Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oooOOO**LOKAKUISET-08**OOOooo

24.01.2008 |

Hellurei!!!

Kutkutti jo niin kovasti, että oli pakko tulla kysymään, joko meitä lokakuisia löytyy??

Itse olen just ja just lokakuun puolella, LA 1.10. (tosin tämäkin epävarma)

Tosi tosi alussa vielä ollaan, mutta pikkuhiljaa voitaisiin rueta keräämään Lokakuisten värikästä poppoota. :)

Millaiset fiilikset?

Monesko lapsukainen on tulossa?

ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE JA LOKAKUISTEN JOUKKOON LIITTYVILLE!

Sunset rv 4+jotain (varmistuu vasta ultrassa, kun menkat on ollu sitä sun tätä)

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos löytyis jo seuraa lokakuisiin... :)

Vierailija
2/39 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuolla muutama päivä sitten jo huhuilinkin, mutta eipä taida meitä lokakuisia vielä muita olla...

Testasinkin kyllä tosi ajoissa tuossa tiistaina ja plussan myötä pääsin ruhtinaallisille viikoille 3+5 :-) Tänään onkin sitten jo rv 4+1 ja se maaginen menkkojen oletettu alkamispäivä ohitettu.

Laskurin mukaan LA olisi 2.10.2008 mikäli kaikki menee hyvin. Meillä kuitenkin kaksi vanhempaa lasta syntyneet rv 41+3, joten kuun puolivälissä tätäkin vasta odotellaan...

Olo on epätodellinen. Meillä raskautumisapuna lugesteronit, koska olen kokenut useamman alkuraskauden keskenmenon ja aina ennen menkkoja tiputteli runsaasti. Ekasta lugekierrosta tärppäsi! :-)

Mitä oireita sulla on? Itse olen palellut monta päivää ja iltaisin alkaa väsyttää jo aikaisin. Sekä vatsassa että selässä on kipuilua päivän mittaan. Ihan pikkuriikkisen on myös ollut huono olo, etenkin jos syömisten väli jää liian pitkäksi. Mulla on kyllä aina raskaudet olleet hyvin oireettomia ja helppoja.

Kiva että meitä on nyt edes kaksi! :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että meitä on jo kaksi! Ja lisää lokakuisia tulee varmasti pikku hiljaa. =)

Ollaan tosi samoilla viikoilla, mulla rv 4+2. Eli LA 1.10. Oireetkin on tasan tarkkaan samat kuin sulla - paleltaa, nipistelee mahaa ja särkee selkää. Aamuisin on paha olo, mut sit kun syö niin helpottaa. Koko ajan on kyllä se sellainen lievä etova olo, mut ei se juurikaan häiritse. Iltaisin väsyttää tosi paljon. Mieskin huomautti jo, että olen ihan muissa maailmoissa. Niinkuin olenkin... ;)

Uusi tulokas pyörii mielessä jatkuvasti. Ja kun näin alussa vielä ollaan, niin ei uskalla juurikaan hehkuttaa asiasta. Mies nyt meni heti kertomaan vanhemmilleen, mutta minä kerroin vasta kahdelle ystävälle. Yritän pitää raskauden salassa sinne viikoille 12... Kun vaan kaikki sujuisi hyvin ja saisimme pikku kakkosen lokakuussa. Oltais niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii happyjä!!! :))))

Oletko työelämässä? Minä olen. Meillä on ennestään 3v tytär. Tosi ihana pikku pimu. Töissä on aikamoista... stressiä ja paineita. Se tässä vähän huolettaa, kun nyt pitäis kuitenkin ottaa ihan iisisti. Ja sit kun en tod halua vielä töissä kertoa raskaudesta, niin en voi siihen vedotakaan. Olispa pian kesä ja kesäloma! Sit ei olis enää pitkä aika pikkuisen syntymään... *huokaus*

Tää taitaa olla elämän parasta aikaa... :)

Kaikkea hyvää sinun odotukseen!

Sunset

Vierailija
4/39 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissapäivänä näytti plussaa. Aika varovaista tämä vielä. :)

LA olisi siinä 2.10 täälläkin.

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
5/39 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoo varovasti nostaa käden ylös ja heiluttaa! LA olettevasti 6.10., kierrot tosin heitelleet 28-35pv välillä.

Testasin ekan huisin vaalean haalean viivan ke aamuna ja torstaina sitten jo kunnon plussan, vaikka menkat ois alkamassa vasta su tai ma. Meillä 3,5 v poitsu ennestään ja enkelivauva Ihmetys syksyltä -06. Pelottaa ihan hurjasti kuinka nyt käy ja pelotti jo " tehdessä" , mutta hetki kerrallaan mennään. Jännitystä lisää vielä työpaikallani eräällä lapsella todettu parvorokko. Kävin vasta-aine testissä pe, mutta testin tulokset tulevat vasta 1-2 viikon päästä. On mahdollista että olen rokon pienenä sairastanut vaikkei äitini sitä muistakaan ja näin ollen minulla olisi nuo vasta-aineet ja kaikki sikäli kunnossa. Mutta jos ei ole, rokkoon liittyy suurentunut keskenmenon riski.

Yritän olla panikoimatta, mutta myös suuremmin haaveilematta. Teidän muiden tavoin tahtoisin kovasti saada syksyllä vauvan syliini.

Leimu

Vierailija
6/39 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltavästäräkki ja Leimutyttö: Moikka teillekin ja onnea plussista! :))

Kaikki taidetaan tässä vaiheessa olla hyvin nöyrin mielin ja ainakin itse lähettelen mielessäni toiveita tuonne " yläkertaan" , että kaikki sujuisi hyvin. Tämä ensimmäinen kolmannes raskaudesta on niiiiiiiin pitkä! Ekan neuvolan ja ekan ultran odottaminen, huhhhuh.

ON: Itse varasin ensimmäisen ultran rv:lle 9+. Haluaisin mahdollisimman pian kuulla ne sydän äänet ja saada tietää, onko kaikki niinkuin pitää. NP-ultra on sit rv:lla 12+. Onhan ne aika lähekkäin... ;)

Onneks viikon päästä lähdetään perheen kanssa hiihtolomalle, josko aika menisi siellä nopeammin kuin täällä kotona.

Kuulumisiin taas!

Sunset

Vierailija
7/39 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkäs on olotilat teillä muilla lokakuisilla?

Itselläni järkyttävä turvotus, ja koko ajan sellainen olo, kuin olis syönyt hevosen. Lisäks huomaan, että olen kiukkuinen. Pinna kireellä.

Välillä huomaan miettiväni, että olenkohan edes raskaana. Jos se viiva olikin virhe. Vielä pitää odottaa 4 pitkää viikkoa, enne kun pääsen ultraan. *huokaus*

Ja huomenna taas uusi työviikko. Plääh... Ajatuksen on nyt ihan muualla ku työn teossa. Enkä haluais stressata myyntipaineista. Niitä nimittäin on vaikka muille jakaa.

No, tänään oli kuitenkin ihan kiva päivä. Käytiin tyttären ja miehen kanssa pulkkamäessä. Kyllä oli pimulla hauskaa! :)

Kuulumisiin taas!

Sunset rv 4+5

Vierailija
8/39 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aamulla apteekin oman raskaustestin ja plussaa näytti vaikkakin haaleaa.

Laskettu aika menkkojen mukaan olisi ihan lokakuun alussa.

-Nanna

Vierailija
9/39 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta: poika 02/2003 ja tyttö 09/2005. Nyt olisi kolmannen odotus ihan aluillaan. Vauvalaskurin mukaan menossa rv 4+4 ja LA 2.10.2008. Nuo meidän lapsemme ovat kyllä molemmat syntyneet vasta rv 41+6, joten kaipa tämäkin sen pari viikkoa yli LA:n menee.

Kovasti ei vielä uskalla hehkuttaa, koska meilläkin on ollut muutamia alkuraskauden keskenmenoja, mutta toiveet ovat korkealla. Oireet ovat vain väsymys ja hirveä palelu! Olen ihan jäässä koko ajan ja voisin saunoa joka päivä... Nuo kaksi onnistunutta raskauttakin olivat lähes oireettomia alusta asti, joten se ei sinänsä huolestuta.

Missä päin te muut asutte? Me asumme pikkukaupungissa Pirkanmaalla ja synnytyssairaala tulee olemaan TAYS. Vähän sekin hirvittää, kun kaksi aiempaa syntyivät Jorvissa ja pidän siitä paikasta tosi paljon. Mutta kaipa se TAYSkin ihan ok on?

Aiotteko käydä alkuraskauden ultrassa yksityisellä? Itse ajattelin mennä ihan vaan selvittääkseni onko siellä kohdussa oikeasti joku asukas. Toisaalta kuulin että täällä on neuvolassa (joku aataminaikuinen) ultra, joten mietin voisiko pyytää neuvolassa ultraamaan...

Joku muukin täällä puhui työstään. Minulla on myös melko vaativa asiantuntijatyö ja nyt on vaikeaa pitää ajatukset koossa, kun vauva-asiat pyörivät päässä. Lisäksi minun pitäisi alkaa taas tehdä 100% työaikaa, jotta saisin kerättyä paremmat äitiyspäivärahat kokoon. Nyt olen tehnyt lyhennettyä työpäivää 6h/pv ja se on ollut ihanaa kun on ehtinyt olla paljon lasten kanssa iltaisin.

Toivotaan että meitä ilmestyy tänne päivä päivältä enemmän!

Vierailija
10/39 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...josko meitä lokakuisia ilmaantuu lisää!?

Vielä on pieni pinkka meillä, mutta kasvamaan päin. :)

Meneekö teidän muiden päivät yhtä hitaasti kuin minulla?? Mun täytynee rueta keksimään joku uus harrastus, jotta nämä viikot vieris nopeammin. No, hetkellisen helpotuksen tuo ensi viikon loma Lapissa. :)

Joko olette varanneet neuvola-aikoja, ultraa?

Itelläni vasta 25. ja 26.2. (neuvola ja ultra peräkkäin, menen ultraan omalla kustannuksella ja yksityiselle)

Mukavaa viikon jatkoa lokakuisille!

Sunset rv5

Vierailija
11/39 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna kuitenkin taas uusi raskausviikko alkaa, nyt rv 4+6 :-) Kyllä tässä päivä päivältä vaan edetään, hitaasti mutta varmasti.

Ajattelin soitella neuvolaan ensi viikolla ja samalla kysyä pääsisikö neuvolaan alkuraskauden ultraan. Tiedän että siellä on oma ultralaite, mutta en tiedä käyttääkö sitä vain lääkäri vai ultraavatko terkatkin sillä. Jos neuvolassa eivät lupaa ultrata, niin sitten varaan ajan yksityiselle jo heti kun rv 7+0 on täynnä (eli 2 viikon päähän!). Silloin näkyy syke jo varmasti jos on näkyäkseen.

Oletteko muuten vähentäneet/lopettaneet kahvinjuonnin sen viime viikon keskenmenotutkimuksen julkaisun jälkeen? Eli yli 2 kuppia kahvia päivässä lisää keskenmenoriskin kaksinkertaiseksi. Ja tämä johtuu nimenomaan kahvissa olevasta kofeiinista, myös teellä on sama vaikutus.

Olen ehkä vähän hassu, mutta vaihdoin itse saman tien kofeiinittomaan kahviin. Toisaalta muistan, että edellisissa raskauksissa join kahvia ihan surutta ja silti kaikki meni hyvin.... Mutta mitäpä sitä ei tekisi sen eteen että saisi pikkuisen pitää matkassa.

Vierailija
12/39 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastailin ensin tuonne edelliseen ketjuun, mutta täällä näyttää olevan vilkkaampaa keskustelua.

Mullakin olisi näillä näkymin laskettu aika 2. lokakuuta, mutta se selvinnee tarkemmin myöhemmin. Tosiaan, vielähän tässä eletään jännityksellä päivä kerrallaan. Neuvolan olen kyllä jo varannut 11.2.

Odotan siis ensimmäistäni ja kaikki tuntuu vielä aika epätodelliselta. En voi oikein uskoa tätä todeksikaan. Olen kyllä todella onnellinen, koska jonkin aikaa tätä joutui odottelemaan. Hauskaa, että tärppäsi samassa kuussa kuin molemmat meistä vanhemmista vietämme syntymäpäiviämme.

Olen myös miettinyt tuota kahviasiaa... En normaalistikaan juo kuin yhden kupin päivässä ja olen tehnyt niin myös nyt. Huono olo ja päänsärky iskee usein, jos jättää sen yhdenkin kupin väliin. Olen ajatellut, ettei siitä ole haittaa. Tiedän kyllä, ettei kofeiini ole ihmiselle mitenkään välttämätön eikä luonnollinen aine, mutta pitääpä tutustua siihen kahvitutkimukseen...

-M

Vierailija
13/39 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä itsekin tuota kahviasiaa mietin, koska olen todellinen kahviaddikti ja jos aamukahvi jää väliin, on tuloksena armoton päänsärky iltapäivällä.

Koska tämä kofeiiniton kahvi tuntuu ajavan saman asian, olen ilmeisesti ihan jostain muusta kahvin ainesosasta riippuvainen kuin kofeiinista... (Ja kaikenlaisia " myrkkyjähän" kahvissa kyllä riittää..)

Vierailija
14/39 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään testasin melko selkeän plussan. Rv nyt 4+1 ja l.a olisi 7.10. Tuo tosin saattaa myöhäistyä vielä, koska omien tuntemusten mukaan mulla oli ovis vasta kp 18 paikkeilla. Pari kertaa jo aikaisemmin testailin noilla herkillä halpistesteillä ja sain sellaisia hyvin hentoja viivoja. Tänään testasin Clear Bluella ja ihan selvästi havaittava viiva siihen tuli nopsasti. Joten eiköhän sitä voi jo uskoa olevansa raskaana :)

Mulla on kaksi lasta ennestään pojat 02 ja 06. Poikien välillä oli yksi alkuraskauden keskenmeno rv 5+ ja nyt viimeisin raskaus päättyi rv11+ kaavintaan, kun alkion todettiin menehtyneen. Joten varsin varovasin ja nöyrin mielin tässä edetään. Päivä kerrallaan.

Minä varmasti odottelen ja seurailen vielä viikon päivät tilannetta, ennen kuin varailen alkuraskauden ultraa ja neuvolaa. Mutta taatusti haluan mennä ultraan jo ennen niskapomuseulaa, ihan varmistaakseni että kaikki on varmasti kunnossa.

Kiva kun meitä on jo näinkin monta kasassa. Toivotaan että lisää plussia satelee ja saadaan rutkasti lisää lokakuun vauvan odottajia joukkoon mukaan.

mirulii ja pirpana rv 4+1

Vierailija
15/39 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka myös kaikki uudet lokakuun odottajat! :)

Ei uutta omaan napaan. Turvotus on uskomaton, muuten olo ok.

Kahvin juonnista. Minä kyllä juon aamu- ja päiväkahvin. En kuitenkaan enempää kuin sen 2 kuppia. (ei kyllä ihan pientä kuppia...) Töissä tarttee piristystä. ;)

Esikoiseltakin join kahvia. Toki ne keskenmenon riskit aina on olemassa. Yritän luottaa siihen, että kohtuus kaikessa on hyväksi.

Jonkin verran on ollut keskustelua myös lisäaineiden vaikutuksesta sikiöön. Mun mielestä on kyllä tosi vaikeeta rueta tarkkailemaan lisäaineiden määrää, kun niitä kuitenkin niin monessa ruoassa tänä päivänä on. Ymmärtääkseni karkeissa on paljon lisäaineita ja niitä nyt on varmaan syytä syödä harkiten muutenkin - herkuttelu kuitenkin kuuluu minun elämääni, joten en aio karkeista täysin luopua.

Semmoisin ajatuksin tänään. Voikaa mukavasti!!

Sunset rv5

Vierailija
16/39 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun varovaisesti odottelemaan lokakuista haikaraa! Pitkän aikaa olen taustaillut tuolla kuumeilijoiden puolella, mutta nyt uskaltaudun jo tänne odotuspuolelle. Tein ensimmäisen testin eilen ja toisen tänään. Molemmissa haalea viiva, mutta ihan selkeä viiva kuitenkin! La olisi 6.10!

Minkäänlaisia oireita ei ole. Toivottavasti masuasukki pysyy kyydissä mukana!

Thilia-Thalia rv 4+2

Vierailija
17/39 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellispäivänä tuli selkeä, joskin vielä haalea viiva testiin! Eli pikkukakkosta odotamme! Meillä on pikkuneiti, joka juuri täytti 1-vuoden ja hieman ennen uutta vuotta lopetin pillerit. Nopeaa toimintaa siis. Esikoinen sai alkunsa toisesta kierrosta ja tämä tuli nyt ekasta ja ei ehditty edes yrittää =). Miehen mielestä tämä raskaus sai alkunsa liiankin helpolla, taisi mennä mukava vaihe ohi ennenkuin alkoikaan.

Vatsa on ihan järkyttävän kokoinen. Nytkin istun töissä nappi auki, ei tämä turvotusvatsa mahdu enää farkkuihin. Sama oli viimeksi. Jouduin siirtymään ensimmäisiin äitiyshousuihin jo viikolla 8 :). Eli en voi tätä pitää kauaa salassa vaikka haluaisinkin. Jos siis kaikki menee hyvin, nöyränä täälläkin. Muuten ei pahempia oireita. Vähän välillä nipistää alavatsasta, hengästyttää heti, pientä palelua, rasvaiset hiukset ja iho, mutta ei vielä pahempaa. Pahoinvointia odotellessa...

Ensimmäisestä oli niiin innoissaan, että mitään muuta ei mahtunut päähän, mutta tuntuu, että tämä toinen on ainakin toistaiseksi mennyt siinä sivussa. Vain vatsaturvotus muistuttaa asiasta. Ja silti aivan yhtä toivottu raskaus kyseessä!

Laskettuaika olisi siis 6.10.

Hippo

Vierailija
18/39 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa mukaan!

Mukavaa että meidän porukka kasvaa. :)

Jarrusukkia lähetellään kaikkien meidän pienille salamatkustajille!

Sunset rv5

Vierailija
19/39 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn joukkoonne. Testasin tiistaina plussan ja vielä veritesti vahvisti että raskaana ollaan:) Olo on mullakin tosi turvonnut ja täysinäinen ja siinäpä ne raskausoireet sitten ovatkin. Oireettomia ovat raskaudet olleet kyllä ennenkin eli en siitä huolehdi. Mulla siis tytöt 03 ja 05 ja taustalla myös raskauden keskeytys kromosomivirheen vuoksi viikolla 14. Nyt toivon enemmän kuin mitään muuta että tämän lapsen saisimme pitää. Mäkin olen työssäkäyvä äiti, tosin teen lyhennettyä 4 päivän työviikkoa. On kyllä ollut tosi hyvä juttu. Meillä lapset on saatu lapsettomuushoitojen avulla ja siksipä en tarkkaan tiedä miten nämä raskausviikot nyt ihan tarkkaan lasketaan. Ekaan ultraan olen menossa 3 viikon päästä, jospa se sitten selviäisi. Joka tapauksessa lokakuun alkupäivinä laskettu aika on. Kylläpä tuntuu olevan sinne vielä pitkä aika, niin kun tietenkin onkin:)

Vierailija
20/39 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussasin eilen ja vielä tänään testasin uusiksi ja haaleat viivat mutta ihan selkeät plussat kuitenkin ja rv olis nyt 4+1 ja la 8.10.08 yk 6 tärppäsi ja olin tuolla kuumepuolella pitkään..mutta odotus palkitaan ihanaa=)

terkuin misa ja masuasukki