Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiset imetyksen jälkeen jatkuu ja jatkuu...

23.01.2008 |

Hei!

Mitähän tämä taas on...? Imetin vauvaani reilut 9kk ja yöimetysten loputtua (vauva n.8kk) alkoivat ekat kuukautiset. Nekin olivat runsaat, mutta muuten aika normaalit. Nämä seuraavat ovatkin sitten vielä runsaammat ja ovat kestäneet nyt jo 7 päivää. Imetys siis loppui kokonaan noin kaksi viikkoa sitten. Viimeiset pari päivää vuoto on ollut vähäisempää, mutta vuotoa kuitenkin. Olen ihan ihmeissäni (ja kyllästynyt), ennen kuukautiset hiipuivat kokonaan viimeistään kuudessa päivässä. Ja silloinkin viimeiset päivät pärjäsi pikkuhousunsuojalla. Nyt mennään siteillä edelleen. Äh! Onko tämä ihan normaalia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni cerazette-pillerit tekivät saman. Imetyksen loputtua alkoivat kuukautiset jotka todella saattoivat kestää kuukauden!! Lopetettuani pillerit ja siirryttyäni muuhun ehkäisyyn kuukautiset tulivat taas normaalisti.

Vierailija
2/7 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli aikoinaan kokeilussa nuo Cerazetet ja en kyllä syö niitä enää ikinä. Niistä tuli kamalia mielialavaihteluita, vaikka silloin ei kuukautisia tullutkaan. Nyt aloitin kyllä Yasminelle-pillerit, kun imetys loppui ja kuukautiset alkoivat. Mutta nehän ovat tavalliset e-pillerit, eikä niistä pitäisi tällaista jatkuvaa vuotoa tulla... Tai erittäin harvoin tiputtelua, mutta tämä on enemmän... Ja mistään muista e-pillereista ei minulle ole tällaisia kuukautisia tullut - päinvastoin, vuoto on niukentunut. Nyt on siis jo kahdeksas päivä ja verinen kuukautisvuoto jatkuu. Pitäisikö huolestua? Ärsyttää jo ainakin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuukautiset kestäny nyt 14pvä :( mitään kunnon vuotoa ei ole mutta sellasta tiputtelua et ilman suojaa ei pysty oleen. ja nämäkin ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen, toki mulla loppu maidon tulo jo kuukausi sitten, alkaa meneen jo hermot mutta eiköhän nää tästä, ei muista yhtään millasta se oli kun sillon joskus pisti renkaa ekaa kertaa, mut ei mun mielestä näin kauaa tiputellu.. täytyy varmaaan ottaa puheeks seuraavassa neuvolassa jos ei oo siihen mennessä loppunu

möhö ja rasse 2kk3vko

Vierailija
4/7 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole ihan normaalia. Jos oot imetyksen lopettanu ja e-pillerit aloittanu, ni keho varmaan vasta yrittää sopeutua noihin hormonaalisiin muutoksiin.

Mulla on molempien lasten synnytysten jälkeen alkanu menkat melko pian vaikka molemmat olleet täysimetyksellä. Ekan synnytyksen jälkeen parit ensimmäiset menkat kesti reilusti yli viikon, mutta siitä se kierto sekä vuotopäivien määrä sitte pikkuhiljaa alko tasaantumaan. Tokan synnytyksen jälkeen (josta aikaa 4kk) on tullu kolmet kuukautiset, mitkä kaikki kestäny 10-8 päivää.

Vierailija
5/7 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksen vähentyessä itselläni alkoi tiputteluvuoto, jota kesti kuukauden päivät. En sitä sen kummemmin ihmetellyt, sillä samaan ilmiöön olin törmännyt jo muutaman kerran aiemmin e-pillereitä aloittaessa ja lopettaessa eli ensimmäinen kierto on jatkuvaa tiputtelua. Jälkivuotokin kesti ainakin 6 viikkoa. Eli ainakin omalla kohdalla nämä hormonimuutokset aikaansaavat sen, että vuotoa tosiaan tulee pitkään, joten en tuota 7 päivää pitäisi vielä kovinkaan ihmeellisenä. Tosin itselläni kuukautiset kestävät normaalistikin sen 7, jopa 8 päivää. Nuorena oli vielä 23 päivän kierto, joten vuotopäiviin tosiaan sai tottua. Nykyään onneksi on venynyt sinne 28 päivään.

Vierailija
6/7 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh... Toivottavasti tämä tosiaankin on normaalia. Nyt on jo 11 päivä ja aina vaan tulee tavaraa. Ehkä vähän vähemmän, kai... Mutta veristä kuitenkin. Tämä alkaa jo kuulostaa samalta kuin tuolla odottajien palstalla :D Siis silloin raskauden loppuaikoina... Nyt vaan odotellaan, että alkaisi " normaali" naisen elämä.

Vierailija
7/7 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto siis jatkuu. Tämän on pakko olla sitä tiputteluvuotoa, johtuen noista Yasminelle-pillereistä. Onko kellään kokemusta niistä? Ensi viikolla on niissä jo taukoviikko, joten varmaan silloin hellittää. Tai sen taukoviikon jälkeen... Huokaus.