unohtanut mimmosta tää oli;)

toivotan meille kaikille ihanaa odotusta ja paljon vauvaliimaa pikkuisille=)

terkuin misa rv4+3 LA 8.10

Vierailija
28/39 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti tullut taas lisää plussia. Kovasti onnea ja teretuloa mukaan! Tuo esittelypino olisi kyllä kiva. Joten jos vaan bee viitsit ja ehdit, niin olisi ylen mukava :) Ja varmaan nyt alkuun kannattaa pitää vaikka viikkopinoja, kun ei porukkaa vielä niin kovin paljon ole, eikä ehkä tätä kerrottavaakaan tässä alkumetreillä ihan joka päivälle riitä.

Mulla alkoi nyt sitten pahoinvointi :/ Eilen jo hiukkasen ajoittain tuntui. Ja tänään on enempi kuvottanut koko aamun. Ei suinkaan vielä mitään ylitsepääsemätöntä, mut jotain kuitenkin. Viime raskaudessahan mulla oli pahaolo aamusta iltaan. Yölläkin jos heräsi esim. vessaan, niin pahoinvoinnin aalto hyökkäsi heti päälle. Sitä siis odotellessa.

Vatsaa on nippaillut aika ajoin kovastikkin ja eilen tuli sitten vähän sellasta vaalanpunertavaa limaa. Hiukkasen jo säikähdin, että tässäkö tää nyt oli. Mutta kun aamulla iski tämä kuvotus, niin totesin että ehkäpä kaikki on kuitenkin kunnossa. Esikoisestahan mulla oli tuota tuhruttelua koko alkuraskauden ajan. Ja silti kaikki meni onnellisesti loppuun asti. Jotenka en niin kauheasti sitten kumminkaan osaa pelätä vaikka vähän tuhruttelisi. Kuopuksesta ei tullut minkään sortin vuotoja raskausaikana, paitsi tietty valkkaria. Ja täytyy kyllä myöntää että olihan se olo silloin ävhän turvatumpi. Uskalsi luottaa että kaikki on kunnossa.

Meillä olisi tänään mun isän 60-vuotis juhlat ja mä oon nyt tässä miettinyt pääni puhki että miten pystyn säilyttämään tämä salaisuuden. Tarjolla on kuitenkin alkoholijuomia ja varmasti minun juomattomuuteni herättää ihmetystä. Täytyy varmaan pitää vaan tyynenä boolilasia edessä ja olla juovinaan ;D

Mukavaa viikonloppua!

mirulii ja pirpana 4+4

Vierailija
29/39 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

La 6.10, synnytyspaikkana KOKS.

Uusioperheeseen odotellaan molemmille toista ja ensimmäistä yhteistä lasta, esikoistyttö 08/06 ja avomieheni tyttö 08/07 :)

Vierailija
30/39 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testailin tänään herättyäni ja selkeä plussa tuli. Kyllä siinä henki salpatui ja meinas jalat mennä alta. Toivotan kaikille onnellista alkuraskautta ja oikein paljon sitä vauvaliimaa.

Erica rv4+1

Vierailija
31/39 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on luultavasti aivan normaalia varsinkin meille ensikertalaisille, mutta tuli sellainen olo, että pitää päästä tästä hieman vuodattamaan. Pelkään jatkuvasti tekeväni jotain, mikä voisi vahingoittaa alulla olevaa vauvaamme. Mietin hysteerisenä, mitä voin syödä, mitä mun ehdottomasti pitää syödä, millaista liikuntaa voin harrataa...Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Kunnon yöunia en ole saanut muutamaan yöhön. Voi tietysti johtua jo jännityksestäkin. Harmittaa tämä epävarmuus omasta " osaamisesta" . Ja tiedänhän minä nämä asiat jo ammattinikin puolesta mutta silti jostain syystä luulen, etten tiedä mitä teen.

Erica

Vierailija
32/39 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

mie kurkkasin tuolta syyskuisten puolelta (sori) ja luin viestisi ja ymmärrän huolesi. Soittele heti huomenna neuvolaan! Neuvolan täti sitten käy läpi kaikki asiat sun kanssa. Saat mielenrauhan, mikä olisi tärkeää raskausaikana. Ota mahdollisimman rauhallisesti, kohtuu kaikessa, myös varomisessa!, niin eiköhän kaikki mene hyvin. Muista hengittää. Kaikki järjestyy ihan varmasti.

T. Arkamamma

Vierailija
33/39 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuisia näyttääkin olevan jo aikasta paljon. Hienoa!

Olen monena päivänä lueskellut pinoanne, mutta nyt siis vasta ekaa kertaa kirjoittelen itse.

Kuukautisten mukaan la olisi kyllä syyskuun vimppoina päivinä, mutta testi näytti plussaa vasta niin myöhään, että taisi olla pitempi kierto ja la siirtyy kumminkin lokakuun puolelle, Eli aloitan täällä.

Mulla iski tänään aivan uskomaton epävarmuus siitä olenko sittenkään raskaana.. Testasin apteekin omalla kaksi kertaa negan ja sitten vasta tuli clearbluella plussa.

Tuolla jollain palstalla joku/jotkut haukkuivat clearbluen testiä, eli mikä siinä on huonoa? eihän vain anna vääriä plussia? Eihän??

Mulla nyt menossa kait rv 5 jotain ja kolmatta odottelen (jos siis odottelen)

Vierailija
34/39 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan lokakuisten pinolle jotain kivoja nimiehdotuksia?

Vierailija
35/39 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä tosiaan tästä, kun ajatukseen tottuu ja pääsee juttelemaan sinne neuvolaan.

Niitä nimiehdotuksia meiän pinolle kyseli bee83. Itselläni onnettoman huono mielikuvitus...mutta koitan miettiä ja laitan viestiä sitten:)

Erica

Vierailija
36/39 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tuli mieleen, että kun se lokakuu on sateista ja pimeää syksynaikaa, niin nimi voisi olla " lokakuun (päivän)säteet" tms. piristävää...Tämä vain ehdotus.

Vierailija
37/39 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

liitynpä minäkin joukkoonne!! Plussasin perjantaina parillakin testillä, joten uskottava se kai on. Ihmeellinen tunne, että vauva sieltä on lokakuussa tulossa, jos vain kaikki sujuu hyvin! Tuon laskurin mukaan laskettu aika olisi 6.10, eli rv 4+6 on menossa.

Oireita on ollut, hirmuinen palellus vaikka sisällä oli eilenkin 24 astetta, hytisin sohvalla peiton alla. Ja rinnat on turvoksissa ja kipeät, etenkin sivuista. Viikolla oli aikamoisia menkkamaisia kipuiluja, vaikka ennen menkkoja niitä ei yleensä ole ollenkaan.

Milloinka sinne neuvolaan pitäisi olla yhteyksissä? Ei muista enää, kun tuosta esikoisen odotuksesta on jo aikaa..

Onnellista odotusta kaikille!!!

Tinttana :)

Vierailija
38/39 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin meille esittelypinkan. Pientä hienosäätöä ilmeisesti vielä tarvitaan päivityksessä, ainaki synnärien koot tuli vähän isolla :$ Mutta laittakaahan sinne sitten tietoja :)

Vierailija
39/39 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hetken taustailtuani ilmoittaudun mukaan.Esikoisen LA olisi vauvalaskurin mukaan 7.10. Jotenkin on tosi epävarma olo, kolme raskaustestiä olen jo tehnyt ja kyllä ne kaikki plussaa näyttivät :) Huomenna pitäisi varmaan terveyskeskukseen soittaa... Jännittää tämä raskauden eteneminen, koska minulla on kaksiosainen kohtu (selvisi gynellä vuosi sitten), joten keskenmenoriski on tietääkseni suurempi kuin " normaalikohtuisilla." Noh, turha kai sitä on etukäteen miettiä, täytyy vain parasta toivoa. Jos täällä sattuu olemaan muita, joilla kohtu on jotenkin erilainen kuin sen pitäisi olla, niin mielelläni kuulisin kokemuksia!

Oireista vielä... Minulla on nyt pari päivää alavatsassa tuntunut ajoittain voimakastakin kipua, melko samanlaista kuin menkkojen aikaan, onkohan se normaalia... Muita oireita (pahoinvointia ym) ei sitten olekaan ollut. Ihme panikoija kyllä olen, menee varmaan ensimmäisen raskauden piikkiin :) Niin, Etelä-Suomessa asun, itse olen 24v, mieheni 30, ensimmäinen lapsi olisi kummallekin.

Ihanaa odotusta kaikille :)